Mikro influencer i jego wpływ na rozwój marki

212

Wsp├│┼épraca z influencerami staje si─Ö powoli standardem marketingowej strategii. Z tego typu wsp├│┼épracy korzystaj─ů zar├│wno mniejsze marki, jak i wielkie korporacje, poszukuj─ůce nowych dr├│g promocji. Obecnie jednak trendem staje si─Ö wsp├│┼épraca z mikro influencerami. Dlaczego tak jest?, Kim jest influencer i dlaczego warto z nim wsp├│┼épracowa─ç ÔÇô o tym przeczytacie w tym wpisie.

Mikro influencerzy maj─ů mniejsze zasi─Ögi ni┼╝ celebryci czy blogerzy z wy┼╝szej p├│┼éki. Ma┼éo tego, obserwuje ich znacznie mniej os├│b i cz─Östo s─ů to bardzo specyficzne, specjalistyczne grupy. Mikro influencerzy cz─Östo nie maj─ů zbyt wielkiego do┼Ťwiadczenia reklamowego, a ich portfolio wsp├│┼éprac jest mizerne. Nie maj─ů case study swoich sukces├│w i przyk┼éad├│w kreatywnych kampanii. Dlaczego wi─Öc to na wsp├│┼éprac─Ö z nimi decyduj─ů si─Ö marki?

Dlaczego marki wsp├│┼épracuj─ů z mikro influencerami?

Powy┼╝ej przeczytali┼Ťcie o potencjalnych wadach mikro influencer├│w, ale tak naprawd─Ö wszystkie z nich mo┼╝emy zmieni─ç w zalety. Tak naprawd─Ö to tylko kwestia perspektywy i tego, z kt├│rej strony si─Ö na to spojrzy. Dlaczego wi─Öc warto zaanga┼╝owa─ç mikro influencer├│w w kampani─Ö reklamow─ů?

Mniejszy zasi─Ög = ta┼äsi. To w pe┼éni zrozumia┼ée. Dlatego to doskona┼ée rozwi─ůzanie nie tylko dla ma┼éych marek z ograniczonym bud┼╝etem, ale tak┼╝e dla wi─Ökszych firm, kt├│re chc─ů dopiero przekona─ç si─Ö do tego rodzaju wsp├│┼épracy, nie przeznaczaj─ůc jednocze┼Ťnie na ten cel setek tysi─Öcy z┼éotych. W├│wczas mo┼╝e to by─ç potraktowane jako test i ocena przydatno┼Ťci tego typu dzia┼éa┼ä marketingowych. Mikro influencerzy to przyk┼éad, ┼╝e nie trzeba mie─ç ogromnego bud┼╝etu, by przeprowadza─ç kreatywne, przemy┼Ťlanie kampanie reklamowe.

Współpraca opłacalna dla obu stron

Ma┼éo tego, dla mikro influencer├│w cz─Östo sama wsp├│┼épraca z mark─ů jest reklam─ů. To znak zar├│wno dla jego odbiorc├│w jak i innych reklamodawc├│w, ┼╝e zosta┼é zauwa┼╝ony i jego praca jest wysokiej jako┼Ťci. Korzystaj─ů na samej wsp├│┼épracy z mark─ů i jej renomie. Dlatego te┼╝ wielu z nich decyduje si─Ö na bardzo korzystne dla marki warunki np. barter. W├│wczas koszt reklamy ogranicza si─Ö w zasadzie tylko do kosztu produkcji, a ROI mo┼╝e by─ç kilkunastokrotnie wi─Ökszy!

Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki - influencer

Ogromn─ů zalet─ů mikro influencer├│w jest tak┼╝e to, ┼╝eÔÇŽ jest ich mn├│stwo. O ile topowych bloger├│w czy vloger├│w z milionowymi zasi─Ögami w danej bran┼╝y mo┼╝na policzy─ç na palcach jednej r─Öki, to tych mniejszych, wp┼éywowych tw├│rc├│w jest znacznie wi─Öcej. Dlatego te┼╝ mikro influencerom bardziej zale┼╝y na wsp├│┼épracy, bo nie mog─ů przebiera─ç w ofertach jak w r─Ökawiczkach. ┼üatwiej si─Ö zgadzaj─ů i nie wybrzydzaj─ů przy wyborze marek.

Nie ma potrzeby si─Ö ogranicza─ç i mo┼╝na jednocze┼Ťnie wsp├│┼épracowa─ç z wieloma mikro influencerami, a po ocenie wynik├│w, wybra─ç tych najbardziej op┼éacalnych i skutecznych. Dla przyk┼éadu ÔÇô kampani─Ö mo┼╝na zacz─ů─ç z dziesi─Öcioma blogerami jednocze┼Ťnie, a po miesi─ůcu zniwelowa─ç list─Ö influencer├│w do trzech najlepiej konwertuj─ůcych.

Z drugiej jednak strony nie warto pcha─ç si─Ö we wsp├│┼éprac─Ö z lud┼║mi, kt├│rzy wysy┼éaj─ů b┼éagalne maile o pr├│bki po dw├│ch tygodniach dzia┼éania bloga. To zwykli naci─ůgacze, szukaj─ůcy szybkich korzy┼Ťci materialnych, a nie influencerzy. Takim m├│wimy stanowcze nie!

Mikro influencer i jego grupa docelowa

Mikro influencerzy to zazwyczaj osoby wyspecjalizowanej w jednej, ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonej dziedzinie. Maj─ů swoj─ů pasj─Ö czy te┼╝ konkretn─ů wiedz─Ö i to na jej podstawie prowadz─ů np. swojego bloga. Z jednej strony to znacz─ůco ogranicza grup─ů odbiorc├│w, a z drugiej strony znacznie ┼éatwiej stwierdzi─ç, kto t─Ö grup─ů odbiorc├│w jest i czy mo┼╝na j─ů uto┼╝samia─ç z grup─ů docelow─ů dzia┼éa┼ä marketingowych marki.

Dajmy na to, ┼╝e firma sprzedaje aplikacje na iOS, z kolei dany bloger jest maniakiem urz─ůdze┼ä Apple i to wok├│┼é nich kr─Öci si─Ö jego dzia┼éalno┼Ť─ç. Logicznym wydaje si─Ö, ┼╝e nawet je┼Ťli grupa odbiorc├│w do 5 tysi─Öcy, a nie 150 tysi─Öcy, to s─ů oni idealnie dopasowani do us┼éugi i szanse na konwersje w klient├│w znacz─ůco rosn─ů.

Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki - influencer

Taka grupa cz─Östo nawet je┼Ťli jest mniejsza, to jednocze┼Ťnie znacznie bardziej aktywna, a to te┼╝ kluczowe kryterium doboru os├│b do wsp├│┼épracy. Sam fakt zasi─Ögu czy wy┼Ťwietle┼ä to tylko jedna sprawa, ale liczba komentarzy czy interakcji to druga, znacznie wa┼╝niejsza kwestia. Mi─Ödzy mikro influencerami i ich followerami jest zazwyczaj znacznie mocniejsza wi─Ö┼║, budowana regularnymi dyskusjami w komentarzach czy w wiadomo┼Ťciach prywatnych. Tak z┼╝yci z influencerem odbiorcy to skarb tak┼╝e dla wykorzystuj─ůcych jego wizerunek firm.

Zaufanie jako waluta mikro influencer├│w

Kolejna kwestia, kt├│ra wyr├│┼╝nia mikro influencer├│w, to zaufanie, czyli najwi─Öksza waluta, jak─ů maj─ů blogerzy. Im wi─Öksze zaufanie odbiorc├│w, tym bardziej s─ů cenni. Dlaczego? Im wi─Öksze zaufanie, tym wi─Öksze szanse, ┼╝e czytelnicy/widzowie p├│jd─ů za g┼éosem swojego guru i skorzystaj─ů z tego samego produktu czy us┼éug danej firmy. To w┼éa┼Ťnie stopie┼ä zaufania okre┼Ťla moc influencera, dlatego poszukuj─ůc potencjalnych wsp├│┼épracownik├│w, wybierajmy tych o jak najlepszej reputacji.

Odpowiednio dobrani mikro influencerzy to doskona┼ée rozwi─ůzanie i to nie tylko dla ma┼éych marek. Pod wzgl─Ödem ROI taka wsp├│┼épraca mo┼╝e by─ç o wiele bardziej op┼éacalna ni┼╝ wykorzystywanie wizerunku celebryt├│w. Dlaczego wi─Öc jej nie wypr├│bowa─ç i nie przetestowa─ç, skoro nie wymaga du┼╝ych nak┼éad├│w finansowych?

 

 

Zostaw odpowied┼║

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.