Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
    6 stycznia 2025
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: 28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
chwytliwe slogany
Responsywnie.pl > Marketing > 28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?
Marketing

28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/02 o 16:03
Paulina Szewczyk Opublikowano 13 kwietnia 2023
9 min
Udostępnij

Są takie slogany reklamowe, które po prostu wpadają w ucho. Inne słyszysz tyle razy, że trudno się ich pozbyć z głowy. Jednak twórcom chwytliwych haseł chodzi o to, aby odbiorca zapamiętał je bez nachalnej reklamy. „Włączamy niskie ceny”, „Twój kot kupowałby Whiskas”, „Codziennie niskie ceny” – kojarzysz te hasła? Sprawdź inne słynne slogany reklamowe. Dzielimy się także sposobami, jak tworzyć zapadające w pamięć hasła marketingowe.

Spis treści
Slogan reklamowy – czym jest?Jak stworzyć własne hasło reklamowe – wskazówki1. Wymyśl hasło, które łatwo zapamiętać2. Wpływaj na emocje3. Zwróć uwagę na mocne strony4. Postaw na prostotę5. Używaj języka korzyści6. Inspiruj do aktywności7. Nie bądź jak konkurencja8. Weź pod uwagę grupę docelowąNajlepsze slogany reklamoweNieudane hasła reklamowe

Slogan reklamowy – czym jest?

Na co dzień prawdopodobnie słyszysz hasła różnych marek. Co to jest slogan reklamowy? Czy oznacza to samo, co hasło marketingowe? Ja rozumieć te określenia?

Hasła reklamowe, inaczej slogany reklamowe są projektowane na potrzeby danej kampanii. Marka przygotowuje akcję i posługuje się w niej różnymi treściami, które mają zwracać uwagę odbiorców. Dobrym przykładem są działania marki Żubr. Być może kojarzysz takie hasła jak „Żubr – tuż za rogiem” czy „Dobrze posiedzieć przy żubrze”. To właśnie slogany reklamowe. Natomiast są również slogany marki, które nie są wykorzystywane wyłącznie w danej kampanii, tylko są stale komunikowane. Przykłady to McDonald’s – „I’m lovin it” czy też „Just do it” firmy Nike.

Jak stworzyć własne hasło reklamowe – wskazówki

Czy slogany firmowe mają jakiekolwiek znaczenie? Konsument je zapamiętuje, ale z czym to się wiąże? Według danych The Manifest, 50% klientów (mieszkańców USA) zwraca uwagę na hasło promujące, aby zrozumieć cele firmy. Prawie połowa badanych, bo 47% twierdzi, że hasło reklamowe ma dla nich znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Oczywiście nie wszystkie hasła reklamowe zapadają w pamięć i są pozytywnie odbierane przez rynek. Projektując je, warto pamiętać o istotnych zasadach i zwracać uwagę na wiele czynników, które wpływają na ich ocenę. Jak napisać hasło reklamowe?

1. Wymyśl hasło, które łatwo zapamiętać

Żeby zrealizować ten cel, warto wykorzystać grę słów. Tutaj ponownie można zwrócić uwagę na hasła marki Żubr, takie jak choćby „Dobrze posiedzieć przy żubrze” czy „Wieczorem żubr podchodzi bardziej”. Innym przykładem są hasła rymowane np. „Już w porządku, mój żołądku” z kampanii Rennie czy też „Najświeższe momenty – od jabłka i mięty” firmy Tymbark.

2. Wpływaj na emocje

Oczywiście ten wpływ ma być pozytywny. Przykładem jest „I po bólu!” leku przeciwbólowego APAP. Takie krótkie hasła mogą być skuteczne – komunikat jasno przekazuje, jaki efekt może uzyskać klient.

3. Zwróć uwagę na mocne strony

Dobrym przykładem jest hasło marki Grycan: „Lody od pokoleń”, które wskazuje na długą historię firmy w produkcji deserów.

4. Postaw na prostotę

Minimum słów, maksimum przekazu. Hasło marki motoryzacyjnej Volkswagen brzmi „Das Auto”. Jest bardzo proste, a mimo to spełniło swoje zadanie.

5. Używaj języka korzyści

Przykładem jest hasło „Wyższa kultura bankowości” marki Alior Bank. Slogan sugeruje, jaką korzyść osiągnie odbiorca z wybrania tego banku.

6. Inspiruj do aktywności

To inny sposób na pokazanie, co może osiągnąć klient dzięki produktowi – dosłownie i w przenośni. Dobre przykłady to hasło marki Red Bull „Red Bull doda Ci skrzydeł” i firmy IKEA: „Ty tu urządzisz!”.

7. Nie bądź jak konkurencja

Wzorowanie się na innych nie jest uzasadnione – nie rób tego. Lepiej też unikaj tego samego stylu co bezpośrednia konkurencja.

8. Weź pod uwagę grupę docelową

Dobre hasło reklamowe musi przede wszystkim być zrozumiałe dla odbiorców. Obierz odpowiedni styl komunikacji. Inaczej rozmawia młodzież, a inaczej seniorzy. Używaj adekwatnego słownictwa.

Czy najpopularniejsze hasła reklamowe są zgodne z tymi zasadami? Niekoniecznie, natomiast za każdym stoi pewna historia sukcesu.

Najlepsze slogany reklamowe

Wielu firmom udało się stworzyć chwytliwe slogany, które zapadły w pamięć na dziesiątki lat i przyczyniły się do sukcesu marek. Oto popularne hasła reklamowe:

  • Airbnb – „Belong Anywhere” (data powstania – 2014 rok). Marka jest dosyć młoda, ale za jej pomocą miejsce noclegowe zarezerwowało już ponad miliard podróżnych. Slogan idealnie przekazuje, jakie usługi oferuje firma.
  • Apple – „Think Different” (data powstania – 1997 rok). Marka chciała stworzyć slogan trafiający do osób, które mają odważne wizje. Steve Jobs wspomniał o „Think Different” podczas jednej z prezentacji – hasło zrobiło duże wrażenie na publiczności.

Hasło Apple

Źródło: Wikipedia

  • Burger King – „Have it Your Way” (data powstania – 1974 rok). W 2014 zmieniono na „Be Your Way”. Firma chciała pokazać bardziej osobisty slogan niż tylko kojarzący się z odbiorem zamówienia.

Hasło Burger King

Źródło: HuffPost

  • Disneyland – „The Happiest Place on Earth” (data powstania – 1955 rok). Od czasu ogłoszenia sloganu park, który się w ten sposób promuje, jest kojarzony z wymarzonym miejscem na wakacje.

Hasło Disneyland

Źródło: USA Today Life

  • Levi’s – „Quality Never Goes Out of Style” (data powstania – 1980 rok). Marka osiągnęła sukces i jest kojarzona z najwyższą jakością. Rocznie sprzedaje na świecie ponad miliard par jeansów.

Hasło Levi's

Źródło: todocoleccion

  • L’Oreal – „Because You’re Worth It” (data powstania – 1973 rok). Hasło jest dziełem 23-letniej copywriterki Ilon Specht z agencji marketingowej o nazwie Third Avenue w Nowym Jorku. Co ciekawe, wyprodukowano minidokument na temat stworzenia tego sloganu.

Hasło L'Oreal

Źródło: L’Oreal Paris USA

  • Nike – „Just do it” (data powstania – 1987 rok). Skąd wzięło się hasło? Ponoć pomysł zaczerpnięto z ostatniej wypowiedzi… mordercy Gary’ego Gilmore’a, który zwrócił się do plutonu egzekucyjnego: „Let’s do it!”.

Hasło Nike

Źródło: Creative Review

  • Nokia – „Connecting People” (data powstania – 1992 rok). Firma osiągnęła największy sukces, kiedy popularnością cieszyły się telefony komórkowe z klawiszami.

Hasło Nokia

Źródło: Startup Talky

  • Subway – „Eat Fresh” (data powstania – 1980 rok). Slogan miał promować lokale firmy jako miejsca, w których można jeść szybko i zdrowo. Marka odniosła sukces, a hasła używa do dziś.

Hasło Subway

Źródło: Pinterest

  • Toyota – „Let’s Go Places” (data powstania – 2012 rok). Zmiana z „Moving Forward” dała oczekiwany efekt. Marka jest kojarzona z niezawodnością i komfortem.

Hasło Toyota

Źródło: Newsroom Toyota

Oto inne znane slogany, które przyczyniły się do sukcesu firm:

  • Adidas – „Impossible is nothing”,
  • American Eagle – „Live your life”,
  • American Express – „Don’t leave home without it”,
  • Bacardi – „The night is ours”,
  • Chevrolet – „The heartbeat of America”,
  • Facebook – „Move fast and break things”,
  • General Electric – „We bring good things to life”,
  • Goldfish – „The snack that smiles back”,
  • Heineken – „Open your world”,
  • Honda – „The power of dreams”,
  • Jack Daniel’s – „Make it count”,
  • Land Rover – „Go beyond”,
  • Lexus – „The relentless pursuit of perfection”,
  • MasterCard – „For everything else, there’s Mastercard”,
  • Pepsi – „The choice of a new generation”,
  • Puma – „We are forever faster”,
  • UPS – „What can brown do for you?”,
  • Volkswagen – „Think small”.

Nieudane hasła reklamowe

Niektóre slogany zapadły w pamięć, ale niekoniecznie tak, jakby tego oczekiwali autorzy i marki, które z nich korzystały. Oto przykłady haseł reklamowych, które okazały się złym pomysłem:

  • Daewoo – „Stać Cię na więcej”. Slogan okazał się antyreklamą. Konsumenci odbierali go jako sugestię, że mogą sobie pozwolić na lepszą markę. Firma Daewoo już nie istnieje, a sprzedawała samochody i sprzęt, m.in. telewizory.
  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Chojnic – „Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł”. Słowo, którym kończy się hasło, nie powinno się w nim znaleźć. Przekaz jest zupełnie nietrafiony – nikt nie umarł, ale może umrzeć? Slogan był w wielu rankingach wybierany jako najgorszy.
  • Uzbekistan Airways – „Powodzenia!”. Takim hasłem linie lotnicze chciały zachęcić do oferty. Klienci odbierali je jako sugestię, że w podróży mogą napotkać na niedogodności.

Dobre hasła reklamowe wymagają uwagi. Tak naprawdę nikt nie da Ci gwarancji, że dany slogan odniesie sukces. Natomiast warto ograniczyć ryzyko niepowodzenia. Nie możesz doprowadzić do sytuacji, w której hasłem sobie zaszkodzisz. Opieraj się na zasadach obowiązujących przy tworzeniu sloganów promocyjnych, a zwiększysz szansę na ich pozytywny odbiór i rozpoznawalność.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.1 / 5. Liczba ocen. 7

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Wprowadzenie produktu
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Marketing 2 stycznia 2025
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?