Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Kampania dsa w Google Ads
    Kampania DSA w Google Ads. Przygotowanie krok po kroku
    22 lutego 2024
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework Bootstrap
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    branża retail
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    employer branding
    Zewnętrzny i wewnętrzny employer branding, czyli wizerunek firmy
    5 maja 2023
    Najpopularniejsze polskie firmy za granicą
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak zaangażować odbiorców w mediach społecznościowych?
Responsywnie.pl > Social media > Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Social media

Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2024/01/22 o 7:53
Łukasz Kuchta Opublikowano 22 stycznia 2024
11 min
Udostępnij

W listopadzie 2023 roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce wynosiła ponad 20 mln. Nic dziwnego, że firmy angażują się w działania marketingowe w serwisie, upatrując w tym szansy na zbudowanie zasięgów i pozyskanie nowych odbiorców. Jednym ze sposobów zdobywania klientów na Facebooku jest prowadzenie fanpage’a. Jak to robić, aby osiągnąć oczekiwane efekty?

Spis treści
Dlaczego warto prowadzić fanpage na Facebooku?Jak z powodzeniem prowadzić fanpage firmowy? WskazówkiStawiaj na jakość publikacji, a nie na jak największą liczbęTwórz posty, które angażująPozwól użytkownikom wysyłać wiadomości do fanpageDodawaj zdjęcia zgodnie z zaleceniami FacebookaPostaw na real time marketingSzanuj opinie użytkownikówUnikaj drażliwych tematówUzupełnij profil markiAnalizuj statystyki wpisówPamiętaj o spójnej identyfikacji wizualnejTrzymaj się zasad obowiązujących na FacebookuProwadzenie firmowego fanpage – podsumowanie

Dlaczego warto prowadzić fanpage na Facebooku?

Aż 70% internautów jest aktywnych na przynajmniej jednym serwisie społecznościowym należącym do Meta. Najpopularniejszym jest Facebook, a po nim są Instagram, Messenger czy WhatsApp. Na temat popularności FB w Polsce możesz znaleźć różne dane. Według Statista to między 25 a 26 mln użytkowników. Nie zmienia to faktu, że zainteresowanie korzystaniem z niego jest ogromne.

Zainteresowanie korzystaniem z Facebooka

Źródło

Według Hootsuite użytkownicy spędzają na FB przeciętnie blisko 20 godzin miesięcznie. A jak to wygląda, jeśli weźmiemy pod uwagę firmowy fanpage na Facebooku? Jakie jest zaangażowanie prowadzących takie strony?

Na takich profilach publikowanych jest przeciętnie 1,68 wpisów dziennie, z czego ponad połowa zawiera link. W blisko 30% znajduje się zdjęcie, a w prawie 20% – film. Największe zaangażowanie osiągają posty, które zawierają grafikę.

54,9% użytkowników Facebooka używa serwisu w celu poszukiwania marek i produktów. Bez aktywnego prowadzenia profilu na platformie przegapisz potencjalnych klientów.

Jak z powodzeniem prowadzić fanpage firmowy? Wskazówki

Wiesz już, dlaczego warto prowadzić firmowy fanpage. Nie ma większego znaczenia, w jakiej działasz branży. Bardzo mało prawdopodobne, aby Twoja konkurencja nie była aktywna na Facebooku. Co istotniejsze, na pewno znajdziesz na nim Twoją grupę odbiorców. Dlatego jeśli jeszcze nie masz fanpage’a, załóż taki profil. Jest oczywiście bezpłatny, ale samo jego posiadanie to dopiero pierwszy krok. Musisz wiedzieć, jak budować zaangażowanie, prowadzić komunikację, publikować treści dopasowane od odbiorców. W jaki sposób z powodzeniem prowadzić fanpage firmowy? Skorzystaj z naszych porad!

Stawiaj na jakość publikacji, a nie na jak największą liczbę

Jak wspomnieliśmy, średnia liczba publikacji na fanpage na dzień wynosi 1,68. Natomiast to nie oznacza, że w każdym przypadku właśnie taka będzie trafionym rozwiązaniem. W dodawaniu wpisów nie chodzi o jak największą liczbę, tylko umieszczanie takiego contentu, który wzbudzi zainteresowanie i spowoduje zaangażowanie odbiorców. Najlepiej przygotuj kalendarz publikacji na tydzień lub dłuższy okres. Warto zapisywać pomysły na wpisy od razu, kiedy na nie wpadniesz, ponieważ później możesz o nich zapomnieć.

W styczniu 2023 r. typowe zaangażowanie fanów stron na Facebooku w postach wynosiło 0,07%. Taki procent użytkowników podjął aktywności związane ze wpisem, np. dodali komentarz albo polajkowali. Spośród różnych typów postów największą uwagę uzyskiwały te z grafiką, które osiągają wskaźnik interakcji wynoszący 0,12%. Z drugiej strony, posty z linkami cieszyły się najniższym zaangażowaniem (ze wskaźnikiem 0,03%).

Wskaźnik zainteresowania postami

Źródło

Twórz posty, które angażują

Wiesz już, że odbiorcy zwracają większą uwagę na wpisy, które zawierają zdjęcia. Warto również dodawać zachętę do podzielenia się zdaniem na konkretny temat. Wielu użytkowników w takich przypadkach odruchowo odpowiada, a to ma ogromną wartość dla Twojego fanpage’a. Dzięki temu treść może dotrzeć do większej liczby odbiorców. Poza tym możesz dowiedzieć się, jakie są opinie internautów, wykorzystać je do doskonalenia oferty i budować relacje. Wpisy typowo produktowe raczej nie pobudzają większej aktywności. Znakomite efekty osiąga natomiast śmieszny content. Bardzo dobre wyniki możesz również osiągnąć, wywołując dyskusję na dany temat.

Stosuj śmieszny content

Źródło

Pozwól użytkownikom wysyłać wiadomości do fanpage

Internauci są o 53% bardziej skłonni do zakupu od firmy, do której mogą wysłać wiadomość. FB umożliwia dodawanie czatu Facebook Messenger do swoich fanpage. Sprawdź, czy masz włączoną opcję wysyłania wiadomości przez użytkowników do Twojej strony. Znajdziesz ją w Ustawieniach prywatności fanpage.

Pozwól na wysyłanie wiadomości

Możliwość wysyłania wiadomości to raczej standard na Facebooku. Włącz taką opcję na Twojej stronie i przede wszystkim odpowiadaj na pytania. Jeśli internauta będzie bardzo długo czekać na reakcję, to nie zrobisz na nim dobrego wrażenia. Szybkie i merytoryczne odpowiedzi są kluczowe.

Postaraj się o umożliwienie interakcji

Źródło

Dodawaj zdjęcia zgodnie z zaleceniami Facebooka

Nie korzystaj na FB ze zdjęć o przypadkowych wymiarach. Posty powinny atrakcyjnie wyglądać i być dobrze widoczne. Nie może być tak, że użytkownik na urządzeniu mobilnym przegląda Twój fanpage, ale nie wyświetla mu się logo czy hasło reklamowe, bo grafika ma nieodpowiednie wymiary. Te się zmieniają, dlatego warto co jakiś czas sprawdzić, jakie są aktualne, sugerowane wymiary plików dodawanych w poszczególnych częściach Facebooka. Przykładowo, zdjęcie profilowe strony na komputerach wyświetla się jako obraz o wymiarach 176 × 176 pikseli, a na smartfonach – 196 × 196 pikseli. Kiedy dodasz zdjęcie, sprawdź, czy na pewno jest dobrze widoczne na różnych urządzeniach. Przy tworzeniu grafiki na media społecznościowe przydać Ci się mogą takie narzędzia jak Canva, gdzie masz do dyspozycji szablony dostosowane pod względem wymiarów do używania w różnych częściach Facebooka i innych serwisów. Dzięki temu możesz przygotować atrakcyjną grafikę w dosłownie kilka minut.

Postaw na real time marketing

Tworzenie materiałów związanych z wydarzeniem, o którym aktualnie się mówi, może przynieść Twojej stronie duży wzrost zainteresowania. Kluczową rolę odgrywa tutaj kreatywność. Powiąż temat, który jest na czasie, z Twoim produktem. Wykorzystuje to mnóstwo marek. Przykładowo, podczas rozdania Oscarów 2015 oficjalne konto Lego opublikowało na Twitterze zdjęcie statuetki zbudowanej z klocków. Real time marketing to norma w przypadku takich marek jak Ikea czy Coca-Cola, ale oczywiście wymaga pomysłowości i szybkiego działania.

#EverythingIsAwesome at the #Oscars! pic.twitter.com/A7HzK7FOGG

— LEGO (@LEGO_Group) February 23, 2015

Szanuj opinie użytkowników

Fani mogą dodawać komentarze, recenzje i nie zawsze będą one pozytywne. Jeśli ktoś wystawi Ci negatywny komentarz, zachowaj spokój, nie odpowiadaj na niego pod wpływem emocji, ale też nie pozostawiaj bez reakcji. Złym rozwiązaniem jest prowadzenie długiej dyskusji publicznej, której towarzyszą negatywne emocje. Napisz wiadomość prywatną do niezadowolonego albo poproś, aby sam to zrobił. Znajdź rozwiązanie problemu – w prawie każdym przypadku jesteś w stanie dogadać się z klientem. Idealnie, jeśli po wszystkim użytkownik napisze w komentarzu, że udało się osiągnąć kompromis. W przypadku gdy wina leży po Twojej stronie, zaproponuj jakąś formę rekompensaty. Może to być rabat na kolejne zakupy, darmowy produkt, voucher i inne. To już musisz dopasować adekwatnie do sytuacji.

Odpisuj na opinie użytkowników

Źródło

Unikaj drażliwych tematów

Teoretycznie wypowiedź dotycząca kontrowersyjnego tematu może przysporzyć marce zainteresowania i doprowadzić do dużego zaangażowania użytkowników. To może mieć sens, jeśli będzie to wypowiedź przemyślana, dopracowana, merytoryczna i uzasadniona. Natomiast nawet taka wiąże się z ryzykiem negatywnych reakcji. Nie warto opowiadać się po określonej stronie politycznej, gdyż niemal zawsze będzie się to wiązać z nieoczekiwanymi reakcjami. Takie emocje wywoływał również temat szczepień. Przykładową reakcję było widać po wpisie Galerii Jurajskiej z Częstochowy, dotyczącym otwarcia w niej punktu szczepień. Negatywne opinie spowodowały, że wyłączono komentarze do wpisu.

Nie podejmuj na fanpage trudnych tematów

Źródło

Uzupełnij profil marki

Twój firmowy profil powinien być wypełniony od A do Z. Podaj dane kontaktowe, adres, dodaj stronę WWW. W przypadku gdy prowadzisz sprzedaż online, wypełnij zakładkę Sklep. Sprawdź wszystkie funkcje, które możesz włączyć na fanpage i oceń, które z nich będą przydatne dla użytkowników. Możesz połączyć Twoją grupę na FB ze stroną fanów i dzięki temu zapewnić im przepływ użytkowników.

Pamiętaj o uzupełnieniu profilu marki

Źródło

Analizuj statystyki wpisów

Nie od razu będziesz wiedzieć, jak prowadzić fanpage, aby osiągnąć oczekiwane efekty. Początkowo Twoja aktywność skupi się na ustalaniu, co działa. Facebook dostarcza Ci statystyki dotyczące zainteresowania wywołanego przez poszczególne wpisy. Sprawdzisz, do ilu odbiorców dotarły i jaką uzyskały aktywność. Na tej podstawie możesz ustalić, jakiego typu treści będziesz publikować w przyszłości. Jeśli dany rodzaj contentu nie wywołał żadnego zainteresowania, ogranicz takie wpisy. Skup się na tych, które powodują wzmianki na temat Twojej firmy, są komentowane, lajkowane, docierają do dużej grupy odbiorców. To one pozwalają Ci zwiększać zasięg, rozwijać firmowy profil i zdobywać klientów.

Pamiętaj o regularnym analizowaniu statystyk

Pamiętaj o spójnej identyfikacji wizualnej

Każdy element graficzny na fanpage powinien być spójny z pozostałymi – awatar, zdjęcie w tle, grafiki dodawane w postach. Pamiętaj o estetyce. Na początku warto skorzystać z usług grafika, który przygotuje szablony dla materiałów, a w przyszłości będziesz w nich podmieniać tylko zdjęcia i napisy. Możesz również spróbować zrobić to bez pomocy, np. w narzędziach typu Canva.

Zachowaj spójną identyfikację wizualną

Źródło

Trzymaj się zasad obowiązujących na Facebooku

Facebook, tak jak wszystkie media społecznościowe, ma przygotowany regulamin, zgodnie z którym należy korzystać z serwisu. Dotyczy to m.in. promowania postów. Dzięki takim działaniom marketingowym możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że promowanie niektórych produktów na FB jest zakazane. Nie możesz tego robić w przypadku wpisów zawierających nagość lub sugerujących ją. Nie można promować także postów wulgarnych, obraźliwych, drastycznych, suplementów diety, broni, fajerwerków, petard, podróbek lub imitacji znanych produktów innych marek i nie tylko. Facebook szczegółowo opisał też zasady m.in. dotyczące zdrowia osobistego i wyglądu. Warto dokładnie się z nimi zapoznać, gdyż nie są one oczywiste.

Trzymaj się zasad Facebooka

Źródło

Prowadzenie firmowego fanpage – podsumowanie

Profil na Facebooku pozwala dotrzeć do swoich odbiorców w niemal każdej branży. Jeśli chcesz, aby fanpage miał jak najwięcej użytkowników i przynosił Ci klientów, weź pod uwagę standardy społeczności Facebooka, dostosuj przekaz do grupy docelowej i pamiętaj, że media społecznościowe mają określone wymagania co do publikowanych treści. Jeśli będziesz się tego trzymać, zwiększysz szansę na odniesienie sukcesu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?