Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
jak zbudować lejek sprzedażowy
Responsywnie.pl > Marketing > Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?
Marketing

Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:30
Paulina Szewczyk Opublikowano 29 maja 2018
6 min
Udostępnij

Z każdym kolejnym rokiem lejek sprzedażowy ewoluuje. Im więcej jest kanałów marketingowych czy sprzedaży, tym bardziej rozbudowany jest lejek. Jak zbudować skuteczny, nowoczesny lejek sprzedażowy i co powinno się na niego składać?

Spis treści
Co to jest lejek sprzedażowy?Jaki powinien być lejek sprzedażowy?Jak stworzyć lejek sprzedażowy?Kampanie Google w lejku sprzedażowymLejek sprzedażowy na FacebookuLanding page w lejkuRola newslettera w lejku sprzedażowymWarm CallingRemarketing – przykład automatyzacji lejkaOptymalizacja lejka sprzedażowego

Co to jest lejek sprzedażowy?

Czym jest lejek sprzedażowy? To proces sprzedaży, składający się z kilku współpracujących ze sobą i uzupełniających się elementów. Lejek sprzedażowy zmienia się w zasadzie każdego dnia i dla każdej firmy jest inny. Mało tego, każda firma może mieć opracowanych kilka różnych lejków sprzedażowych, składających się z wielu elementów.

Jaki powinien być lejek sprzedażowy?

Przede wszystkim powinien być on dostosowany do tego, co sprzedajesz i jakie masz środki. Co logiczne, im większy budżet, tym więcej elementów możesz do niego wprowadzić, by zoptymalizować działania i zwiększyć szanse na sprzedaż. Jeśli finanse na to nie pozwalają, to zamiast eliminować poszczególne elementy na podstawie wyników testów, lejek sprzedażowy trzeba opracować opierając się na własnym doświadczeniu czy też znajomości grupy docelowej.

Oczywiście, na ostateczny wygląd reklamowego lejka sprzedażowego wpływa także grupa docelowa i segmentacja odbiorców (dzięki niej możemy stworzyć różne lejki dla poszczególnych segmentów). Im lepiej go przemyślimy i przeanalizujemy poszczególne elementy, tym większa szansa, że będą ze sobą współgrać i przełożą się finalnie na sprzedaż. Lejek sprzedażowy powinien być opracowany i dokładnie przemyślany jeszcze przed startem promocji produktu czy usługi.

Jak stworzyć lejek sprzedażowy?

Obecnie dla większości firm podstawą działań sprzedażowych są kanały związane z digitalem. Dlaczego? Przede wszystkim to internetowy lejek sprzedażowy najłatwiej zoptymalizować i sprawdzić efekty działań poszczególnych elementów. Zazwyczaj jest też tańszy niż tradycyjne kanały takie jak billboardy czy reklama telewizyjne. Dlatego to właśnie na działaniach z tego zakresu się teraz skupimy.

tworzenie lejka sprzedażowego

Kampanie Google w lejku sprzedażowym

Kampania z wykorzystaniem sieci reklamowej Google to skuteczny sposób, by skierować ruch na naszą stronę internetowa i poinformować użytkowników o konkretnym produkcie. Dzięki poszczególnym kodom i danym pobieranym przez Google, możemy dokładnie targetować reklamę, jasno wskazując jej cel np. konwersje poprzez kontakt z firmą czy też grupę docelową.

Adwordsy możemy wykorzystać różnorodny sposób – skupiając się na reklamie w sieci wyszukiwania, ustawioną na poszczególny frazy lub zapytania czy też poprzez reklamę graficzną, którą można targetować chociażby na tematy stron czy zainteresowania użytkowników. Google Adwords to doskonałe medium na pierwszy element lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy na Facebooku

Prawie każdy ma teraz przynajmniej jeden kanał social media, dlatego też warto z tego skorzystać przy swoim lejku sprzedażowym. Jeśli chcemy docierać do ludzi tam, gdzie spędzają najwięcej czasu, to użycie social media wydaje się nieodzownym elementem.

Szczególnie, że np. poprzez Facebooka można działać z maksymalnym ograniczeniem kosztów. Jedna kwestia to płatna promocja (i tak stosunkowo tania) i w ten sposób budowanie grupy odbiorców, ale fanów zdobywać można także poprzez darmowe działania i skuteczne prowadzenie fanpage. W ten sposób można zbudować zaangażowaną grupę odbiorców, zainteresowaną życiem firmy czy też poszczególnymi usługami. Nie każda marka koniecznie musi korzystać z Facebooka i zamieszczać tam dwa posty dziennie, ale praktycznie każda ma w tym kanale społecznościowym swoją grupę docelową, do której może dotrzeć dzięki świetnie targetowanej reklamie.

Landing page w lejku

Strona firmowa ma niebagatelne znaczenie pod kątem wizerunkowym, ale do sprzedaży lepiej wykorzystać landing page. To strona lądowania skupiona na jednym, ściśle określonym celu np. pozyskiwaniu leadów. Jeśli nasza kampania digitalowa jest dobrze przemyślana, to właśnie landing page będzie prawdopodobnie miejscem, do którego chcemy kierować ruch. Łatwiej tutaj przekazać wszystkie najważniejsze informacje o danej ofercie i pozyskać kontakt.

Rola newslettera w lejku sprzedażowym

Doskonały sposób, by regularnie przypominać o swojej ofercie i docierać z przekazem do już zainteresowanych osób. W ten sposób maksymalizuje się szanse na sprzedaż poprzez kody rabatowe czy atrakcyjne zniżki, a jednocześnie przy wykorzystaniu spersonalizowanego mailingu można dotrzeć z ofertą dostosowaną do wymagań grupy docelowej. Newsletter sam w sobie jest skutecznym kanałem sprzedaży, ale najlepiej działa właśnie w połączeniu z innymi elementami lejka sprzedażowego.

Warm Calling

Telefon w nawiązaniu do zgłoszenia, które otrzymaliśmy inną drogą, np. poprzez wiadomość na Facebooku. Nie zawsze sprzedaż ta się domknąć za pomocą internetowych kanałów, czasem wymagany jest też kontakt telefoniczny. Wszystko zależy od osoby – jednego przekona oferta zamieszczona na landing page i natychmiast skonwertuje w klienta, a ktoś inny będzie potrzebował cierpliwego konsultanta, który jeszcze raz cierpliwie, językiem korzyści, wytłumaczy wszystkie zalety usługi.

remarketing w lejku sprzedażowym

Remarketing – przykład automatyzacji lejka

To kluczowy element dla domknięcia sprzedaży i ostatecznego dotarcia do tych, którzy nie do końca są przekonani do produktu i jego zalet. Mówi się o tym, że by coś sprzeda, potrzeba od 7 do 12 kontaktów z marką. Właśnie wtedy z pomocą przychodzi remarketing, który nie pozwala zapomnieć o firmie i jej usłudze. W celu skutecznej reklamy remarketingowej najlepiej wykorzystać panel reklamowe Facebooka lub Google Adwords i w ten sposób szukać konwersji.

Optymalizacja lejka sprzedażowego

Co ważne, lejek sprzedażowy należy regularnie optymalizować. Poszczególne elementy mogą stracić na znaczeniu lub też nie zadziałać dla danej branży, co znacząco wpływa na ostateczny ROI. Warto na bieżąco śledzić wyniki i poszukiwać nowych ścieżek rozbudowania lejka, przy okazji rezygnując z tych gorzej konwertujących elementów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
1 Komentarz 1 Komentarz
  • Avatar Alicja pisze:
    10 października 2018 o 12:35

    Warto jeszcze wspomnieć o lead magnecie – może naprawdę pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów zainteresowanych produktem lub usługą. Istotne jest także tworzenie lejka sprzedażowego na podstawie danych, zgromadzonych np. w systemie CRM (ja korzystam z systemu Kamikadze i jestem bardzo zadowolona). Grunt, to myśleć szeroko i wciąż doskonalić przeprowadzane działania.

    Odpowiedz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?