Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
    20 listopada 2023
    Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
    13 listopada 2023
    Marketing relacji – czym jest i jak działa?
    27 października 2023
    OKR – czym są i jak na nich pracować?
    27 października 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
    18 października 2023
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    8 listopada 2023
    Najnowsze
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    8 listopada 2023
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Rodzaje hostingu
    Rodzaje hostingu – jaki wybrać
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
    5 października 2023
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
    17 listopada 2023
    Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
    7 listopada 2023
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
Szukaj
  • Newsy
  • Baza wiedzy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
  • Baza wiedzy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Google maps
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?
Marketing

Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/17 o 20:24
Natalia Szczur Opublikowano 17 października 2023
10 min
Udostępnij

Spacer po dowolnym mieście na świecie bez konieczności ruszania się z własnego domu? To jak najbardziej możliwe, a wszystko dzięki Google Street View. Wystarczy, że otworzysz Google Maps, wskażesz miejsce, w którym chcesz się znaleźć, a po chwili się tam przeniesiesz. To usługa, która przydaje się w wielu przypadkach. Co jeszcze warto o niej wiedzieć?

Spis treści
Czym jest Google Street View?Jak skorzystać ze Street View?Jak sprawdzić historyczne zdjęcia w Street View?Jak często aktualizowane jest Street View?Czy użytkownik może aktualizować Google Street View?Po co aktualizować Street View?Google Street View a marketing – jak wykorzystać to narzędzie?Google Street View – podsumowanie

Czym jest Google Street View?

Usługa umożliwia przeglądanie panoram ulic miasta. Google Street View powstało w 2007 roku i zostało udostępnione internautom od 25 maja. Początkowo ograniczało się do 5 amerykańskich miast: Denver, Miami, Nowego Jorku, Las Vegas i San Francisco. Z czasem Google Street View objęło większą część USA i kolejne kraje. Na blogu Google możesz zobaczyć, jak zmieniał się zasięg usługi.

Rozwój Google Street View

Źródło

Początkowo zdjęcia były robione z kamer zamontowanych na autach. Później stosowano różne pojazdy m.in. skuter śnieżny, trójkołowy rower, urządzenie noszone na plecach przez człowieka, a nawet… wielbłąda. Obecnie głównie wykorzystuje się do tego specjalne pojazdy, które rejestrują obrazy 360-stopniowe, o ile w dane miejsce można wjechać.

Jaką część globu możesz przeglądać dzięki usłudze? Ze wpisu, który pojawił się na blogu Google w 2019 roku, wynika, że zarejestrowane obrazy pozwalają okrążyć kulę ziemską ponad 400 razy. Możesz też przeskoczyć do Google Earth, które pozwala przeglądać 38 milionów mil kwadratowych zdjęć satelitarnych, które obejmują 98% populacji. Co to jest program Google Earth? Umożliwia wirtualne podróżowanie, poznawanie świata i wyświetlanie zdjęć satelitarnych na trójwymiarowym modelu kuli ziemskiej.

Program Google Earth zapewnia widok z lotu ptaka, a Street View – jakby na miejscu, stojąc na danej ulicy.

Jak skorzystać ze Street View?

Wejdź w Google Maps, znajdź interesujący Cię obszar, a następnie kliknij miniaturę żółtego człowieka i przeciągnij go w miejsce, które chcesz zobaczyć.

Co można zobaczyć w Google Street View?

Efekt? Taki jak poniżej. To jednak nie oznacza, że w Google Street View możesz zobaczyć każde miejsce. Niektóre nie są dostępne. Natomiast jeśli chcesz zobaczyć najważniejsze atrakcje turystyczne w danym mieście, kluczowe ulice, to z pewnością masz taką możliwość.

Zdjęcie w Google Street View

Jak sprawdzić historyczne zdjęcia w Street View?

Street View jest bezpłatne. Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że można sprawdzić zdjęcia zrobione jakiś czas temu – nie najnowsze. Kiedy oglądasz daną lokalizację, w prawym górnym rogu możesz znaleźć opcję Zobacz więcej dat (nie zawsze). Kliknij ją.

Poprzednie zdjęcia

Wtedy na dole strony znajdziesz zdjęcia danego miejsca z różnych okresów. Wystarczy kliknąć, aby zobaczyć, jak wyglądało ono jakiś czas temu.

Historia miejsca w Google Street View

Jak często aktualizowane jest Street View?

Nie jest z góry określone, jak często aktualizowane są zdjęcia. Jak informowało Google, duże znaczenie ma zaludnienie danej lokalizacji. W dużych miastach, w których faktycznie wciąż wiele się zmienia, aktualizacje przeprowadzane są częściej, a w mniejszych – rzadziej. Zdjęcia nie tworzą się automatycznie – wykonuje je samochód Google. Dlatego fizycznie niemożliwe jest, aby aktualizacje były regularne we wszystkich lokalizacjach. W każdym miesiącu do bazy Street View trafiają kolejne zdjęcia z atrakcyjnych miejsc, ale nie da się wprowadzić aktualnych dla każdego miasta.

Chcesz się dowiedzieć, gdzie Google będzie robić zdjęcia w najbliższym czasie? Informacje są aktualizowane na bieżąco i znajdziesz je na tej stronie.

Pojazd Google Street View

Źródło

Okazało się, że w woj. dolnośląskim Google robi zdjęcia od marca do listopada 2023 roku w takich miejscowościach jak: Wrocław, Wałbrzych, Legnica, Jelenia Góra, Lubin, Głogów, Świdnica, Bolesławiec. Czy ta informacja cokolwiek daje? W praktyce niewiele. Harmonogram może się zmienić, a aktualizacja Google Street View nie musi objąć Twojej ulicy. Poza tym Google wymienia tylko duże miasta, ale w praktyce odwiedza też małe miejscowości, przy czym nie ma gwarancji, że zawita również do Twojej. Częstotliwość aktualizacji w różnych miejscach może się znacznie różnić.

Miejsca, w których będzie samochód Google

Źródło

Czy użytkownik może aktualizować Google Street View?

Skoro nie masz gwarancji, że GSV zaktualizuje zdjęcia w najbliższym czasie, to czy możesz cokolwiek zrobić, aby zmienić to, co widzą użytkownicy map Google? Na przykład, aby na budynku znajdował się aktualny szyld, czy żeby zdjęcia pokazywały obiekt po remoncie. Masz taką możliwość, a w zasadzie dwie.

Pierwszą jest wynajęcie rekomendowanego fotografa do zorganizowania sesji. Na tej stronie możesz wyszukać odpowiednie osoby – wystarczy, że podasz województwo i nazwę miasta, a Google wyświetli Ci dane kontaktowe do polecanych specjalistów. Możesz się skontaktować telefonicznie lub e-mailem. Są to sprawdzone osoby, od których zdjęcia mogą być opublikowane w Google Street View. Opłaty za ich wykonanie nie są narzucone, więc to kwestia negocjacji z fotografem. Najlepiej skontaktuj się z kilkoma, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Zdjęcia tworzone dla Google Street View

Źródło

A drugie rozwiązanie? Obecnie mocna robić zdjęcia przez mapy Google, a także przesyłać filmy przez Street View Studio, na tej stronie. Musi to być film sferyczny w formacie MP4 lub MOV. Zazwyczaj aparaty dodają do plików video metadane i dane GPS. Możliwe też, że dany sprzęt zapisuje je w pliku GPX. W takim przypadku musisz przesłać również ten plik. Film powinien być przetworzony w ciągu kilku dni od dodania.

Do umieszczenia zdjęć sferycznych możesz używać aplikacji Mapy Google na Androida lub Map Google w przeglądarce na komputerze.

Po co aktualizować Street View?

Warto, aby widok Street View był zgodny z tym, co aktualnie można zobaczyć w danym miejscu. Ma to znaczenie w wielu przypadkach. Turyści, którzy przyjeżdżają do danego miasta, mogą chcieć wcześniej sprawdzić, jak wygląda dane miejsce na żywo.

Klient również może sprawdzać daną lokalizację, zanim wyruszy do siedziby firmy. Dobrze, jeśli Google Street View nie pokaże mu szyldu zupełnie innej marki.

Google Street View a marketing – jak wykorzystać to narzędzie?

Mapy Google i Google Street View mogą Ci pomóc w podjęciu decyzji, zbudowaniu pozytywnego wizerunku i ułatwieniu klientom dojazdu do siedziby firmy. Jakie inne zastosowania ma to rozwiązanie?

  • Analiza rentowności danej lokalizacji – jedną z kluczowych decyzji w przypadku wybierania miejsca, w którym znajdzie się siedziba danej firmy, jest jej adres. Są takie lokalizacje, które bez względu na rodzaj rozpoczętej działalności szybko są zamykane. To oznacza, że miejsce zostało źle dobrane, biorąc pod uwagę grupę docelową. Możliwe, że występują tam inne problemy, które są niedostrzegalne w czasie oceniania lokalu. Google Street View pozwala zerknąć na historię. Jeśli widzisz, że w każdym roku rozpoczynano w danym miejscu inną działalność, to może sygnalizować, że jest z nim coś nie tak i lepiej warto wziąć pod uwagę inne lokalizacje.
  • Dotarcie do grupy docelowej – prowadzisz np. restaurację lub bar? Zamiast chodzić od lokalu do lokalu, zainteresowani takimi miejscami mogą najpierw sprawdzić, jak dany obiekt wygląda od środka. Dzięki Google Maps Street View możesz pokazać wystrój online.
  • Budowanie zaufania – obecnie kluczowa jest autentyczność. Klienci mają dosyć otaczających ich reklam, brakuje im zaufania i potrzebują argumentów, aby skorzystać z danej oferty. Street View pozwala pokazać zainteresowanym, że nie masz nic do ukrycia. Zamiast deklarować, czym się zajmujesz, możesz pokazać klientom, kim jesteś, zaprezentować wnętrze firmowych lokali. To fantastyczna metoda wyróżnienia się na tle innych. Pozwól wirtualnie zwiedzić lokal, zanim klient do niego przyjdzie.
  • Rekomendacje – poczta pantoflowa i ogólnie treści generowane przez użytkowników i recenzje mogą być znakomitym sposobem na reklamę Twojej oferty. Masz dodaną wirtualną wycieczkę po firmie? Wyobraź sobie, że jeden z Twoich klientów cieszy się kolacją z przyjaciółmi i opowiada o swojej zeszłotygodniowej uczcie w Twojej restauracji. Aby pokazać swoim gościom, o czym mówi, korzysta ze smartfona i pokazuje wirtualną wycieczkę po wnętrzach lokalu. To może zrobić duże wrażenie i spowodować, że zapamiętają to miejsce i odwiedzą je.
  • Pozyskiwanie udostępnień – badania pokazują, że mózg przetwarza obrazy sześćdziesiąt razy szybciej niż tekst, a zdjęcia są o 40% częściej udostępniane w social media. Jesteśmy bardziej skłonni do zapamiętywania filmów i grafiki. Obraz wart więcej niż 1000 słów? Coś w tym jest.

Google Street View – podsumowanie

Możliwości, jakie daje Google Street View, docenią zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Przydadzą Ci się one podczas podróżowania. Możesz łatwo sprawdzić, dokąd jedziesz i ustalić najlepsze miejsce do parkowania, aby nie błądzić na miejscu po wąskich uliczkach. Będziesz mieć pewność, jak wygląda dane miejsce na żywo, w jakim budynku znajduje się dana atrakcja. Firmy mogą dzięki temu budować zaufanie. Warto dbać o aktualne zdjęcia siedziby przedsiębiorstw, a także przygotować wirtualny spacer.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Marketing relacji – czym jest i jak działa?
OKR – czym są i jak na nich pracować?
Jak mądrze wykorzystywać Google Trends?
Natalia Szczur 17 października 2023 17 października 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Społeczny dowód słuszności w internecie
Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
E-commerce 1 grudnia 2023
Marketing zapachowy
Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
Marketing 20 listopada 2023
Research and development
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Biznes 17 listopada 2023
Jak pozyskiwać pozytywne opinie w Google?
Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Marketing 13 listopada 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?