Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Pliki htaccess
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    linkedin-marketing
    LinkedIn – dlaczego warto z niego korzystać?
    5 maja 2023
    Rozpatrzenie reklamacji
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
jak zbudować lejek sprzedażowy
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?
Marketing

Co to jest lejek sprzedażowy i jak go zbudować?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:30
Paulina Szewczyk Opublikowano 29 maja 2018
6 min
Udostępnij

Z każdym kolejnym rokiem lejek sprzedażowy ewoluuje. Im więcej jest kanałów marketingowych czy sprzedaży, tym bardziej rozbudowany jest lejek. Jak zbudować skuteczny, nowoczesny lejek sprzedażowy i co powinno się na niego składać?

Spis treści
Co to jest lejek sprzedażowy?Jaki powinien być lejek sprzedażowy?Jak stworzyć lejek sprzedażowy?Kampanie Google w lejku sprzedażowymLejek sprzedażowy na FacebookuLanding page w lejkuRola newslettera w lejku sprzedażowymWarm CallingRemarketing – przykład automatyzacji lejkaOptymalizacja lejka sprzedażowego

Co to jest lejek sprzedażowy?

Czym jest lejek sprzedażowy? To proces sprzedaży, składający się z kilku współpracujących ze sobą i uzupełniających się elementów. Lejek sprzedażowy zmienia się w zasadzie każdego dnia i dla każdej firmy jest inny. Mało tego, każda firma może mieć opracowanych kilka różnych lejków sprzedażowych, składających się z wielu elementów.

Jaki powinien być lejek sprzedażowy?

Przede wszystkim powinien być on dostosowany do tego, co sprzedajesz i jakie masz środki. Co logiczne, im większy budżet, tym więcej elementów możesz do niego wprowadzić, by zoptymalizować działania i zwiększyć szanse na sprzedaż. Jeśli finanse na to nie pozwalają, to zamiast eliminować poszczególne elementy na podstawie wyników testów, lejek sprzedażowy trzeba opracować opierając się na własnym doświadczeniu czy też znajomości grupy docelowej.

Oczywiście, na ostateczny wygląd reklamowego lejka sprzedażowego wpływa także grupa docelowa i segmentacja odbiorców (dzięki niej możemy stworzyć różne lejki dla poszczególnych segmentów). Im lepiej go przemyślimy i przeanalizujemy poszczególne elementy, tym większa szansa, że będą ze sobą współgrać i przełożą się finalnie na sprzedaż. Lejek sprzedażowy powinien być opracowany i dokładnie przemyślany jeszcze przed startem promocji produktu czy usługi.

Jak stworzyć lejek sprzedażowy?

Obecnie dla większości firm podstawą działań sprzedażowych są kanały związane z digitalem. Dlaczego? Przede wszystkim to internetowy lejek sprzedażowy najłatwiej zoptymalizować i sprawdzić efekty działań poszczególnych elementów. Zazwyczaj jest też tańszy niż tradycyjne kanały takie jak billboardy czy reklama telewizyjne. Dlatego to właśnie na działaniach z tego zakresu się teraz skupimy.

tworzenie lejka sprzedażowego

Kampanie Google w lejku sprzedażowym

Kampania z wykorzystaniem sieci reklamowej Google to skuteczny sposób, by skierować ruch na naszą stronę internetowa i poinformować użytkowników o konkretnym produkcie. Dzięki poszczególnym kodom i danym pobieranym przez Google, możemy dokładnie targetować reklamę, jasno wskazując jej cel np. konwersje poprzez kontakt z firmą czy też grupę docelową.

Adwordsy możemy wykorzystać różnorodny sposób – skupiając się na reklamie w sieci wyszukiwania, ustawioną na poszczególny frazy lub zapytania czy też poprzez reklamę graficzną, którą można targetować chociażby na tematy stron czy zainteresowania użytkowników. Google Adwords to doskonałe medium na pierwszy element lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy na Facebooku

Prawie każdy ma teraz przynajmniej jeden kanał social media, dlatego też warto z tego skorzystać przy swoim lejku sprzedażowym. Jeśli chcemy docierać do ludzi tam, gdzie spędzają najwięcej czasu, to użycie social media wydaje się nieodzownym elementem.

Szczególnie, że np. poprzez Facebooka można działać z maksymalnym ograniczeniem kosztów. Jedna kwestia to płatna promocja (i tak stosunkowo tania) i w ten sposób budowanie grupy odbiorców, ale fanów zdobywać można także poprzez darmowe działania i skuteczne prowadzenie fanpage. W ten sposób można zbudować zaangażowaną grupę odbiorców, zainteresowaną życiem firmy czy też poszczególnymi usługami. Nie każda marka koniecznie musi korzystać z Facebooka i zamieszczać tam dwa posty dziennie, ale praktycznie każda ma w tym kanale społecznościowym swoją grupę docelową, do której może dotrzeć dzięki świetnie targetowanej reklamie.

Landing page w lejku

Strona firmowa ma niebagatelne znaczenie pod kątem wizerunkowym, ale do sprzedaży lepiej wykorzystać landing page. To strona lądowania skupiona na jednym, ściśle określonym celu np. pozyskiwaniu leadów. Jeśli nasza kampania digitalowa jest dobrze przemyślana, to właśnie landing page będzie prawdopodobnie miejscem, do którego chcemy kierować ruch. Łatwiej tutaj przekazać wszystkie najważniejsze informacje o danej ofercie i pozyskać kontakt.

Rola newslettera w lejku sprzedażowym

Doskonały sposób, by regularnie przypominać o swojej ofercie i docierać z przekazem do już zainteresowanych osób. W ten sposób maksymalizuje się szanse na sprzedaż poprzez kody rabatowe czy atrakcyjne zniżki, a jednocześnie przy wykorzystaniu spersonalizowanego mailingu można dotrzeć z ofertą dostosowaną do wymagań grupy docelowej. Newsletter sam w sobie jest skutecznym kanałem sprzedaży, ale najlepiej działa właśnie w połączeniu z innymi elementami lejka sprzedażowego.

Warm Calling

Telefon w nawiązaniu do zgłoszenia, które otrzymaliśmy inną drogą, np. poprzez wiadomość na Facebooku. Nie zawsze sprzedaż ta się domknąć za pomocą internetowych kanałów, czasem wymagany jest też kontakt telefoniczny. Wszystko zależy od osoby – jednego przekona oferta zamieszczona na landing page i natychmiast skonwertuje w klienta, a ktoś inny będzie potrzebował cierpliwego konsultanta, który jeszcze raz cierpliwie, językiem korzyści, wytłumaczy wszystkie zalety usługi.

remarketing w lejku sprzedażowym

Remarketing – przykład automatyzacji lejka

To kluczowy element dla domknięcia sprzedaży i ostatecznego dotarcia do tych, którzy nie do końca są przekonani do produktu i jego zalet. Mówi się o tym, że by coś sprzeda, potrzeba od 7 do 12 kontaktów z marką. Właśnie wtedy z pomocą przychodzi remarketing, który nie pozwala zapomnieć o firmie i jej usłudze. W celu skutecznej reklamy remarketingowej najlepiej wykorzystać panel reklamowe Facebooka lub Google Adwords i w ten sposób szukać konwersji.

Optymalizacja lejka sprzedażowego

Co ważne, lejek sprzedażowy należy regularnie optymalizować. Poszczególne elementy mogą stracić na znaczeniu lub też nie zadziałać dla danej branży, co znacząco wpływa na ostateczny ROI. Warto na bieżąco śledzić wyniki i poszukiwać nowych ścieżek rozbudowania lejka, przy okazji rezygnując z tych gorzej konwertujących elementów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Paulina Szewczyk 5 maja 2023 29 maja 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
1 Komentarz 1 Komentarz
  • Alicja pisze:
    10 października 2018 o 12:35

    Warto jeszcze wspomnieć o lead magnecie – może naprawdę pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów zainteresowanych produktem lub usługą. Istotne jest także tworzenie lejka sprzedażowego na podstawie danych, zgromadzonych np. w systemie CRM (ja korzystam z systemu Kamikadze i jestem bardzo zadowolona). Grunt, to myśleć szeroko i wciąż doskonalić przeprowadzane działania.

    Odpowiedz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?