Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
    19 stycznia 2025
    Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
    6 stycznia 2025
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dedykowane aplikacje internetowe
    Dedykowane aplikacje internetowe – co powinieneś o nich wiedzieć?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Koszt wysyłki za pobraniem
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Google Ads a AdSense – czym się różnią?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Google Ads i Google AdSense
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Google Ads a AdSense – czym się różnią?
SEO/SEM

Google Ads a AdSense – czym się różnią?

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:22
Piotr Sztuka Opublikowano 1 sierpnia 2022
6 min
Udostępnij

Ads i AdSense to jedne z najpopularniejszych usług, które oddaje do dyspozycji internautów Google. W obu przypadkach mamy do czynienia z platformami reklamowymi, ale nie są one skierowane do dokładnie tych samych odbiorców. W czym tkwi różnica między nimi? Czy można jednocześnie korzystać z obu systemów?

Spis treści
Google Ads i AdSense – kluczowe różniceGoogle AdSense – kluczowe faktyGoogle Ads – co warto wiedzieć?Ads i AdSense – podsumowanie

Google Ads i AdSense – kluczowe różnice

Każda z platform przeznaczona jest dla użytkowników o innych potrzebach. Program Google AdSense skierowany jest do właścicieli witryn internetowych. Dzięki niemu mogą oni zarabiać na reklamach, które wyświetlają się na forach, blogach, w serwisach społecznościowych i innego typu witrynach. Natomiast Google Ads, wcześniej noszące nazwę Google AdWords, adresowane jest do reklamodawców. Zatem w skrócie na Google AdSense można zarobić, natomiast w Ads można się zareklamować – za opłatą.

W AdSense właściciel witryny udostępnia przestrzeń reklamową, na której chce wyświetlać różne kreacje – może to być tekst, video czy grafika. Zarządzający serwisem ustala, gdzie te reklamy mogą się pojawiać, ale też ma możliwość włączenia kreacji automatycznych – wówczas algorytm programu Google AdSense dobierze optymalne lokalizacje, aby maksymalizować przychód wydawcy.
W przypadku Google Ads zainteresowany kampanią reklamową wpłaca środki na konto i wówczas zostaje ona aktywowana w wynikach wyszukiwania albo w sieci reklamowej Google. W SERP-ach reklamy są oznaczone i prezentowane m.in. na górze rezultatów, tak jak widać na poniższym screenie:

Google Ads a AdSense

Czym jest sieć reklamowa Google? To baza około dwóch milionów witryn, filmów i aplikacji, w których można wyświetlać reklamy. Tutaj pojawia się istotne powiązanie między obiema platformami, gdyż przestrzeń dostępna w ramach Google AdSense należy do sieci reklamowej Google Ads. Zatem użytkownik Ads wpłaca środki na promocję, a część tych pieniędzy trafia do wydawcy, czyli korzystającego z Google AdSense, o ile reklamodawca wybrał taką formę dotarcia do odbiorców.

Każdego roku Google płaci wydawcom przeszło 10 mld dolarów. Przykładowa reklama wyświetlana w ramach Google AdSense wygląda tak, jak na poniższym screenie. Ten serwis jest źródłem zysków zarówno dla małych stron, jak i ogromnych, najpopularniejszych w Polsce i na świecie portali.

Różnice Google Ads Google AdSense

Źródło: Onet.pl

Reasumując: Google AdSense i Google Ads to dwie różne platformy reklamowe. Pierwsza daje możliwość umieszczenia kreacji na stronie w celu zarabiania na nich, a druga pozwala na korzystanie z odpłatnej reklamy m.in. na stronach należących do programu AdSense.

Google AdSense – kluczowe fakty

Program Google AdSense może przynosić duże profity, których wysokość zależy od popularności witryny, tematyki strony, a także uzyskiwanej przez nią klikalności. Teoretycznie każdy właściciel serwisu może dołączyć do AdSense, ale jego witryny muszą spełniać wymagania platformy.

Oto kilka ważnych faktów, które dotyczą programu Google AdSense:

  • CTR dla reklam z platformy wynosi od 0,1 do 30 proc., ale najczęściej jest to od 1 do 10 proc.;
  • wynagrodzenie za jedno kliknięcie to z reguły od 0,2 do 15 dolarów;
  • w 2018 roku z programu usunięto ponad 0,7 mln wydawców;
  • liczba wydawców przekracza 2 mln;
  • Google AdSense prezentuje reklamy w 46 językach;
  • w 2020 roku reklamy Google AdSense wyświetlały się na ponad 38 mln stron.

Aby dołączyć do systemu, wystarczy założyć konto na Google Adsense lub użyć już istniejącego konta Google. Następnie właściciele witryn muszą umieścić na swoich stronach specjalny kod – można to zrobić bezpośrednio, edytując kod witryny albo za pomocą Google Tag Managera. Program umożliwia właścicielom witryn monitorowanie zarobków poszczególnych stron, analizowanie, jakie wyniki przynoszą kreacje. Duży wpływ na osiągane rezultaty ma rozmieszczenie reklam, ich wielkość, kolorystyka i nie tylko.

Google Ads – co warto wiedzieć?

Program Google Ads daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby wydawców, a także do milionów korzystających z wyszukiwarki Google. Dzięki niemu możliwe jest pozyskiwanie ruchu z reklam tekstowych czy banerów już w dniu rozpoczęcia działań. Promować się można, jak wspomnieliśmy, w sieci reklamowej i w sieci wyszukiwania. Oto kilka istotnych informacji na temat Google Ads:

  • liczba kont Google Ads przekracza 2 mln;
  • ponad 80 proc. kampanii to akcje PPC, czyli z opłatą za każde przekierowanie;
  • sieć reklamowa Google dociera do ponad 90 proc. konsumentów online;
  • ponad 60 proc. internautów klika reklamy w wynikach wyszukiwania Google;
  • około 95 proc. płatnego ruchu z wyszukiwarki pochodzi z Google;
  • najdroższe słowa kluczowe w Google Ads to insurance, loans, mortgage, attorney, credit, lawyer – w 2021 roku przeciętne CPC dla tych słów przekraczało 40 dolarów.

Reklama w Google Ads jest jedną z najpopularniejszych form pozyskiwania ruchu przez sklepy WWW w Polsce. Z analizy przeprowadzonej przez platformę Shoper, która objęła działające na niej sklepy, wynika, że system reklamowy od Google odpowiadał za 29 proc. ruchu – lepszy wynik uzyskały tylko organiczne wyniki wyszukiwania (31 proc.).

Ads i AdSense – podsumowanie

Platformy te się uzupełniają, ale są oczywiście różne. Nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z obu propozycji, chociaż najczęściej Google Ads interesuje tych, którzy chcą promować strony sprzedażowe, natomiast reklamy AdSense pojawiają się głównie w witrynach contentowych, a nie wśród produktów oferowanych w sklepie. Oba systemy Google cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, natomiast AdSense dla wielu serwisów jest źródłem największych przychodów.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Google Gemini AI
Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
Marketing 19 stycznia 2025
Wprowadzenie produktu
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Marketing 2 stycznia 2025
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?