Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Sposoby na spam
    SPAM. Czym jest i jak się przed nim uchronić?
    5 maja 2023
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    modele rozliczeń działań reklamowych
    CPC, CPA, CPM i CPV, czyli rodzaje rozliczeń kampanii reklamowych
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: 28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
chwytliwe slogany
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > 28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?
Marketing

28 chwytliwych haseł reklamowych [lista]. Jak stworzyć podobne?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/02 o 16:03
Paulina Szewczyk Opublikowano 13 kwietnia 2023
9 min
Udostępnij

Są takie slogany reklamowe, które po prostu wpadają w ucho. Inne słyszysz tyle razy, że trudno się ich pozbyć z głowy. Jednak twórcom chwytliwych haseł chodzi o to, aby odbiorca zapamiętał je bez nachalnej reklamy. „Włączamy niskie ceny”, „Twój kot kupowałby Whiskas”, „Codziennie niskie ceny” – kojarzysz te hasła? Sprawdź inne słynne slogany reklamowe. Dzielimy się także sposobami, jak tworzyć zapadające w pamięć hasła marketingowe.

Spis treści
Slogan reklamowy – czym jest?Jak stworzyć własne hasło reklamowe – wskazówki1. Wymyśl hasło, które łatwo zapamiętać2. Wpływaj na emocje3. Zwróć uwagę na mocne strony4. Postaw na prostotę5. Używaj języka korzyści6. Inspiruj do aktywności7. Nie bądź jak konkurencja8. Weź pod uwagę grupę docelowąNajlepsze slogany reklamoweNieudane hasła reklamowe

Slogan reklamowy – czym jest?

Na co dzień prawdopodobnie słyszysz hasła różnych marek. Co to jest slogan reklamowy? Czy oznacza to samo, co hasło marketingowe? Ja rozumieć te określenia?

Hasła reklamowe, inaczej slogany reklamowe są projektowane na potrzeby danej kampanii. Marka przygotowuje akcję i posługuje się w niej różnymi treściami, które mają zwracać uwagę odbiorców. Dobrym przykładem są działania marki Żubr. Być może kojarzysz takie hasła jak „Żubr – tuż za rogiem” czy „Dobrze posiedzieć przy żubrze”. To właśnie slogany reklamowe. Natomiast są również slogany marki, które nie są wykorzystywane wyłącznie w danej kampanii, tylko są stale komunikowane. Przykłady to McDonald’s – „I’m lovin it” czy też „Just do it” firmy Nike.

Jak stworzyć własne hasło reklamowe – wskazówki

Czy slogany firmowe mają jakiekolwiek znaczenie? Konsument je zapamiętuje, ale z czym to się wiąże? Według danych The Manifest, 50% klientów (mieszkańców USA) zwraca uwagę na hasło promujące, aby zrozumieć cele firmy. Prawie połowa badanych, bo 47% twierdzi, że hasło reklamowe ma dla nich znaczenie przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Oczywiście nie wszystkie hasła reklamowe zapadają w pamięć i są pozytywnie odbierane przez rynek. Projektując je, warto pamiętać o istotnych zasadach i zwracać uwagę na wiele czynników, które wpływają na ich ocenę. Jak napisać hasło reklamowe?

1. Wymyśl hasło, które łatwo zapamiętać

Żeby zrealizować ten cel, warto wykorzystać grę słów. Tutaj ponownie można zwrócić uwagę na hasła marki Żubr, takie jak choćby „Dobrze posiedzieć przy żubrze” czy „Wieczorem żubr podchodzi bardziej”. Innym przykładem są hasła rymowane np. „Już w porządku, mój żołądku” z kampanii Rennie czy też „Najświeższe momenty – od jabłka i mięty” firmy Tymbark.

2. Wpływaj na emocje

Oczywiście ten wpływ ma być pozytywny. Przykładem jest „I po bólu!” leku przeciwbólowego APAP. Takie krótkie hasła mogą być skuteczne – komunikat jasno przekazuje, jaki efekt może uzyskać klient.

3. Zwróć uwagę na mocne strony

Dobrym przykładem jest hasło marki Grycan: „Lody od pokoleń”, które wskazuje na długą historię firmy w produkcji deserów.

4. Postaw na prostotę

Minimum słów, maksimum przekazu. Hasło marki motoryzacyjnej Volkswagen brzmi „Das Auto”. Jest bardzo proste, a mimo to spełniło swoje zadanie.

5. Używaj języka korzyści

Przykładem jest hasło „Wyższa kultura bankowości” marki Alior Bank. Slogan sugeruje, jaką korzyść osiągnie odbiorca z wybrania tego banku.

6. Inspiruj do aktywności

To inny sposób na pokazanie, co może osiągnąć klient dzięki produktowi – dosłownie i w przenośni. Dobre przykłady to hasło marki Red Bull „Red Bull doda Ci skrzydeł” i firmy IKEA: „Ty tu urządzisz!”.

7. Nie bądź jak konkurencja

Wzorowanie się na innych nie jest uzasadnione – nie rób tego. Lepiej też unikaj tego samego stylu co bezpośrednia konkurencja.

8. Weź pod uwagę grupę docelową

Dobre hasło reklamowe musi przede wszystkim być zrozumiałe dla odbiorców. Obierz odpowiedni styl komunikacji. Inaczej rozmawia młodzież, a inaczej seniorzy. Używaj adekwatnego słownictwa.

Czy najpopularniejsze hasła reklamowe są zgodne z tymi zasadami? Niekoniecznie, natomiast za każdym stoi pewna historia sukcesu.

Najlepsze slogany reklamowe

Wielu firmom udało się stworzyć chwytliwe slogany, które zapadły w pamięć na dziesiątki lat i przyczyniły się do sukcesu marek. Oto popularne hasła reklamowe:

  • Airbnb – „Belong Anywhere” (data powstania – 2014 rok). Marka jest dosyć młoda, ale za jej pomocą miejsce noclegowe zarezerwowało już ponad miliard podróżnych. Slogan idealnie przekazuje, jakie usługi oferuje firma.
  • Apple – „Think Different” (data powstania – 1997 rok). Marka chciała stworzyć slogan trafiający do osób, które mają odważne wizje. Steve Jobs wspomniał o „Think Different” podczas jednej z prezentacji – hasło zrobiło duże wrażenie na publiczności.

Hasło Apple

Źródło: Wikipedia

  • Burger King – „Have it Your Way” (data powstania – 1974 rok). W 2014 zmieniono na „Be Your Way”. Firma chciała pokazać bardziej osobisty slogan niż tylko kojarzący się z odbiorem zamówienia.

Hasło Burger King

Źródło: HuffPost

  • Disneyland – „The Happiest Place on Earth” (data powstania – 1955 rok). Od czasu ogłoszenia sloganu park, który się w ten sposób promuje, jest kojarzony z wymarzonym miejscem na wakacje.

Hasło Disneyland

Źródło: USA Today Life

  • Levi’s – „Quality Never Goes Out of Style” (data powstania – 1980 rok). Marka osiągnęła sukces i jest kojarzona z najwyższą jakością. Rocznie sprzedaje na świecie ponad miliard par jeansów.

Hasło Levi's

Źródło: todocoleccion

  • L’Oreal – „Because You’re Worth It” (data powstania – 1973 rok). Hasło jest dziełem 23-letniej copywriterki Ilon Specht z agencji marketingowej o nazwie Third Avenue w Nowym Jorku. Co ciekawe, wyprodukowano minidokument na temat stworzenia tego sloganu.

Hasło L'Oreal

Źródło: L’Oreal Paris USA

  • Nike – „Just do it” (data powstania – 1987 rok). Skąd wzięło się hasło? Ponoć pomysł zaczerpnięto z ostatniej wypowiedzi… mordercy Gary’ego Gilmore’a, który zwrócił się do plutonu egzekucyjnego: „Let’s do it!”.

Hasło Nike

Źródło: Creative Review

  • Nokia – „Connecting People” (data powstania – 1992 rok). Firma osiągnęła największy sukces, kiedy popularnością cieszyły się telefony komórkowe z klawiszami.

Hasło Nokia

Źródło: Startup Talky

  • Subway – „Eat Fresh” (data powstania – 1980 rok). Slogan miał promować lokale firmy jako miejsca, w których można jeść szybko i zdrowo. Marka odniosła sukces, a hasła używa do dziś.

Hasło Subway

Źródło: Pinterest

  • Toyota – „Let’s Go Places” (data powstania – 2012 rok). Zmiana z „Moving Forward” dała oczekiwany efekt. Marka jest kojarzona z niezawodnością i komfortem.

Hasło Toyota

Źródło: Newsroom Toyota

Oto inne znane slogany, które przyczyniły się do sukcesu firm:

  • Adidas – „Impossible is nothing”,
  • American Eagle – „Live your life”,
  • American Express – „Don’t leave home without it”,
  • Bacardi – „The night is ours”,
  • Chevrolet – „The heartbeat of America”,
  • Facebook – „Move fast and break things”,
  • General Electric – „We bring good things to life”,
  • Goldfish – „The snack that smiles back”,
  • Heineken – „Open your world”,
  • Honda – „The power of dreams”,
  • Jack Daniel’s – „Make it count”,
  • Land Rover – „Go beyond”,
  • Lexus – „The relentless pursuit of perfection”,
  • MasterCard – „For everything else, there’s Mastercard”,
  • Pepsi – „The choice of a new generation”,
  • Puma – „We are forever faster”,
  • UPS – „What can brown do for you?”,
  • Volkswagen – „Think small”.

Nieudane hasła reklamowe

Niektóre slogany zapadły w pamięć, ale niekoniecznie tak, jakby tego oczekiwali autorzy i marki, które z nich korzystały. Oto przykłady haseł reklamowych, które okazały się złym pomysłem:

  • Daewoo – „Stać Cię na więcej”. Slogan okazał się antyreklamą. Konsumenci odbierali go jako sugestię, że mogą sobie pozwolić na lepszą markę. Firma Daewoo już nie istnieje, a sprzedawała samochody i sprzęt, m.in. telewizory.
  • Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Chojnic – „Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł”. Słowo, którym kończy się hasło, nie powinno się w nim znaleźć. Przekaz jest zupełnie nietrafiony – nikt nie umarł, ale może umrzeć? Slogan był w wielu rankingach wybierany jako najgorszy.
  • Uzbekistan Airways – „Powodzenia!”. Takim hasłem linie lotnicze chciały zachęcić do oferty. Klienci odbierali je jako sugestię, że w podróży mogą napotkać na niedogodności.

Dobre hasła reklamowe wymagają uwagi. Tak naprawdę nikt nie da Ci gwarancji, że dany slogan odniesie sukces. Natomiast warto ograniczyć ryzyko niepowodzenia. Nie możesz doprowadzić do sytuacji, w której hasłem sobie zaszkodzisz. Opieraj się na zasadach obowiązujących przy tworzeniu sloganów promocyjnych, a zwiększysz szansę na ich pozytywny odbiór i rozpoznawalność.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Paulina Szewczyk 2 czerwca 2023 13 kwietnia 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?