Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Wyszukiwanie głosowe
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    9 stycznia 2024
    Wyszukiwanie fasetowe
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Czym jest BaseLinker?
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Responsywnie.pl > Marketing > Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
Marketing

Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/27 o 8:39
Paulina Szewczyk Opublikowano 14 czerwca 2018
6 min
Udostępnij

Współpraca z influencerami staje się powoli standardem marketingowej strategii. Tak zwany influencer marketing jest wykorzystywany przez zarówno mniejsze marki, jak i wielkie korporacje, poszukujące nowych dróg promocji. Obecnie jednak trendem staje się współpraca z mikro influencerami. Dlaczego tak jest?, Kim jest influencer i dlaczego warto z nim współpracować – o tym przeczytacie w tym wpisie.

Spis treści
Kim jest mikroinfluencer?Dlaczego marki współpracują z mikro influencerami?Współpraca z mikro-influencerem opłacalna dla obu stronZalety mikroinfluenceraMikro influencer i jego grupa docelowaZaufanie jako waluta mikro influencerów

Kim jest mikroinfluencer?

Mikro influencerzy mają mniejsze zasięgi niż celebryci czy blogerzy z wyższej półki. Mało tego, obserwuje ich znacznie mniej osób i często są to bardzo specyficzne, specjalistyczne grupy. Mikro influencerzy często nie mają zbyt wielkiego doświadczenia reklamowego, a ich portfolio współprac jest mizerne. Nie mają case study swoich sukcesów i przykładów kreatywnych kampanii. Dlaczego więc to na współpracę z nimi decydują się marki?

Dlaczego marki współpracują z mikro influencerami?

Powyżej przeczytaliście o potencjalnych wadach mikro influencerów, ale tak naprawdę wszystkie z nich możemy zmienić w zalety. Tak naprawdę to tylko kwestia perspektywy i tego, z której strony się na to spojrzy. Dlaczego więc warto zaangażować mikro influencerów w kampanię reklamową?

Mniejszy zasięg = tańsi. To w pełni zrozumiałe. Dlatego to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla małych marek z ograniczonym budżetem, ale także dla większych firm, które chcą dopiero przekonać się do tego rodzaju współpracy, nie przeznaczając jednocześnie na ten cel setek tysięcy złotych. Wówczas może to być potraktowane jako test i ocena przydatności tego typu działań marketingowych. Mikro influencerzy to przykład, że nie trzeba mieć ogromnego budżetu, by przeprowadzać kreatywne, przemyślanie kampanie reklamowe.

Współpraca z mikro-influencerem opłacalna dla obu stron

Mało tego, dla mikro influencerów często sama współpraca z marką jest reklamą. To znak zarówno dla jego odbiorców jak i innych reklamodawców, że został zauważony i jego praca jest wysokiej jakości. Korzystają na samej współpracy z marką i jej renomie. Dlatego też wielu z nich decyduje się na bardzo korzystne dla marki warunki np. barter. Wówczas koszt reklamy ogranicza się w zasadzie tylko do kosztu produkcji, a ROI może być kilkunastokrotnie większy!

Współpraca z mikroinfluencerem

Zalety mikroinfluencera

Ogromną zaletą mikro-influencerów jest także to, że… jest ich mnóstwo. O ile topowych blogerów czy vlogerów z milionowymi zasięgami w danej branży można policzyć na palcach jednej ręki, to tych mniejszych, wpływowych twórców jest znacznie więcej. Dlatego też mikro influencerom bardziej zależy na współpracy, bo nie mogą przebierać w ofertach jak w rękawiczkach. Łatwiej się zgadzają i nie wybrzydzają przy wyborze marek.

Nie ma potrzeby się ograniczać i można jednocześnie współpracować z wieloma mikro influencerami, a po ocenie wyników, wybrać tych najbardziej opłacalnych i skutecznych. Dla przykładu – kampanię można zacząć z dziesięcioma blogerami jednocześnie, a po miesiącu zniwelować listę influencerów do trzech najlepiej konwertujących.

Z drugiej jednak strony nie warto pchać się we współpracę z ludźmi, którzy wysyłają błagalne maile o próbki po dwóch tygodniach działania bloga. To zwykli naciągacze, szukający szybkich korzyści materialnych, a nie influencerzy. Takim mówimy stanowcze nie!

Mikro influencer i jego grupa docelowa

Mikro-influencerzy to zazwyczaj osoby wyspecjalizowanej w jednej, ściśle określonej dziedzinie. Mają swoją pasję czy też konkretną wiedzę i to na jej podstawie prowadzą np. swojego bloga. Z jednej strony to znacząco ogranicza grupą odbiorców, a z drugiej strony znacznie łatwiej stwierdzić, kto tę grupą odbiorców jest i czy można ją utożsamiać z grupą docelową działań marketingowych marki.

Dajmy na to, że firma sprzedaje aplikacje na iOS, z kolei dany bloger jest maniakiem urządzeń Apple i to wokół nich kręci się jego działalność. Logicznym wydaje się, że nawet jeśli grupa odbiorców do 5 tysięcy, a nie 150 tysięcy, to są oni idealnie dopasowani do usługi i szanse na konwersje w klientów znacząco rosną.

Mikro-influencerzy dla firmy

Taka grupa często nawet jeśli jest mniejsza, to jednocześnie znacznie bardziej aktywna, a to też kluczowe kryterium doboru osób do współpracy. Sam fakt zasięgu czy wyświetleń to tylko jedna sprawa, ale liczba komentarzy czy interakcji to druga, znacznie ważniejsza kwestia. Między mikro influencerami i ich followerami jest zazwyczaj znacznie mocniejsza więź, budowana regularnymi dyskusjami w komentarzach czy w wiadomościach prywatnych. Tak zżyci z influencerem odbiorcy to skarb także dla wykorzystujących jego wizerunek firm.

Zaufanie jako waluta mikro influencerów

Kolejna kwestia, która wyróżnia mikro influencerów, to zaufanie, czyli największa waluta, jaką mają blogerzy. Im większe zaufanie odbiorców, tym bardziej są cenni. Dlaczego? Im większe zaufanie, tym większe szanse, że czytelnicy/widzowie pójdą za głosem swojego guru i skorzystają z tego samego produktu czy usług danej firmy. To właśnie stopień zaufania określa moc influencera, dlatego poszukując potencjalnych współpracowników, wybierajmy tych o jak najlepszej reputacji.

Odpowiednio dobrani mikro-influencerzy to doskonałe rozwiązanie i to nie tylko dla małych marek. Pod względem ROI taka współpraca może być o wiele bardziej opłacalna niż wykorzystywanie wizerunku celebrytów. Dlaczego więc jej nie wypróbować i nie przetestować, skoro nie wymaga dużych nakładów finansowych?

Translate

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Komentarze (3) Komentarze (3)
  • Avatar krzywy pisze:
    25 czerwca 2020 o 08:33

    Mikroinfluencerzy mają tą zaletę, że są tańsi i często mają bardziej precyzyjną grupę docelową. Jakościowe wyniki kampanii niemal zawsze są lepsze niż w przypadku makroinfluencerów. No ale jest ten minus – czasem trzeba nawiązać współpracę z kilkoma lub kilkunastoma microinfluencerami by uzyskać taki efekt jak w przypadku makroinfluencerów.

    Odpowiedz
    • Avatar Kryska pisze:
      15 czerwca 2020 o 12:18

      Dla mnie największą zaletą jest zaangażowanie mikroinfluencerów. Często sami podejmują inicjatywę, stosują się do poleceń i ogólnie współpraca zazwyczaj jest bezproblemowa. Schody zaczynają się przy makroinfluencerach – tutaj często spotykam się z brakiem zaangażowania, kontaktu, nieproporcjonalnie dużymi oczekiwaniami finansowymi, uwagami do wytycznych typu ja wiem lepiej! Oczywiście nie można wszystkich wrzucać do jednego worka, ale..

      Odpowiedz
  • Avatar basia pisze:
    22 października 2020 o 16:49

    Gdzie pozyskiwać takich mikroinfluencerów? Są na to jakieś sprawdzone metody?

    Odpowiedz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?