Sposoby na zwiększenie zaangażowania na Facebooku

92

Walka o zasięgi i zaangażowanie na Facebooku trwa każdego dnia. Firmy inwestują coraz większe środki, by osiągnąć zamierzone efekty. Rosnące zaangażowanie to z kolei marzenie wielu marketerów. Jakie są popularne sposoby na zwiększenie aktywności odbiorców na Facebooku?

Przygotuj kompleksową strategię działań

Strategia to podstawa wszelkich zintegrowanych działań na Facebooku. Jeśli masz plan, cele i środki, jak je osiągnąć, to dopiero wtedy zaczynasz działać skutecznie. Stwórz kompleksową strategię działań w social media.

Aha, oczywiście nie zapominaj o regularnej optymalizacji strategii. Facebook regularnie się zmienia, a jeśli ewoluuje środowisko Twoich działań, to musisz dostosować do niego swoją strategię. Dlatego nie zakładaj, że raz stworzona strategia wystarczy na cały rok – cały czas należy trzymać rękę na pulsie i testować kolejne popularne rozwiązania. Algorytm dotykają nieustanne zmiany, dlatego i Ty nie możesz z nich zrezygnować.

Różnorodne formaty postów

Facebook oferuje całą gamę typów postów, które możesz wykorzystać do swojej komunikacji. Nie bój się ich wykorzystywać! Mieszaj różne formaty, by uzyskiwać jak najlepsze rezultaty. Miksuj wideo, ankiety i posty tekstowe, by sprawdzić, które z nich są najlepsze i najbardziej oddziałują na Twoją grupę docelową.

Różnorodność treści docenia także algorytm Facebooka, który ocenia oryginalność i kreatywność postów. Jeśli non stop opieramy się na krótkich postach treściowych, a nie wykorzystujemy zdjęć czy karuzeli, to szybko stracimy zasięgi. Mieszanie i różnorodność to powinna być podstawa tworzenia strategii komunikacji w social media.

Moderuj z humorem!

Na poziom zaangażowania duży wpływ ma także… moderacja! To, w jaki sposób odpisujesz na komentarze, wpływa na to, czy ktoś chce te komentarze w ogóle pisać.

Jeśli robisz to w kreatywny sposób, to pobudzasz dyskusję, a nie ją zamykasz. Czasami użytkownicy chcą się wygadać na Facebooku, a takie interakcje ze strony marki dużo dla nich znaczą. Nie zostawiaj komentarzy bez odpowiedzi – to niegrzeczne.

Jakby tego było mało, to Facebook docenia „znaczące konwersacje”, czyli odpowiedzi, które liczą co najmniej 4-5 słów, a nie jednosylabowe komentarze. Te „meaningful reactions” wpływają na Twój algorytm – im ich więcej, tym ważniejszy Twój fanpage jest dla użytkowników. Dlatego zachęcaj ich do dyskusji i wyrażania swojej opinii, a umiejętnym moderowaniem dyskusji dbaj o to, by trwała jak najdłużej.

Pytaj użytkowników!

Twoi odbiorcy to skarb, dlatego pytaj o ich zdanie. Jakich treści chcieliby więcej? Jakie tematy najbardziej ich interesują? Jeśli użytkownicy czują się potrzebni, to baczniej śledzą markę i są bardziej zaangażowani w jej życie. Nie rezygnuj z dopytywania o ich opinię.

Szczególnie wartościowe są dyskusje między użytkownikami, które Ty tylko moderujesz. Jeśli dwaj odbiorcy dyskutują ze sobą z wykorzystaniem konstruktywnych argumentów, a Ty tylko kontrolujesz poziom dyskusji, to dla Ciebie świetne rozwiązanie!

Oczywiście, warto modyfikować strategię w zgodzie z tym, czego dowiedzieliśmy się od użytkowników. Pokaż im, że ich zdanie liczy się dla Twojej marki!

Facebook Ads

Budowanie organicznego zaangażowania to jedna kwestia, ale najlepsze wyniki daje dobra strategia w połączeniu z kampanią Facebook Ads. Szczególnie, że panel reklamowy Faebooka pozwala nam ściśle określić reklamowy cel (np. aktywność pod postami) i dokładnie sklasyfikować grupę odbiorców np. na podstawie ich zainteresowań czy zachowań na Facebooku. Wykorzystaj działania reklamowe, by dodatkowo zboostować swoją strategię komunikacji.

Zdobądź serca fanów konkursami

Doskonałą metodą budowania zaangażowania są także konkursy. To one pozwalają pozyskiwać nowych fanów i aktywizować tych, których już udało się zebrać.

Konkursy niezmiennie cieszą się na Facebooku dużą popularnością. Wygrywanie nagród małym nakładem pracy to coś, o czym marzy w zasadzie każdy z nas. Nie inaczej jest z użytkownikami social media. Przygotuj atrakcyjne nagrody, opracuj pomysł na konkurs, ustal zasady i voila! Zaangażowanie i liczba fanów powinny drastycznie wzrosnąć w trakcie przeprowadzania konkursu.

Wykorzystuj wiedze innych

sposoby-zaangażowanie-facebook

Ktoś inny, np. bloger, stworzył poradnik, który zainteresuje Twoich odbiorców? Wykorzystaj go! To żaden wstyd, a jedynie Twój ukłon w stronę swojej grupy docelowej. Jeśli ktoś już przygotował materiał, który zainteresował Ciebie i zainteresuje Twoją grupę odbiorców, to dlaczego nie czerpać z tego pełnymi garściami?

Dodatkowo, jeśli oznaczymy takiego blogera, to istnieje szansa, że udostępni nasz post lub też po prostu nam podziękuje. Taki mały gest nie tylko może zwiększyć nasze zasięgi, ale też być zaczątkiem dłuższej współpracy z danym specjalistą. Kto wie, może takie jedno udostępnienie przerodzi się w znalezienie ambasadora marki?

Z udostępnianiem nie należy jednak przesadzać. Po pierwsze – dzielenie się treściami od konkurencji to przesada, która bardziej zaszkodzi niż pomoże. Po drugie – ludzie obserwują Twój fanpage dla unikalnych i oryginalnych treści, a nie tylko przeklejania materiałów innych. Popisz się kreatywnością i merytoryką także w swoich materiałach.

Wykorzystaj powyższe działania, by zbudować zaangażowanie na fanpage Twojej marki!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.