Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Lokalny przewodnik w Google
Responsywnie.pl > Marketing > Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?
Marketing

Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/28 o 13:47
Natalia Szczur Opublikowano 24 sierpnia 2023
9 min
Udostępnij

Jeśli przeglądasz opinie w Profilach Firm Google, na pewno zdarzyło Ci się trafić na oceny od użytkowników, którzy są tytułowani mianem lokalnych przewodników. Google nazywa ich globalną społecznością odkrywców, którzy nie tylko dodają komentarze, ale także umieszczają zdjęcia, dodają odpowiedzi na pytania, weryfikują dane w Google Maps i nie tylko. Czy Ty również możesz zostać lokalnym przewodnikiem? Jakie warunki musi spełnić internauta, aby zyskać taki tytuł?

Spis treści
Lokalni przewodnicy – kim są?Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem Google? Plusy i minusyJakie są poziomy i nagrody za bycie lokalnym przewodnikiem?Zdobywanie punktówLokalny przewodnik Google nagrodyLokalny przewodnik – jak nim zostać? Wymagania

Lokalni przewodnicy – kim są?

Google dba, aby opinie w wizytówkach firm były jak najbardziej wiarygodne. Nie jest w stanie zweryfikować w każdym przypadku, czy dany internauta rzeczywiście korzystał z oferty, ale może oznaczać profile, które są bardziej wiarygodne od innych. Nie od razu internauta może stać się lokalnym przewodnikiem. Aby to zrobić, musi najpierw wykonać określone aktywności. Następnie w jego opiniach, pod nazwą użytkownika, znajdzie się informacja, że jest lokalnym przewodnikiem. Bez trudu rozpoznasz komentarze takich osób, bo wyglądają następująco:

Oznaczenie lokalnego przewodnika
Dzięki aktywności lokalnych przewodników możesz łatwiej podejmować decyzje o korzystaniu z określonych usług, wybierać produkty, a także dowiadywać się więcej na temat firm. 97% użytkowników pozyskuje informacje o lokalnych firmach właśnie online. Dlatego tak ważne jest, aby do internautów trafiały wiarygodne informacje. Lokalni przewodnicy mają być ich źródłem. Czy warto uzyskać ten tytuł? Czy wystarczy prowadzić aktywne konto Google, aby zostać lokalnym przewodnikiem?

Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem Google? Plusy i minusy

Uczestnictwo w tym programie jest całkowicie bezpłatne. Jako lokalny przewodnik Google jesteś bardziej wiarygodnym użytkownikiem. Zbierasz punkty, otrzymujesz plakietki, masz możliwość uczestniczenia w eventach organizowanych przez Google (teoretycznie), a recenzje są lepiej widoczne. Twoja opinia przydaje się innym użytkownikom, gdyż jest bardziej wiarygodna niż internauty, który dopiero założył konto i wystawił jedną ocenę. Aktywność przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i osobom, które czytają opinie w Profilach Firm w Google.

Google umożliwia dołączanie do spotkań organizowanych dla lokalnych przewodników. Jeśli nim jesteś:

  1. Wejdź na stronę Local Guides Connect i zaloguj się na swoje konto.
  2. W menu po lewej stronie kliknij Meet-ups, aby sprawdzić, jakie ewentualne spotkania lokalnych przewodników odbędą się w najbliższym czasie w Twojej okolicy.

Spotkania z innymi lokalnymi przewodnikami
Wspomniana strona Local Guides Connect to także forum lokalnych przewodników.

Czy uczestnictwo w programie ma jakieś wady? Trudno je dostrzec. W zasadzie każdy może zostać lokalnym przewodnikiem Google. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami, przy czym, żeby wejść na określone poziomy, musisz być aktywnym użytkownikiem. Nie oczekuj jednak, że jako lokalny przewodnik Google, będziesz osiągać jakieś zarobki z tego tytułu. Głównie chodzi tutaj o dzielenie się doświadczeniami, pomaganie internautom i dążenie do dostępności wiarygodnych rekomendacji w sieci.

Opinie lokalnych użytkowników są cenne dla Profili Firm w Google, gdyż to jeden z czynników, który wpływa na widoczność wizytówek w Google Maps i trzypaku lokalnych rezultatów w standardowych wynikach wyszukiwania. Z tego względu właścicielom przedsiębiorstw powinno na tym zależeć. Google samo przypomina internautom o wystawieniu opinii na bazie historii lokalizacji, tzn. miejsc, które odwiedzili.

Jakie są poziomy i nagrody za bycie lokalnym przewodnikiem?

Kiedy klikniesz nazwę danego lokalnego przewodnika w profilu w Google Maps, zobaczysz więcej informacji o jego aktywności m.in. liczbę zdobytych punktów, wystawione opinie czy dodane zdjęcia. Zerknij poniżej. Obok statusu znajduje się Poziom 4. Co to oznacza?
Poziom lokalnego przewodnika
Otóż lokalnych przewodników dzieli się ze względu na wspomniane poziomy. W zależności od liczby zdobytych punktów, są inne. Od tego zależy również wygląd plakietki wyświetlanej w profilu lub jej brak. Dzięki aktywności w Google Maps możesz zdobywać nagrody, którymi są awanse na kolejne poziomy. Uzyskujesz je przede wszystkim poprzez zamieszczanie wartościowych opinii. Oto, ile musisz zgromadzić punktów, aby osiągnąć określony poziom jako lokalny przewodnik Google:

  • poziom 1 – 0 punktów,
  • poziom 2 – 15 punktów,
  • poziom 3 – 75 punktów,
  • poziom 4 – 250 punktów,
  • poziom 5 – 500 punktów,
  • poziom 6 – 1500 punktów,
  • poziom 7 – 5000 punktów,
  • poziom 8 – 15 000 punktów,
  • poziom 9 – 50 000 punktów,
  • poziom 10 – 100 000 punktów.

Za jakie aktywności przewodnicy Google otrzymują punkty?

Zdobywanie punktów

Punkty uzyskujesz za określone aktywności w mapach Google. Oto, kiedy je otrzymasz:

  • wystawienie opinii – 10 punktów,
  • wystawienie opinii dłuższej niż 200 znaków – 10 punktów dodatkowo,
  • wystawienie oceny, czyli samych gwiazdek – 1 punkt,
  • dodanie zdjęcia – 5 punktów,
  • dodanie tagów zdjęć – 3 punkty za każdy tag,
  • umieszczenie filmu – 7 punktów za jeden,
  • udzielenie odpowiedzi – 1 punkt,
  • odpowiedź na często zadawane pytanie – 3 punkty,
  • zmiana informacji – 5 punktów za każdą edycję,
  • dodanie miejsca – 15 punktów,
  • dodanie drogi – 15 punktów,
  • sprawdzona informacja – 1 punkt za zweryfikowaną informację,
  • opublikowanie listy spełniającej wymagania – 10 punktów za jedną,
  • opis (na liście) – 5 punktów za jeden.

Jak widzisz, premiowane są aktywność w mapach Google i bogate opisy. Mnóstwo punktów możesz zdobyć jedną długą opinią, do której dodasz kilka otagowanych zdjęć i wideo. Już po jednym takim komentarzu możesz wejść na poziom 3.

Wraz z rosnącą liczbą punktów zmienia się również status. Pierwsze trzy poziomy oznaczają, że przy Twoim profilu nie wyświetla się żadna plakietka. Lokalni przewodnicy Google, którzy przejdą na poziom 4, czyli uzyskają co najmniej 250 punktów, mają już plakietkę. Wyświetli się ona na ikonie profilu, jak poniżej:
Plakietka przy ikonie profilu
Wraz z osiąganiem kolejnych poziomów zmienia się również wygląd plakietki.

Jakie są poziomy i plakietki dla lokalnych użytkowników?
Źródło

Jak sprawdzić swój status w mapach Google? Wejdź na tę stronę i kliknij po lewej stronie ikonę na samej górze.
Jak sprawdzić swój status w mapach Google?
Wybierz Twój wkład.
Twój wkład w mapach Google
Wtedy wyświetlą się informacje o Twojej aktywności.
Sprawdzenie aktywności
Możesz też sprawdzić, za co przyznano Ci punkty.
Liczba zebranych punktów
Czy liczba Twoich punktów może spaść? Tak, jeśli opinie zostaną usunięte. W przypadku gdy dana treść narusza zasady Google, prawdopodobnie zniknie. W 2022 i 2023 roku kilkukrotnie dochodziło do masowego znikania opinii w Google Maps – celem było wykluczanie nieprawdziwych recenzji. Przy okazji zdarzało się, że znikały również prawdziwe recenzje od lokalnych przewodników.

Lokalny przewodnik Google nagrody

Na lokalnych przewodników Google czekają prezenty. Jakie? Przede wszystkim wcześniejszy dostęp do rozwiązań wdrażanych przez Google. Kolejnymi są nagrody specjalne od firmy. Tak wygląda oficjalna informacja of Google, natomiast praktyka pokazuje, że mija się to z prawdą.

Z forum lokalnych przewodników dowiadujemy się, że każdego roku Google zaprasza 200 internautów z całego świata na Connect Live. Aplikować o to mogą przewodnicy od poziomu 5 do 10. Google wybiera 200 na podstawie ich aktywności na mapach Google i Connect Forum.

Na Local Guides Connect znajdują się zdjęcia z imprezy, która odbyła się w 2019 roku.

Impreza dla lokalnych przewodników

Źródło

Jak widzisz, możesz uzyskać nagrody, ale trudno o inne niż awans na wyższy poziom. Lokalni przewodnicy na polskich grupach sugerują, że pod tym względem niewiele się działo na naszym rynku.

Lokalny przewodnik – jak nim zostać? Wymagania

Google Maps jest dostępne w ponad 40 krajach i językach. W tych samych miejscach można korzystać z programu lokalnych przewodników. Nie jest dostępny wszędzie. Uczestniczyć w nim mogą osoby prywatne – opinie i content publikowane przez firmy nie są wliczane, zatem nie powodują osiągnięcia wyższego poziomu. Musisz mieć konto Google. W wielu krajach do zarządzania nim, zgodnie z lokalnymi przepisami, wystarczy 13 lat. Jak podaje Google, w Polsce możesz to robić, mając 16 lat. Zatem aktywność w Google Maps i zdobywanie kolejnych poziomów lokalnego przewodnika nie stawia dużych wymagań. Dodawaj opinie, zdjęcia, postaw na lokalizowanie nowych miejsc i ogólnie na aktywność, a zostaniesz lokalnym przewodnikiem wysokiego poziomu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 1 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?