Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Rodzaje hostingu – jaki wybrać
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Rodzaje hostingu
Responsywnie.pl > Web Development > Rodzaje hostingu – jaki wybrać
Web Development

Rodzaje hostingu – jaki wybrać

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/04/06 o 10:47
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 28 stycznia 2022
11 min
Udostępnij

Wybór hostingu to jeden z podstawowych elementów, który powinieneś brać pod uwagę, tworząc stronę lub sklep internetowy. Jednakże dla wielu osób działanie hostingu, kryteria jego doboru, a także wpływ tej decyzji na funkcjonowanie witryny, nie są do końca zrozumiałe. Wyjaśniamy, czym jest hosting, opisujemy jego rodzaje oraz najważniejsze czynniki, które musisz przeanalizować przy jego zakupie, dzięki czemu decyzja stanie się prostsza, niż myślisz.

Spis treści
Co to jest hosting?Jak działa hosting?Domena a hosting – czym się różnią?Rodzaje hostinguHosting współdzielonyVPS hostingHosting dedykowanyHosting w chmurzeJak wybrać hosting?UptimePojemność i transfer danychBezpieczeństwoWsparcie techniczneInne czynnikiGdzie wykupić hosting + kody rabatowyPodsumowanie

Co to jest hosting?

Zacznijmy od najważniejszego, czyli wyjaśnienia, czym właściwie jest hosting stron. Usługa hostingu umożliwia publikację strony internetowej, sklepu czy aplikacji w sieci poprzez wynajmowanie lub wykupienie dostępu do serwera. Firma hostingowa dzieli się swoim serwerem, udostępniając jego zasoby innym użytkownikom sieci za odpowiednią opłatą. Dzięki hostingowi cała zawartość Twojej strony – np. kod HTML, style CSS czy grafiki – mogą być dostępne dla użytkowników internetu 24 godziny na dobę. Podsumowując, inwestując w hosting stron internetowych, kupujesz miejsce do przechowywania wszystkich plików swojej witryny online.

Aby wytłumaczyć działanie hostingu, należy wyjaśnić jeszcze jedno, niezwykle ważne pojęcie. Serwer to komputer, który jest ciągle połączony z siecią internetową. Przechowuje on pliki witryn internetowych i udostępnia je w momencie, gdy użytkownicy chcą wejść w interakcję z witryną. Serwer posiada określoną przestrzeń, którą jego administrator może udostępniać innym, jednocześnie nie tracąc kontroli nad działaniem, wydajnością i bezpieczeństwem serwera.

Jak działa hosting?

Hosting jest miejscem, gdzie będziesz przechowywać wszystkie elementy niezbędne do poprawnego załadowania Twojej strony. Aby uzyskać do niego dostęp, musisz wykupić odpowiedni pakiet u dostawcy usługi hostingowej. O tym, jaki rodzaj hostingu wybrać dla strony i na co zwrócić szczególną uwagę, piszemy w dalszej części artykułu.

Kiedy wykupiłeś już dostęp do serwera, musisz zalogować się do niego poprzez serwis hostingowy. Następnie należy przesłać pliki witryny na serwer. Aby Twoja strona poprawnie działała, konieczne jest także wykupienie i rejestracja domeny, dzięki której użytkownicy będą mogli dostać się na stronę internetową. Gdy użytkownik wpiszę nazwę Twojej domeny w wyszukiwarce lub kliknie link prowadzący do niej, przeglądarka internetowa pobierze pliki z serwera i wyświetli zawartość strony userowi. Cały ten proces powinien zająć mniej niż kilka sekund – w innym wypadku użytkownik może zrezygnować z wejścia na Twoją stronę.

Domena a hosting – czym się różnią?

Opisując działanie hostingu, nadmieniliśmy, że do poprawnego działania hostingu strony internetowej konieczna jest rejestracja domeny. Domena to inaczej unikalny adres internetowy, pod którym dostępna jest Twoja strona. Gdyby nie domeny, musiałbyś zapamiętać adres IP serwera, aby uzyskać dostęp do jego zasobów. Zastosowanie domen powoduje, że użytkownik może szybko zaleźć daną stronę po jej niepowtarzalnej nazwie.

Domena i hosting są pojęciami zależnymi, ale nie można ich mylić. Wykupując hosting stron internetowych, musisz zarejestrować także domenę, aby użytkownicy mogli uzyskać dostęp do Twojej witryny. Hosting zapewnia jedynie miejsce na przechowywanie plików strony, a domena pozwala w łatwy sposób dostać się do zawartości strony zamieszczonej na serwerze po wpisaniu jej nazwy przez użytkownika w pasku wyszukiwarki.

Rodzaje hostingu

Jaki wybrać hosting?

Wyróżniamy cztery podstawowe rodzaje hostingu. Każdy z nich ma inne parametry techniczne, możliwości zarządzania, a więc również odpowiada potrzebom różnych witryn. Poniżej opisujemy każdy z nich, przedstawiając ich główne zalety oraz wady.

Hosting współdzielony

Działanie tego rodzaju hostingu polega na współdzieleniu przestrzeni serwerowej z innymi witrynami. Z zasobów serwera takich jak RAM czy CPU jednocześnie korzysta wiele stron, aplikacji czy e-commerców. Hosting współdzielony to najpopularniejszy wybór wśród początkujących, którzy posiadają strony internetowe z niewielkim ruchem lub dopiero startują z działalnością online i nie mają dużych wymagań serwerowych. Dlaczego? Jest on najtańszym sposobem na hostowanie strony internetowej. Problemy z hostingiem współdzielonym rozpoczynają się w momencie, gdy Twoja witryna zyskuje coraz większy ruch, rozbudowujesz jej asortyment czy dodajesz nowe, skomplikowane funkcjonalności. Hosting współdzielony z czasem przestanie wystarczać, a co za tym idzie, mogą pojawiać się problemy z dostępem do strony przez użytkowników.

VPS hosting

VPS, czyli Virtual Private Server. Najczęściej określa się go mianem kompromisu pomiędzy hostingiem współdzielonym a dedykowanym. Dana witryna korzysta z tego samego serwera co inne strony, jednakże ma ona przydzieloną własną przestrzeń. Oznacza to, że inne strony korzystającego z tego serwera, nie współdzielą zasobów z Twoją witryną. Znaczne wzrosty ruchu na innych witrynach hostowanych na VPS nie mają wpływu na działanie Twojej strony i vice versa. Ten rodzaj hostingu daje o wiele większe możliwości niż hosting współdzielony, jednakże wciąż może nie radzić sobie z ogromnymi skokami ruchu, które powodują wykorzystanie dużej ilości zasobów. VPS jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla średnich i dużych stron oraz średniej wielkości e-commerców.

Hosting dedykowany

Opcja dla dużych stron, serwisów korporacyjnych, rozbudowanych e-commerców obsługujących dziesiątki tysięcy użytkowników dziennie. Hosting dedykowany to rozwiązanie dla wymagających. Dzięki niemu posiadasz serwer na wyłączność, a Twoja witryna jest jedyną, która korzysta z jego zasobów. Powoduje to również dostęp do pełnej administracji serwera, daje możliwość indywidualnej konfiguracji i kontrolę nad bezpieczeństwem. Jednakże wraz z funkcjonalnościami i przywilejami płynącymi z posiadania dedykowanego hostingu strony internetowej, idzie również cena, która jest o wiele wyższa niż w przypadku VPS, nie wspominając o hostingu współdzielonym. Ten rodzaj hostingu polecamy tylko zaawansowanym użytkownikom, z bardzo dużymi wymaganiami względem przestrzeni serwerowej.

Hosting w chmurze

Hosting w chmurze to rozwiązanie, które w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Jego działanie opiera się na połączeniu wielu maszyn, które współpracują ze sobą. Oznacza to, że witryna jednocześnie korzysta z zasobów nie jednego, a kilku czy kilkunastu serwerów. Hosting w chmurze redukuje możliwość obciążenia serwerów i związanych z tym problemów z dostępem do stron przez użytkowników – gdy jeden serwer jest przeciążony, witryna wykorzystuje zasoby innego połączonego serwera. Ten rodzaj hostingu daje bardzo duże możliwości skalowalności – Twoja strona wykorzystuje tyle zasobów, ile w danej chwili potrzebuje, a ty nie musisz martwić się o wydajność serwera. Ze względu na rosnące zainteresowanie usługą cloud hostingu, jego ceny stają się również bardziej przystępne dla średniej wielkości stron i sklepów internetowych, a nie jedynie dla największych graczy na rynku.

Jak wybrać hosting?

Wiesz już, jakie rodzaje hostingu są dostępne na rynku. Zatem na co zwrócić szczególną uwagę, wybierając usługi hostingowe od danego dostawy. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych czynników.

Uptime

Uptime, czyli inaczej dostępność usługi / SLA. Określa, przez ile czasu w skali roku hosting stron działa bezawaryjnie. Na przykład, jeżeli uptime wynosi 95%, to oznacza, że hosting działa min. 347 dni w roku bezawaryjnie. Celuj w hostingodawców, którzy gwarantują min. 99% dostępności w skali roku, inne oferty omijaj szerokim łukiem.

Pojemność i transfer danych

Oznaczają ilość miejsca, które możesz wykorzystać do przechowywani plików (wyrażoną w MB lub GB) oraz ilość danych, które można przesyłać i pobierać z witryny (najczęściej podana w GB). Im większą pojemność i transfer danych oferuje platforma hostingowa, tym lepiej. Bardzo często w rozsądnej cenie można znaleźć oferty z nielimitowaną pojemnością i transferem.

Bezpieczeństwo

Regularne automatyczne backupy, filtry antyspamowe, transparentna polityka prywatności – to minimum, które powinien posiadać dobry hosting stron internetowych. W szczególności zrezygnuj z ofert, które w standardzie nie posiadają automatycznych kopii zapasowych.

Wsparcie techniczne

Przed zakupem jakiegokolwiek hostingu dla strony sprawdź, czy dostawca oferuje możliwość suportu 24/7 czy tylko w dni robocze w wybranych godzinach. Dowiedz się, jaki jest czas reakcji na Twoje zgłoszenie, jakie formy kontaktu wchodzą w skład wykupionej przez Ciebie usługi. Jest to bardzo ważne np. w momencie, gdy serwery będą przeciążone lub będziesz miał problemy techniczne z dostępem do usługi.

Inne czynniki

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę, wybierając hosting strony internetowej? Sprawdź, czy dostawca nie nakłada limitów na niektóre usługi, czy nie ma ukrytych kosztów związanych z zakupem pakietu. Dowiedz się, ile kosztuje przedłużenie hostingu o kolejny rok, a także, czy istnieje możliwość podniesienia pakietu, gdy obecny nie będzie wystarczający.

Gdzie wykupić hosting + kody rabatowy

Na polskim rynku istnieją dziesiątki, jak nie setki dostawców usług hostingowych. Naprawdę jest w czym wybierać. Poniżej znajdziesz listę kilku popularnych hostingodawców, których oferta jest rozbudowana i z pewnością znajdziesz w niej coś dla siebie.

  • dhosting – polska firma hostingowa, która oferuje darmową migrację hostingu. Gwarantują SLA na poziomie 99,9%. Z kodem rabatowym smartbees możesz dostać 5% zniżki na usługi hostingowe! SPRAWDŹ!
  • lh.pl – jedna z największych firm hostingowych w Polsce ciesząca się dobrymi opiniami w branży. Posiada serwery w 3 miastach w Polsce oraz jedną z najlepszych ofert pod względem parametrów. Z kodem rabatowym LH-20-211887 możesz obniżyć cenę hostingu, aż o 20%! SPRAWDŹ!
  • nazwa.pl – jeden z najstarszych polskich hostingodawców słynący w branży w szczególności z bezpieczeństwa usług. Oferuje m.in. przystępny cenowo hosting w chmurze,
  • OVHCloud – światowy gigant w branży hostingu stron internetowych. W swojej ofercie posiadając m.in. dedykowane serwery chmurowe.
  • Cyber Folks – dawniej Linux PL. Firma znana m.in. z konkurencyjnych cen i bardzo dobrego wsparcia technicznego.

 

Podsumowanie

Wybór hostingu strony internetowej nie należy do łatwych zadań, jednakże jest kluczowym elementem postawienia strony, sklepu czy aplikacji. Dobrze dobrany hosting gwarantuje ciągłość, szybkość działania i wydajność, a co za tym idzie, zadowolenie użytkowników. Dlatego nie powinieneś oszczędzać na jego zakupie i przede wszystkim myśleć przyszłościowo w kontekście rozwoju swojego biznesu online.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
W jaki sposób renderować stronę internetową?
Czym jest wireframe w UI/UX?
Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?