Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google

38

Reklamy graficzne od wielu lat stanowią jedno z podstawowych narzędzi w marketingu internetowym. Jednakże, aby były skuteczne, konieczna jest nie tylko inwestycja w dobrej jakości grafikę czy chwytliwe copy, ale także dostosowanie rozmiaru kreacji do powierzchni reklamowej. Jakie wymiary banerów będą najlepsze dla Twoich kampanii w Google? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

Reklama display

Reklama displayowa to typ reklamy graficznej, która wyświetla się zarówno na urządzeniach desktopowych, jak i mobilnych. Poprzez kliknięcie reklamy, użytkownik zostaje odesłany do strony internetowej reklamodawcy. Kampanie display mogą przybierać różne formy – baneru czy wideo. Poniżej przedstawiamy ich najpopularniejsze rodzaje, z którymi mogłeś się już spotkać.

  • Banery reklamowe – najbardziej znany typ reklam displayowych, które przybierają formę statycznych kreacji graficznych z chwytliwym copy. Takie banery reklamowe Google najczęściej można spotkać w witrynach internetowych.
  • Reklamy wideo – wykorzystywane są głównie na YouTube oraz serwisach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Dzięki swojej interaktywnej formie są niezwykle angażujące i bardzo dobrze konwertują.
  • Reklamy pełnoekranowe – jak sama nazwa wskazuje – widoczne są na całej powierzchni ekranu urządzenia przed przejściem na docelową stronę internetową.
  • Reklamy natywne – ten format pozwala tworzyć kreacje graficzne, które stylem pasują do treści zamieszczonych już w serwisie, dzięki czemu wyglądają bardziej naturalnie niż klasyczne banerowe reklamy statyczne.
  • Rich media – to reklamy, które wykorzystują zaawansowane funkcje jak wideo, dźwięk, możliwość rozwinięcia czy dodania wielu plików.
  • Elastyczne reklamy displayowe – ich działanie opiera się na wykorzystaniu wielu nagłówków, tekstów oraz obrazów, które system reklamowy Google łączy ze sobą w różne kombinacje w zależności od dostępnej powierzchni reklamowej.
  • Reklamy retargetingowe – pozwalają dotrzeć do użytkowników, którzy weszli już w interakcje z Twoją witryną. Mogą przybierać różną formę – reklam banerowych, wideo, elastycznych reklam displayowych.

Najpopularniejsze rozmiary reklam Google Ads

Jakie rozmiary banerów dobrać do swojej kampanii w sieci reklamowej? Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych formatów, które są rekomendowane bezpośrednio przez Google (podane wymiary są aktualne na kwiecień 2022 r.).

Kwadratowe i prostokątne banery Google

  • 200 x 200 px – mały kwadrat,
  • 240 x 400 px – prostokąt w pionie,
  • 250 x 250 px – kwadrat,
  • 300 x 250 px – baner śródtekstowy,
  • 580 x 400 px – netboard.

Banery reklamowe Google typu wieżowiec

  • 120 x 600 px – wieżowiec,
  • 300 x 600 px – reklama na pół strony,
  • 300 x 1050 px – pionowy.

Długie banery Google

  • 468 x 60 px – baner,
  • 728 x 90 px – długi baner,
  • 930 x 180 px – górny baner,
  • 970 x 250 px – billboard,
  • 980 x 120 px – panorama.

Maksymalny rozmiar pliku, jaki możesz wykorzystać w wyżej wymienionych reklamach displayowych, wynosi 150 KB (minimalny rozmiar pliku nie jest określony). W kampanii możesz stosować pliki graficzne w formatach .gif, .jpg i .png.

Elastyczna reklama displayowa

Sieć reklamowa Google umożliwia także tworzenie reklam elastycznych, o których wspomnieliśmy już wyżej. Zasady dla tego rodzaju kampanii są inne niż przy tradycyjnych reklamach wykorzystujących banery statyczne. W przypadku elastycznych reklam displayowych jedyne, co musisz zrobić, to przesłać określone zasoby – treść nagłówków, opisów, logo firmy czy obrazy. Następnie system reklamowy samodzielnie dopasuje przesłane elementy do konkretnych przestrzeni w sieci, aby wyświetlać reklamy, które najlepiej sprawdzą się w danym miejscu. Zastosowanie tego typu kampanii pozwala stworzyć skuteczne reklamy, a jednocześnie zaoszczędzi Twój czas na tworzenie kreacji od A do Z.

Jakie są najpopularniejsze rozmiary reklam elastycznych? Przedstawiamy je poniżej.

Typowe rozmiary reklam dla urządzeń mobilnych

  • 200 x 200 px,
  • 250 x 250 px,
  • 300 x 50 px,
  • 300 x 100 px,
  • 300 x 200 px.

Kampanie na urządzeniach mobilnych

Źródło: support.google.com

Typowe wymiary banerów dla urządzeń desktopowych

  • 160 x 600 px,
  • 200 x 200 px,
  • 250 x 250 px,
  • 300 x 250 px,
  • 300 x 600 px,
  • 336 x 280 px,
  • 468 x 60 px,
  • 728 x 80 px,
  • 970 x 90 px.

Reklamy na desktopie

Źródło: support.google.com

Co jeszcze warto zapamiętać o reklamach elastycznych?

  • Nie wolno w nich wykorzystywać obrazów animowanych np. plików GIF.
  • Możesz przesłać od 1 do 5 krótkich nagłówków (max. 30 znaków) oraz tekstów reklam.
  • Tekst na grafice nie może przekraczać 20% jej powierzchni.

Baner na urządzenia mobilne

Kampania banerowa na urządzenia mobilne (telefony komórkowe czy tablety) wymaga zastosowania innych wymiarów reklam niż na urządzenia stacjonarne, aby wyświetlały się poprawnie użytkownikom. Poniżej znajdziesz listę formatów, które zagwarantują Ci, że reklama będzie dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, że inne rozmiary reklam potrzebne są na telefony komórkowe i tablety.

Baner na urządzenia mobilne – telefony komórkowe:

  • 300 x 250 px,
  • 320 x 50 px,
  • 336 x 280 px – reklama pełnoekranowa.

Baner internetowy i wymiary na tablet:

  • 300 x 250 px,
  • 336 x 280 px – reklama pełnoekranowa.468 x 60 px,
  • 728 x 90 px.

Banery reklamowe Google – którego użyć do kampanii?

Zapewne po przeczytaniu całego tekstu zastanawiasz się, jaki rozmiar reklamy sprawdzi się w Twoich kampaniach banerowych? Niestety nie ma jednego formatu, który będzie pasować do wszystkich reklam displayowych. Istnieje zbyt wiele zmiennych, które mają wpływ na wyświetlanie się reklam. Możliwości do wyboru jest wiele – banery kwadratowe, prostokątne, wieżowce, długie banery. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie jak największej liczby banerów w wielu formatach, aby system reklamowy mógł je poprawnie wyświetlać w różnych przestrzeniach w sieci.

Testuj, sprawdzaj, wprowadzaj poprawki – w kampaniach w sieci reklamowej obraz ma ogromne znaczenie, dlatego musisz poświęcić czas na przygotowanie odpowiednich kreacji, które nie tylko przyciągną uwagę samymi elementami graficznymi czy tekstem, ale także wyświetlą się poprawnie niezależnie od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Ta strona korzysta z plików cookie. Sprawdź naszą politykę prywatności, aby dowiedzieć się więcej. Akceptuj Więcej informacji