Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ślepota banerowa, czyli dlaczego ignorujemy reklamy?
    2 czerwca 2023
    Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów
    2 czerwca 2023
    Analiza SWOT – jak określić słabe i mocne strony swojej firmy?
    2 czerwca 2023
    Najlepsze czcionki (fonty) na stronę internetową
    2 czerwca 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    5 maja 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    6 kwietnia 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Lazy loading – czym jest i jak wpłynie na Twoją stronę?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    Branża retail – czym jest? Opis i przykłady
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Czym jest Growth Marketing i jak go wykorzystać w biznesie?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Czym jest growth hacking?
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Czym jest Growth Marketing i jak go wykorzystać w biznesie?
Marketing

Czym jest Growth Marketing i jak go wykorzystać w biznesie?

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:25
Piotr Sztuka Opublikowano 2 listopada 2022
7 min
Udostępnij

Z pojęciem „growth marketing” w ostatnich latach spotkał się zapewne każdy, kto choć odrobinę interesuje się reklamą i działaniami promocyjnymi. Niewielu jednak wie, czym właściwie jest tajemniczy growth hacking marketing i w jaki sposób można wykorzystać go w strategii rozwoju firmy, aby osiągnąć niesamowite wyniki w krótkim czasie. Postaramy się przybliżyć Ci temat w poniższym artykule.

Spis treści
Growth Hacking – co to jest?Kim jest Growth Hacker?Strategie Growth MarketinguContent marketing w wielu odsłonachSystem poleceńStrategia ekskluzywnościGrowth marketing – przykładyGrowth hacking marketing – podsumowanie

Growth Hacking – co to jest?

Growth hacking (znany też jako growth marketing lub growth hacking marketing) to dziedzina marketingu, która skupia się głównie na wzroście. Co ważne, nie chodzi tu o zrównoważony, długofalowy wzrost, a o osiągnięcie spektakularnych wyników w możliwie krótkim czasie przy jak najmniejszych kosztach. Brzmi ciekawie, prawda?
Dlaczego więc każda firma nie rośnie w nieprawdopodobnym tempie, skoro growth hacking marketing nie wymaga dużych nakładów finansowych? Sęk tkwi w tym, że nie ma złotego środka na skuteczny marketing wzrostu dla danej branży czy firmy. Ten rodzaj działań bardzo często opiera się na metodzie prób i błędów, eksperymentowaniu i szukaniu niszy, do której dotrze się konkretnymi sposobami. Nieocenione okaże się tu wsparcie prawdziwego eksperta od zadań specjalnych, czyli Growth Hackera.

Kim jest Growth Hacker?

Przez wielu określany jako człowiek-orkiestra lub człowiek renesansu. Dlaczego? Ponieważ łączy w sobie kompetencje z wielu obszarów – tradycyjnego marketingu, analityki, programowania, user experience czy sprzedaży. Growth Hacker to osoba, która pomaga firmom w opracowaniu i wdrażaniu strategii pozyskiwania i utrzymania aktualnych klientów, które nie wymagają dużych nakładów finansowych.
Podstawą działań Growth Hacking Marketera jest nieustanne śledzenie trendów, nowinek technicznych, zmian na rynku, które może wykorzystać jako podstawę dla tworzonej strategii. Nieodłączną częścią pracy jest także analiza danych. Ich dokładne śledzenie pozwala zidentyfikować możliwe problemy i znaleźć pomysły na niebanalne rozwiązania.
Wśród głównych kompetencji osoby odpowiedzialnej za growth marketing w firmie należy wyróżnić:

  • kompetencje miękkie – samodzielność, kreatywność, logiczne myślenie, umiejętność wychodzenia z inicjatywą, bardzo dobra organizacja pracy.
  • kompetencje twarde – tworzenie prostych stron/landing page, analiza danych, znajomość narzędzi do marketing automation, biegłość w content marketingu, obsługa platform i planowanie kampanii performance marketingowych, podstawy UX, znajomość technik sprzedażowych, biegłość w obsłudze social media.

Strategie Growth Marketingu

Jak wspomnieliśmy, nie ma jednej, sprawdzonej metody na skuteczny growth hacking marketing. Jednakże bazując na przykładach marek, które z sukcesem wdrożyły strategie wzrostu w swoich organizacjach, możemy wyróżnić kilka obszarów wartych przeanalizowania i przetestowania przy poszukiwaniu metod na growth marketing w firmie.

Content marketing w wielu odsłonach

Pewnie zastanawiasz się, w jaki sposób tworzenie treści może przełożyć się na osiągnięcie szybkiego wzrostu? Rozwiązań jest naprawdę wiele, ponieważ content marketing to niezwykle szeroka dziedzina, która zazwyczaj nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom z zakresu marketingu treści możesz w relatywnie krótkim czasie zwiększyć ruch na stronie internetowej czy skutecznie budować wizerunek eksperta. Na jakie działania contentowe warto zwrócić uwagę przy growth marketingu? Oto kilka z nich:

  • prowadzenie bloga/poradnika,
  • tworzenie e-booków i webinarów,
  • prowadzenie podcastu,
  • tworzenie community np. poprzez grupy na social mediach,
  • wykorzystywanie mocy user generated content (np. opinii, zdjęć),
  • prowadzenie działań e-mail marketingowych.

System poleceń

Nic tak nie działa na decyzje zakupowe, jak bezpośrednie polecenia od innych użytkowników. Na tej metodzie sukces zbudowało naprawdę dużo firm (np. PayPal czy AirBnB). Prawdopodobieństwo osiągnięcia spektakularnych efektów rośnie, gdy benefity dotyczą obu stron – polecającego i osoby, która korzysta z polecenia. Zastanów się, czy w przypadku Twojego produktu lub usługi nie możesz zaoferować klientom programu, w ramach którego będą dostawali benefity (np. zniżki, premie), gdy ktoś skorzysta z ich polecenia. W ten sposób budujesz bazę zarówno nowych, jak i lojalnych klientów.

Strategia ekskluzywności

Zasada niedostępności to bardzo często świetna recepta na skuteczny growth marketing. W końcu naturalne jest, że o wiele bardziej pożądamy czegoś, czego nie możemy mieć od ręki. Dlatego limitowanie dostępu do produktu czy usługi powoduje, że wzrost zainteresowania nią może dynamicznie rosnąć. Z takiego rozwiązania skorzystał m.in. Gmail, kiedy dopiero rozwijał swoją usługę. Aby móc założyć konto na znanej dziś poczcie, należało dostać zaproszenie od innego użytkownika. W ten sposób zainteresowanie pocztą rosło w bardzo szybkim tempie.

Growth marketing – przykłady

Wspomnieliśmy już m.in. o Paypal, AirBnB czy Gmail. Kto jeszcze zdecydował się na zastosowanie marketingu wzrostu? Oto znane przykłady growth hackingu z polskiego i światowego rynku.

Bolt

Aplikacja do zamawiania przejazdów nieustannie prowadzi program poleceń. Każdy z użytkowników może zapraszać znajomych do zarejestrowania się, dzięki czemu zarówno polecający, jak i osoba korzystająca z polecenia zyskują zniżki na przejazdy pojazdami Bolt. Ta sama zasada dotyczy również wypożyczania hulajnóg.

Przykład growth hackingu
Źródło: Bolt – wiadomość email

Booking

Program Poleceń od Booking cieszył się w Polsce ogromną popularnością w 2018 i 2019 roku. Każdy użytkownik Booking mógł wysłać link polecający 10 osobom. W momencie, gdy któraś z osób dokonała rezerwacji poprzez wspomniany link i zrealizowała pobyt, na konto zarówno polecającego, jak i osoby, która skorzystała z polecenia, trafiała nagroda pieniężna.

Przykład growth hacking
Źródło: Booking.com – wiadomość email

Clubhouse

Clubhouse zawojował polski rynek na początku 2021 roku. Do aplikacji dołączać mogły jedynie osoby, które dostały zaproszenie od innego użytkownika platformy. Machina popularności napędzała się sama, gdyż wiele znanych osób z konkretnych branż mówiło o dostępnych pokojach dyskusyjnych, w których uczestniczą i proponowało zaproszenia m.in. za pomocą social mediów.

Growth hacking marketing – podsumowanie

Growth marketing to strategia, która jest szczególnie polecana start-upom i małym firmom, które nie mogą sobie pozwolić na ogromną inwestycję w marketing na początku działalności. Bardzo często korzystają z niej też większe marki, które chcą wejść z przytupem na nowy rynek. Pamiętaj jednak, że growth hacking marketing pomimo założenia, że ma osiągnąć świetne wyniki w krótkim czasie, to nie rozwiązanie „na skróty”. Wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia oraz starannej analizy otoczenia biznesu – konkurentów, grup docelowych. Bardzo trudno będzie Ci wdrożyć skuteczną strategię opartą o dynamiczny wzrost bez pomocy profesjonalisty – Growth Hackera lub agencji, która specjalizuje się w tym obszarze marketingu.

Oceń tekst

Kliknij na gwiazdkę by dodać ocene!

Średnia ocena 5 / 5. Ilość ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także

Ślepota banerowa, czyli dlaczego ignorujemy reklamy?

Jak wypromować lokalny biznes w internecie? 6 sposobów

Analiza SWOT – jak określić słabe i mocne strony swojej firmy?

Najlepsze czcionki (fonty) na stronę internetową

28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?

Piotr Sztuka 5 maja 2023 2 listopada 2022
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje

Czym jest omnichannel?
Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
E-commerce 2 czerwca 2023
Zwycięstwo cinkciarz kontra currency one
Witryna Cinkciarz.pl zwycięża w procesie sądowym przeciwko Currency One
Newsy 2 czerwca 2023
q-commerce
Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
E-commerce 8 maja 2023
allegro czy własny sklep internetowy
Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
E-commerce 4 maja 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje

  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development

Redakcja

ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?