Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Kampania digitalowa dla branży B2B
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak zrobić dobrą kampanię digitalową dla branży B2B?
Responsywnie.pl > Marketing > Kampania digitalowa dla branży B2B
Marketing

Kampania digitalowa dla branży B2B

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:29
Paulina Szewczyk Opublikowano 18 czerwca 2019
6 min
Udostępnij

Dobra kampania digitalowa dla branży B2B to często Złoty Graal marketingu. Najczęściej uznaje się, że znacznie trudniej dotrzeć z przekazem reklamowym do przedstawicieli innego biznesu niż do konsumentów końcowych. Jak to zrobić, by osiągnąć sukces internetową kampanią Business to business? Poniżej znajdziecie kilka praktycznych porad!

Spis treści
Co to jest kampania digitalowa?Ustal cel kampanii digitalDokładnie określ grupę docelowąKampania digitalowa Facebook Ads i Google AdwordsDobór kanałów w kampanii digitalPrzemyślana komunikacjaKampania w Digitalu – podsumowanie

Co to jest kampania digitalowa?

Termin „digital marketing” powstał pod koniec XX wieku, gdy firma AdSoft wystartowała z kampanią reklamową, która polegała na wysłaniu potencjalnym klientom dyskietek z materiałami promującymi samochody z ich oferty. Od tego czasu minęło blisko 40 lat i reklama digital jest obecnie jednym z najprężniej rozwijających się sektorów.

Ustal cel kampanii digital

Przejdźmy zatem do konkretów. Jak stworzyć kampanię, która odniesie sukces? Kluczowa kwestia to wybór celu. Jedna rzecz to określenie grupy docelowej jako sektor B2B, a druga sprawa to określenie tego, co chcemy osiągnąć. Czy zależy nam danych kontaktowych czy też od razu celujemy w kierunku sprzedaży? A może ma to być po prostu zasięgowa kampania informacyjna, budująca rozpoznawalność nowopowstałej marki w sektorze B2B? Określenie takiego celu to clue programu i niezbędny pierwszy krok do sukcesu kampanii digitalowej, zarówno dla branży B2B, jak i B2C.

Warto założyć także minimalne progi, które określą ostateczną rentowność kampanii. Jeśli nie uda się ich przekroczyć, to będzie jasny znak, że coś poszło nie tak. KPI to także dobry sposób na rozliczanie się z agencją – ich spełnienie to może być np. premia dla agencji pomagającej w organizacji kampanii. To także dla współpracowników jasny sygnał, na czym nam najbardziej zależy i co chcemy osiągnąć swoją digitalową kampanią.

Dokładnie określ grupę docelową

Decyzja o próbie dotarcia do branży B2B to jedna kwestia, ale druga to określenie bardziej szczegółowych informacji. Inny powinien być komunikat dla prezesów, a inny dla szefów marketingu. Jeszcze inny dla małych firm czy jednoosobowych działalności gospodarczy, a inna powinna być strategia dotarcia do włodarzy korporacji. Dokładne przeanalizowanie swojego produktu/usługi i dopasowanie jej w ten sposób do konkretnego segmentu branży B2B, to kolejny solidny krok w kierunku udanej i konwertującej kampanii.

Kampania digitalowa Facebook Ads i Google Adwords

Obecnie reklama digitalowa czy to poprzez Facebooka czy Google Adwords pozwala na określenie tak drobnych szczegółów, że warto spędzić więcej czasu nad przemyśleniem grupy docelowej. Warto zastanowić się, w jaki sposób spędzają czas jej przedstawiciele i za pomocą jakich mediów czy nawet urządzeń spędzają czas w pracy. Dla przykładu – do grafików czy montażystów z założenia łatwiej będzie trafić poprzez reklamę kierowaną do użytkowników urządzeń Apple. Dlaczego nie zawrzeć tego w opisie swojej grupy docelowej?

Zbadaj także, czego oczekuje Twoja grupa docelowa i posegmentuj ją według podstawowych kryteriów. To szczególnie ważne, jeśli starasz się zaatakować „szeroko”.

Dobór kanałów w kampanii digital

Gdy wiesz już, kto jest twoją grupą docelową, to znacznie łatwiej będzie dobrać Ci odpowiednie kanały. Marketing internetowy daje różnorodne możliwości – zaczynając do mediów społecznościowych, przez content marketing, a na influencer marketingu kończąc. Każdy z nich ma swoją własne specyfikę, a odpowiednie dobranie medium i kanału to kolejny ważny krok w kierunku sukcesu kampanii digitalowej.

Jak zrobić dobrą kampanię digitalową dla branży B2B?

Dlaczego to tak kluczowe? Załóżmy, że wybierasz działania w social media i większą część budżetu kierujesz na Facebooka. Decydujesz się na regularną komunikację poprzez fanpage, wspartą kampanią z wysokim budżetem. Jednak czy na pewno jest tam Twoja grupa docelowa? Czy na pewno to poprzez Facebooka podejmuje swoje decyzje zakupowe? Może się okazać, że określona przez Ciebie grupa odbiorców skupia się raczej na szukaniu produktów poprzez czytanie blogów poradnikowych i wyszukiwanie konkretnych fraz na Facebooku. Wówczas Twoja kampania okaże się kompletnym fiaskiem, a wszystko przez nieodpowiedni dobór kanałów marketingu cyfrowego.

Często najskuteczniejszym rozwiązaniem jest omnichannel, czyli wykorzystanie wielu kanałów dotarcia w sieci. Z każdym kolejnym rokiem tak zwany lejek sprzedażowy rozwija się o kolejne elementy. Dla przykładu – reklamą Google Adwords kierujemy użytkowników wyszukujących konkretne frazy wprost do artykułu na blogu. Tam czekają na niego bardzo ciekawe treści, dokładnie odpowiadające na zapytanie. Zapisujemy ciasteczko użytkownika i proces sprzedaży usługi/produktu kończymy remarketingiem na Facebooku, kierującym już wprost do docelowej strony lądowania, gdzie odbiorca może ostatecznie skonwertować w klienta. Obecnie skuteczne kampanie digitalowe wykorzystują nawet kilkanaście różnych kanałów, wzajemnie się przenikających i uzupełniających.

Przemyślana komunikacja

Jak zrobić dobrą kampanię digitalową dla branży B2B?

Przemyśleć należy także cały koncept na komunikację. Zarówno sfera wizualna, jak i tekstowa, powinny być spójne we wszystkie kreacjach reklamowych. Kolory powinny współgrać z CI firmy, a język docierać do określonej grupy. Jeśli Twoją grupą docelową są dla przykładu analitycy, to możesz śmiało używać żargonu. Jednak w sytuacji, gdy kreacje dopasowywane są pod szersze grono osób, to język powinien być w pełni zrozumiały dla każdego. Jeśli ktoś nie zrozumie przekazu i korzyści, które dla niego płyną, to na pewno nie zostanie klientem.

Kampania w Digitalu – podsumowanie

Wykorzystując w swoim planie kampanii wszystkie powyższe porady, znacząco zwiększysz swoje szanse na przeprowadzenie skutecznej sieciowej kampanii skierowanej do branży B2B. Pamiętaj, że choć wiele elementów wydaje się tożsamych z B2C, to często kluczowe elementy takie jak dobór kanału, mogą się różnić. Nie lekceważ tego!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?