Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Magento – zalety i wady platformy ecommerce
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Zalety i wady Magento
Responsywnie.pl > E-commerce > Magento – zalety i wady platformy ecommerce
E-commerceWeb Development

Magento – zalety i wady platformy ecommerce

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:20
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 28 czerwca 2018
6 min
Udostępnij

Sprzedaż towarów i usług przez Internet to już nie tylko nieustannie rozwijający się trend, ale wręcz obowiązkowy punkt rozwoju firmy. Gdy dojrzeje się wreszcie do stworzenia e-commerce, należy wybrać platformę sprzedaży internetowej. Sęk w tym, by od razu optymalnie wybrać oprogramowanie, aby to służyło firmie przez dłuższy czas i rozwijało się wraz ze sklepem internetowym. Czy Magento będzie takim właśnie rozwiązaniem? Jak ten skrypt prezentuje się na tle konkurencji? Poznaj główne wady i zalety Magento!

Spis treści
Główne zalety Magento?Zaleta Magento – Nieustanny rozwójZaleta Magento – Przyjazny wyszukiwarkomWada Magento nr.1 – Odpowiedni hostingWada Magento nr.2 – Programista potrzebny od zarazWady i zalety Magento – podsumowanie

Platforma e-commerce Magento funkcjonuje z sukcesami na rynku już od 2007 roku, a w 2010 platforma była zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, wyprzedzając trend „mobile first”. Od tej pory jest liderem w branży – około 20% zarejestrowanych domen sklepowych wykorzystuje silnik Magento. Drugi na większości list jest WooCommerce, który także mocno rośnie w siłę. Popularność Magento wykorzystało Adobe, wykupując platformę za 1,68 miliarda dolarów. Wartość transakcji w jasny sposób pokazuje, jaką pozycję wśród platform sprzedażowych wyrobił sobie ten silnik.

Główne zalety Magento?

Bez wątpienia są to liczne funkcjonalności i rozbudowane możliwości. Pod tym względem Magneto jest topową platformą sprzedażową. Co zalicza się do podstawowych zalet Magento pod kątem konfiguracji? Dokładny system analizy statystycznej, proste zakupy i szeroki zakres metod płatności, łatwe zarządzanie produktami czy możliwość ustawienia kilku cen (np. cena metkowa, a cena z hurtowni) dla jednego indeksu. Mało tego, platforma Magento pozwala na zarządzanie kilkoma sklepami za pomocą jednego panelu administracyjnego, co jest dużym ułatwieniem, jeśli ktoś za pomocą jednej platformy prowadzi osobną sprzedaż B2B i B2C. Nieograniczone możliwości rozwoju i modyfikacji wpływają na to, że Magento doskonale sprawdza się jako silnik dużych, wymagających sklepów z tysiącami indeksów.
główne zalety magento

Zaleta Magento – Nieustanny rozwój

Na pewno zaletą Magento jest także open source i darmowy dostęp do skryptu (w podstawowej wersji). Architektura kodu daje utalentowanym programistom możliwość nieustannego rozwoju sklepu i dodawania kolejnych funkcjonalności. W tym wypadku sky is the limit. Dostępnych jest także mnóstwo darmowych (lub po prostu tanich) szablonów, które można wdrożyć bez większego problemu czy wysiłku. Prężnie wokół Magento działa także ogromna społeczność, która dzieli się swoim kodem i wspólnie pracuje na rozwój tej platformy sklepowej. Wszelkie problemy z poszczególnymi funkcjami czy rozszerzeniami można załatwić poprzez jedno z licznych for użytkowników skupionych wokół Magento. Inni web developerzy są chętni do pomocy i chętnie dzielą się swoją wiedzą.

Tutaj od razu jednak także zła wiadomość – wciąż nie wiadomo, jak przejęcie Magento przez Adobe wpłynie na dostępność platformy. Niewykluczone, że pojawi się opłata abonamentowa za subskrypcję i korzystanie z silnika, co z kolei może wpłynąć negatywnie na jego popularność. Potencjalnie byłoby to także ograniczenie wpływu społeczności na poszczególne funkcjonalności Magento. Informacje co do potencjalnego abonamentu powinny pojawić się pod koniec bieżącego roku. Do tego czasu nie ma co panikować, tylko spokojnie czekać na rozwój wydarzeń związanych z mariażem Magento i Adobe.

Zaleta Magento – Przyjazny wyszukiwarkom

SEO i ruch z wyszukiwarek to dla wielu sklepów internetowych Złoty Graal, za którym gonią przez całe lata działalności. Szczególnie, że to użytkownicy znajdujący sklep poprzez Google czy Yahoo najczęściej konwertują ostatecznie w klientów. Nic więc dziwnego, że w przypadku platformy sklepowej ważne jest również dopasowanie jej do wymagań wyszukiwarek. I tutaj Magento spisuje się na medal – skrypt daje spore pole do popisu pod kątem optymalizacji SEO. Możliwości pozycjonowania wpływają na to, że często to sklepy oparte na tym silniku wiodą prym w wynikach wyszukiwania.

SEO - zaleta platformy Magento

Wada Magento nr.1 – Odpowiedni hosting

Niestety, ale rozbudowane funkcjonalności wymagają mocne serwera. Żeby sklep działał wystarczająco wydajnie, należy zainwestować także w odpowiedni hosting. To szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy czas ładowania strony może mieć kluczowe znaczenie dla potencjalnego klienta – każde 0,5 sekundy oczekiwania na połączenie ze stroną zwiększa szanse, że użytkownik odrzuci połączenie i zwiększy współczynnik odrzuceń sklepu.

Wada Magento nr.2 – Programista potrzebny od zaraz

Wadą Magento jest również fakt, że wymaga także wiedzy programistycznej, szczególnie przy większych ambicjach i chęci dalszego rozwijania sklepu. O ile support działa wzorowo, wiele jest rozszerzeń gotowych do wdrożenia od zaraz, to jednak przygotowanie dodatkowych funkcjonalności wymaga lepszej znajomości skryptu. Nie każdy tę wiedzę ma i nie każdy może pozwolić sobie na zatrudnienie dodatkowej osoby do zarządzania skryptem sklepowym czy też obsługi e-commerce. Wówczas Magento powinno zejść na dalszy plan, a wzrok lepiej skierować w kierunku bardziej intuicyjnych platform sprzedażowych.

Wady i zalety Magento – podsumowanie

Kto powinien zdecydować się na wykorzystanie Magento? Biorąc pod uwagę jego zalety i wady to na pewno osoby, które mają dużo produktów i wymagają od e-commerce rozbudowanych funkcjonalności. Szczególnie, jeśli komuś zależy na dedykowanych funkcjach, to warto zwrócić uwagę w kierunku rozwiązania opartego na open source. To niekoniecznie będzie jednak dobra rozwiązanie, jeśli ktoś celuje w mały sklep, bez rozbudowanych opcji. Wówczas lepiej wykorzystać prostszą, bardziej intuicyjną platformę, jednocześnie nie wymagającą takiego zużycia serwera i tak rozległej wiedzy programistycznej.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
W jaki sposób renderować stronę internetową?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?