Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Znaczenie tytułu a SEO strony internetowej
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Dobry tytuł SEO
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Znaczenie tytułu a SEO strony internetowej
SEO/SEM

Znaczenie tytułu a SEO strony internetowej

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2024/03/20 o 14:40
Piotr Sztuka Opublikowano 20 marca 2024
6 min
Udostępnij

Z badania przeprowadzonego przez Speero wynika, że 97% internautów czyta tytuł artykułu. Na 7 słów poświęcają niecałe 3 sekundy. Mniej więcej tyle masz czasu, aby zainteresować czytelnika treścią. Jednocześnie, jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w Google, musisz również zoptymalizować tytuł pod słowa kluczowe. Na co zwrócić uwagę, tworząc tę część artykułu? Jakich zasad warto się trzymać?

Spis treści
Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia tytułu artykułu?Przeanalizuj i wybierz odpowiednie słowa kluczoweTwórz angażujące i przyciągające tytułyTwórz krótkie tytułyWykorzystuj pytania oraz liczbyStaraj się wywołać emocje u czytelnikaDopasuj tytuł do grupy docelowej czytelnikówIdealny tytuł nie istnieje… a może jednak?

Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia tytułu artykułu?

W1963 roku David Ogilvy, jeden z najbardziej znanych twórców reklamy, napisał w Confessions of an Advertising Man (Wyznaniach człowieka reklamy), że „pięć razy więcej osób czyta nagłówek niż treść”. Badanie wykonane w 2008 roku przez Nielsen Norman Group wykazało, że użytkownicy czytają tylko połowę informacji na stronach zawierających 111 lub mniej słów. Tymczasem wspomniana analiza wykonana przez Speero w 2018 roku wykazała, że:

  • 97% użytkowników przeczytało tytuł artykułu;
  • 98% spojrzało na podtytuł, ale był to raczej rzut oka niż przeczytanie;
  • 60% dokończyło artykuł, ale czas poświęcony na zapoznanie się z treścią wskazuje, że raczej przeglądali niż czytali;
  • baner reklamowy w artykule przyciągnął uwagę na mniej niż 1,5 sekundy.

Jak zatem widzisz, tytuły artykułów odgrywają bardzo dużą rolę. Dopracuj je, aby jak najwięcej użytkowników zapoznało się z treścią.

Co ciekawe, badanie wykazało niewielką różnicę w elementach treści, którym internauci w różnym wieku poświęcili najwięcej uwagi. Zerknij na poniższe dane. Różnica wystąpiła w przypadku tekstów, które zajęły trzecią pozycję pod względem poświęconej im ilości czasu.

Wiek użytkowników bloga

Źródło

Dopracuj więc design tytułu artykułu, aby znaleźć optymalny, dopasowany do Twojej grupy docelowej.

Przeanalizuj i wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Tytuł powinien zawierać frazy wyszukiwane przez internautów w Google, związane z daną treścią. To jedna z kluczowych części artykułu, jeśli chodzi o SEO.

Najważniejsze frazy kluczowe możesz wybrać za pomocą narzędzi, takich jak Senuto lub Semstorm. Innymi rozwiązaniami, które podpowiedzą optymalną treść tytułu pod Google, są Contadu, Surfer SEO czy NeuronWriter. Obecność najważniejszego słowa kluczowego w tej części publikacji zwiększa szansę na to, że wyszukiwarka Google umieści Twoją witrynę na wyższej pozycji w wynikach. To element podstawowej optymalizacji strony.

Uwaga: umieść tytuł artykułu w znaczniku H1. Natomiast w przypadku nagłówków użyj znaczników od H2 do H6. Nie musisz zastosować wszystkich. Przeważnie korzysta się z H2 i H3. Przygotuj dla artykułu spis treści z kotwicami do poszczególnych nagłówków. Dzięki temu w wynikach Google mogą się wyświetlić dodatkowe linki pod wynikiem z Twojej strony.

Nagłówek wpisu

Źródło

Twórz angażujące i przyciągające tytuły

Zwróć uwagę, jakich używasz słów i jak mogą wpłynąć na odbiorcę. Oto kilka przykładów angażujących i przyciągających tytułów:

  • „Jak zwiększyć zaangażowanie za pomocą zaledwie kilku słów?”.
  • „Czy chwytliwy nagłówek może zwiększyć zaangażowanie? Wskazówki i porady dotyczące tworzenia skutecznego tytułu”.
  • „Tworzenie chwytliwych tytułów zwiększyło biznes Sandry o 50%. Dowiedz się, jak”.
  • „12 powodów, dla których potrzebujesz chwytliwego tytułu”.

Tytuł ma zainteresować odbiorcę, komunikować mu, czego dowie się z artykułu. Nie powinien wprowadzać w błąd, bo tak możesz tylko zniechęcić czytelnika do swojej twórczości.

Twórz krótkie tytuły

Dobry tytuł nie powinien być długi, ale pytanie – co to znaczy? Niektórzy rekomendują 10 słów, inni 20, a jeszcze inni – dłuższe. Nie nastawiaj się jednak na daną długość, tylko na przekaz, wykorzystując jak najmniejszą liczbę znaków. Zbyt długi może zniechęcić do zapoznania się z treścią.

Nie chodzi tutaj o tytuł SEO, czyli tag <title>. Ten z punktu widzenia SEO powinien zajmować nie więcej niż 600 px. Jego długość możesz dostosować za pomocą tego narzędzia: moz.com/learn/seo/title-tag. Ułatwiają to również m.in. Contadu i NeuronWriter. Oczywiście wymyśl unikalny tytuł – nie używaj identycznego jak inne serwisy.

Tytuł blogowy

Źródło

Wykorzystuj pytania oraz liczby

Wśród przykładów angażujących i chwytliwych tytułów pojawiły się te, które zawierają liczby i są w formie pytań. Dlaczego są tak skuteczne? Używanie liczb w tytułach może sprawić, że będą one bardziej szczegółowe, konkretne i wiarygodne. Mogą wywoływać poczucie ciekawości, pilności lub niedoboru. Zwróć uwagę na różnicę między tytułami: „Jak zaoszczędzić pieniądze na zakupach spożywczych” i „Jak zaoszczędzić 300 złotych na zakupach spożywczych w 30 dni”. Który przyciąga Twoją uwagę? Z pewnością ten drugi. A pytania? Przykładowo tytuł „Jesteś zestresowany? Spróbuj medytacji przez 10 minut dziennie” jest atrakcyjniejszy niż „Korzyści z medytacji”, ponieważ odnosi się do problemu i wskazuje rozwiązanie.

Staraj się wywołać emocje u czytelnika

Takimi tytułami możesz wzbudzać ciekawość, zaskoczenie czy radość. Oto przykłady:

  • „Dowiedz się, jak postawić się szefowi”.
  • „Jak przejąć kontrolę nad każdym spotkaniem?”.
  • „12 skutecznych wskazówek, jak poradzić sobie ze stresem”.

Dopasuj tytuł do grupy docelowej czytelników

Zastanów się, kto ma czytać Twoje treści i jakie tytuły mogą go zainteresować. Przykładowo, jeśli są to wysoce techniczni odbiorcy, niszowi, możesz też używać słownictwa technicznego w tytułach.

Idealny tytuł nie istnieje… a może jednak?

Nie ma uniwersalnego tytułu, który sprawdzi się w każdym przypadku. Trzeba go dopasować do treści artykułu, mieć na uwadze pozycjonowanie strony i odbiorców. Warto testować, jak zmiana tego elementu wpłynie na zaangażowanie użytkowników, aby znaleźć optymalny.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?