Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ślepota banerowa, czyli dlaczego ignorujemy reklamy?
    2 czerwca 2023
    Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów
    2 czerwca 2023
    Analiza SWOT – jak określić słabe i mocne strony swojej firmy?
    2 czerwca 2023
    Najlepsze czcionki (fonty) na stronę internetową
    2 czerwca 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    6 kwietnia 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Lazy loading – czym jest i jak wpłynie na Twoją stronę?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    modele rozliczeń działań reklamowych
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Własna platforma do wideokonferencji
Responsywnie.pl > Blog > Biznes > Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
Biznes

Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 22 czerwca 2020
9 min
Udostępnij

Chyba nikt z nas nie spodziewał się, że w tym roku tak wiele biznesów będzie poszukiwało alternatyw dla prowadzenia działalności stacjonarnie. Jednakże wyjątkowe sytuacje, wymagają wyjątkowych rozwiązań. Jednym z nich jest przeniesienie biznesu do sieci w postaci własnej platformy do wideokonferencji. Pojawia się jednak pytanie – czy to aby na pewno dobry wybór? O tym w dzisiejszym artykule.

Spis treści
Czym właściwie jest platforma do wideokonferencji?W jakich branżach sprawdzi się platforma do wideokonferencji?Zalety i wady własnej platformy do wideokonferencjiCzy istnieją alternatywy dla własnej platformy do wideokonferencji?Zakres funkcjonalności własnego systemu do wideokonferencjiGenerowanie kilku pokoi spotkań o różnej liczbie uczestnikówKalendarz dostępnościSystemy płatnościPromocje i rabatyNa jakie rozwiązanie postawić?

Czym właściwie jest platforma do wideokonferencji?

Platforma do wideokonferencji to wszechstronne narzędzie do prowadzenia rozmów audio i wideo na odległość. Pewnie wielu z Was myśli sobie teraz – przecież to tak naprawdę tradycyjna aplikacja do wideorozmów podobna do dostępnych na rynku od lat Skype, Zoom czy Google Hangout.

Nie do końca – platforma do wideokonferencji to odrębny system, który może zostać wyposażony we wszelkie funkcjonalności, umożliwiające prowadzenie działalności online tj. systemy płatności, integrację z narzędziami itd. Stanowi to podstawową różnicę między klasycznymi rozwiązaniami do wideokonferencji, które możesz używać na zasadzie opłat subskrypcyjnych, a dedykowanym rozwiązaniem.

W jakich branżach sprawdzi się platforma do wideokonferencji?

Branż, które mogą skorzystać z dobrodziejstw systemów wideokonferencyjnych, jest naprawdę wiele. Jest to dobre wyjście dla większości biznesów, które mogą pozwolić sobie na przeniesienie usług do sieci. Dotyczy to przedsiębiorstw, których działalność nie jest uzależniona od fizycznego kontaktu z Klientami. Do takich aktywności możemy zaliczyć m.in.: porady prawnicze, konsultacje medyczne czy psychologiczne, porady żywieniowe i treningowe, doradztwo finansowe, ubezpieczeniowe, ale także działania edukacyjne i szkoleniowe.

Zalety i wady własnej platformy do wideokonferencji

Pewnie zastanawiasz się, jakie konkretne benefity wiążą się z posiadaniem własnego systemu do wideokonferencji, a także jakie potencjalne wady lub zagrożenia niesie za sobą ten typ działalności. Przede wszystkim rozwiązanie zbudowane zgodnie z Twoimi preferencjami zapewnia Ci niezależność od zewnętrznych dostawców usług wideokonferencyjnych i większą pewność niezakłóconych połączeń. Platforma do wideokonferencji to również nowy kanał sprzedaży Twoich usług, a jeżeli równocześnie chcesz pozostać przy biznesie stacjonarnym, zapewni Ci to wejście w świat omnichannel, czyli wielokanałowości. Własny system to również wysokie poczucie bezpieczeństwa, ponieważ sam decydujesz o zabezpieczeniach oraz o tym, kto ma dostęp do platformy i przede wszystkim danych klientów. Takie rozwiązanie uwzględnia również późniejsze potrzeby Twojego biznesu i pozwala myśleć przyszłościowo, ponieważ możesz rozwijać je o kolejne funkcjonalności w dowolnym czasie.

Jak każde rozwiązanie, własne platformy wideokonferencyjne mają też swoje wady. Do najważniejszych należą oczywiście koszty związane z budową platformy, które na początku z pewnością będą dość wysokie, aby wyposażyć system we wszystkie niezbędne funkcjonalności. W tym przypadku trzeba również liczyć się z kosztami utrzymania takiej platformy, aby zapewniała ona bezpieczeństwo działania Twojego biznesu. Na samym początku mogą również pojawić się problemy związane z nauką obsługi systemu – w końcu to coś nowego, z czym wcześniej nie miałeś do czynienia.

Jak widać, główne wady dedykowanych platform do wideokonferencji dotyczą kwestii finansowych, jednakże nie zapominaj, że podobnie wygląda to w biznesie stacjonarnym. Na samym początku musimy zainwestować sporo pieniędzy w wyposażenie biura, a następnie jesteśmy zobowiązani je co miesiąc utrzymywać, płacąc rachunki, czynsz itd. Często zapominamy o tym, że biznes stacjonarny również generuje bardzo dużo wydatków na różnych etapach rozwoju, dlatego nie przerażaj się początkowymi kosztami założenia platformy do wideokonferencji – zestaw je z inwestycjami, które musiałbyś ponieść przy prowadzeniu działalności stacjonarnie. Dopiero to pozwoli Ci realnie ocenić opłacalność inwestycji.

Czy istnieją alternatywy dla własnej platformy do wideokonferencji?

Oczywiście, że tak. Są to zewnętrzne platformy do prowadzenia wideokonferencji m.in. wspomniany już wyżej Zoom. Jakie zalety płyną z ich wykorzystania? Przede wszystkim brak konieczności początkowej inwestycji w uruchomienie platformy, a także późniejszego utrzymania systemu. Bardzo ważnym plusem tego rozwiązania jest również szeroki wybór dostawców usług, których wciąż przybywa na polskim rynku. Istotnym czynnikiem jest niski próg wejścia oraz wyjścia, jeżeli chodzi o korzystanie z usług platformy. Zazwyczaj możesz z niej korzystać na zasadzie miesięcznych lub rocznych planów, dzięki czemu rezygnacja z usługi jest szybka i prosta, jeżeli nie spełnia ona Twoich oczekiwań.

A jakie są wady takiego rozwiązania? Przede wszystkim zależność od zewnętrznych dostawców usług i wewnętrznych zasad użytkowania. To także niepewność co do wydajności platformy i możliwych przeciążeń serwerów, a co za tym idzie, niemożność świadczenia jakościowych usług. Zewnętrzni dostawcy nie są także w stanie zapewnić 100% bezpieczeństwa – korzystając z zewnętrznych platform, nie masz wpływu na szyfrowanie połączeń, a przede wszystkim poufność danych Klienta, która jest bardzo wrażliwą kwestią w wielu branżach np. medycznej czy prawniczej. Problem mogą stanowić także ograniczenia związane z dostępnością niektórych funkcji.

Pomimo tego, że zewnętrzne platformy do wideokonferencji są rozwiązaniem wygodnym, pozornie nie wymagającym od nas znacznego wysiłku, to nie zapewniają tego, co dla wielu biznesów jest priorytetem – bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. Wyobraź sobie, że prowadzisz konsultacje medyczne przez platformę zewnętrzną, dochodzi do końca spotkania i Twój klient chciałby wnieść opłatę. Nagle musimy pomyśleć o kolejnym zewnętrznym dostawcy, który będzie w stanie zapewnić nam system do wystawiania faktur za usługi. W takim przypadku z prostego rozwiązania robi nam się wyboista droga i pojawiają się trudności z centralizacją najważniejszych obszarów biznesu.

system do wideokonferencji

Zakres funkcjonalności własnego systemu do wideokonferencji

Skoro dedykowana platforma wideokonferencyjna ma Ci potencjalnie zapewnić duże możliwości rozwoju, zapewne chciałbyś poznać chociaż namiastkę jej funkcjonalności, które wyróżnią ją na tle rozwiązań od zewnętrznych dostawców. Zestaw must – have takiej platformy to tak jak w przypadku zewnętrznych systemów: możliwość organizowania spotkań indywidualnych, integracja z czatem czy opcja nagrywania rozmów. Do tego dochodzi jednak kilka naprawdę przydatnych funkcjonalności.

Generowanie kilku pokoi spotkań o różnej liczbie uczestników

Własna platforma pozwoli Ci na samodzielne generowanie wielu wideokonferencji jednocześnie. W każdym przypadku z osobna możesz decydować o liczbie uczestników takiej rozmowy, zapraszać klientów do uczestnictwa w niej i moderować całość spotkania. Nie dopadną Cię również problemy z limitowanym czasem spotkania.

Kalendarz dostępności

Własna platforma do wideokonferencji może odciążyć Cię w kwestii telefonicznego lub mailowego umawiania spotkań. A to wszystko dzięki wbudowanej opcji rezerwacji terminów przy pomocy kalendarza z określoną wcześniej dostępnością czasową. Zaoszczędzi to czas po obu stronach – Twojej i Klienta i w prosty sposób zautomatyzuje proces obsługi klienta.

Systemy płatności

Bardzo ważne ułatwienie z perspektywy prowadzenia biznesu online, o którym wiele osób na początkowym etapie zapomina. Platformę do wideokonferencji można z łatwością zintegrować nie z jedną, ale nawet kilkoma metodami płatności. Co więcej, system ten może być również wyposażony w automatyczny generator faktur.

Promocje i rabaty

Jeżeli nie chcesz za każdym razem informować Klientów o zniżkach w formie newslettera czy w wiadomościach prywatnych, to Twój system do wideokonferencji może Cię w tym odciążyć. Może on zostać wyposażony w wiele cech klasycznego sklepu internetowego, w tym między innymi realizację kodów rabatowych czy dostępność promocji przy konkretnych opcjach spotkań.

Na jakie rozwiązanie postawić?

Spersonalizowany system do wideokonferencji niesie za sobą szereg funkcjonalności i możliwości, które często pomijamy, myśląc o systemach tego rodzaju. Pomimo że na rynku dostępnych jest wiele gotowych rozwiązań wideokonferencyjnych, żadne z nich nie zapewni Ci takiej swobody, bezpieczeństwa i możliwości rozwoju, jak własna platforma. Oczywiście, jeżeli chcesz przetestować, czy model działania na zasadzie wideorozmów sprawdzi się w Twoim biznesie, spróbuj najpierw skorzystać z zewnętrznych narzędzi. Zaoszczędzi to Twój czas i pieniądze, jednakże jeżeli na poważnie myślisz o przeniesieniu swojego biznesu do sieci, zbuduj go samodzielnie i postaw na niezależność od zewnętrznych dostawców usług, tworząc podwaliny pod rozwój działalności online.

Oceń tekst

Kliknij na gwiazdkę by dodać ocene!

Średnia ocena 0 / 5. Ilość ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także

Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?

Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie

CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych

Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?

Skąd wziąć pomysł na biznes?

Paulina Szewczyk 5 maja 2023 22 czerwca 2020
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje

Czym jest omnichannel?
Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
E-commerce 2 czerwca 2023
Zwycięstwo cinkciarz kontra currency one
Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Newsy 2 czerwca 2023
q-commerce
Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
E-commerce 8 maja 2023
allegro czy własny sklep internetowy
Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
E-commerce 4 maja 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje

  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development

Redakcja

ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?