4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads

Dowiedz się jak uniknąć kosztownych błędów w Google Ads (Adwords)?

714

Jedną z najgorszych rzeczy dla marketera to wydawanie budżetu na kampanię reklamową, w której osiągane rezultaty są słabe. Istnieje kilka powodów, które utrudniają skuteczność kampanii lub dla których kampania po prostu nie działa. W tym artykule opiszemy podstawowe błędy w kampanii Google Ads, które zdarzają się najczęściej.

Błędy w kampanii Google Ads #1 Słowa kluczowe

Dobór słów kluczowych do kampanii Google Ads to temat rzeka. Zrozumienie dopasowania słów kluczowych jest szczególnie ważne dla sukcesu kampanii Google. Często zdarza się, że osiągane wyniki są kiepskie ze względu na nieistotne słowa kluczowe i słowa kluczowe, które mają niską liczbę wyszukiwań. Nietrafione słowa kluczowe sprawią, że nasza reklama zostanie skierowana do grupy osób, które nie są nią zainteresowane. Pamiętaj, żeby słowa kluczowe nie były zbyt ogólne, muszą dotyczyć naszej oferty, a nie kojarzyć się z inną niezwiązaną z nią działalnością. Z drugiej strony zbyt szczegółowe hasła spowodują, że kampania wygeneruje mało klików i wyświetleń. Przy doborze haseł kluczowych warto korzystać z planera, który podpowie nam jaki jest potencjał danych fraz.

Błędy w kampanii Google Ads #2 Targetowania

Targetowanie jest niezwykle przydatne w kierowaniu reklam do odbiorców,do których chcesz dotrzeć i pozwala na zwiększanie liczby konwersji.Dzięki targetowaniu nie płacisz również niepotrzebnie za kliknięcia, które nie zostaną przekonwertowane. Wybierz strategie kierowania na podstawie celów biznesowych. Jeśli szukasz klientów do zakupu produktów w swoim kraju, użyj kierowania na lokalizację, aby nie płacić za kliknięcia od zagranicznych klientów, do których nie możesz dotrzeć.

Błędy w kampanii Google Ads #3 Kierowane z reklam

Kolejnym błędem w kampaniach Google Ads jest kierowanie użytkowników do nieodpowiednich miejsc na stronie www. Często po kliknięciu użytkownik przenoszony jest do strony głównej witryny, a nie do konkretnej strony internetowej. Jest to powszechny błąd w Google Ads wśród sklepów online i mimo, że z poziomu strony głównej można przejść do odpowiedniej podstrony to pogarsza to jakość wyniku. Pamiętaj, by zawsze twoje reklamy kierowane były w konkretne miejsce, zawsze łącz swoje reklamy ze stroną, która jest z daną kampanią bezpośrednio powiązana.

Błędy w kampanii Google Ads #4 Rozszerzenia

Rozszerzenia reklam są niewątpliwie świetną opcją. Pomagają one klientom poruszać się po witrynie bez konieczności przechodzenia do strony docelowej, zatem mogą szybko podjąć decyzję. Korzystanie z rozszerzeń reklam może być niezwykle skutecznym sposobem zwiększenia liczby kliknięć. Możesz dodać rozszerzenia linków do podstron, które pokazują różne linki do Twojej witryny i wysyłają ludzi do odpowiednich stron. Brak rozszerzeń lub ich niewielka ilość powoduje, że dana reklama zajmuje mniej miejsca w wynikach wyszukiwania i przez to staje się mniej widoczna niż np. reklamy konkurencji.

Prawidłowe przeprowadzenie kampanii w Google Ads to nie lada wyzwanie, dużą ilość czasu należy poświęcić na jej właściwe skonfigurowanie i przetestowanie prawidłowości działania. Monitorowanie kampanii i unikanie podstawowych błędów to najlepsza droga do prawidłowego tworzenia efektywnych kampanii reklamowych.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuj Więcej informacji