Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Bezpłatny audyt SEO
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    AdSense
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Czy warto promować aukcje Allegro?
    Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
    8 lutego 2024
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Anioły biznesu w Polsce
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Dark post – jak trafić z reklamą do konkretnej grupy odbiorców?
Responsywnie.pl > Social media > Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Social media

Dark post – czym jest i czy warto go stosować?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2024/01/03 o 10:17
Paulina Szewczyk Opublikowano 3 stycznia 2024
6 min
Udostępnij

W marketingu ważna jest precyzja – kierowanie przekazu do osób zainteresowanych danym zagadnieniem. Pomagają w tym dark posty*, czyli wpisy, które nie są widoczne dla wszystkich fanów na Twoim fanpage’u. Jak je wykorzystać? Jak stworzyć dark post?

Spis treści
Czy warto tworzyć dark posty?Jakie korzyści płyną z tworzenia dark postów?Wady tworzenia dark postówJak wykorzystać dark posty w działaniach marketingowych?Gdzie mają zastosowanie dark posty?Jak utworzyć dark post?Podsumowanie

Czy warto tworzyć dark posty?

Dark posty są kierowane do określonej grupy odbiorców. Pojawiają się na tablicy konkretnych użytkowników. Dzięki temu możesz kierować przekaz wyłącznie do tych, którzy są nim potencjalnie zainteresowani. Dzięki dark postom możesz prowadzić precyzyjne działania reklamowe i poprzez Facebook Ads wyświetlać treści tylko konkretnej grupie odbiorców, np. tym, którzy oglądają dany produkt w sklepie internetowym. Skutecznym sposobem na doprowadzenie do sprzedaży może być wyświetlenie kodu rabatowego osobom, które dodały artykuły do koszyka, ale nie doszło do finalizacji zamówienia. Oczywiście w przypadku takich dark postów możliwe jest pokazanie reklamy wyłącznie użytkownikom Facebooka.

Jakie korzyści płyną z tworzenia dark postów?

Ukryty post jest dobrym rozwiązaniem w wielu przypadkach. Ma wiele zalet, do których należą:

  • precyzyjne targetowanie – reklama trafia do tych użytkowników, którzy są zainteresowani konkretnym produktem lub kategorią artykułów,
  • ukrycie działań przed konkurencją – inne firmy nie będą bazować na Twoich pomysłach,
  • pozytywny odbiór przez użytkowników – internauta zobaczy reklamę czegoś, co go interesuje.

Czym się różni zwykły post reklamowy, stworzony z istniejącego wpisu, od dark posta? Ten pierwszy powstaje jako wpis organiczny, jest łatwy do utworzenia i zarządzania, a przy tym odpowiedni w przypadku niższych budżetów. Dark post startuje jako reklama albo wpis nieopublikowany na fanpage’u. Daje zaawansowane opcje targetowania i zarządzania opcjami kampanii. To dobry pomysł w przypadku wyższych budżetów.

Różnice między dark post postem a zwykłym wpisem

Źródło

Wady tworzenia dark postów

Takie posty mają przede wszystkim zalety. A czy da się w ich przypadku wskazać także wady? Część odbiorców może podejść do takich wpisów jak do manipulacji. Ponadto trudno ocenić ogólną skuteczność danej kreacji, jeśli kierowana jest wyłącznie do konkretnej grupy docelowej. Nie widzisz, jak wpływa na odbiorców, którzy nie zostali wybrani do tej grupy.

Poza tym trudno doszukać się minusów dark postów. Raczej stanowią one szansę na zdobycie klientów działaniami reklamowymi, które możesz ukryć przed konkurencją.

Jak wykorzystać dark posty w działaniach marketingowych?

Kierowanie reklamy do wybranej grupy odbiorców pozytywnie wpływa na jej skuteczność. Możesz stworzyć dark post promujący różne elementy asortymentu i trafiający do różnych użytkowników. Ma to zastosowanie w wielu branżach.

Prowadzisz restaurację? Dark posty możesz kierować np. do osób, których interesują wyłącznie określone potrawy z menu albo konkretna kuchnia, np. wegetariańska. Masz sklep sportowy z wieloma kategoriami? Odbiorcom, którzy przeglądali wyłącznie akcesoria do biegania, wyświetl dark posty, które promują te produkty. Takie działania znakomicie sprawdzają się w przypadku remarketingu, czyli przypominaniu o Twojej ofercie internautom, którzy odwiedzili stronę, ale nie skorzystali z oferty.

Kiedy poprzez black post uda Ci się zdobyć dowody społeczne – komentarze i reakcje, możesz później pokazać go szerszemu gronu odbiorców i zastosować w kampaniach reklamowych kierowanych do internautów zainteresowanych różnymi rozwiązaniami z oferty Twojego sklepu.

Dark post możesz także wykorzystać do prowadzenia testów A/B. Część określonej grupy odbiorców zobaczy na Facebooku dany nagłówek linku, a druga – inny. Na tej podstawie możesz ustalić, która kreacja jest skuteczniejsza, a następnie skierować ją do całej grupy docelowej.

Pamiętaj, że takie działania reklamowe są możliwe nie tylko na tej platformie społecznościowej. Poza tym możesz je tworzyć m.in. na Twitterze czy LinkedIn.

Gdzie mają zastosowanie dark posty?

Black post w social mediach to dobre rozwiązanie, jeśli chcesz przekazać komunikat, który nie pasuje do ogólnej strategii marketingowej firmy, ale wydaje Ci się, że warto go zaprezentować określonej grupie odbiorców. Zdecyduj się na dark post, jeśli zależy Ci na poprawieniu konwersji.

Dark posty wykorzystują bardzo specyficzne targetowanie, obejmujące m.in. wiek, płeć, lokalizację, zawód, zainteresowania, zachowania i nie tylko, co wpływa na ich skuteczność. Poza tym to także sztuka ukrywania swojego biznesu. Dark post to przecież forma reklamy widoczna tylko dla określonych osób.

Jak utworzyć dark post?

Jak zrobić dark post na Facebooku? Wykonasz to w Menedżerze Reklam. Wejdź na https://adsmanager.facebook.com/. Wybierz „Posty strony”, a następnie „Utwórz post”. Dalej możesz zdecydować, jaki to będzie rodzaj reklamy – grafika, karuzela, film czy inny? W kolejnym kroku należy wybrać „Użyj tego posta tylko w reklamie”. Następnie określ docelową grupę odbiorców i budżet. W ten sposób utworzysz dark post, który nie będzie widoczny, jeśli ktoś sprawdzi posty strony na fanpage’u.

Podsumowanie

Czy dark post to dobry wybór? Zdecydowanie warto sprawdzić, jakie efekty przyniesie kampania. Jest kierowana do konkretnej grupy odbiorców i może podwyższyć ogólną konwersję. Dzięki niej zdobędziesz dowody społeczne – komentarze czy lajki. Internauci mogą się bliżej zainteresować Twoim profilem, dodać opinię do istniejącego posta, polajkować go lub udostępnić. Dark post będzie się wyświetlać tym, których interesuje dana kategoria produktów czy usług. Nie będzie dochodzić do prezentowania reklam osobom, które ocenią je jako spam. Możesz przetestować to rozwiązanie bez bardzo wysokiego budżetu.


* Tego typu działanie ma kilka nazw, np. dark post, black post lub ukryty post. W tym artykule używamy tych terminów zamiennie.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?