Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Reklama w Google Ads - odrzucenie
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
    UTM link
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    Single page wady i zalety
    Strony one page – zalety i wady
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    q-commerce
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Formularz na stronę internetową
    Formularz kontaktowy na stronę internetową – jak go stworzyć i dlaczego warto?
    5 maja 2023
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    influencer-jak-wybrac
    Jak wybrać influencera / blogera do współpracy?
    5 maja 2023
    rekomendacje-biznes
    Rekomendacje w biznesie – jak je wykorzystać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Lokalny przewodnik w Google
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?
Marketing

Lokalny przewodnik Google – kim jest, czy warto (i jak) nim zostać?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/08/28 o 13:47
Natalia Szczur Opublikowano 24 sierpnia 2023
9 min
Udostępnij

Jeśli przeglądasz opinie w Profilach Firm Google, na pewno zdarzyło Ci się trafić na oceny od użytkowników, którzy są tytułowani mianem lokalnych przewodników. Google nazywa ich globalną społecznością odkrywców, którzy nie tylko dodają komentarze, ale także umieszczają zdjęcia, dodają odpowiedzi na pytania, weryfikują dane w Google Maps i nie tylko. Czy Ty również możesz zostać lokalnym przewodnikiem? Jakie warunki musi spełnić internauta, aby zyskać taki tytuł?

Spis treści
Lokalni przewodnicy – kim są?Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem Google? Plusy i minusyJakie są poziomy i nagrody za bycie lokalnym przewodnikiem?Zdobywanie punktówLokalny przewodnik Google nagrodyLokalny przewodnik – jak nim zostać? Wymagania

Lokalni przewodnicy – kim są?

Google dba, aby opinie w wizytówkach firm były jak najbardziej wiarygodne. Nie jest w stanie zweryfikować w każdym przypadku, czy dany internauta rzeczywiście korzystał z oferty, ale może oznaczać profile, które są bardziej wiarygodne od innych. Nie od razu internauta może stać się lokalnym przewodnikiem. Aby to zrobić, musi najpierw wykonać określone aktywności. Następnie w jego opiniach, pod nazwą użytkownika, znajdzie się informacja, że jest lokalnym przewodnikiem. Bez trudu rozpoznasz komentarze takich osób, bo wyglądają następująco:

Oznaczenie lokalnego przewodnika
Dzięki aktywności lokalnych przewodników możesz łatwiej podejmować decyzje o korzystaniu z określonych usług, wybierać produkty, a także dowiadywać się więcej na temat firm. 97% użytkowników pozyskuje informacje o lokalnych firmach właśnie online. Dlatego tak ważne jest, aby do internautów trafiały wiarygodne informacje. Lokalni przewodnicy mają być ich źródłem. Czy warto uzyskać ten tytuł? Czy wystarczy prowadzić aktywne konto Google, aby zostać lokalnym przewodnikiem?

Czy warto zostać lokalnym przewodnikiem Google? Plusy i minusy

Uczestnictwo w tym programie jest całkowicie bezpłatne. Jako lokalny przewodnik Google jesteś bardziej wiarygodnym użytkownikiem. Zbierasz punkty, otrzymujesz plakietki, masz możliwość uczestniczenia w eventach organizowanych przez Google (teoretycznie), a recenzje są lepiej widoczne. Twoja opinia przydaje się innym użytkownikom, gdyż jest bardziej wiarygodna niż internauty, który dopiero założył konto i wystawił jedną ocenę. Aktywność przynosi korzyści zarówno Tobie, jak i osobom, które czytają opinie w Profilach Firm w Google.

Google umożliwia dołączanie do spotkań organizowanych dla lokalnych przewodników. Jeśli nim jesteś:

  1. Wejdź na stronę Local Guides Connect i zaloguj się na swoje konto.
  2. W menu po lewej stronie kliknij Meet-ups, aby sprawdzić, jakie ewentualne spotkania lokalnych przewodników odbędą się w najbliższym czasie w Twojej okolicy.

Spotkania z innymi lokalnymi przewodnikami
Wspomniana strona Local Guides Connect to także forum lokalnych przewodników.

Czy uczestnictwo w programie ma jakieś wady? Trudno je dostrzec. W zasadzie każdy może zostać lokalnym przewodnikiem Google. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami, przy czym, żeby wejść na określone poziomy, musisz być aktywnym użytkownikiem. Nie oczekuj jednak, że jako lokalny przewodnik Google, będziesz osiągać jakieś zarobki z tego tytułu. Głównie chodzi tutaj o dzielenie się doświadczeniami, pomaganie internautom i dążenie do dostępności wiarygodnych rekomendacji w sieci.

Opinie lokalnych użytkowników są cenne dla Profili Firm w Google, gdyż to jeden z czynników, który wpływa na widoczność wizytówek w Google Maps i trzypaku lokalnych rezultatów w standardowych wynikach wyszukiwania. Z tego względu właścicielom przedsiębiorstw powinno na tym zależeć. Google samo przypomina internautom o wystawieniu opinii na bazie historii lokalizacji, tzn. miejsc, które odwiedzili.

Jakie są poziomy i nagrody za bycie lokalnym przewodnikiem?

Kiedy klikniesz nazwę danego lokalnego przewodnika w profilu w Google Maps, zobaczysz więcej informacji o jego aktywności m.in. liczbę zdobytych punktów, wystawione opinie czy dodane zdjęcia. Zerknij poniżej. Obok statusu znajduje się Poziom 4. Co to oznacza?
Poziom lokalnego przewodnika
Otóż lokalnych przewodników dzieli się ze względu na wspomniane poziomy. W zależności od liczby zdobytych punktów, są inne. Od tego zależy również wygląd plakietki wyświetlanej w profilu lub jej brak. Dzięki aktywności w Google Maps możesz zdobywać nagrody, którymi są awanse na kolejne poziomy. Uzyskujesz je przede wszystkim poprzez zamieszczanie wartościowych opinii. Oto, ile musisz zgromadzić punktów, aby osiągnąć określony poziom jako lokalny przewodnik Google:

  • poziom 1 – 0 punktów,
  • poziom 2 – 15 punktów,
  • poziom 3 – 75 punktów,
  • poziom 4 – 250 punktów,
  • poziom 5 – 500 punktów,
  • poziom 6 – 1500 punktów,
  • poziom 7 – 5000 punktów,
  • poziom 8 – 15 000 punktów,
  • poziom 9 – 50 000 punktów,
  • poziom 10 – 100 000 punktów.

Za jakie aktywności przewodnicy Google otrzymują punkty?

Zdobywanie punktów

Punkty uzyskujesz za określone aktywności w mapach Google. Oto, kiedy je otrzymasz:

  • wystawienie opinii – 10 punktów,
  • wystawienie opinii dłuższej niż 200 znaków – 10 punktów dodatkowo,
  • wystawienie oceny, czyli samych gwiazdek – 1 punkt,
  • dodanie zdjęcia – 5 punktów,
  • dodanie tagów zdjęć – 3 punkty za każdy tag,
  • umieszczenie filmu – 7 punktów za jeden,
  • udzielenie odpowiedzi – 1 punkt,
  • odpowiedź na często zadawane pytanie – 3 punkty,
  • zmiana informacji – 5 punktów za każdą edycję,
  • dodanie miejsca – 15 punktów,
  • dodanie drogi – 15 punktów,
  • sprawdzona informacja – 1 punkt za zweryfikowaną informację,
  • opublikowanie listy spełniającej wymagania – 10 punktów za jedną,
  • opis (na liście) – 5 punktów za jeden.

Jak widzisz, premiowane są aktywność w mapach Google i bogate opisy. Mnóstwo punktów możesz zdobyć jedną długą opinią, do której dodasz kilka otagowanych zdjęć i wideo. Już po jednym takim komentarzu możesz wejść na poziom 3.

Wraz z rosnącą liczbą punktów zmienia się również status. Pierwsze trzy poziomy oznaczają, że przy Twoim profilu nie wyświetla się żadna plakietka. Lokalni przewodnicy Google, którzy przejdą na poziom 4, czyli uzyskają co najmniej 250 punktów, mają już plakietkę. Wyświetli się ona na ikonie profilu, jak poniżej:
Plakietka przy ikonie profilu
Wraz z osiąganiem kolejnych poziomów zmienia się również wygląd plakietki.

Jakie są poziomy i plakietki dla lokalnych użytkowników?
Źródło

Jak sprawdzić swój status w mapach Google? Wejdź na tę stronę i kliknij po lewej stronie ikonę na samej górze.
Jak sprawdzić swój status w mapach Google?
Wybierz Twój wkład.
Twój wkład w mapach Google
Wtedy wyświetlą się informacje o Twojej aktywności.
Sprawdzenie aktywności
Możesz też sprawdzić, za co przyznano Ci punkty.
Liczba zebranych punktów
Czy liczba Twoich punktów może spaść? Tak, jeśli opinie zostaną usunięte. W przypadku gdy dana treść narusza zasady Google, prawdopodobnie zniknie. W 2022 i 2023 roku kilkukrotnie dochodziło do masowego znikania opinii w Google Maps – celem było wykluczanie nieprawdziwych recenzji. Przy okazji zdarzało się, że znikały również prawdziwe recenzje od lokalnych przewodników.

Lokalny przewodnik Google nagrody

Na lokalnych przewodników Google czekają prezenty. Jakie? Przede wszystkim wcześniejszy dostęp do rozwiązań wdrażanych przez Google. Kolejnymi są nagrody specjalne od firmy. Tak wygląda oficjalna informacja of Google, natomiast praktyka pokazuje, że mija się to z prawdą.

Z forum lokalnych przewodników dowiadujemy się, że każdego roku Google zaprasza 200 internautów z całego świata na Connect Live. Aplikować o to mogą przewodnicy od poziomu 5 do 10. Google wybiera 200 na podstawie ich aktywności na mapach Google i Connect Forum.

Na Local Guides Connect znajdują się zdjęcia z imprezy, która odbyła się w 2019 roku.

Impreza dla lokalnych przewodników

Źródło

Jak widzisz, możesz uzyskać nagrody, ale trudno o inne niż awans na wyższy poziom. Lokalni przewodnicy na polskich grupach sugerują, że pod tym względem niewiele się działo na naszym rynku.

Lokalny przewodnik – jak nim zostać? Wymagania

Google Maps jest dostępne w ponad 40 krajach i językach. W tych samych miejscach można korzystać z programu lokalnych przewodników. Nie jest dostępny wszędzie. Uczestniczyć w nim mogą osoby prywatne – opinie i content publikowane przez firmy nie są wliczane, zatem nie powodują osiągnięcia wyższego poziomu. Musisz mieć konto Google. W wielu krajach do zarządzania nim, zgodnie z lokalnymi przepisami, wystarczy 13 lat. Jak podaje Google, w Polsce możesz to robić, mając 16 lat. Zatem aktywność w Google Maps i zdobywanie kolejnych poziomów lokalnego przewodnika nie stawia dużych wymagań. Dodawaj opinie, zdjęcia, postaw na lokalizowanie nowych miejsc i ogólnie na aktywność, a zostaniesz lokalnym przewodnikiem wysokiego poziomu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Natalia Szczur 28 sierpnia 2023 24 sierpnia 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?