Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Potencjalny klient – kto to jest? Jak go znaleźć i zainteresować?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak zainteresować potencjalnego nabywcę?
Responsywnie.pl > Marketing > Potencjalny klient – kto to jest? Jak go znaleźć i zainteresować?
Marketing

Potencjalny klient – kto to jest? Jak go znaleźć i zainteresować?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/07/25 o 12:48
Aleksandra Stala Opublikowano 20 lipca 2023
8 min
Udostępnij

Celem firmy jest dotarcie do zainteresowanych jej produktem lub usługą. Następnie przedsiębiorstwo podejmuje kroki, aby przekonać potencjalnego nabywcę do zakupów. O kim mowa? Jak do niego dotrzeć i wzbudzić jego zainteresowanie? Co zrobić, aby utrzymać relacje z potencjalnym klientem i doprowadzić do składania przez niego wielu zamówień?

Spis treści
Potencjalny klient – co to znaczy?Potencjalni klienci – jak ich pozyskać i zainteresować?Google AdsFacebook AdsPozycjonowanie w GoogleInne serwisy społecznościoweE-mail marketingSegmentacja potencjalnych klientówPotencjalny klient – jak go zatrzymać na dłużej?Podsumowanie

Potencjalny klient – co to znaczy?

Prowadzisz działalność gospodarczą? Powinno Cię zatem interesować, jak znaleźć potencjalnego klienta. Najprościej ujmując, chodzi tutaj o osobę, która może kupić Twój produkt lub usługę. To na nim należy skupić uwagę firmy, gdyż przekonanie go do oferty jest warunkiem osiągania przychodów, a także rozwoju przedsiębiorstwa. Potencjalnym klientem jest każda osoba, która może zainteresować się ofertą. W przypadku niszowych branż grono adresatów jest bardzo ograniczone, ale są i takie produkty, które mogą zaciekawić prawie każdego.

Jak wyznaczyć potencjalnego nabywcę? Na początek możesz ogólnie założyć, że jest to np. przedsiębiorca. Później może nastąpić selekcja, czyli podział pozyskanych kontaktów według różnych kryteriów, aby dostosować do nich ofertę lub bardziej precyzyjnie określić cechy potencjalnych klientów.

Potencjalni klienci – jak ich pozyskać i zainteresować?

Strategie marketingowe powinny zakładać określone sposoby dotarcia do zainteresowanych ofertą. Najpierw jednak musisz ustalić, kim są Twoi potencjalni klienci. Określ, jak duży jest rynek docelowy. Być może oferujesz produkt skierowany do niewielkiej grupy specjalistów albo – z drugiej strony – ich liczba jest ogromna? Musisz dotrzeć do nich z przekazem. Kluczowe, aby reklama nie była prezentowana przypadkowym odbiorcom, tylko tym, którzy mogą skorzystać z oferty. Następnie trzeba ustalić budżet reklamowy dla swojej firmy. Jakie są sposoby dotarcia do potencjalnych klientów?

Google Ads

Według Hubspot, 63% internautów klika reklamy Google, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, a także na stronach WWW, należących do sieci Google. Dzięki temu systemowi możesz wyświetlać kreacje tym, którzy wysyłają do wyszukiwarki zapytania związane z Twoją ofertą. Pozwala to precyzyjnie określić, komu mają się wyświetlać reklamy – łącznie z lokalizacją i przedziałem godzin. Zaletą takiej formy jest wysoka konwersja.

Wskaźnik konwersji w Google

Źródło: evenbound

Facebook Ads

System reklamowy najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie pozwala Ci dotrzeć do odbiorców prawie każdego produktu i usługi. Możesz precyzyjnie określić, do kogo chcesz kierować reklamę. Z Facebooka korzysta blisko 18 mln Polaków.

Pozycjonowanie w Google

Dzięki tym działaniom Twoja strona może się znaleźć na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na zapytania, które najlepiej opisują Twój biznes. Efekty pojawiają się stopniowo, narastają, nie są widoczne od razu. Dlatego te działania warto prowadzić równolegle z kampaniami Google Ads i Facebook Ads, które mogą od razu zapewniać klientów.

Inne serwisy społecznościowe

Swoje systemy reklamowe mają również LinkedIn, TikTok czy Instagram. Media społecznościowe, które umożliwiają w danym przypadku dotarcie do potencjalnych klientów, należy dopasowywać indywidualnie. W niektórych branżach zupełnie może się nie sprawdzić Facebook, ale już Instagram przyniesie znakomite rezultaty.

E-mail marketing

E-mail marketing nadal jest bardzo skuteczny. Jeśli tylko adresaci należą do potencjalnych klientów, to konwersja może być wysoka. Dobrze zrealizowana kampania osiągnie oczekiwany zwrot z inwestycji. Jak wynika z analizy, jeden dolar przyniósł aż 40 dolarów zwrotu. Kampania osiągnęła lepszy wynik niż inne formy działań marketingowych.

E-mail marketing a inne działania reklamowe

Źródło: mavenmarketinglab

Segmentacja potencjalnych klientów

Poszczególne grupy potencjalnych klientów się różnią. Nie ma jednej oferty, która przyciągnie wszystkich bez wyjątku. Nawet jeśli chodzi o usługi powszechne, po które sięgają prawie wszyscy klienci, i tak znajdzie się wielu, którym ta oferta nie odpowiada. Chodzi tutaj o zróżnicowane potrzeby i preferencje. Podziel potencjalnych klientów na nabywców o podobnych zachowaniach i reakcjach na dany produkt lub usługę. Na podstawie danych zebranych na ich temat opracuj działania marketingowe.

Początkowo nabywca trafia do ogólnej grupy klientów. Potem dzieli się je na węższe tak, aby wytypować, którzy kupujący odpowiadają za najwyższy dochód i określić, co ich charakteryzuje. Na tej podstawie można już ustalić, jak zainteresować potencjalnego klienta z danej grupy. Może to wymagać określonych działań marketingowych ze względu na rodzaj aktywności w sieci. Być może jego zainteresowania powodują, że wymaga niszowych metod dotarcia.

Najczęściej w segmentacji wykorzystuje się następujące kryteria:

  • demograficzne – wiek, płeć, wykształcenie;
  • ekonomiczne – zawód, dochód na osobę i majątek;
  • geograficzne – miejsce zamieszkania, województwo, rejon geograficzny;
  • społeczne – styl życia, cechy osobowości, zainteresowania.

To tylko wybrane czynniki, które należą do poszczególnych grup. Takie dzielenie potencjalnych klientów ma kluczowe znaczenie dla skuteczności działań. Strategia marketingowa powinna uwzględniać podejmowanie różnych kroków w zależności od grupy docelowej. Kierując ofertę do określonych adresatów produktów, można osiągnąć wyższą konwersję i jednocześnie wyższy zwrot z inwestycji w marketing.

Potencjalny klient – jak go zatrzymać na dłużej?

Jak podaje Harvard Business Review, w zależności od branży, pozyskanie klienta jest od 5 do 25 razy droższe niż utrzymanie istniejącego. Według badania przeprowadzonego przez Fredericka Reichhelda z Bain & Company, zwiększenie wskaźnika utrzymania zamawiających o 5% podnosi zyski w granicach od 25% do 95%. Utrzymanie odbiorców produktów powinno być priorytetem. Jeśli są zadowoleni z Twojej oferty, ich decyzje będą w dużej mierze uzależnione od Twoich dalszych działań. Nie wybiorą konkurencji, jeśli o nich zadbasz. Kiedy uda Ci się uzyskać oczekiwane decyzje potencjalnych klientów i zrobisz z nich odbiorców produktów, czas pójść za ciosem. Jak możesz ich przekonać do kolejnych zamówień? Oto wybrane działania, które mogą przynieść sukces:

  • dbaj o obsługę posprzedażową – kontakt powinien wyglądać tak samo profesjonalnie, jak z potencjalnymi klientami. Kiedy odbiorca wysyła zapytanie po zakupie, musi dostać szybką i satysfakcjonującą odpowiedź;
  • zachęcaj do kolejnych zakupów – potencjalni klienci mogli się skusić na Twoją ofertę ze względu na atrakcyjne zniżki. Zatem proponuj im kolejne, a najlepiej indywidualne lub dostępne dla wybranych;
  • badaj satysfakcję – dowiedz się, czy było coś, co odbiorcy nie odpowiadało w realizowanej transakcji. Popraw te błędy, poinformuj klienta, kiedy to zrobisz i podziękuj mu zniżką lub prezentem za pomoc;
  • analizuj konkurencję – staraj się cały czas oferować więcej niż inne firmy. Bądź liderem w branży. Nie pozwól się wyprzedzić innym firmom. Pokaż, że to Ty wdrażasz cenne dla klientów rozwiązania.

Podsumowanie

Ustalenie, kim są potencjalni klienci, to kluczowy czynnik sukcesu. Nie kieruj oferty do wszystkich, ustal najważniejsze cechy odbiorców. Dzięki temu zwiększysz skuteczność działań, a potencjalni klienci rzeczywiście będą korzystać z Twojej oferty.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?