Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Wyszukiwanie fasetowe
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
SEO/SEM

Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?

Łukasz Kuchta
Data ostatniej aktualizacji: 2024/06/28 o 16:36
Łukasz Kuchta Opublikowano 28 czerwca 2024
14 min
Udostępnij

Strona internetowa powinna być skonstruowana w taki sposób, aby użytkownik bez trudu znalazł to, czego szuka. Kluczową rolę odgrywa przemyślana nawigacja. Ma to szczególnie duże znaczenie w przypadku sklepów, które mają rozbudowany asortyment pogrupowany w wiele kategorii. Aby ułatwić poruszanie się po witrynie, możesz wykorzystać nawigację fasetową. Sprawdź, co to jest i jak ją wdrożyć, aby odnieść duże korzyści.

Spis treści
Czym jest nawigacja fasetowa?W jaki sposób użytkowanie nawigacji fasetowej może zwiększać konwersję?Jak nawigacja fasetowa wpływa na doświadczenie użytkownika (UX)?W jaki sposób nawigacja fasetowa wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach?Jak nawigacja fasetowa wpływa na indeksowanie strony?Jak zoptymalizować nawigację fasetową dla lepszych wyników SEO?Jak nawigacja fasetowa wpływa na szybkość ładowania strony?Jakie są najlepsze praktyki w implementacji nawigacji fasetowej w e-commerce?1. Używaj indywidualnie dopasowanych opcji filtrowania2. Wybierz formę nawigacji maksymalnie przyjazną użytkownikowi3. Odpowiednia lokalizacja nawigacji4. Umieść w nawigacji fasetowej możliwość wyboru, jaką ocenę ma produkt5. Używaj zwijanych lub rozwijanych menu6. Logiczne sortowanie opcji w menu7. Wybór więcej niż jednej opcji w ramach danego filtru8. Szybkie odświeżanie wyników

Czym jest nawigacja fasetowa?

To funkcjonalność, dzięki której internauta może łatwiej wyszukiwać treści w sklepie WWW, a także dokonywać ich selekcji. Użytkownik filtruje asortyment na podstawie konkretnych cech. Nawigacja fasetowa sprawia, że internauta może szybciej odnaleźć interesujący go produkt. Korzysta z filtrowania za pomocą konkretnych cech. Filtry te mogą dotyczyć nie tylko samego produktu, ale też czasu dostawy czy dostępności w ramach określonej promocji.

Filtrowanie produktów

Źródło

Wyszukiwanie fasetowe skraca czas poszukiwania produktu, który spełnia oczekiwania internauty. Zazwyczaj taka nawigacja znajduje się w lewym pasku bocznym. Możesz wypełnić lub wybrać różne opcje. Wraz z wyborem kolejnych parametrów liczba wyników wyszukiwania zmniejsza się i jesteś coraz bliżej znalezienia takiego artykułu, który spełnia Twoje oczekiwania.

Czym właściwie są fasety? To nic innego jak cechy produktów. Wdrożenie nawigacji fasetowej zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu. Jeśli użytkownik ma do wyboru setki produktów w danej kategorii i nie ma możliwości łatwej selekcji, może zrezygnować z dalszego przeglądania. Tymczasem nawigacja fasetowa powoduje, że szybko ograniczy wybór do kilku produktów o pożądanych parametrach i cechach.

W jaki sposób użytkowanie nawigacji fasetowej może zwiększać konwersję?

Według OptiMonk efektywnie wdrożona nawigacja fasetowa może podnieść współczynnik konwersji o około 20%, co jest znakomitym wynikiem. To rozwiązanie jest już standardem w sklepach WWW. Badanie Nielsen Norman Group (NNG) wykazało, że witryny e-commerce bez wyszukiwania fasetowego są raczej wyjątkiem niż regułą. W ciągu 17 lat firma przeprowadziła trzy badania, odnotowując stałą poprawę skuteczności wyszukiwania. Oznacza to, że coraz więcej użytkowników było w stanie pomyślnie je przeprowadzić i zobaczyć oczekiwane wyniki. Nie jest to jednak jednoznaczne z tym, że zdecydowali się na zakup produktów. Po prostu wyszukiwanie nie przeszkodziło w wykonaniu zadania.

W pierwszym badaniu 27% niepowodzeń wynikało z niemożności znalezienia odpowiedniego przedmiotu na stronie, mimo że zawsze był dostępny co najmniej jeden produkt odpowiadający oczekiwaniom. Gdy użytkownicy widzą zbyt wiele opcji, bez możliwości zawężenia wyboru, mogą łatwo przegapić artykuły, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Wyszukiwanie fasetowe pozwala użytkownikom zawęzić zestaw wyników.

Zawężenie wyszukiwania

Źródło

Jak nawigacja fasetowa wpływa na doświadczenie użytkownika (UX)?

Jak już wiesz, zastosowanie tego rozwiązania nie jest nowinką ani ciekawostką – to wręcz konieczność, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Wprowadzenie nawigacji fasetowej to jedyny słuszny krok. Z punktu widzenia doświadczeń użytkownika, ułatwia ona wyszukiwanie. Bardziej prawdopodobne również staje się, że ponownie odwiedzi witrynę. Oto, jakie korzyści przynosi zastosowanie nawigacji fasetowej z punktu widzenia UX:

  • Ułatwienie wyszukiwania – internauta znajdzie to, czego potrzebuje. Może wybrać cechy produktów i ograniczyć wyniki do minimum. To zwiększa jego satysfakcję z korzystania z witryny.
  • Większa konwersja – zapewnienie tego rozwiązania powoduje, że większy odsetek odwiedzin może przełożyć się na zamówienia. Użytkownicy nie irytują się trudnościami w odnalezieniu produktów, stąd większa szansa, że zdecydują się na zakup.
  • Szybkość – w sieci odgrywa kluczową rolę. Internauci oczekują, że witryny będą ułatwiać im robienie zakupów, nie utrudniać. Przeglądanie fasetowe usprawnia im zamawianie online.
  • Wiedza dla użytkowników – internauta może przy okazji dowiedzieć się więcej na temat produktu, którego szuka. Poprzez filtrowanie produktów uzyska informacje o dostępnych opcjach – możliwych funkcjach, kolorach, smakach, istotnych parametrach. Często zainteresowany rozpoczyna poszukiwania bez przygotowania i dopiero wtedy zdobywa wiedzę na temat danego typu produktów.

To nie wszystkie zalety nawigacji fasetowej. Jak wdrożenie tego rozwiązania wpływa na pozycjonowanie strony? Czy dzięki nawigacji fasetowej możesz zwiększyć widoczność serwisu w Google?

W jaki sposób nawigacja fasetowa wpływa na pozycjonowanie w wyszukiwarkach?

Wiesz już, czym jest nawigacja fasetowa i jak wpływa na doświadczenia użytkowników. Czy to jednak dobre rozwiązanie, jeśli kluczowe jest dla Ciebie budowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google?

Jak nawigacja fasetowa wpływa na indeksowanie strony?

Na pewno nawigacja fasetowa rodzi pewne wyzwania. Dziesiątki opcji filtrowania powodują, że każdy filtr ma unikatowy adres URL. Możesz zastosować mnóstwo różnych kombinacji, a to oznacza ryzyko pojawienia się setek podstron ze zduplikowaną treścią. Kolejnym problemem jest marnowanie budżetu indeksowania – robot wyszukiwarki może odwiedzać i tracić zasoby na adresy URL, które nie mają żadnej wartości, i nie docierać do kluczowych dla Ciebie materiałów. Bardzo duża liczba odnośników wewnętrznych może spowodować, że zmniejszy się przekazywana „moc” SEO. Poza tym będzie trafiać nie do kluczowych kategorii czy produktów, ale linków znalezionych w filtrach.

Jak zoptymalizować nawigację fasetową dla lepszych wyników SEO?

Oczywiście, możesz wdrożyć rozwiązania, dzięki którym nawigacja fasetowa nie wpłynie na widoczność strony. Oto, co należy zrobić:

  • Zastosuj linki kanoniczne (rel=canonical) – poprzez umieszczenie tagu kanonicznego w kodzie witryny wskazujesz robotowi wyszukiwarki, który content jest oryginalny. Sugerujesz, jaki materiał ma być zaindeksowany przez Google i wyświetlany w wynikach. To pomoże Ci uniknąć duplikacji treści, ale w dalszym ciągu marnowany będzie crawl budget. Nie zawsze zastosowanie tego rozwiązania musi spowodować spadek liczby zindeksowanych podstron. Jeśli między nimi występują znaczące różnice albo prowadzi do nich wiele linków wewnętrznych, bardzo prawdopodobne, że trafią do indeksu wyszukiwarki.

Canonical

Źródło

  • Użyj pliku robots.txt, aby zablokować wyszukiwarkom indeksowanie stron nawigacji fasetowej. Pamiętaj jednak, że to rozwiązanie nie zawsze działa. Jeśli do danej podstrony prowadzą odnośniki zewnętrzne, Google może zindeksować stronę bez jej odwiedzania.

Robots.txt

Źródło

  • Użyj tagu noindex – jeśli powyższe metody nie pomogły Ci poradzić sobie z indeksowaniem stron z filtrami, skorzystaj z tagu noindex. Dodanie go w sekcji danej podstrony spowoduje, że Google jej nie zaindeksuje.
  • Zarządzanie parametrami adresu URL – adresy powinny być zwięzłe, opisowe i łatwe do zrozumienia dla użytkowników. Unikaj używania dynamicznych parametrów w URL-ach. W wielu systemach CMS w ten sposób powstają adresy, które składają się z ciągu liczb i znaków. Lepiej, aby URL niósł informację o tym, co można pod nim znaleźć.
  • Rozsądna liczba filtrów – jeśli jest ich zbyt wiele, może prowadzić to do bałaganu w interfejsie i tworzyć przytłaczające strony nawigacji fasetowej. Ogranicz liczbę filtrów i uwzględnij tylko te najistotniejsze, wartościowe dla użytkowników. Upewnij się, że etykiety i wartości filtrów są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i użytkowników.
  • Nawigacja fasetowa dostosowana do urządzeń przenośnych – to oczywiście niezbędne. Obecnie więcej użytkowników korzysta z sieci na smartfonach niż na komputerach.

Jak nawigacja fasetowa wpływa na szybkość ładowania strony?

Witryna powinna się ładować ekspresowo. To czynnik, który wpływa na konwersję. Poza tym Google bierze go pod uwagę przy ustalaniu pozycji zajmowanych przez strony na poszczególne słowa kluczowe. Jak nawigacja fasetowa wpływa na szybkość ładowania witryny? To zależy, jak zostanie wdrożone to rozwiązanie. Część sklepów wprowadziła dynamiczne filtrowanie, co oznacza, że wyniki zmieniają się bez przeładowywania strony. Dzięki temu jest szybkie, ale to niekoniecznie rozwiązanie korzystne pod względem SEO. Roboty Google mają problem z indeksowaniem takiego contentu.

Poprawnie wdrożona nawigacja fasetowa nie powinna negatywnie wpłynąć na szybkość ładowania. Jeśli jednak widzisz, że po jego wdrożeniu sklep działa wolniej, ma gorsze wyniki Core Web Vitals, zleć optymalizację. To niezbędne, jeśli witryna ma być zgodna z wymaganiami algorytmu Google i oczekiwaniami internautów.

Jakie są najlepsze praktyki w implementacji nawigacji fasetowej w e-commerce?

Odpowiednio zaplanuj nawigację fasetową. Poszczególne kategorie produktów wymagają indywidualnego podejścia. W każdym przypadku znaczenie mają inne parametry. Sprawdź, jakie są najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia nawigacji fasetowej.

1. Używaj indywidualnie dopasowanych opcji filtrowania

Dopasuj je dla danego typu produktu. Przykładowo, w kategorii Smart TV opcje powinny obejmować: cenę, markę, serię, przekątną ekranu, częstotliwość odświeżania ekranu i inne. Oto przykład ze sklepu MediaExpert. To tylko kilka z wielu dostępnych opcji filtrowania.

Mnogość filtrów

Udostępnij klientom wszystkie opcje, których potrzebują, aby zawęzić wyniki wyszukiwania. Cena i marka są standardem, ale pamiętaj, aby uwzględnić również opcje specyficzne dla kategorii. W niektórych ważną rolę odgrywają kolor, rozmiar czy zastosowany materiał. Sprawdź witryny konkurencji, a także porozmawiaj ze specjalistą od danego typu produktów.

2. Wybierz formę nawigacji maksymalnie przyjazną użytkownikowi

Możesz wykorzystać suwaki, pola wyboru, listy rozwijane i pola umożliwiające wpisanie konkretnej liczby. Suwak ma sens w przypadku filtru ceny. Pola wyboru są z kolei koniecznością, jeśli chodzi o filtrowanie według marki lub kategorii. Natomiast w przypadku pola wyboru, niech cały obszar będzie klikalny – dzięki temu klienci nie będą mieli trudności z kliknięciem małego pola. Nie ma jednego najlepszego sposobu na formę nawigacji – dopasuj ją do danego parametru. Oczywiście, warto korzystać z różnych. W przypadku gdy opcji jest wiele, dodaj opcję wyszukiwania.

Nawigacja przyjazna użytkownikowi

3. Odpowiednia lokalizacja nawigacji

Nawigacja fasetowa może być pozioma lub pionowa. Pierwsza z nich jest teoretycznie dobrym rozwiązaniem w przypadku niewielkiej liczby produktów, ale w praktyce korzystają z niej nawet duże sklepy, czego przykładem jest Zalando.

Pozioma nawigacja fasetowa

Źródło

Minus takiego rozwiązania jest taki, że może to pogorszyć wrażenia użytkownika, ponieważ menu filtrów znika, gdy przewija stronę w dół. Jeśli masz w sklepie wiele produktów i filtrów, przemyśl nawigację pionową. W ten sposób klienci mogą uzyskać dostęp do fasetowego systemu nawigacji podczas przewijania wyników.

4. Umieść w nawigacji fasetowej możliwość wyboru, jaką ocenę ma produkt

Korzystają z tego głównie duże sklepy internetowe i rzeczywiście ma to sens, jeśli witryna ma dużą bazę recenzji od klientów. Przeważnie serwisy stosują gwiazdki, np. od 1 do 5. Internauta może wybrać, jaką ocenę ma mieć produkt, a w nawigacji od razu widzi, ile artykułów taką uzyskało. Wprowadź tę opcję, szczególnie kiedy w sklepie będzie się znajdować dużo opinii.

Ocena klientów

Źródło

5. Używaj zwijanych lub rozwijanych menu

Dobre wyszukiwanie fasetowe powinno umożliwiać użytkownikom zwijanie lub rozwijanie menu. Oznacza to, że mogą szybko zobaczyć różne opcje filtrowania – wybrać filtry, których chcą użyć bez rozpraszania się innymi.

Menu w sklepie

Źródło

Pojawia się jednak wątpliwość, czy domyślnie wyświetlać, czy ukrywać opcje. Optymalnym rozwiązaniem jest rozwinięcie niektórych cech przy jednoczesnym zwinięciu innych. Jeśli rozwiniesz wszystkie, może ich być zbyt wiele. W przypadku gdy każda będzie zwinięta, może to ogólnie zniechęcać do skorzystania z tej nawigacji.

6. Logiczne sortowanie opcji w menu

Możesz sortować według liczby produktów dostępnych w ramach danej opcji (od największego) lub w kolejności alfabetycznej. Zazwyczaj fasety, takie jak rozmiar lub cena, są ułożone rosnąco. Jeśli kryterium jest język (np. książki), wartości są wyświetlane według popularności. Przykładowo, polski na górze, a dalej np. angielski. Natomiast średnia recenzja klienta wyświetla wartości w porządku malejącym, z najwyższymi na górze.

Menu sortowane

Źródło

7. Wybór więcej niż jednej opcji w ramach danego filtru

Klienci powinni mieć możliwość wyboru. Załóżmy, że internauta bierze pod uwagę telewizory, które mają 60 lub 65 cali. Ewentualnie ma trzy preferowane marki i chce zobaczyć na liście wyszukiwania wyłącznie produkty tych firm. Dzięki takiej możliwości łatwiejsze jest znalezienie odpowiedniego artykułu, ale też porównanie różnych producentów choćby pod względem ceny.

8. Szybkie odświeżanie wyników

Różne badania pokazują, że nawet kilka sekund oczekiwania na załadowanie witryny powoduje, że internauta może zaprzestać dalszego przeglądania oferty. Zamknie serwis i już więcej go nie odwiedzi. Co zrobić, aby rozwiązanie działało zgodnie z oczekiwaniami odbiorców? Dobry efekt może przynieść zastosowanie technologii AJAX. Dzięki temu, wraz z wyborem kolejnych kryteriów, automatycznie będą odświeżane tylko wyniki wyszukiwania, a nie cała strona. To powoduje, że internauta szybciej zobaczy pożądane produkty. Z drugiej strony AJAX nie jest przyjazny dla SEO, dlatego to kwestia indywidualnej oceny, co będzie w danym przypadku optymalne.

Nawigacja fasetowa to niezbędny element w sklepie. Zanim zainwestujesz w marketing internetowy, zoptymalizuj witrynę pod kątem oczekiwań użytkownika. Wtedy możesz osiągnąć lepsze efekty. Jednoczenie pamiętaj, że nawigacja fasetowa rodzi wyzwania, choćby jeśli chodzi o linkowanie wewnętrzne.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Czym jest duplikacja treści – czy należy z nią walczyć?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?