Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
    20 listopada 2023
    Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
    13 listopada 2023
    Marketing relacji – czym jest i jak działa?
    27 października 2023
    OKR – czym są i jak na nich pracować?
    27 października 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
    18 października 2023
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Wtyczki wordpress do sociali
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Voice search (wyszukiwanie głosowe) a SEO – co musisz wiedzieć?
    8 listopada 2023
    Google AdSense – jak działa, zasady, poradnik
    7 listopada 2023
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dedykowane aplikacje internetowe
    Dedykowane aplikacje internetowe – co powinieneś o nich wiedzieć?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    Kampanie RLSA, czyli remarketing w sieci wyszukiwania
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
    5 października 2023
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Koszt wysyłki za pobraniem
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Najnowsze
    Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
    17 listopada 2023
    Generator nazwy firmy – 11 sprawdzonych narzędzi
    7 listopada 2023
    Najbardziej znane polskie marki na całym świecie
    20 października 2023
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
Szukaj
  • Newsy
  • Baza wiedzy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Influencer marketing – co to znaczy?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
  • Baza wiedzy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Influencer marketing - dlaczego warto?
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Influencer marketing – co to znaczy?
Marketing

Influencer marketing – co to znaczy?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/16 o 12:34
Paulina Szewczyk Opublikowano 7 czerwca 2018
7 min
Udostępnij

Influencer marketing to ostatnio bardzo modne słowo w mediach i to nie tylko tych społecznościowych. Kim są Ci legendarni influencerzy i dlaczego warto uwzględnić ich w swoich marketingowych planach?

Spis treści
Influencer – kto to jest?Czy każdy celebryta to influencer?Jak wybrać influencera do kampanii?Koszt influencer marketinguZ kim współpracował influencer?Jak współpracować z influencerem?Jak mierzyć wyniki influencer marketingu?Czy warto prowadzić influencer marketing?

Influencer – kto to jest?

Influencer to osoba, która ma realny wpływ na decyzje (w tym zakupowe, co często przedsiębiorców interesuje najbardziej) innych ludzi. Im większe grono jest pod jego wpływem, tym większa jest siła influencera i tym bardziej cenny jest dla marek. To właśnie ta siła oddziaływania jest kluczowym wyznacznikiem influencerów – jeśli nie cieszą się oni zaufaniem grupy odbiorców, to ich znaczenie jako wpływowych np. blogerów znacząco maleje. Same wyświetlenia strony to w tym wypadku tylko marginalny czynnik.

Czy każdy celebryta to influencer?

Taka ciekawostka – wcale nie każdy. Celebryta może być influencerem, ale nie musi nim być. To z reguły osoby rozpoznawalne przez rzesze ludzi, ale nie zawsze przekłada się to na moc wpływów. Podsumowując – każdy celebryta jest rozpoznawalny i uznawany za osobę powszechnie znaną, ale nie każdy celebryta jest na tyle wpływowy, by móc oddziaływać na swoich odbiorców. Nawet jeśli jest ich wielu. Dlatego też choć marki ze względów często głównie wizerunkowych dalej chętnie korzystają ze współpracy z celebrytami, to coraz rzadziej jest to rentowne w przeliczeniu wydatków na zyski z kampanii. Z reguły im większy zasięg tym większa kwota za współpracę, nawet jeśli nie ma to realnego przełożenia na wynik biznesowy,

Jak wybrać influencera do kampanii?

Jeśli pierwszy raz zaczynacie współpracę w ramach influencer marketingu, to może to być bardzo czasochłonny proces. Najpierw kluczowe jest przemyślenie, co chce się w ogóle osiągnąć i co promować. Inny bloger będzie odpowiedni dla reklamowania inteligentnych domów, a inny okaże się wsparciem przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu dla dzieci. To dość naturalne, że w pierwszym przypadku szukamy odpowiedniego influencera w branży technologicznej, a przy opcji drugiej przychylniej patrzymy na blogi i vlogi parentingowe.

Koszt influencer marketingu

Gdy już wyselekcjonujemy odpowiednie grono influencerów, to dochodzi moment sprawdzenia ich ceny. Im bardziej wpływowy influencer, tym jest drożej. Ceny wahają się od kilkuset złotych aż do milionów złotych przy tych największych blogerach, prawdziwych hegemonach. Niektórzy zgodzą się na współpracę barterową, dla innych akceptowalna będzie tylko odpowiednio godziwa wypłata. Możliwości finansowe firmy szukającej influencera to także ważny aspekt – wielu blogerów cennik zamieszcza już na stronie, inni wymagają jednak indywidualnego kontaktu. Często swoje marzenia i naturalne wybory trzeba ograniczyć po ustaleniu budżetu na współpracę.

Influencer marketing dla firmy

Z kim współpracował influencer?

Jeszcze przed pierwszym kontaktem warto sprawdzić dotychczasowe współprace influencerów. Głupio wybrać kogoś, kto już współpracował z konkurencyjną marką. Również nie zawsze warto porywać się na kogoś, kto ma za sobą już wiele kontraktów reklamowych – tacy influencerzy często mają ograniczony wpływ i traktowani są jako banery reklamowe. Historia dotychczasowych kampanii to także możliwość sprawdzenia kreatywności danego np. vlogera – w jaki sposób promował wcześniej produkty i usługi różnych firm. Im lepiej to robił, tym większa szansa, że zaproponuje coś kreatywnego także i w naszym przypadku.

Jak współpracować z influencerem?

Influencer często utożsamiany jest także z ambasadorem marki, więc warto rozważyć w tym wypadku współpracę długofalową. Szczególnie, jeśli za pierwszym razem okazała się sukcesem, a usługa/produkt jest skalowalna i może zostać ponownie sprzedana tej samej grupie odbiorców. Wówczas influencer staje się w zasadzie twarzą marki, jest z nią jednoznacznie kojarzony. Tutaj pojawia się także aspekt takiego doboru osoby, by nie była ona zbyt kontrowersyjna i utożsamiała swoim wizerunkiem wartości marki.

Influencer marketing - dlaczego warto?

Decydując się na współpracę z blogerem czy vlogerem, nie należy w żaden sposób zabijać jego kreatywności. Skoro przeprowadziliśmy dogłębny research, to wiemy, czego możemy się spodziewać i jakie pomysły do tej pory realizował dany influencer. Pozwólmy mu wykazać się pomysłowością i ideami zgodnymi z dotychczasowymi działaniami na blogu. Im mniej widać, że dany film to sucha promocja produktu zaplanowana przez markę, tym większe szanse na jego sukces. Influencer, nawet nawiązując płatną współpracę, powinien zachować charakter swojego bloga i działać zgodnie ze swoimi wartościami.

Jak mierzyć wyniki influencer marketingu?

Warto jeszcze przed współpracą założyć określone wskaźniki, jakie chce się osiągnąć. Bez względu na to, czy chodzi o ruch na stronie czy docelowo sprzedaż produktu, warto dokładnie śledzić wyniki, by poznać stopień rentowności współpracy. Nie mając oczekiwań i konkretnych celów minimum, trudno jest później na gorąco stwierdzić, co dało nam współpraca i co zrobić, by poprawić jej efekty jeszcze w trakcie jej trwania.

Ważne jest, by wiedzieć, co chce się mierzyć i wykorzystać do tego własne narzędzia, a nie w pełni opierać się na danych podawanych przez influencerów. Influencer może wybrać sobie statystyki, które chce pokazać – to nasza broszka, byśmy wiedzieli, jakie dane statystyczne chcemy zobaczyć i jakie rzeczywiście mają znaczenie. Dla przykładu zasięg i wyświetlenia to dwie różne kwestie. Jednosekundowe wyświetlenia filmików mają znikome znaczenie – kluczowe jest, kto obejrzał dane wideo do samego końca. I właśnie o takie niuanse chodzi.

Czy warto prowadzić influencer marketing?

Jak najbardziej. Jeśli są odpowiednio dobrani do marki i jej wartości, a dodatkowo ich grupa docelowa pokrywa się z grupą odbiorców danej firmy, to taka współpraca, w oparciu o kreatywny koncept, skazana jest na sukces. Czemu jej nie wykorzystać i nie wprowadzić influencer marketingu do swoich działań?

Nowym trendem, w kwestii współpracy w ramach influencer marketingu, jest wykorzystanie mikro influencerów. O tym, czy warto z nimi współpracować, przeczytacie w następnym artykule!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Marketing relacji – czym jest i jak działa?
OKR – czym są i jak na nich pracować?
Google Street View – czym jest, jak często jest aktualizowane?
Paulina Szewczyk 16 czerwca 2023 7 czerwca 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Społeczny dowód słuszności w internecie
Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
E-commerce 1 grudnia 2023
Marketing zapachowy
Aromamarketing – czym jest i jak działa marketing zapachowy?
Marketing 20 listopada 2023
Research and development
Czym jest R&D i czy warto w to inwestować?
Biznes 17 listopada 2023
Jak pozyskiwać pozytywne opinie w Google?
Pozytywne opinie w Google – jak je pozyskiwać? 12 sposobów
Marketing 13 listopada 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?