Content marketing i recykling tre┼Ťci ÔÇô kilka pomys┼é├│w, jak go stosowa─ç.

178

Tworzenie warto┼Ťciowych tre┼Ťci to podstawa wielu strategii marketingowych. To wok├│┼é s┼éawnego content marketingu budowany jest biznesowy sukces i obecno┼Ť─ç marki w Internecie. Co jednak zrobi─ç, by ten content wykorzystywa─ç wielokrotnie?

Content marketing to jako┼Ťciowe tre┼Ťci. Dopasowane do grupy odbiorc├│w, a wi─Öc jednocze┼Ťnie warto┼Ťciowe i odpowiadaj─ůce na potrzeby u┼╝ytkownik├│w. Tym samym tre┼Ťci rozbudowane czy poradnikowe, wymagaj─ůce specjalistycznej wiedzy, bada┼ä czy te┼╝ szerokiego do┼Ťwiadczenia w tym temacie. Kr├│tko m├│wi─ůc ÔÇô content marketing wymaga ogromnych nak┼éad├│w pracy, by stworzy─ç nawet jeden warto┼Ťciowy materia┼é, kt├│ry przez d┼éu┼╝szy czas mo┼╝e s┼éu┼╝y─ç odbiorcom.

I tutaj pojawia si─Ö pytanie ÔÇô czy raz stworzony content mo┼╝na wykorzysta─ç tak┼╝e w przysz┼éo┼Ťci? Oczywi┼Ťcie! Zjawisko to nazywa si─Ö recyklingiem tre┼Ťci i pozwala jeden artyku┼é/materia┼é wykorzysta─ç wielokrotnie, na kilku kana┼éach. Poni┼╝ej znajdziecie kilka pomys┼é├│w na to, jak wykorzysta─ç recykling tre┼Ťci w praktyce i co zrobi─ç, by pe┼énymi gar┼Ťciami czerpa─ç z raz stworzonego materia┼éu.

Nale┼╝y jednak tak┼╝e pami─Öta─ç, ┼╝e recykling tre┼Ťci to nie duplikowanie tre┼Ťci. Dlatego tego samego posta nie powinno publikowa─ç si─Ö we wszystkich kana┼éach social media ÔÇô to nieskuteczne. Dlaczego kto┼Ť mia┼éby obserwowa─ç zar├│wno Facebook, jak i Instagram firmy, skoro tre┼Ťci na obu si─Ö powtarzaj─ů? W tym wypadku liczy si─Ö odpowiednia strategia contentu, a bezmy┼Ťlne duplikowanie nie przyniesie sukcesu.

Recykling poradnik├│w

Tre┼Ťci poradnikowe s─ů bardzo po┼╝─ůdane przez u┼╝ytkownik├│w. Zazwyczaj odpowiadaj─ů dok┼éadnie na ich problemy i krok po kroku rozwi─ůzuj─ů problem. Dzi─Öki temu s─ů tak popularne i cz─Östo poszukiwane przez konkretne has┼éa (d┼éugie ogony) w wyszukiwarkach.

Zazwyczaj poradniki tworzy si─Ö w formie tekstowej za pomoc─ů listowanych punkt├│w z kolejnymi krokami. To wygodna forma zar├│wno do czytania, jak i ┼éatwa do stworzenia. Je┼Ťli jednak napracowali┼Ťmy si─Ö przy takim materiale, to dlaczego nie przerobi─ç go i nie wykorzysta─ç tak┼╝e w innej formie?

content-marketing

Poradnik doskonale mo┼╝na zaprezentowa─ç za pomoc─ů formy wideo. Kr├│tki filmik, nawet stworzony z pomoc─ů darmowego programu wideo i z szablonowych plansz, mo┼╝e pom├│c Ci dostosowa─ç materia┼é do innych grup odbiorc├│w, nastawionych raczej na ogl─ůdanie ni┼╝ na czytanie. Trzeba przy tym pami─Öta─ç, ┼╝e Youtube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka tre┼Ťci na ┼Ťwiecie. Dlaczego tego nie wykorzysta─ç i nie dostosowa─ç poradnika tak┼╝e do tego kana┼éu?

Niewykluczone, ┼╝e jeszcze lepiej sprawdzi si─Ö infografika. Ma┼éo tego, w tym wypadku s─ů szanse nawet na przedruk ÔÇô media drukowane czasem pytaj─ů o pozwolenie wykorzystania infografiki tak┼╝e w czasopi┼Ťmie. Infografika to mo┼╝e by─ç poradnik efektowny wizualnie, przez co cz─Östo bardziej przejrzysty i przyjemniejszy w czytaniu. Szczeg├│lnie ┼éatwe jest w├│wczas wypunktowanie czy wsparcie przekazu grafikami.

Wywiad i r├│┼╝norodna forma

Za┼é├│┼╝my, ┼╝e umawiamy si─Ö z kim┼Ť ciekawym na wideo wywiad. Mo┼╝e to by─ç zar├│wno bloger, influencer czy specjalista z danej bran┼╝y. D┼éugo nalegali┼Ťmy na rozmow─Ö i godzinami przygotowywali┼Ťmy si─Ö poprzez research oraz stworzenie unikalnych pyta┼ä. Co zrobi─ç, by wywiad by┼é czym┼Ť wi─Öcej ni┼╝ ÔÇ×jednorazowym strza┼éem?ÔÇŁ

Zaczynamy od transmisji na ┼╝ywo np. poprzez Facebook. Streaming live to obecnie bardzo popularny i po┼╝─ůdany format, wi─Öc dopasowujemy si─Ö do wymaga┼ä odbiorc├│w. Jednocze┼Ťnie jest najtrudniejszy, bo nie ma miejsca na duble i poprawki, ale czego si─Ö nie robi dla swoich fan├│w. O wywiadzie wcze┼Ťniej informujemy na fanpage i przygotowujemy zapowied┼║ wywiadu.

content-marketing

Po transmisji zapisujemy wywiad w formie wideo. Dzi─Öki temu mamy pe┼énowarto┼Ťciowy materia┼é, kt├│ry mo┼╝emy wykorzysta─ç tak┼╝e na innym kanale, chocia┼╝by na Youtubie. Dobrze dobrane tagi i przejrzysty tytu┼é to znakomity spos├│b, by pozyska─ç wi─Öcej wy┼Ťwietle┼ä i zaprezentowa─ç wywiad nowym u┼╝ytkownikom, a tym samym wypromowa─ç firm─Ö czy bloga.

Wywiad dok┼éadnie spisujemy i publikujemy tak┼╝e w formie tekstowej. Niekt├│rzy np. podczas jazdy autobusem woleliby pozna─ç tre┼Ť─ç rozmowy za pomoc─ů tekstu, dlaczego im tego nie u┼éatwi─ç? Tym samym z jednego wywiadu robimy warto┼Ťciowy content na trzy r├│┼╝ne kana┼éy i bardzo mo┼╝liwe, ┼╝e trafiaj─ůce do r├│┼╝nych grup docelowych. To si─Ö nazywa skuteczny recykling tre┼Ťci!

Aktualizowane evergreeny

Evergreeny to teksty, kt├│re si─Ö nie dezaktualizuj─ů. Czasem wymagaj─ů modyfikacji, ale generalnie przez wi─Ökszo┼Ť─ç czasu s─ů aktualne i warto┼Ťciowe. Dzi─Öki regularnym aktualizacjom tekstu, taki evergreen b─Ödzie ca┼éy czas wysoko wy┼Ťwietla┼é si─Ö w wynikach wyszukiwania. Dlatego te┼╝ raz stworzony w ten spos├│b tekst, np. ÔÇ×najlepsze klasyki gierÔÇŁ, rokrocznie uaktualniany o jedn─ů czy dwie pozycje, mo┼╝e da─ç na blogu np. sklepu komputerowego nieustanny ruch organiczny.

Tworzenie warto┼Ťciowego contentu nie jest proste i tanie, dlatego recykling tre┼Ťci przychodzi z pomoc─ů. Je┼Ťli stworzyli┼Ťmy co┼Ť unikalnego i przydatnego odbiorcom, to nie b├│jmy si─Ö o tym przypomina─ç oraz wykorzystywa─ç tego w r├│┼╝nych kana┼éach przekazu marketingowego.

Zostaw odpowied┼║

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.