Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Operatory wyszukiwania w Google
Responsywnie.pl > Marketing > Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?
Marketing

Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:25
Łukasz Kuchta Opublikowano 7 września 2022
7 min
Udostępnij

Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie, które umożliwia szybki i skuteczny research informacji. Jednakże niewiele osób wie, że wyniki można zawężać za pomocą operatorów wyszukiwania, tym samym otrzymując niezwykle precyzyjne odpowiedzi na wpisane zapytania. Poznaj sprawdzone sposoby na zaawansowane wyszukiwanie w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Spis treści
Podstawowe wyszukiwanieKalkulatorPogodaWynik meczuZnaki pomagające w filtrowaniu wyszukiwaniaCudzysłówMinusGwiazdkaKropkaPionowa kreska (OR)Zaawansowane wyszukiwanie w Googlesite:intitle:allintitle:inurl:allinurl:cache:define:filetype:related:inanchor:O czym jeszcze pamiętać przy wyszukiwaniu operatorami?

Podstawowe wyszukiwanie

Klasyczny sposób wyszukiwania informacji w Google zna chyba każdy, kto choć raz miał styczność z tą wyszukiwarką. Wystarczy wpisać interesujące Cię zapytanie w pasek wyszukiwania i kliknąć przycisk „Szukaj”. W ten sposób otrzymasz listę najlepiej dopasowanych wyników do Twojego zapytania. Jednakże już na tym etapie researchu Google potrafi zaskoczyć, oferując rozwiązania ułatwiające znajdywanie poszukiwanych informacji. Oto kilka z nich.

Kalkulator

Kiedy w pasek wyszukiwania wpiszesz działanie matematyczne, np. „16×18”, Google przeliczy je za Ciebie. Wynik działania będzie widoczny we wbudowanym kalkulatorze wyszukiwarki. W taki sposób otrzymasz wyniki nie tylko prostych, ale także zaawansowanych działań matematycznych, które wykorzystują funkcje, pierwiastki, potęgi itd.
Wyszukiwanie: kalkulator

Pogoda

Chcesz sprawdzić prognozę pogody na najbliższe dni? Google Ci w tym pomoże! Wpisując w pasek wyszukiwania „pogoda (nazwa miasta)”, np. „pogoda Gdańsk”, otrzymasz informacje o pogodzie na kilka najbliższych dni. Informacje te uwzględniają również wilgotność powietrza, wiatr oraz szansę opadów. Wpisując samą frazę „pogoda”, Google poda Ci informacje o pogodzie na podstawie Twojej lokalizacji.
Wyszukiwanie: pogoda

Wynik meczu

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom fanów sportu. Jeżeli chcesz poznać wynik trwającego lub zakończonego meczu, wpisz w wyszukiwarkę np. nazwy zespołów, które ze sobą grają. Możesz też dodać informację o dyscyplinie, np. gdy masz do czynienia z meczami reprezentacji krajowych. W ten sposób Google wyświetli Ci dane o statusie meczu, jego wyniku, a także może rozszerzyć wyniki, np. o linki do YouTube z podsumowaniem meczu czy harmonogramem kolejnych spotkań.
Wyszukiwanie: wynik meczu

Znaki pomagające w filtrowaniu wyszukiwania

Aby skuteczniej wyszukiwać informacje w Google, bardzo przydatne okażą się operatory. Wśród nich można wyróżnić m.in. znaki specjalne. Użycie każdego operatora powoduje zawężanie wyników wyszukiwania w inny sposób. Kilka przykładów poniżej.

Cudzysłów

Wykorzystanie cudzysłowu gwarantuje otrzymanie wyników wyszukiwania, które uwzględniają konkretną frazę. Na przykład, wpisując „restauracja włoska Toruń”, ukażą Ci się tylko wyniki zawierające ten ciąg słów. Pamiętaj, że wykorzystanie tego operatora wyszukiwania może zbyt mocno zawęzić wyniki, gdyż np. nie obejmuje odmian podanej frazy.

Minus

Zawężanie wyników wyszukiwania można osiągnąć, stosując operator „-”. W ten sposób możesz wykluczyć ze swojego zapytania daną frazę np. słodkie napoje gazowane-Cola. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania nie pojawią Ci się pozycje zawierające słowo Cola.

Gwiazdka

Operatory okażą się także przydatne, gdy zapomnisz jakiegoś fragmentu tekstu, cytatu czy piosenki. Postaw wtedy na zastosowanie gwiazdki „*”. Wstaw ją pomiędzy treść zapytania tam, gdzie brakuje Ci jakiegoś fragmentu. Na przykład: Czego oczy * tego sercu nie żal.

Kropka

Kropka zastępuje konkretny znak w zapytaniu. Na przykład Koncert Beaty Kozidrak 201*. Dzięki temu uzyskasz informacje o koncertach Beaty Kozidrak z całej drugiej dekady XXI wieku.

Pionowa kreska (OR)

Pionowa kreska lub słowo OR to stosowane zamiennie operatory wyszukiwania pozwalające znaleźć wyniki, które zawierają pierwsze lub drugie wyrażenie, a także oba wyrażenia jednocześnie. Omawiane operatory będą przydatne, gdy chcesz coś ze sobą porównać, na przykład modele lodówki czy laptopów – opcja nr 1: iphone 12 OR iphone 12pro; opcja nr 2: iphone 12 | iphone 12pro.

Zaawansowane wyszukiwanie w Google

Filtrowanie wyników wyszukiwania umożliwiają nie tylko wyżej wymienione znaki, ale także inne operatory wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy listę najczęściej używanych i najbardziej praktycznych komend.

site:

Operator site: okaże się przydatny, gdy chcesz zawęzić wyniki wyszukiwania do konkretnej domeny. W ten sposób wyszukasz interesujące Cię zagadnienie w obrębie wskazanej po komendzie domeny.

Przykład: site:responsywnie.pl html
Operator site

intitle:

Operator wyszukiwania intitle: umożliwia znalezienie stron, które zawierają dane słowo lub słowa kluczowe w tytule.

Przykład: intitle:ile gotować ziemniaki.
Operator intitle

allintitle:

Operatory intitle: i allintitle: działają na podobnej zasadzie, z tą różnicą, że drugi z nich zawęża wyniki do stron, które w tytule posiadają wszystkie wskazane słowa kluczowe.

Przykład: allintitle:ile gotować ziemniaki.

Operator allintitle

inurl:

Ta komenda pozwala otrzymać wyniki, które w adresie url zawierają dane słowo lub słowa kluczowe.

Przykład: inurl:jak prowadzić instagram.

Operator inurl

allinurl:

Ponownie inurl: i allinurl: to zbliżone działaniem operatory, podobnie jak intitle: i allintitle:. Różnica również jest ta sama – dzięki allinurl: zawęzisz wyniki wyszukiwania do tych, które w adresie url mają wszystkie wskazane słowa kluczowe.

Przykład: allinurl:jak prowadzić instagram.

Operator allinurl

cache:

Wyszukiwanie zaawansowane Google pozwala pokazać ostatnią zapisaną kopię wskazanej strony. W tym celu należy użyć komendy cache:. Na przykład po wpisaniu cache:responsywnie.pl, wyświetla się strona z poniższą adnotacją:
Operator cache

define:

Operatory wyszukiwania można wykorzystać do researchu definicji różnych pojęć. Wpisując w pasek wyszukiwarki komendę define:, otrzymasz wyniki w postaci objaśnienia frazy wpisanej po operatorze.

Przykład: define:copywrtiting
Operator define

filetype:

Wyszukiwanie plików w Google jest o wiele prostsze dzięki operatorowi wyszukiwania „filetype:”. Pozwala to zawęzić wyniki wyszukiwania na daną frazę do konkretnych rozszerzeń plików.

Przykład: rozkład pociągów pkp filetype:pdf

Operator filetype

related:

Wyszukiwanie Google z komendą related: umożliwia znalezienie stron powiązanych z domeną wpisaną po operatorze wyszukiwania. W taki sposób możesz znaleźć m.in. linki do mediów społecznościowych danej strony, jak i potencjalnych konkurentów.

Przykład: related:eobuwie.pl.

Operator related

inanchor:

Operatory wyszukiwarki Google mogą być również przydatne przy researchu miejsc do linkowania. Wykorzystując komendę inachor:, przefiltrujesz strony, do których prowadzi link z danym tekstem kotwicy (anchorem).

Przykład: inanchor:szampon dla dzieci
Operator inanchor

O czym jeszcze pamiętać przy wyszukiwaniu operatorami?

Na sam koniec kilka przydatnych wskazówek. Aby operatory wyszukiwania poprawnie działały, nie możesz wstawiać spacji pomiędzy komendę a treść zapytania. Jeżeli tak się stanie – operator nie zadziała. Operatory możesz także ze sobą dowolnie łączyć, otrzymując jeszcze precyzyjniejsze wyniki.

Pamiętaj, że stosowanie operatorów wyszukiwania jest jedną z opcji, aby otrzymać dokładne dopasowanie odpowiedzi na zapytanie. Jaka jest alternatywa? Wyniki możesz filtrować także za pomocą zaawansowanej wyszukiwarki Google. W tym miejscu można dodatkowo zawęzić wyniki wyszukiwania do regionu czy języka.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?