Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Sztuczna inteligencja w marketingu internetowym – zobacz zastosowania
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
AI
Responsywnie.pl > Marketing > Sztuczna inteligencja w marketingu internetowym – zobacz zastosowania
Marketing

Sztuczna inteligencja w marketingu internetowym – zobacz zastosowania

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/15 o 10:32
Paulina Szewczyk Opublikowano 15 sierpnia 2023
12 min
Udostępnij

Sztuczna inteligencja jest gorącym tematem ostatnich miesięcy w branży marketingu. Niemal w każdym tygodniu pojawiają się informacje o nowych rozwiązaniach, które mogą ułatwić wykonywanie codziennych zadań. Szczególnie chodzi o powtarzalne prace. Z wykorzystaniem AI mogą być realizowane automatycznie, w związku z czym specjaliści mają więcej czasu na inne zadania. Jak możesz wykorzystać sztuczną inteligencję do ulepszenia działań marketingowych? Czy dzięki niej osiągniesz lepsze wyniki?

Spis treści
Czym jest sztuczna inteligencja?Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w marketingu internetowymUczenie maszynowe a wyszukiwarki internetoweJak marketerzy wykorzystują AI w swoich działaniach?Rozwój strategii content marketinguAI w reklamie Google AdsUlepszenie interfejsu za pomocą działań AISztuczna inteligencja w poprawie doświadczeń użytkownikówUczenie maszynowe w pozycjonowaniuKorzyści z wykorzystywania sztucznej inteligencji w marketinguPodsumowanie

Czym jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja, czyli AI – Artificial Intelligence, to przeróżne rozwiązania, które starają się naśladować sposób przetwarzania i wykorzystywania informacji przez ludzi. Chodzi tutaj o narzędzia, aplikacje, urządzenia i systemy. Nie jest to coś, co narodziło się niedawno. O AI mówiło się już od dziesięcioleci. W 1950 roku za przełom pod tym względem uważana była praca Alana Turinga „Computing Machinery and Intelligence”. To ważny moment w historii sztucznej inteligencji. Pojawiło się wtedy pytanie: czy maszyny mogą myśleć? Wykonano wówczas „Test Turinga”, w którym człowiek miał odróżnić odpowiedź tekstową komputera od ludzkiej.

Historia AI jest naprawdę długa. Kluczowe momenty obrazuje poniższa grafika:

Jak powstało AI?
Źródło: The University of Queensland Australia

Oczywiście, bardzo dużo wydarzyło się w ostatnich latach, których nie obejmuje infografika. Narzędzia AI pozwalają automatyzować powtarzalne działania, skutkiem czego coraz więcej specjalistów obawia się, że straci pracę. Czy rzeczywiście w najbliższym czasie istnieje takie ryzyko? Z badania przeprowadzonego przez EY Polska, wynika, że 59% respondentów nie planuje żadnych dużych zmian w zatrudnieniu w związku z rozwojem AI, a 13% analizuje sytuację. Co ciekawe, taki sam odsetek ankietowanych planuje zwiększyć zatrudnienie.

Zatrudnienie w firmach a rozwój AI
Źródło: EY

Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma sens w wielu branżach, a z pewnością będzie ich jeszcze więcej. Można ją zastosować m.in. do ulepszenia działań marketingowych.

Jeśli zastanawiasz się, czy AI jest tym, czym warto się zainteresować, zerknij na poniższy wykres. Do 2030 roku wartość rynkowa sztucznej inteligencji ma wzrosnąć dwudziestokrotnie.

Inwestowanie w sztuczną inteligencję
Źródło: HubSpot

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w marketingu internetowym

Dane odgrywają kluczową rolę w marketingu. Niezbędne jest poświęcenie czasu analityce, optymalizowaniu działań i automatyzacji tych elementów, które na pewno nie ucierpią na jakości. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja już są wykorzystywane w marketingu internetowym i to na wielu polach. Służą m.in.:

  • narzędziom analitycznym, w tym Google Analytics;
  • witrynom internetowym, które wyświetlają filmy, zdjęcia i inne materiały na podstawie oglądanych wcześniej przez użytkownika. Wykorzystują to m.in. serwisy społecznościowe, a także platformy, które oferują wideo na życzenie, np. Netflix i HBO Max;
  • chatbotom. Coraz częściej na stronie WWW odpowiedzi może Ci udzielać automat, a jeśli pomoc nie będzie wystarczająca, możesz połączyć się z konsultantem. Takie chatboty oparte na sztucznej inteligencji mogą nawet rekomendować produkty;
  • projektowaniu stron, a szczególnie w UX i UI;
  • wyszukiwarkom internetowym. fvGoogle korzysta z tego rozwiązania od lat. To dzięki niemu wyniki wyszukiwania są lepiej dopasowane do Twojego zapytania;
  • personalizacji treści. Dzięki temu można tworzyć skuteczniejsze kampanie marketingowe, które zwiększają konwersję.

Sztuczna inteligencja przydaje się specjalistom ds. marketingu w wielu aspektach. Chodzi przede wszystkim o opracowanie strategii SEO, e-mail marketing oraz działania w serwisach społecznościowych. Może wspierać tworzenie treści, analizowanie danych, wyciąganie wniosków i wiele innych aspektów.

Uczenie maszynowe a wyszukiwarki internetowe

Giganci rynkowi inwestują ogromne środki w uczenie maszynowe. W 2019 r. Microsoft zainwestował w 11 startupów zajmujących się sztuczną inteligencją (AI), z czego 1 miliard dolarów tylko w OpenAI. W tym samym roku Google Ventures dokonało 16 inwestycji. Taki napływ kapitału spowodował, że AI rozwijało się jeszcze szybciej, co przełożyło się m.in. na wyszukiwarki internetowe. Już w 2016 roku Google ogłosiło, że chce wdrażać uczenie maszynowe. Duży postęp w tym kierunku stanowiło wprowadzenie algorytmu BERT w 2019 roku. Jakie efekty przyniosło uczenie maszynowe w wyszukiwarkach internetowych?

  • Wykrywanie wzorców – dzięki temu wyszukiwarki mogą łatwiej identyfikować spam lub zduplikowane treści;
  • identyfikacja nowych sygnałów – RankBrain pomaga nie tylko identyfikować wzorce w zapytaniach, ale także możliwe nowe sygnały rankingowe;
  • wykorzystanie sygnałów niestandardowych w zależności od zapytania – z uwzględnieniem m.in. zainteresowań użytkowników i ich dotychczasowej aktywności;
  • przetwarzanie języka naturalnego – ludzie nie zawsze komunikują się tak, jak oczekuje tego maszyna. Używamy tego samego słowa do opisania różnych rzeczy. Dzięki uczeniu maszynowemu wyszukiwarka jest w stanie lepiej zrozumieć kontekst zapytania;
  • wyszukiwanie obrazów i zrozumienie zdjęć – uczenie maszynowe analizuje wzorce kolorów i kształtów, łączy je ze wszelkimi istniejącymi danymi schematu dotyczącymi zdjęcia, aby pomóc wyszukiwarce zrozumieć, co właściwie przedstawia dany obraz;
  • identyfikacja synonimów – wynik wyszukiwania nie musi zawierać wyszukiwanej frazy m.in. dlatego, że algorytm wyświetla strony, które zawierają synonim danego zapytania;
  • uwzględnienie powodów wyszukiwania – analizując wzorce kliknięć i typ treści, wyszukiwarka wykorzystuje uczenie maszynowe do określenia intencji użytkownika. Internauta może szukać, bo chce coś kupić, potrzebuje zdobyć informacje na jakiś temat itp. Algorytm weźmie to pod uwagę.

Google zapewnia personalizację wyników wyszukiwania. Uwzględnia różne czynniki, ustalając wyświetlane rezultaty. Analizuje intencje użytkowników, a celem kolejnych zmian jest lepsze zrozumienie wyszukiwanych zapytań. Obecnie niewielkie jest prawdopodobieństwo wyświetlenia rezultatów zupełnie odbiegających od wysłanej frazy.

Jak marketerzy wykorzystują AI w swoich działaniach?

Marketing internetowy nieustannie się zmienia. Pojawiają się nowe kanały, a kluczowe znaczenie odgrywa wykorzystanie uczenia maszynowego do gromadzenia danych i personalizowania na tej podstawie komunikacji. Jaka jest przyszłość AI w digital marketingu? Wartość rynku sztucznej inteligencji w tej działalności ma wzrosnąć ponad pięciokrotnie do 2028 roku.

Wartość rynku AI
Źródło: Statista

Uczenie maszynowe pomoże Ci w wielu aspektach prowadzenia działań marketingowych.

Rozwój strategii content marketingu

W sieci znajdziesz mnóstwo narzędzi, które ułatwiają działania związane z treściami: Contadu, Surfer SEO, NeuronWriter. Rozwiązania do tego zapewniają również Semstorm i Senuto. Mogą one wspomóc proces tworzenia treści poprzez przygotowanie listy słów kluczowych do wykorzystania w meta tagach, nagłówkach i ogólnie w danym contencie. Określą, jaka powinna być długość artykułu, a uzyskane dane sprawią, że artykuł będzie dobrze dopasowany do intencji użytkownika, a także zoptymalizowany pod algorytm Google. Dzięki temu zyska szansę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Poza tym AI zawdzięczamy powstanie wielu narzędzi, które przyśpieszają tworzenie treści. Należą do nich: ChatGPT, Jasper, Copy.ai, Frase, Rytr, Anyword, Smart Copy, Neuroflash, Writesonic, Copysmith czy Zyro. Mogą ekspresowo utworzyć tekst na dany temat, ale pamiętaj, że bazują na różnych danych. Możliwe, że w treści pojawią się nawet informacje sprzed kilku lat. Taki content wymaga weryfikacji merytorycznej, poprawek językowych, usunięcia błędów. Natomiast takie narzędzia mogą się przydać przy researchu, do znalezienia istotnych informacji. Nie ufaj jednak w 100% wyświetlonym odpowiedziom.

AI w reklamie Google Ads

Optymalizacja kampanii reklamowych Google dzięki sztucznej inteligencji? Tak, to możliwe. AI może Ci pomóc w następujący sposób:

  • algorytmy AI mogą identyfikować wzorce i trendy w dużych zbiorach danych. Dotyczy to takich kwestii jak: zachowania klientów, nawyki zakupowe i dane demograficzne. Dzięki temu możesz wybrać najlepszą grupę odbiorców reklam – ustalić ich cechy;
  • algorytmy oparte na sztucznej inteligencji mogą przewidywać zachowania klientów na podstawie danych historycznych. To pozwala firmom kierować reklamy do klientów, którzy najprawdopodobniej na nie zareagują;
  • AI może monitorować wydajność kampanii reklamowych w czasie rzeczywistym i na bieżąco wprowadzać poprawki w celu optymalizacji skuteczności;
  • personalizacja oparta na sztucznej inteligencji może dostosować reklamy do preferencji i zachowań klientów.

Google Ads wykorzystuje uczenie maszynowe w wielu aspektach. Ma zastosowanie m.in. w reklamach elastycznych, gdzie system optymalizuje wprowadzone dane, aby osiągnąć najlepszy efekt. AI ma zastosowanie w remarketingu, jak i kierowaniu reklam. Umożliwia monitorowanie zachowań użytkowników. To cenne rozwiązania, które przydadzą się specjaliście pracującemu nad kampanią.

Ulepszenie interfejsu za pomocą działań AI

Uczenie maszynowe pomaga tworzyć lepsze strony WWW. Możesz ulepszyć ich UX i UI. Do Twojej dyspozycji są narzędzia, które monitorują ruch kursora myszy i pokazują, na jakich elementach witryny internauta skupia uwagę. Na tej podstawie możesz wyeliminować zbędne rozwiązania, które rozpraszają uwagę, a także zmienić treść CTA lub kolor, aby osiągać lepsze efekty. Dzięki optymalizacji interfejsu stron możesz poprawić doświadczenia użytkowników i zwiększyć skuteczność witryny.

Sztuczna inteligencja w poprawie doświadczeń użytkowników

Wykorzystaj dane z Google Analytics. Dzięki temu narzędziu możesz rozpoznać ścieżki zakupowe użytkowników i ustalić, które podstrony w serwisie budowały największe zaangażowanie. Możesz także poprawić rekomendacje produktów – udoskonalić ten element.

Uczenie maszynowe w pozycjonowaniu

W tych działaniach zastosowanie ma mnóstwo narzędzi. Służą one np. do oceny profilu linków zwrotnych. W tym kontekście mowa o Ahrefs czy Majestic SEO. Do optymalizacji słów kluczowych możesz wykorzystać Planer słów kluczowych Google Ads. W procesie indeksowania stron i dopasowaniu pod względem technicznym pomoże Screaming Frog. Znajdziesz narzędzia, które wspierają różne działania należące do pozycjonowania.

Korzyści z wykorzystywania sztucznej inteligencji w marketingu

Lepsze ścieżki zakupowe użytkowników, optymalizacja stron, udoskonalone rekomendacje produktowe – to tylko przykłady możliwych efektów zastosowania sztucznej inteligencji. Oto największe korzyści, które wiążą się z zastosowaniem AI w marketingu:

  1. Zachowanie klientów jest teraz bardziej przewidywalne – dzięki AI łatwiej dotrzesz do grupy docelowej.
  2. Możesz analizować zaangażowanie użytkowników – a dzięki temu dowiesz się, które działania przyniosły oczekiwany efekt.
  3. Reklamy trafią do odpowiednich odbiorców.
  4. Możesz automatyzować wiele działań – co istotne, da się to jednocześnie łączyć z personalizacją.
  5. Większe możliwości w relacjach z klientami – AI pozwala nimi łatwiej zarządzać.
  6. Optymalizacja treści marketingowych – duża ilość danych powoduje, że będą skuteczne i idealnie dopasowane do grupy docelowej.

Podsumowanie

AI jest nie tylko przyszłością. Sztuczna inteligencja powoli staje się niezbędna w biznesie i działaniach marketingowych. Może spowodować, że osiągniesz lepsze wyniki, a pracy poświęcisz mniej czasu. Nie czekaj – sprawdź, jak możesz wykorzystać AI w swojej działalności.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?