Podstawowe błędy w kampanii Adwords

131

Jedną z najgorszych rzeczy dla marketera to wydawanie budżetu na kampanię reklamową, w której osiągane rezultaty są słabe. Istnieje kilka powodów, które utrudniają skuteczność kampanii lub dla których kampania po prostu nie działa. W tym artykule opiszemy podstawowe błędy w kampanii Adwords, które zdarzają się najczęściej.

Nieodpowiedni dobór słów kluczowych

Dobór słów kluczowych do kampanii Adwords to temat rzeka. Zrozumienie dopasowania słów kluczowych jest szczególnie ważne dla sukcesu kampanii Google. Często zdarza się, że osiągane wyniki są kiepskie ze względu na nieistotne słowa kluczowe i słowa kluczowe, które mają niską liczbę wyszukiwań. Nietrafione słowa kluczowe sprawią, że nasza reklama zostanie skierowana do grupy osób, które nie są nią zainteresowane. Pamiętaj, żeby słowa kluczowe nie były zbyt ogólne, muszą dotyczyć naszej oferty, a nie kojarzyć się z inną niezwiązaną z nią działalnością. Z drugiej strony zbyt szczegółowe hasła spowodują, że kampania wygeneruje mało klików i wyświetleń. Przy doborze haseł kluczowych warto korzystać z planera, który podpowie nam jaki jest potencjał danych fraz.

Brak targetowania

Targetowanie jest niezwykle przydatne w kierowaniu reklam do odbiorców,
do których chcesz dotrzeć i pozwala na zwiększanie liczby konwersji.
Dzięki targetowaniu nie płacisz również niepotrzebnie za kliknięcia, które nie zostaną przekonwertowane. Wybierz strategie kierowania na podstawie cel
ów biznesowych. Jeśli szukasz klientów do zakupu produktów w swoim kraju, użyj kierowania na lokalizację, aby nie płacić za kliknięcia od zagranicznych klientów, do których nie możesz dotrzeć. 

Nieprawidłowe kierowane z reklam

Kolejnym błędem jest kierowanie użytkowników do nieodpowiednich miejsc na stronie www. Często po kliknięciu użytkownik przenoszony jest do strony głównej witryny, a nie do konkretnej strony internetowej. Jest to powszechny błąd wśród sklepów online i mimo, że z poziomu strony głównej można przejść do odpowiedniej podstrony to pogarsza to jakość wyniku. Pamiętaj, by zawsze twoje reklamy kierowane były w konkretne miejsce, zawsze łącz swoje reklamy ze stroną, która jest z daną kampanią bezpośrednio powiązana.

Nieużywanie rozszerzeń

Rozszerzenia reklam są niewątpliwie świetną opcją. Pomagają one klientom poruszać się po witrynie bez konieczności przechodzenia do strony docelowej, zatem mogą szybko podjąć decyzję. Korzystanie z rozszerzeń reklam może być niezwykle skutecznym sposobem zwiększenia liczby kliknięć. Możesz dodać rozszerzenia linków do podstron, które pokazują różne linki do Twojej witryny
i wysyłają ludzi do odpowiednich stron. Brak rozszerzeń lub ich niewielka ilość powoduje, że dana reklama zajmuje mniej miejsca w wynikach wyszukiwania i przez to staje się mniej widoczna niż np. reklamy konkurencji.

Prawidłowe przeprowadzenie kampanii to nie lada wyzwanie, dużą ilość czasu należy poświęcić na jej właściwe skonfigurowanie i przetestowanie prawidłowości działania. Monitorowanie kampanii i unikanie podstawowych błędów to najlepsza droga do prawidłowego tworzenia efektywnych kampanii reklamowych.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.