Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Strony one page – zalety i wady
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Single page wady i zalety
Responsywnie.pl > Web Development > Strony one page – zalety i wady
Web Development

Strony one page – zalety i wady

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/04/06 o 10:46
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 21 września 2022
6 min
Udostępnij

Strony internetowe one page to nic innego jak witryny, które nie mają żadnych podstron. Wszystko, co w sobie zawierają – zarówno treści, jak i obrazki, filmy, formularze – znajduje się wyłącznie na jednej stronie. To bardzo łatwe w nawigacji rozwiązanie – aby znaleźć to, co nas interesuje, nie musimy przechodzić pomiędzy różnymi podstronami. To z pewnością wygodny i minimalistyczny wybór. Podpowiadamy, gdzie będzie on korzystny, jakie wiążą się z nim korzyści oraz jakie są minusy single page.

Spis treści
Jak wygląda strona one page?W jakich branżach sprawdzi się prosta strona internetowa?Strony one page – zaletyStrony one page – wady

Jak wygląda strona one page?

Strony typu one page, choć poniekąd przeczą temu, czego nas uczą w kontekście tworzenia witryn, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Nie ma w tym nic dziwnego. Prosta strona internetowa jest łatwa w zaprojektowaniu, ale także poruszaniu się po niej. Single page nie zawiera żadnych dodatkowych podstron. Wszystko, co chcemy przekazać odbiorcom, znajduje się na jednej karcie. Taka strona najczęściej ma przygotowane menu, które pomaga w szybkim przemieszczaniu się pomiędzy wydzielonymi segmentami. Dzięki temu w kilka chwil jest się przekierowanym do konkretnego miejsca – takiego, w którym znajduje się rzeczywiście interesująca nas treść. Można pokusić się o porównanie, że strona one page to nic innego jak strona główna, w której podstrony są ze sobą zintegrowane w pionowy sposób – jedna pod drugą.

W jakich branżach sprawdzi się prosta strona internetowa?

Strona one page to bardzo dobre rozwiązanie w przypadku małych biznesów czy witryn skierowanych konkretnie na urządzenia mobilne. Niewątpliwie w takich sytuacjach sprawdzą się one doskonale. Nie będą w żaden sposób ograniczały swobody w poruszaniu się – użytkownik będzie w stanie szybko i wygodnie odszukać na stronie to, co go interesuje, czy przescrollować ją bez konieczności powolnego przechodzenia między podstronami. Strony typu one page z pewnością doceni każdy użytkownik tabletu czy smartfona. Szczególnie mając na uwadze, że bardzo często strony nie są dostosowane do urządzeń mobilnych, przez co korzystanie z nich jest bardzo uciążliwe czy powolne.

Mimo to nie ma jednej odpowiedzi, w jakiej branży sprawdzi się strona one page, ponieważ niektórzy specjaliści w ogóle nie uznają jej słuszności. Należy mieć na względzie, jakie funkcje powinna spełniać witryna naszej firmy. Jeśli chcemy przekazywać dużo informacji, umieszczać rozbudowane treści, galerie pełne zdjęć czy wideo, wtedy single page nie będzie praktycznym wyborem. Stronę one page mogą śmiało wybierać osoby, dla których strona firmowa będzie niczym wizytówka przedsiębiorstwa – krótka, prosta, z niezbędnymi informacjami. Poza tym warto rozważyć taką witrynę pod kątem tworzonych kampanii reklamowych Facebook czy Google Ads.

Strony one page – zalety

Strona typu one page wiąże się z wieloma ciekawymi korzyściami, które doceni zarówno przedsiębiorca, jak i użytkownik – potencjalny klient. Pośród głównych zalet możemy znaleźć m.in.:

  • Wygodę użytkowania strony przez osoby korzystające z urządzeń mobilnych. To niewątpliwie przyjazny wybór pod kątem takiego środowiska. Architektura strony jest prostsza i wygodniejsza dla użytkowników smartfonów czy tabletów. A nie od dziś wiemy, że to właśnie oni są zdecydowaną większością pod względem generowanego ruchu internetowego.
  • Idealne rozwiązanie dla niewielkiej treści na stronie. Jeśli nie chcemy publikować rozbudowanych tekstów, a zależy nam na krótkiej, zwięzłej komunikacji, to zdecydowanie takie rozwiązanie powinno odpowiedzieć na nasze potrzeby. Zamiast na siłę zapełniać luki w segmentach i pisać o tych samych rzeczach kolejny raz, lepiej wybrać stronę one page i skupić się na tym, co dla nas ważne.
  • Wygodna optymalizacja skierowana na klienta. Niewątpliwie krótka, pojedyncza strona internetowa sprawia, że zwiększamy szansę na konwersję. W końcu łatwiej jest nam dotrzeć do interesujących treści czy podjąć decyzje zakupowe. Kliknięcie, skorzystanie z formularza kontaktowego czy wybranie koszyka – te procesy będą zdecydowanie szybsze, wybierając single page.
  • Niewielki wydatek związany z budową i utrzymaniem strony. One page to wybór bez dwóch zdań ekonomiczny. Nawet jeśli decydujesz się na korzystanie z usług specjalisty, koszt stworzenia witryny będzie bardziej budżetowy. Ponadto same koszty związane z utrzymaniem strony na serwerze czy przeniesieniem jej również nie będą wysokie.

Strony one page – wady

Jak już wspomnieliśmy, strony typu one page są niewątpliwie bardzo korzystnym i wygodnym wyborem, ale nie można ich uznać za idealne. Wielu marketingowców podaje ich tworzenie w wątpliwość. Chodzi o kilka wad, które się z nimi wiążą.

    • Brak możliwości rozbudowy strony. Niekiedy rozbudowa witryny one page okazuje się nierealna do wykonania, ponieważ nadmierna ilość treści czy elementów na niej, wpływa w znaczący sposób na prędkość działania. Zbyt duża strona będzie wolna, co negatywnie wpłynie na jej postrzeganie przez algorytmy Google. To niestety negatywne doświadczenie zarówno z uwagi na UX, jak i optymalizację SEO.
    • Niemożność wykorzystywania technik SEO. To jedna z podstawowych wad związanych z single page. Niestety, ale taka budowa stron nie pozwala na mapy witryny, linkowanie wewnętrzne czy budowanie content marketingu np. o bloga.
    • Skomplikowana analityka ruchu. Przez to, że wszystkie informacje znajdują się na jednej stronie, nie mamy możliwości przekonać się, jakie jej sekcje cieszą się tak naprawdę największym zainteresowaniem ze strony odbiorców.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
W jaki sposób renderować stronę internetową?
Czym jest wireframe w UI/UX?
Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?