SMS jest najszybciej odczytywanym komunikatem spośród dostępnych na rynku narzędzi, według raportu SMSAPI „Jak komunikują się marki” ponad 70% osób odczytuje treść wiadomości w ciągu 5 minut od dostarczenia. Oznacza to, że kampanie marketingowe SMS są potężnym środkiem komunikacji z klientem, dlatego warto znać podstawowe założenia kampanii, by osiągnąć zamierzony cel.
Najważniejszy jest cel kampanii SMS
Kampania SMS ma pomóc w osiągnięciu twoich założeń, jednak jakie one są? Wybierz dokładnie strategiczny cel biznesowy, dzięki któremu łatwo będzie ci zorganizować, a następnie przeprowadzić działania. Poszukujesz nowych klientów? Chcesz zwiększyć sprzedaż lub zaangażowanie klientów? Bez celu nie da się zmierzyć sukcesu, dlatego ważne, by określić to na samym początku. Staraj się zwięźle określić swoją ofertę, jednak w taki sposób by kogoś zainteresować i zachęcić do realizacji transakcji.
Budowa wiadomości ma wpływ na działania kampanii SMS
SMS to nie tylko wiadomość, dzięki niemu jesteś w stanie przenieść swojego klienta do świata online. Warto zatem znać składowe wiadomości sms, która może być kluczem do sukcesu i zostanie masowo wysłana do bazy Twoich klientów. W polu nadawcy wpisz własną firmę lub numer telefonu, by odbiorca mógł zapamiętać nadawcę i ewentualnie odpowiedzieć na wysłanego smsa, spersonalizuj swoją wiadomość i użyj imienia w jej treści, by przyciągnąć uwagę, dodaj kod rabatowy, by odbiorca czuł się wyjątkowo. Warto też skracać linki, do których chcemy kierować, nie tylko by zaoszczędzić ilość znaków w treści wiadomości, ale też by zachować pewną estetykę. Używaj narzędzi, które pozwolą ci zamienić długie linijki łączy na kilka znaków i przeniosą ruch na online, przy okazji pozwalając śledzić ruch na stronie.
Wysyłka kampanii sms o danej godzinie
Często zapomina się o tym, że czas wysyłki hurtowych sms ma również duże znaczenie, ponieważ może przesądzić o losie wiadomości. Wysyłanie SMS-ów o niewłaściwej porze dnia jest pułapką dla wielu kampanii, dlatego warto działać w porze obiadowej i unikać dystrybucji przed godziną 8:00 i po godzinie 21:00. Nikt nie chce zostać rozproszony wiadomością o zniżkach wczesnym rankiem lub wieczorem, gdy jest to czas wyłącznie dla twojego klienta – postaw się w jego sytuacji i dobrze zaplanuj tę część.
Kampania masowej wysyłki sms – o czym jeszcze pamiętać?
Większość użytkowników odbiera wiadomość tekstową zdecydowanie szybciej niż e-maile, dlatego wysłanie SMS-a wydaje się być najszybszym i najskuteczniejszym rozwiązaniem podczas informowania o promocjach czy rabatach. Nie zapominaj o obowiązujących cię przepisach RODO,
które dotyczą również kampanii SMS. Co prawda działania te już wcześniej były unormowane licznymi normami prawnymi, jednak warto dopilnować wszelkich powinności, by wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Pamiętaj również o skutecznym call to action, ponieważ często odbiorcy chcą otrzymać sygnał czy instrukcję, co zrobić dalej z otrzymanym SMS-em, a wezwanie do działania najlepiej sprawdzi się w połączeniu z wymienionym już shortcodem. Powyższe wskazówki są podstawowym kompendium wiedzy na temat reklamy i marketingu sms, jednak powinny wystarczyć, by móc zacząć planować działania.
Powodzenia!