Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Operatory wyszukiwania w Google
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?
Marketing

Operatory wyszukiwania – jak efektywnie wyszukiwać w Google?

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:25
Łukasz Kuchta Opublikowano 7 września 2022
7 min
Udostępnij

Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie, które umożliwia szybki i skuteczny research informacji. Jednakże niewiele osób wie, że wyniki można zawężać za pomocą operatorów wyszukiwania, tym samym otrzymując niezwykle precyzyjne odpowiedzi na wpisane zapytania. Poznaj sprawdzone sposoby na zaawansowane wyszukiwanie w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Spis treści
Podstawowe wyszukiwanieKalkulatorPogodaWynik meczuZnaki pomagające w filtrowaniu wyszukiwaniaCudzysłówMinusGwiazdkaKropkaPionowa kreska (OR)Zaawansowane wyszukiwanie w Googlesite:intitle:allintitle:inurl:allinurl:cache:define:filetype:related:inanchor:O czym jeszcze pamiętać przy wyszukiwaniu operatorami?

Podstawowe wyszukiwanie

Klasyczny sposób wyszukiwania informacji w Google zna chyba każdy, kto choć raz miał styczność z tą wyszukiwarką. Wystarczy wpisać interesujące Cię zapytanie w pasek wyszukiwania i kliknąć przycisk „Szukaj”. W ten sposób otrzymasz listę najlepiej dopasowanych wyników do Twojego zapytania. Jednakże już na tym etapie researchu Google potrafi zaskoczyć, oferując rozwiązania ułatwiające znajdywanie poszukiwanych informacji. Oto kilka z nich.

Kalkulator

Kiedy w pasek wyszukiwania wpiszesz działanie matematyczne, np. „16×18”, Google przeliczy je za Ciebie. Wynik działania będzie widoczny we wbudowanym kalkulatorze wyszukiwarki. W taki sposób otrzymasz wyniki nie tylko prostych, ale także zaawansowanych działań matematycznych, które wykorzystują funkcje, pierwiastki, potęgi itd.
Wyszukiwanie: kalkulator

Pogoda

Chcesz sprawdzić prognozę pogody na najbliższe dni? Google Ci w tym pomoże! Wpisując w pasek wyszukiwania „pogoda (nazwa miasta)”, np. „pogoda Gdańsk”, otrzymasz informacje o pogodzie na kilka najbliższych dni. Informacje te uwzględniają również wilgotność powietrza, wiatr oraz szansę opadów. Wpisując samą frazę „pogoda”, Google poda Ci informacje o pogodzie na podstawie Twojej lokalizacji.
Wyszukiwanie: pogoda

Wynik meczu

Google wychodzi naprzeciw oczekiwaniom fanów sportu. Jeżeli chcesz poznać wynik trwającego lub zakończonego meczu, wpisz w wyszukiwarkę np. nazwy zespołów, które ze sobą grają. Możesz też dodać informację o dyscyplinie, np. gdy masz do czynienia z meczami reprezentacji krajowych. W ten sposób Google wyświetli Ci dane o statusie meczu, jego wyniku, a także może rozszerzyć wyniki, np. o linki do YouTube z podsumowaniem meczu czy harmonogramem kolejnych spotkań.
Wyszukiwanie: wynik meczu

Znaki pomagające w filtrowaniu wyszukiwania

Aby skuteczniej wyszukiwać informacje w Google, bardzo przydatne okażą się operatory. Wśród nich można wyróżnić m.in. znaki specjalne. Użycie każdego operatora powoduje zawężanie wyników wyszukiwania w inny sposób. Kilka przykładów poniżej.

Cudzysłów

Wykorzystanie cudzysłowu gwarantuje otrzymanie wyników wyszukiwania, które uwzględniają konkretną frazę. Na przykład, wpisując „restauracja włoska Toruń”, ukażą Ci się tylko wyniki zawierające ten ciąg słów. Pamiętaj, że wykorzystanie tego operatora wyszukiwania może zbyt mocno zawęzić wyniki, gdyż np. nie obejmuje odmian podanej frazy.

Minus

Zawężanie wyników wyszukiwania można osiągnąć, stosując operator „-”. W ten sposób możesz wykluczyć ze swojego zapytania daną frazę np. słodkie napoje gazowane-Cola. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania nie pojawią Ci się pozycje zawierające słowo Cola.

Gwiazdka

Operatory okażą się także przydatne, gdy zapomnisz jakiegoś fragmentu tekstu, cytatu czy piosenki. Postaw wtedy na zastosowanie gwiazdki „*”. Wstaw ją pomiędzy treść zapytania tam, gdzie brakuje Ci jakiegoś fragmentu. Na przykład: Czego oczy * tego sercu nie żal.

Kropka

Kropka zastępuje konkretny znak w zapytaniu. Na przykład Koncert Beaty Kozidrak 201*. Dzięki temu uzyskasz informacje o koncertach Beaty Kozidrak z całej drugiej dekady XXI wieku.

Pionowa kreska (OR)

Pionowa kreska lub słowo OR to stosowane zamiennie operatory wyszukiwania pozwalające znaleźć wyniki, które zawierają pierwsze lub drugie wyrażenie, a także oba wyrażenia jednocześnie. Omawiane operatory będą przydatne, gdy chcesz coś ze sobą porównać, na przykład modele lodówki czy laptopów – opcja nr 1: iphone 12 OR iphone 12pro; opcja nr 2: iphone 12 | iphone 12pro.

Zaawansowane wyszukiwanie w Google

Filtrowanie wyników wyszukiwania umożliwiają nie tylko wyżej wymienione znaki, ale także inne operatory wyszukiwania. Poniżej przedstawiamy listę najczęściej używanych i najbardziej praktycznych komend.

site:

Operator site: okaże się przydatny, gdy chcesz zawęzić wyniki wyszukiwania do konkretnej domeny. W ten sposób wyszukasz interesujące Cię zagadnienie w obrębie wskazanej po komendzie domeny.

Przykład: site:responsywnie.pl html
Operator site

intitle:

Operator wyszukiwania intitle: umożliwia znalezienie stron, które zawierają dane słowo lub słowa kluczowe w tytule.

Przykład: intitle:ile gotować ziemniaki.
Operator intitle

allintitle:

Operatory intitle: i allintitle: działają na podobnej zasadzie, z tą różnicą, że drugi z nich zawęża wyniki do stron, które w tytule posiadają wszystkie wskazane słowa kluczowe.

Przykład: allintitle:ile gotować ziemniaki.

Operator allintitle

inurl:

Ta komenda pozwala otrzymać wyniki, które w adresie url zawierają dane słowo lub słowa kluczowe.

Przykład: inurl:jak prowadzić instagram.

Operator inurl

allinurl:

Ponownie inurl: i allinurl: to zbliżone działaniem operatory, podobnie jak intitle: i allintitle:. Różnica również jest ta sama – dzięki allinurl: zawęzisz wyniki wyszukiwania do tych, które w adresie url mają wszystkie wskazane słowa kluczowe.

Przykład: allinurl:jak prowadzić instagram.

Operator allinurl

cache:

Wyszukiwanie zaawansowane Google pozwala pokazać ostatnią zapisaną kopię wskazanej strony. W tym celu należy użyć komendy cache:. Na przykład po wpisaniu cache:responsywnie.pl, wyświetla się strona z poniższą adnotacją:
Operator cache

define:

Operatory wyszukiwania można wykorzystać do researchu definicji różnych pojęć. Wpisując w pasek wyszukiwarki komendę define:, otrzymasz wyniki w postaci objaśnienia frazy wpisanej po operatorze.

Przykład: define:copywrtiting
Operator define

filetype:

Wyszukiwanie plików w Google jest o wiele prostsze dzięki operatorowi wyszukiwania „filetype:”. Pozwala to zawęzić wyniki wyszukiwania na daną frazę do konkretnych rozszerzeń plików.

Przykład: rozkład pociągów pkp filetype:pdf

Operator filetype

related:

Wyszukiwanie Google z komendą related: umożliwia znalezienie stron powiązanych z domeną wpisaną po operatorze wyszukiwania. W taki sposób możesz znaleźć m.in. linki do mediów społecznościowych danej strony, jak i potencjalnych konkurentów.

Przykład: related:eobuwie.pl.

Operator related

inanchor:

Operatory wyszukiwarki Google mogą być również przydatne przy researchu miejsc do linkowania. Wykorzystując komendę inachor:, przefiltrujesz strony, do których prowadzi link z danym tekstem kotwicy (anchorem).

Przykład: inanchor:szampon dla dzieci
Operator inanchor

O czym jeszcze pamiętać przy wyszukiwaniu operatorami?

Na sam koniec kilka przydatnych wskazówek. Aby operatory wyszukiwania poprawnie działały, nie możesz wstawiać spacji pomiędzy komendę a treść zapytania. Jeżeli tak się stanie – operator nie zadziała. Operatory możesz także ze sobą dowolnie łączyć, otrzymując jeszcze precyzyjniejsze wyniki.

Pamiętaj, że stosowanie operatorów wyszukiwania jest jedną z opcji, aby otrzymać dokładne dopasowanie odpowiedzi na zapytanie. Jaka jest alternatywa? Wyniki możesz filtrować także za pomocą zaawansowanej wyszukiwarki Google. W tym miejscu można dodatkowo zawęzić wyniki wyszukiwania do regionu czy języka.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Łukasz Kuchta 5 maja 2023 7 września 2022
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?