Najczęściej popełniane błędy na Instagramie

48

Niektórym kojarzy się wyłącznie z serwisem społecznościowym, w którym dodaje się zdjęcia, hashtagi i zostawia serduszko. Obecnie Instagram generuje olbrzymie zaangażowanie, dlatego często wykorzystywane jest prowadzenia a kampanii biznesowych, by wśród osób z szerokim zasięgiem znaleźć potencjalnych klientów i zwiększyć swój dochód. Wiadomo już więc, że Instagram przestał być w pełni rozrywkową aplikacją, dlatego czas na przedstawienie, czego unikać prowadząc tam konto.

Publikacja niskiej jakości zdjęć

Instagram jest platformą, która skupia swoich użytkowników właśnie dzięki zdjęciom wysokiej jakości, które obecnie można zrobić praktycznie każdym smartphonem. Profesjonalny fotograf nie będzie ci potrzebny, mając pod ręką dobry aparat w telefonie i aplikację do przeróbki zdjęć. Należy jednak pamiętać, by dodawane zdjęcie miało odpowiednie wymiary – w przeciwnym wypadku Instagram sam skompresuje obraz, na skutek czego ucierpi jakość materiału.

Dodawanie hashtagów

Błędne wykorzystywanie hashtagów często wynika z niewiedzy na temat ich wykorzystywania, co sprawia, że nie działają one poprawnie lub przynoszą efekt inny niż zamierzony. Często zauważyć można, że między kratką a słowem robione są spację, a to powoduje, że hashtag nie zadziała. Nie warto zawierać w hashtagu długiej kombinacji wyrazów czy zdań, bo będą trudne do zapamiętania, lepiej skupić się na jednym krótkim i chwytliwym haśle. Stosujesz wyłącznie najpopularniejsze hashtagi? Jest kilka powodów, dla których ta metoda nie zawsze okaże się skuteczna. Ilość zdjęć z podobnymi hashtagami może sprawić, że twój post w nich po prostu zginie, a lajki które zbierzesz mogą pochodzić od przypadkowych osób, które nie sprawią, że osiągniesz zamierzony cel. Pamiętaj też, że każdy post powinien mieć inne hashtagi, które będą odnosić się właśnie do niego. Staraj się tworzyć własne hashtagi, testuj nowe frazy i używaj narzędzi do ich tworzenia, które wskażą warte użycia słowa.

Ustawienia prywatności i brak reakcji z użytkownikami

Najlepszym sposobem na pozbycie się potencjalnych nowych obserwujących Twojego konta jest ustawienie go jako konto prywatne, co w przypadku firmowych kont jest dużym błędem. Obserwator, wchodząc na taki profil nie widzi żadnych treści, więc traci zainteresowanie, co skutkuje utratą followersa. Mając już obserwatorów warto o nich zadbać, dlatego odpowiadaj na ich komentarze i reaguj na oznaczenia, to wzmocni relację marka-klient, a to z pewnością docenią potencjalni klienci.

Częstość publikowania i strategia konta

Rzadkie wstawianie postów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, zaś częste posty przytłoczą obserwujących. Stawiaj na wysoką jakość publikowanych materiałów i przetestuj, jak często dodawać posty, by wywoływać reakcje wśród obserwujących. Załóż cel, który chcesz osiągnąć dzięki profilowi na Instagramie, to z pewnością pomoże dobrać ci narzędzia oraz odpowiedni rodzaj grafik do swojego konta. Nie zapominaj również o formie video, która na Instagramie może trwać maksymalnie 15 sekund.

Instagram jest marketingowym gigantem, dlatego użyty we właściwy sposób z pewnością pomoże osiągnąć założone cele. Unikaj podstawowych błędów, zgłębiaj swoją wiedzę na temat Instagram Marketingu, a z pewnością dotrzesz do lojalnego grona klientów.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.