Czy boty na Instagramie to dobry pomysł?

32

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad wzrostem pewnych celów na swoim Instagramie to z pewnością rozważałeś wprowadzenie na swoje konto botów. Aplikacja ta staje się jeszcze bardziej popularna, dlatego wielu użytkowników korzysta z różnorodnych narzędzi, by zwiększyć zaangażowanie na swoim koncie i tym samym wyprzedzić konkurencję, ale…czy warto? Poniżej przedstawiamy zalety i wady botów na Instagramie.

Czym są boty?

Boty zostały zaprojektowane, by wspomóc użytkowników w ich codziennych działaniach, dlatego mogą lajkować posty, komentować je i śledzić inne konta. Wszystko w zależności od oferowanych usług jak np. komentowanie zdjęć z wybranym hashtagiem czy śledzenie użytkowników obserwujących konkurencję.

Szybkość, wydajność i całodobowa kontrola

Najważniejszym czynnikiem w prowadzeniu Instagrama jest czas. Trzeba go znaleźć i zoptymalizować działania, by zwiększać liczbę obserwujących na swoim koncie czy angażować użytkowników. Automatyzacja Instagrama i wprowadzenie botów zwalnia nas – właścicieli konta, z komentowania, śledzenia i lajkowania postów, przynajmniej w większej części. Boty wyszukują użytkowników w swojej niszy, których mogą obserwować, dlatego będą one również pomocne przy pozyskiwaniu nowych klientów
dla twojej firmy. Jeśli jesteś pod presją czasu i w szybkim tempie potrzebujesz nowych obserwatorów to skorzystanie z bota pozwoli szybko osiągnąć twój cel.

Ciemna strona automatyzacji

Pozytywne aspekty korzystania z botów na Instagramie wiążą się także
z minusami ich użytkowania. Największym minusem jest fakt, że bot
nie bierze pod uwagę kontekstu zdjęcia, a zautomatyzowane komentarze powstają w oparciu o hashtag, co może czasami doprowadzić
do niezręcznych sytuacji. W konsekwencji może to osłabić reputację marki, która jest tak bardzo pożądaną cechą każdej firmy. Oczywiście jest na to rozwiązanie – zastosowanie emoji lub bardzo ogólnych i prostych komentarzy, jednak nie sprawi to, że boty przyciągną dzięki temu nowych obserwatorów, a generowane zaangażowanie nie do końca będzie autentyczne. I na koniec jeszcze jedna ważna wzmianka – Instagram posiada pewne ograniczenia dotyczące aktywności, dlatego przekroczenie dopuszczalnych w danym czasie norm, może doprowadzić do zablokowania użytkownika.

Niekwestionowaną zaletą botów jest ich szybkość i wydajność oraz to,
że ich wykorzystanie na Instagramie pomoże spopularyzować nasz profil. Warto pamiętać o wadach automatyzacji, które mogą przysporzyć kłopotów, gdy nie będzie przestrzegać się kilku zasad. Jeśli stwierdzisz,
że boty nie są rozwiązaniem dla ciebie sam jesteś w stanie zwiększyć zasięgi na swoim koncie. Zatrudnij wirtualnego asystenta lub poświęć jakąś część dnia, by samodzielnie nawiązać kontakt ze swoimi odbiorcami lub znaleźć nowych klientów. Pamiętaj, że Instagram to również możliwość użycia reklam, które odpowiednio stargetowane pozwolą dotrzeć do odpowiedniej niszy. Każdy medal ma dwie strony, a opcji do wykorzystania w przypadku Instagrama jest wiele. Przemyśl dokładnie na czym ci zależy, a to już pierwszy krok do udanej strategii!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.