Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Sprzedaż poprzez event marketing. Czy to się opłaca?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Marketing eventowy
Responsywnie.pl > Marketing > Sprzedaż poprzez event marketing. Czy to się opłaca?
Marketing

Sprzedaż poprzez event marketing. Czy to się opłaca?

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/29 o 14:11
Aleksandra Stala Opublikowano 29 sierpnia 2023
9 min
Udostępnij

Event marketing, czyli organizacja wydarzeń, umożliwia realizowanie określonych celów biznesowych lub wizerunkowych. Okres pandemii utrudnił prowadzenie eventów stacjonarnych, więc odbywały się głównie online. Jak podaje Bizzabo, 98% organizatorów eventów planowało zrealizować co najmniej jedno wydarzenie osobiste w 2023 r., podczas gdy 85% co najmniej trzy, a 35% minimum 10. Co warto wiedzieć o event marketingu? Jak zwiększyć sprzedaż dzięki takim działaniom?

Spis treści
Event marketing – definicjaRodzaje event marketinguCele event marketinguPlusy wykorzystywania event marketingu w sprzedażyJak planować marketing eventowy? 8 zasad1. Wyznacz cele i ustal kluczowe elementy wydarzenia2. Przygotuj treści do publikacji3. Rozpocznij działania promocyjne4. Wykorzystaj e-mail marketing5. Działaj w mediach społecznościowych6. Nie daj zapomnieć o wydarzeniu7. Znajdź sponsorów8. Ustal wskaźniki KPIEvent marketing przykładyGoogle I/OKonferencja deweloperów AppleCoroczna impreza świąteczna SpaceXEvent marketing – podsumowanie

Event marketing – definicja

Czym jest event marketing? W tych działaniach wykorzystuje się eventy do osiągnięcia celów biznesowych. Możesz dzięki nim poprawić wizerunek i zwiększyć sprzedaż. Event to szerokie pojęcie, które może dotyczyć udziału w targach, wystąpienia na konferencji, wydarzeń online (webinary) i nie tylko. Takie działania mają zastosowanie na różnych etapach istnienia firmy. Być może dopiero wchodzisz na rynek i za pomocą eventu chcesz o tym poinformować potencjalnych klientów? Z drugiej strony możesz chcieć ugruntować pozycję. Wydarzenia, które są przemyślane i dopracowane pod względem organizacyjnym, przynoszą znakomite rezultaty.

Według danych Statista wartość globalnego rynku event marketingu w 2020 roku była szacowana na 890 mld dolarów amerykańskich. Natomiast w 2028 roku ma to być nawet 2,5 razy więcej.

Na ile szacowany jest marketing eventowy?

Źródło

Rodzaje event marketingu

Marketing eventowy to działania, które mogą być realizowane w różnej formie. Chodzi zarówno o wydarzenia organizowane online, jak i stacjonarnie. Oto ich przykładowe rodzaje:

  • eventy online – coraz popularniejsze i umożliwiające łatwe dotarcie do odbiorców na całym świecie. Charakteryzują je niewielkie koszty organizacji. Notowały ogromne zainteresowanie w pandemii i dalej są bardzo popularne;
  • webinary – jeden z rodzajów wydarzeń online. Mogą to być warsztaty czy prezentacje, na żywo lub na żądanie, trwające przeważnie 30-60 minut. Uczestnicy mogą zazwyczaj zadawać pytania;
  • wydarzenia wirtualne – dzięki nim możliwe jest wirtualne odwiedzenie, np. danego stoiska, gdzie można porozmawiać z personelem czy nawet odebrać gadżety;
  • wydarzenia hybrydowe – prowadzone jednocześnie stacjonarnie i online. Pozwalają zmaksymalizować liczbę odbiorców;
  • wydarzenia stacjonarne – wymagające fizycznej obecności na miejscu;
  • targi – zazwyczaj to zgromadzenie osób z określonej branży, w czasie którego uczestnicy mają możliwość poznania różnych ofert. Do ich dyspozycji są liczne stoiska;
  • konferencje – organizowane głównie w celach szkoleniowych lub edukacyjnych;
  • seminaria – czyli mniejsze spotkania, podczas których ekspert dzieli się swoją wiedzą;
  • wydarzenia transmitowane na żywo.

Cele event marketingu

Kampania event marketingowa ma określony cel. Bardzo często jednak ma wzmocnić wizerunek marki i dotrzeć do potencjalnych klientów. Celem może być również pozyskanie kontaktów biznesowych. Skuteczność event marketingu możesz ocenić dopiero na podstawie realizacji tych celów. W pierwszym kroku zidentyfikuj docelową grupę klientów, a wydarzenie powiąż z produktem.

Oto najczęstsze cele event marketingu:

  • budowanie lub rozwijanie tożsamości marki i produktu,
  • podkreślenie cech marki lub produktu,
  • pozyskiwanie leadów,
  • rozwijanie relacji z klientami,
  • zwiększenie lojalności klientów,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie świadomości istnienia marki.

Marketing eventowy działa zarówno w przypadku firm z branż B2C, jak i B2B. Zerknij poniżej. Firmy z branży B2B według tego badania przeznaczają na event marketing niewiele mniej niż na SEO i reklamę w wyszukiwarkach.

Event marketing a branża B2B
Źródło

Plusy wykorzystywania event marketingu w sprzedaży

Marketing eventowy pomoże Ci zrealizować cele biznesowe. Może przynieść wzrost sprzedaży, pozwoli dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. To skuteczny sposób, aby zdobywać klientów i zwiększać świadomości marki. Jakie największe plusy ma marketing eventowy?

Dzięki niemu dotrzesz do potencjalnych klientów. Mogą to być konsumenci, których trudno byłoby pozyskać innymi kanałami. Dzięki organizacji wydarzenia tematycznego docierasz do grupy docelowej – zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Możliwe jest budowanie relacji z nowymi i dotychczasowymi klientami. To działania marketingowe, które pozwalają Ci na przeprowadzenie badań i uzyskanie informacji zwrotnej od konsumentów. Rozmowa z nimi podczas eventów może przynieść cenne dane i pomysły na zmiany w Twojej ofercie. Wnioski spowodują, że lepiej będzie Ci szło generowanie leadów sprzedażowych. Marketing eventowy pozwala budować oczekiwaną tożsamość marki. Natomiast jego największym plusem jest prawdopodobnie skuteczność – analizy potwierdzają wysokie ROI takich działań. 48% uczestników badania, którego wyniki znajdują się na poniższej grafice, osiąga zwrot od 3 do 5 razy większy niż wartość inwestycji.
ROI w marketingu eventowym

Źródło

Jak planować marketing eventowy? 8 zasad

Żeby marketing eventowy przyniósł oczekiwany zwrot z inwestycji, musi być odpowiednio zrealizowany. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, opracuj plan działań. Co zrobić, aby event marketing okazał się skuteczny? Pamiętaj o ważnych zasadach.

1. Wyznacz cele i ustal kluczowe elementy wydarzenia

Interesuje Cię dotarcie do jak największej liczby odbiorców? A może sprzedaż? Chcesz zorganizować wydarzenie, w którym wzmocnisz relacje z obecnymi klientami? W każdym przypadku wymaga to innego podejścia do organizacji, odmiennego zakresu komunikacji marketingowej. Określ czas realizacji, budżet na wydarzenie, ustal lokalizację. Informacje przekaż całemu zespołowi, który odpowiada za realizację.

2. Przygotuj treści do publikacji

Opracuj stronę, na której opiszesz wydarzenie, umożliwisz zapisywanie się na nie. Ustal, gdzie będziesz publikować informacje o planowanym evencie. Dodawaj posty na blogu, zdjęcia lub filmy z poprzednich wydarzeń, komunikaty prasowe, wywiady z wyróżnionymi prelegentami, aby o wydarzeniu dowiedziało się jak najwięcej odbiorców.

3. Rozpocznij działania promocyjne

Przygotowane treści powinny trafić do jak największej liczby odbiorców. Marketing eventowy to nie tylko zorganizowanie wydarzenia. Zaplanuj, gdzie będziesz je promować. Masz mnóstwo możliwości – kanały dotarcia dostosuj do odbiorców.

4. Wykorzystaj e-mail marketing

Marketing eventowy zrealizuje zakładane cele, jeśli odpowiednio wypromujesz wydarzenie. Znakomicie sprawdza się w tym e-mail marketing. Prowadzisz newsletter? Poinformuj o evencie odbiorców.

5. Działaj w mediach społecznościowych

Dzięki działaniom w social mediach możesz znacznie rozszerzyć grono osób, które dowiedzą się o wydarzeniu. Wykorzystaj fanpage, płatną reklamę i grupy w tym serwisie społecznościowym, aby wypromować event.

6. Nie daj zapomnieć o wydarzeniu

Kiedy zbliża się jego termin, przypominaj o tym odbiorcom poprzez publikacje na blogu, w serwisach społecznościowych i za pomocą e-maili.

7. Znajdź sponsorów

Dzięki znanym markom wydarzenie może być wiarygodniejsze. Zaproponuj rozsądne warunki. Warto zaoferować umieszczenie logo cenionej firmy na materiałach promocyjnych w zamian za stosunkowo niewielkie wsparcie finansowe.

8. Ustal wskaźniki KPI

Dzięki KPI możesz mierzyć, czy udało Ci się osiągnąć sukces. Marketing eventowy nie musi oczywiście celować w sprzedaż, natomiast warto ustalić takie cele, które da się zmierzyć i zweryfikować.

Event marketing przykłady

Marketing eventowy jest wykorzystywany przez marki na całym świecie – mniejsze i większe. Oto kilka przykładów akcji znanych marek.

Google I/O

W czasie Google I/O, corocznej konferencji programistów organizowanej przez firmę Google, wykorzystano kamerę 360 stopni do nagrywania przemówień, aby wirtualni uczestnicy mogli oglądać je na żywo, z całego świata. Materiał zamieszczono na YouTube. W konferencji można było uczestniczyć na żywo, jak i online.

Konferencja deweloperów Apple

Wydarzenie dotyczyło premiery produktu. Skupiono się na zaprezentowaniu nowej jego wersji. Podczas tych imprez Apple łączy technologię i kreatywność. Organizowane są sesje, praktyczne laboratoria, konsultacje i spotkania. To wyczekiwane wydarzenie.
Konferencja Apple - event marketing

Źródło

Coroczna impreza świąteczna SpaceX

SpaceX słynie ze swoich świątecznych imprez. Wynajmuje duży magazyn w tajnej lokalizacji i tworzy po kilkanaście przestrzeni tematycznych. To event marketing, który powoduje, że grupa docelowa oczekuje na wydarzenie przez cały rok.

Impreza SpaceX - marketing eventowy

Źródło

Event marketing – podsumowanie

Event marketing może wspierać sprzedaż i realizować inne cele. Jeśli masz pomysł na wydarzenie, weź pod uwagę jego organizację. Marketing eventowy nie musi wymagać wysokiego budżetu. Często kluczowy jest pomysł. Działania event marketingowe to krok w dobrym kierunku.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?