Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Google maps
Responsywnie.pl > Marketing > Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?
Marketing

Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/17 o 20:24
Natalia Szczur Opublikowano 17 października 2023
10 min
Udostępnij

Spacer po dowolnym mieście na świecie bez konieczności ruszania się z własnego domu? To jak najbardziej możliwe, a wszystko dzięki Google Street View. Wystarczy, że otworzysz Google Maps, wskażesz miejsce, w którym chcesz się znaleźć, a po chwili się tam przeniesiesz. To usługa, która przydaje się w wielu przypadkach. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Spis treści
Czym jest Google Street View?Jak skorzystać ze Street View?Jak sprawdzić historyczne zdjęcia w Street View?Jak często aktualizowane jest Street View?Czy użytkownik może aktualizować Google Street View?Po co aktualizować Street View?Google Street View a marketing – jak wykorzystać to narzędzie?Google Street View – podsumowanie

Czym jest Google Street View?

Usługa umożliwia przeglądanie panoram ulic miasta. Google Street View powstało w 2007 roku i zostało udostępnione internautom od 25 maja. Początkowo ograniczało się do 5 amerykańskich miast: Denver, Miami, Nowego Jorku, Las Vegas i San Francisco. Z czasem Google Street View objęło większą część USA i kolejne kraje. Na blogu Google możesz zobaczyć, jak zmieniał się zasięg usługi.

Rozwój Google Street View

Źródło

Początkowo zdjęcia były robione z kamer zamontowanych na autach. Później stosowano różne pojazdy m.in. skuter śnieżny, trójkołowy rower, urządzenie noszone na plecach przez człowieka, a nawet… wielbłąda. Obecnie głównie wykorzystuje się do tego specjalne pojazdy, które rejestrują obrazy 360-stopniowe, o ile w dane miejsce można wjechać.

Jaką część globu możesz przeglądać dzięki usłudze? Ze wpisu, który pojawił się na blogu Google w 2019 roku, wynika, że zarejestrowane obrazy pozwalają okrążyć kulę ziemską ponad 400 razy. Możesz też przeskoczyć do Google Earth, które pozwala przeglądać 38 milionów mil kwadratowych zdjęć satelitarnych, które obejmują 98% populacji. Co to jest program Google Earth? Umożliwia wirtualne podróżowanie, poznawanie świata i wyświetlanie zdjęć satelitarnych na trójwymiarowym modelu kuli ziemskiej.

Program Google Earth zapewnia widok z lotu ptaka, a Street View – jakby na miejscu, stojąc na danej ulicy.

Jak skorzystać ze Street View?

Wejdź w Google Maps, znajdź interesujący Cię obszar, a następnie kliknij miniaturę żółtego człowieka i przeciągnij go w miejsce, które chcesz zobaczyć.

Co można zobaczyć w Google Street View?

Efekt? Taki jak poniżej. To jednak nie oznacza, że w Google Street View możesz zobaczyć każde miejsce. Niektóre nie są dostępne. Natomiast jeśli chcesz zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne w danym mieście, kluczowe ulice, to z pewnością masz taką możliwość.

Zdjęcie w Google Street View

Jak sprawdzić historyczne zdjęcia w Street View?

Street View jest bezpłatne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że można sprawdzić zdjęcia zrobione jakiś czas temu – nie najnowsze. Kiedy oglądasz daną lokalizację, w prawym górnym rogu możesz znaleźć opcję Zobacz więcej dat (nie zawsze). Kliknij ją.

Poprzednie zdjęcia

Wtedy na dole strony znajdziesz zdjęcia danego miejsca z różnych okresów. Wystarczy kliknąć, aby zobaczyć, jak wyglądało ono jakiś czas temu.

Historia miejsca w Google Street View

Jak często aktualizowane jest Street View?

Nie jest z góry określone, jak często aktualizowane są zdjęcia. Jak informowało Google, duże znaczenie ma zaludnienie danej lokalizacji. W dużych miastach, w których faktycznie wciąż wiele się zmienia, aktualizacje przeprowadzane są częściej, a w mniejszych – rzadziej. Zdjęcia nie tworzą się automatycznie – wykonuje je samochód Google. Dlatego fizycznie niemożliwe jest, aby aktualizacje były regularne we wszystkich lokalizacjach. W każdym miesiącu do bazy Street View trafiają kolejne zdjęcia z atrakcyjnych miejsc, ale nie da się wprowadzić aktualnych dla każdego miasta.

Chcesz się dowiedzieć, gdzie Google będzie robić zdjęcia w najbliższym czasie? Informacje są aktualizowane na bieżąco i znajdziesz je na tej stronie.

Pojazd Google Street View

Źródło

Okazało się, że w woj. dolnośląskim Google robi zdjęcia od marca do listopada 2023 roku w takich miejscowościach jak: Wrocław, Wałbrzych, Legnica, Jelenia Góra, Lubin, Głogów, Świdnica, Bolesławiec. Czy ta informacja cokolwiek daje? W praktyce niewiele. Harmonogram może się zmienić, a aktualizacja Google Street View nie musi objąć Twojej ulicy. Poza tym Google wymienia tylko duże miasta, ale w praktyce odwiedza też małe miejscowości, przy czym nie ma gwarancji, że zawita również do Twojej. Częstotliwość aktualizacji w różnych miejscach może się znacznie różnić.

Miejsca, w których będzie samochód Google

Źródło

Czy użytkownik może aktualizować Google Street View?

Skoro nie masz gwarancji, że GSV zaktualizuje zdjęcia w najbliższym czasie, to czy możesz cokolwiek zrobić, aby zmienić to, co widzą użytkownicy map Google? Na przykład, aby na budynku znajdował się aktualny szyld, czy żeby zdjęcia pokazywały obiekt po remoncie. Masz taką możliwość, a w zasadzie dwie.

Pierwszą jest wynajęcie rekomendowanego fotografa do zorganizowania sesji. Na tej stronie możesz wyszukać odpowiednie osoby – wystarczy, że podasz województwo i nazwę miasta, a Google wyświetli Ci dane kontaktowe do polecanych specjalistów. Możesz się skontaktować telefonicznie lub e-mailem. Są to sprawdzone osoby, od których zdjęcia mogą być opublikowane w Google Street View. Opłaty za ich wykonanie nie są narzucone, więc to kwestia negocjacji z fotografem. Najlepiej skontaktuj się z kilkoma, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Zdjęcia tworzone dla Google Street View

Źródło

A drugie rozwiązanie? Obecnie mocna robić zdjęcia przez mapy Google, a także przesyłać filmy przez Street View Studio, na tej stronie. Musi to być film sferyczny w formacie MP4 lub MOV. Zazwyczaj aparaty dodają do plików video metadane i dane GPS. Możliwe też, że dany sprzęt zapisuje je w pliku GPX. W takim przypadku musisz przesłać również ten plik. Film powinien być przetworzony w ciągu kilku dni od dodania.

Do umieszczenia zdjęć sferycznych możesz używać aplikacji Mapy Google na Androida lub Map Google w przeglądarce na komputerze.

Po co aktualizować Street View?

Warto, aby widok Street View był zgodny z tym, co aktualnie można zobaczyć w danym miejscu. Ma to znaczenie w wielu przypadkach. Turyści, którzy przyjeżdżają do danego miasta, mogą chcieć wcześniej sprawdzić, jak wygląda dane miejsce na żywo.

Klient również może sprawdzać daną lokalizację, zanim wyruszy do siedziby firmy. Dobrze, jeśli Google Street View nie pokaże mu szyldu zupełnie innej marki.

Google Street View a marketing – jak wykorzystać to narzędzie?

Mapy Google i Google Street View mogą Ci pomóc w podjęciu decyzji, zbudowaniu pozytywnego wizerunku i ułatwieniu klientom dojazdu do siedziby firmy. Jakie inne zastosowania ma to rozwiązanie?

  • Analiza rentowności danej lokalizacji – jedną z kluczowych decyzji w przypadku wybierania miejsca, w którym znajdzie się siedziba danej firmy, jest jej adres. Są takie lokalizacje, które bez względu na rodzaj rozpoczętej działalności szybko są zamykane. To oznacza, że miejsce zostało źle dobrane, biorąc pod uwagę grupę docelową. Możliwe, że występują tam inne problemy, które są niedostrzegalne w czasie oceniania lokalu. Google Street View pozwala zerknąć na historię. Jeśli widzisz, że w każdym roku rozpoczynano w danym miejscu inną działalność, to może sygnalizować, że jest z nim coś nie tak i lepiej warto wziąć pod uwagę inne lokalizacje.
  • Dotarcie do grupy docelowej – prowadzisz np. restaurację lub bar? Zamiast chodzić od lokalu do lokalu, zainteresowani takimi miejscami mogą najpierw sprawdzić, jak dany obiekt wygląda od środka. Dzięki Google Maps Street View możesz pokazać wystrój online.
  • Budowanie zaufania – obecnie kluczowa jest autentyczność. Klienci mają dosyć otaczających ich reklam, brakuje im zaufania i potrzebują argumentów, aby skorzystać z danej oferty. Street View pozwala pokazać zainteresowanym, że nie masz nic do ukrycia. Zamiast deklarować, czym się zajmujesz, możesz pokazać klientom, kim jesteś, zaprezentować wnętrze firmowych lokali. To fantastyczna metoda wyróżnienia się na tle innych. Pozwól wirtualnie zwiedzić lokal, zanim klient do niego przyjdzie.
  • Rekomendacje – poczta pantoflowa i ogólnie treści generowane przez użytkowników i recenzje mogą być znakomitym sposobem na reklamę Twojej oferty. Masz dodaną wirtualną wycieczkę po firmie? Wyobraź sobie, że jeden z Twoich klientów cieszy się kolacją z przyjaciółmi i opowiada o swojej zeszłotygodniowej uczcie w Twojej restauracji. Aby pokazać swoim gościom, o czym mówi, korzysta ze smartfona i pokazuje wirtualną wycieczkę po wnętrzach lokalu. To może zrobić duże wrażenie i spowodować, że zapamiętają to miejsce i odwiedzą je.
  • Pozyskiwanie udostępnień – badania pokazują, że mózg przetwarza obrazy sześćdziesiąt razy szybciej niż tekst, a zdjęcia są o 40% częściej udostępniane w social media. Jesteśmy bardziej skłonni do zapamiętywania filmów i grafiki. Obraz wart więcej niż 1000 słów? Coś w tym jest.

Google Street View – podsumowanie

Możliwości, jakie daje Google Street View, docenią zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Przydadzą Ci się one podczas podróżowania. Możesz łatwo sprawdzić, dokąd jedziesz i ustalić najlepsze miejsce do parkowania, aby nie błądzić na miejscu po wąskich uliczkach. Będziesz mieć pewność, jak wygląda dane miejsce na żywo, w jakim budynku znajduje się dana atrakcja. Firmy mogą dzięki temu budować zaufanie. Warto dbać o aktualne zdjęcia siedziby przedsiębiorstw, a także przygotować wirtualny spacer.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?