Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reklama w Google Ads - odrzucenie
Responsywnie.pl > SEO/SEM > Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
SEO/SEM

Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:22
Piotr Sztuka Opublikowano 29 marca 2023
9 min
Udostępnij

Jeśli chcesz korzystać z kampanii w ramach Google Ads (dawniej reklama Google AdWords), musisz tworzyć je zgodnie z regulaminem tego systemu. Wiąże się to m.in. z niepromowaniem marek z określonej branży, stosowaniem się do zasad tworzenia treści, a także innych istotnych kwestii. Co zrobić, jeśli reklama zostanie odrzucona? Jak sprawdzić przyczynę i rozwiązać problem?

Spis treści
Odrzucona reklama przez Google – przyczynyWulgaryzmyLeki na receptęNie spełnia wymagań redakcyjnychZłośliwe oprogramowanie na stronieStrona docelowa nie istniejeNiezgodność z prawemProdukt, który stwarza zagrożenieWprowadzanie w błąd użytkownikaZbieranie i wykorzystywanie danych w niejasnych celachTreści erotyczneGdzie sprawdzisz, dlaczego Twoja reklama została odrzucona?Co zrobić, gdy Google odrzuci reklamę?Jak stworzyć dobrą reklamę w Google?Dbaj o pisownię i stylistykęNie używaj dużych literPoprawność danych i jasny przekazNawiązanie do zawartości stronyDodaj wezwanie do działania

Odrzucona reklama przez Google – przyczyny

Google monitoruje reklamy, które dodajesz w ich systemie, aby były zgodne z regulaminem i nie okazały się niebezpieczne dla internautów. Powody ich odrzucenia są różne. Po czym możesz wnioskować, że Google nie akceptuje Twojej reklamy? W takiej sytuacji w kolumnie „Stan” zobaczysz komunikat „Odrzucona” lub „Odpowiednia (ograniczona)”. Umieść kursor myszy nad stanem reklamy, a dowiesz się, jakie są powody odrzucenia.

Stan reklamy

Z czego wynika odrzucenie? Przyczyn może być wiele. Zanim zabierzesz się za projektowanie kampanii, zapoznaj się z zasadami reklamowymi Google Ads, które znajdziesz w Google Support.

Dowiesz się, jakie są niedozwolone treści, czego nie możesz promować w ramach systemu, poznasz wymagania redakcyjne i wiele więcej. Jeśli poświęcisz czas na analizę tych informacji, to mniejsze prawdopodobieństwo, że któraś z Twoich reklam zostanie odrzucona. Z jakich powodów to jest możliwe?

Wulgaryzmy

Reklama Google Ads nie jest oczywiście odpowiednim miejscem na użycie wulgarnych zwrotów. System nie zaakceptuje również treści rasistowskich i homofobicznych.

Leki na receptę

Środki dostępne na receptę możesz reklamować wyłącznie w wybranych krajach i nie obejmuje to Polski. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklamować leki dostępne bez recepty, o ile możesz je oferować.

Nie spełnia wymagań redakcyjnych

Reklama została odrzucona z tego powodu? Przyczyn może być wiele, np. usunięcie spacji między słowami, numer telefonu w tekście, stosowanie takich zapisów jak KWIATY, KWiaTY, K.W.I.A.T.Y, treści niezrozumiałe i pozbawione sensu. Zapoznaj się koniecznie z wymaganiami redakcyjnymi – Google dokładnie opisuje treści podlegające ograniczeniom. Przyczyną odrzucenia mogą być również liczne literówki, ogólnikowe informacje czy zbyt duża liczba znaków interpunkcyjnych.

Złośliwe oprogramowanie na stronie

Google Ads odrzuci reklamę, jeśli witryna docelowa jest zainfekowana.

Strona docelowa nie istnieje

Jeśli reklama przekierowuje do niedziałającej witryny, Google jej nie zaakceptuje.

Niezgodność z prawem

Reklama Google Ads nie może dotyczyć witryn, które oferują nielegalne oprogramowanie. Niezgodne z regulaminem jest łamanie praw autorskich czy też nielegalne wykorzystanie znaków towarowych.

Produkt, który stwarza zagrożenie

W tym przypadku chodzi m.in. o broń, materiały wybuchowe czy narkotyki.

Wprowadzanie w błąd użytkownika

Treść reklamy nie może wprowadzać w błąd i pomijać istotne informacje.

Zbieranie i wykorzystywanie danych w niejasnych celach

Jeśli reklamodawca zbiera dane, musi wyświetlać odpowiednie komunikaty. Kolejna ważna kwestia to wykorzystywanie ich zgodnie z prawem. Specjalnego podejścia wymaga m.in. zbieranie danych osobowych – imion i nazwisk, adresów e-mail, numerów telefonów. Reklamodawcy nie powinni także gromadzić danych kart kredytowych w witrynach, które nie korzystają z szyfrowanego połączenia.

Treści erotyczne

Mogą być reklamowane w ramach Google Ads, ale muszą spełniać zasady systemu. Dotyczy to m.in. sklepów z gadżetami erotycznymi, klubów ze striptizem czy kina erotycznego. Takie strony nie mogą być kierowane do osób nieletnich. W niektórych krajach treści o charakterze seksualnym w ogóle nie mogą być wyświetlane. Należą do nich Arabia Saudyjska, Oman czy Maroko.

Gdzie sprawdzisz, dlaczego Twoja reklama została odrzucona?

Google kontroluje reklamy, a fakt odrzucenia nie oznacza, że na pewno nie możesz promować oferty w systemie. Wprowadzenie poprawek przeważnie rozwiązuje problem. Tylko skąd masz wiedzieć, dlaczego reklama została odrzucona? Oczywiście, stwierdzisz to po zalogowaniu się do Google Ads. Wybierz w menu „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Menedżer zasad”.

Odrzucona reklama w Google Ads

Zobaczysz tam listę odrzuconych reklam oraz przyczyny takiej decyzji Google. Jeśli widzisz, że podany problem nie występuje na Twojej stronie, złóż odwołanie. System analizuje tysiące reklam dziennie i nie jest nieomylny. Kliknij „Odwołaj się”, a następnie uzasadnij powód i czekaj na decyzję. Przeważnie Google sprawdza reklamę w ciągu doby.

Odczekaj 24h i ponownie zaloguj się na konto Google Ads. Wróć do opcji „Menedżer zasad”, a następnie kliknij „Historia odwołań”. W kolumnie „Wyniki” znajdziesz rezultat odwołania.

Menedżer zasad Google Ads

Uwaga: nie wysyłaj nieuzasadnionych odwołań. Jeśli będziesz to robić, Google może nałożyć ograniczenia na Twoje konto. Wyślij odwołanie tylko wtedy, gdy masz ku temu podstawy.

Co zrobić, gdy Google odrzuci reklamę?

Odrzucona reklama Google Ads wymaga reakcji. Jeśli problem rzeczywiście występuje, samo odwołanie nie wystarczy. W takim przypadku musisz go rozwiązać. Sposób zależy oczywiście od danego przypadku.

Najłatwiej poradzisz sobie z problemem, jeśli chodzi o kwestie redakcyjne. Edytuj treści reklamy Google Ads, aby były zgodne z regulaminem i najlepiej sprawdź kilkukrotnie, czy wszystko się zgadza. Następnie zapisz ją, a wtedy zostanie automatycznie wysłana do sprawdzenia.

Jeśli problem leży po Twojej stronie, jego rozwiązanie może być trudniejsze. Zdarza się, że witryna może być zainfekowana, a Ty o tym nie wiesz. Żeby sobie z tym poradzić, musisz usunąć złośliwy kod, a to często jest problematyczne. Zapobiegawczo systematycznie twórz kopie zapasowe witryny i zachowuj je jak najdłużej. Wtedy ewentualnie możesz wrócić do wersji strony, która nie jest zainfekowana.

Strona nie istnieje, URL docelowy nie działa? Sprawdź dlaczego i przywróć działanie witryny.

Reklama zawiera zastrzeżony znak towarowy? W takim razie usuń go. Jeśli jednak musisz go wykorzystać, wystosuj do właściciela znaku prośbę o możliwość korzystania z niego. Jeśli otrzymasz upoważnienie, możesz go używać. Kiedy właściciel znaku chce upoważnić reklamodawców do jego wykorzystywania, powinien wypełnić formularz autoryzacji, który znajdziesz tutaj.

Kampania reklamowa wstrzymywana jest przeważnie na podstawie skargi złożonej do Google przez właściciela znaku.

Jak stworzyć dobrą reklamę w Google?

Odrzucona reklama to problem, z którym prawdopodobnie sobie poradzisz. Czasem jest to trudne, niemniej w wielu przypadkach wymaga tylko prostej korekty treści. O czym warto pamiętać, jeśli chcesz stworzyć dobrą reklamę Google Ads?

Dbaj o pisownię i stylistykę

Google Ads nie lubi błędów, nieodpowiedniego zapisu słów, stosowania nieprawidłowej interpunkcji. Nie dopuść do przygotowania reklamy, która zawiera błędy ortograficzne czy gramatyczne. Z tego względu nie wysyłaj reklamy do sprawdzenia pochopnie. Nie dodawaj jej bez analizy treści, tylko koniecznie ją dokładnie i kilkukrotnie sprawdź.

Nie używaj dużych liter

To samo dotyczy symboli. Używaj ich tylko wtedy, gdy ma to uzasadnienie. Chodzi np. o element nazwy marki. Nie powtarzaj wielokropków czy wykrzykników – Google Ads nie preferuje nadużywania tych znaków. Korzystaj z nich wtedy, gdy masz do tego podstawę.

Poprawność danych i jasny przekaz

Zadbaj o jakość wszystkich elementów, które składają się na reklamę – treści, grafiki i wideo. Sprawdź, czy nazwa firmy i adres domeny się zgadzają. Czy przekaz reklamowy jest jasny, zrozumiały i nawiązuje do oferty Twojej marki?

Nawiązanie do zawartości strony

Reklama nie może dotyczyć czegoś zupełnie innego niż produkty czy usługi, które znajdują się na stronie. Treści powinny się wiązać z zawartością serwisu. To nie tylko podstawa stworzenia dobrej reklamy, ale też czynnik, który ma duży wpływ na jej skuteczność.

Dodaj wezwanie do działania

Sprawdź, dowiedz się, skorzystaj z okazji – to tylko przykładowe treści reklamy, które mogą zachęcić klientów do działania. Warto testować różne CTA (call to action), porównywać wyniki i na tej podstawie postawić przede wszystkim na najskuteczniejszą treść.

Pamiętaj też o stronie docelowej. Treść reklamy jest bardzo ważna, ale to zawartość Twojej witryny decyduje, co się dalej wydarzy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
Jak monitorować pozycje w Google?
Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?