Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie?
Responsywnie.pl > Social media > Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Social media

Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2024/08/27 o 22:05
Natalia Szczur Opublikowano 26 sierpnia 2024
7 min
Udostępnij

Instagram to jeden z kanałów społecznościowych, dzięki którym możesz docierać do zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Sprawdza się w przypadku wielu branż. Jak wynika z badania Mediapanel, w lipcu 2024 roku z aplikacji Instagram skorzystało ponad 10 mln internautów z Polski. Aby promować markę za jej pośrednictwem, załóż profil i zdobywaj obserwujących. Jak to zrobić?

Spis treści
Jakie są podstawowe strategie zdobywania obserwujących na Instagramie?Dlaczego autentyczność jest kluczowa?Jakie znaczenie mają hashtagi i jak ich skutecznie używać?Jakie są najlepsze sposoby na angażowanie followersów?Jak korzystać z różnych formatów treści na Instagramie?Jakich błędów unikać w zarządzaniu profilem na Instagramie?Jak analizować efektywność działań na Instagramie?

Jakie są podstawowe strategie zdobywania obserwujących na Instagramie?

Instagram ma globalnie 2,4 mld użytkowników. Nie jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie, ale znajduje się w czołówce. Wśród użytkowników aplikacji przeważają osoby mające od 18 do 24 lat. Korzystający aktywnie używają Instagram Stories. Dane pokazują, że 50% osób odwiedziło stronę internetową w celu dokonania zakupu po pierwszym obejrzeniu produktu lub usługi właśnie w Stories. Tej funkcji używa w każdym miesiącu około 4 mln firm.

Podstawowe strategie zdobywania obserwujących na Instagramie

Źródło

Chcesz zwiększyć liczbę obserwujących? Przede wszystkim przejdź na konto profesjonalne. Łatwo i bezpłatnie zrobisz to w ustawieniach. To daje Ci dostęp do statystyk, dzięki którym możesz śledzić efekt realizowanych działań. Na tej podstawie zaplanujesz komunikację. W tych danych znajdziesz m.in. informacje o wieku, płci czy lokalizacji odbiorców, a także ich aktywności. Zatem jak zdobyć followersów?

Może nie warto tracić czasu i środków, tylko po prostu ich kupić? W sieci szybko znajdziesz oferty, takie jak poniższa, gdzie za niecałe 900 zł zdobędziesz 20 tys. followersów. Czy to ma sens? Oczywiście, że nie.

Wykupowanie followersów - negatywne działanie

Źródło

Kupione konto nie polubi Twoich wpisów, nie doda komentarza, a tym bardziej nie skorzysta z Twojej oferty. W ten sposób nie zbudujesz zaufania. Dla odbiorców może być dziwne, że masz 20 tys. followersów, ale są zupełnie nieaktywni. Zatem, jak powinno przebiegać zdobywanie nowych obserwujących? Efekty przynoszą:

  • regularne publikowanie postów i dopracowanie profilu;
  • wchodzenie w interakcje z osobami, które obserwują Twoją konkurencję (możesz np. zostawić im miły komentarz pod zdjęciem);
  • korzystanie z hashtagów pasujących do Twojej marki i wyszukiwanych przez użytkowników;
  • odpowiadanie na posty, w których ktoś oznaczył Twój profil – często zdarza się, że robią to np. klienci, którzy mają jakieś pytanie.

Publikowanie postów na Instagramie

Źrodło

Dlaczego autentyczność jest kluczowa?

Zachowywanie autentyczności odgrywa ważną rolę i umożliwia budowanie lojalności. Obserwujący chcą wiedzieć, że za danym profilem stoją prawdziwe osoby i mogą się utożsamiać z marką. Ciekawią ich kulisy działania, autentyczne wydarzenia, istotne momenty z życia firmy. To za ich pomocą przyciąga się uwagę. Jak możesz budować wiarygodność?

Publikuj, jak Twoja firma działa od kuchni, np. w ramach Stories i Reels. Pokaż prawdziwe historie klientów ukazujące ich doświadczenia z produktem. Publikuj szczere recenzje Twojej oferty od użytkowników.

Zachowywanie autentyczności

Źródło

Jakie znaczenie mają hashtagi i jak ich skutecznie używać?

Hashtag jest ważnym elementem postów. Dzięki nim Twój profil mogą odnaleźć użytkownicy, którzy go nie śledzą – dzięki temu być może pozyskasz followersów. Hashtagiem może być każde słowo, niemniej powinno wiązać się z Twoją marką. Niektóre są mniej konkurencyjne, a inne – bardziej. Teoretycznie, poprzez popularne hashtagi jesteś w stanie dotrzeć do największej liczby odbiorców, ale w praktyce trudno Ci będzie się przebić przez konkurencję, jeśli masz dopiero raczkujący profil.

Skąd brać hashtagi? Przede wszystkim od konkurencji… 😉 Dzięki temu dotrzesz do takich, których nie znajdziesz przez wyszukiwarkę.

Hasztagi na Instagramie

Źródło

Jakie są najlepsze sposoby na angażowanie followersów?

Jednym z ważnych kroków jest publikowanie postów w tym czasie, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Jak ustalić, kiedy korzystają z aplikacji? Skorzystaj z narzędzia Instagram Insights, dzięki któremu sprawdzisz, jaki czas publikacji będzie optymalny, biorąc pod uwagę aktywność Twoich odbiorców.

Używaj naklejek na Insta Stories. Mogą to być np. naklejki z pytaniem, quizem czy funkcją odliczania. Dzięki temu możesz nie tylko zaangażować internautów, ale również zdobyć obserwujących i lepiej ich poznać.

Twórz długie i angażujące wpisy, które wzbudzą ciekawość użytkowników i zachęcą ich do lektury. Algorytm Instagrama to doceni. Spędzony czas jest jednym z czynników, które wpływają na widoczność contentu w tym serwisie. Również dzięki temu możesz zdobyć obserwujących na Instagramie.

Jak korzystać z różnych formatów treści na Instagramie?

Aby liczba obserwujących rosła, efektywnie wykorzystuj różne formaty. Algorytm co jakiś czas się zmienia. Obecnie warto stawiać na takie formaty jak:

  • rolki – możesz za ich pomocą szybko przyciągnąć uwagę użytkowników, przekazać poradę albo zaprezentować kulisy prowadzonej działalności. Rolki są promowane na stronach użytkowników. W porównaniu do zwykłych treści wideo Instagram Reels osiągają średnio o 22% wyższy wskaźnik zaangażowania;

Rolki

Źródło

  • karuzele – wykorzystaj je do opowiedzenia bardziej rozbudowanych historii, np. przedstawienia case study. Możesz też tak zaprezentować proces realizacji produktu;
  • transmisje na żywo – to okazja, żeby pokazać, jak używa się Twoich produktów, odpowiedzieć na pytania czy też poruszyć naglące tematy;
  • pojedyncze posty – nadal są skuteczne w angażowaniu followersów na Instagramie, ale powinny zawierać realistyczne obrazy, przyciągające uwagę. Używaj ich przede wszystkim do komunikowania ważnych informacji;
  • wiadomości prywatne – dzięki nim możliwe jest budowanie społeczności, bliższych relacji i udzielanie indywidualnych porad.

Jakich błędów unikać w zarządzaniu profilem na Instagramie?

Chcesz zdobyć followersów na Instagramie i wiesz już, jak to osiągnąć. Jednak możesz popełnić błędy. Oto najczęstsze, które mogą Ci się przydarzyć:

  1. Korzystasz z tylko jednego formatu – używaj rolek, karuzel i innych, aby chociaż przetestować, jakie dzięki nim osiągniesz efekty.
  2. Nie dbasz o regularność – systematycznie publikuj treści. Nie wystarczy, że zrobisz to raz na jakiś czas.
  3. Wprowadzasz w błąd, np. za pomocą hashtagów, które nie odpowiadają zawartości wpisu, w jakim ich używasz.
  4. Nie aktywizujesz obserwujących – zachęcaj ich do komentowania, organizuj konkursy i inne aktywności.
  5. Nie zbudujesz zaangażowania – pokazuj kulisy i elementy, które Cię uwiarygodniają, aby potencjalni klienci w ogóle się zainteresowali Twoją twórczością.

Jak analizować efektywność działań na Instagramie?

Jednym z rezultatów Twojej pracy powinna być rosnąca liczba followersów. Regularnie zaglądaj do statystyk profilu. Dzięki nim dowiesz się, jaki jest zasięg Twojego, tzn. do ilu kont udało Ci się dotrzeć. Poprzez statystyki ustalisz również, jakimi formatami udało Ci się osiągnąć najlepsze efekty, a to już istotny fakt, na podstawie którego możesz planować kolejne publikacje i podział formatów. Ze statystyk dowiesz się również, ile wynosi łączna liczba interakcji pod Twoimi treściami. Dokładnie je prześledź – to kluczowe dla oceny skuteczności działań.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?