Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    allegro czy własny sklep internetowy
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
    drupal-sklep-internetowy
    Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    lojalność klientów
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Reklama w Google Ads - odrzucenie
Responsywnie.pl > Blog > SEO/SEM > Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
SEO/SEM

Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:22
Piotr Sztuka Opublikowano 29 marca 2023
9 min
Udostępnij

Jeśli chcesz korzystać z kampanii w ramach Google Ads (dawniej reklama Google AdWords), musisz tworzyć je zgodnie z regulaminem tego systemu. Wiąże się to m.in. z niepromowaniem marek z określonej branży, stosowaniem się do zasad tworzenia treści, a także innych istotnych kwestii. Co zrobić, jeśli reklama zostanie odrzucona? Jak sprawdzić przyczynę i rozwiązać problem?

Spis treści
Odrzucona reklama przez Google – przyczynyWulgaryzmyLeki na receptęNie spełnia wymagań redakcyjnychZłośliwe oprogramowanie na stronieStrona docelowa nie istniejeNiezgodność z prawemProdukt, który stwarza zagrożenieWprowadzanie w błąd użytkownikaZbieranie i wykorzystywanie danych w niejasnych celachTreści erotyczneGdzie sprawdzisz, dlaczego Twoja reklama została odrzucona?Co zrobić, gdy Google odrzuci reklamę?Jak stworzyć dobrą reklamę w Google?Dbaj o pisownię i stylistykęNie używaj dużych literPoprawność danych i jasny przekazNawiązanie do zawartości stronyDodaj wezwanie do działania

Odrzucona reklama przez Google – przyczyny

Google monitoruje reklamy, które dodajesz w ich systemie, aby były zgodne z regulaminem i nie okazały się niebezpieczne dla internautów. Powody ich odrzucenia są różne. Po czym możesz wnioskować, że Google nie akceptuje Twojej reklamy? W takiej sytuacji w kolumnie „Stan” zobaczysz komunikat „Odrzucona” lub „Odpowiednia (ograniczona)”. Umieść kursor myszy nad stanem reklamy, a dowiesz się, jakie są powody odrzucenia.

Stan reklamy

Z czego wynika odrzucenie? Przyczyn może być wiele. Zanim zabierzesz się za projektowanie kampanii, zapoznaj się z zasadami reklamowymi Google Ads, które znajdziesz w Google Support.

Dowiesz się, jakie są niedozwolone treści, czego nie możesz promować w ramach systemu, poznasz wymagania redakcyjne i wiele więcej. Jeśli poświęcisz czas na analizę tych informacji, to mniejsze prawdopodobieństwo, że któraś z Twoich reklam zostanie odrzucona. Z jakich powodów to jest możliwe?

Wulgaryzmy

Reklama Google Ads nie jest oczywiście odpowiednim miejscem na użycie wulgarnych zwrotów. System nie zaakceptuje również treści rasistowskich i homofobicznych.

Leki na receptę

Środki dostępne na receptę możesz reklamować wyłącznie w wybranych krajach i nie obejmuje to Polski. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklamować leki dostępne bez recepty, o ile możesz je oferować.

Nie spełnia wymagań redakcyjnych

Reklama została odrzucona z tego powodu? Przyczyn może być wiele, np. usunięcie spacji między słowami, numer telefonu w tekście, stosowanie takich zapisów jak KWIATY, KWiaTY, K.W.I.A.T.Y, treści niezrozumiałe i pozbawione sensu. Zapoznaj się koniecznie z wymaganiami redakcyjnymi – Google dokładnie opisuje treści podlegające ograniczeniom. Przyczyną odrzucenia mogą być również liczne literówki, ogólnikowe informacje czy zbyt duża liczba znaków interpunkcyjnych.

Złośliwe oprogramowanie na stronie

Google Ads odrzuci reklamę, jeśli witryna docelowa jest zainfekowana.

Strona docelowa nie istnieje

Jeśli reklama przekierowuje do niedziałającej witryny, Google jej nie zaakceptuje.

Niezgodność z prawem

Reklama Google Ads nie może dotyczyć witryn, które oferują nielegalne oprogramowanie. Niezgodne z regulaminem jest łamanie praw autorskich czy też nielegalne wykorzystanie znaków towarowych.

Produkt, który stwarza zagrożenie

W tym przypadku chodzi m.in. o broń, materiały wybuchowe czy narkotyki.

Wprowadzanie w błąd użytkownika

Treść reklamy nie może wprowadzać w błąd i pomijać istotne informacje.

Zbieranie i wykorzystywanie danych w niejasnych celach

Jeśli reklamodawca zbiera dane, musi wyświetlać odpowiednie komunikaty. Kolejna ważna kwestia to wykorzystywanie ich zgodnie z prawem. Specjalnego podejścia wymaga m.in. zbieranie danych osobowych – imion i nazwisk, adresów e-mail, numerów telefonów. Reklamodawcy nie powinni także gromadzić danych kart kredytowych w witrynach, które nie korzystają z szyfrowanego połączenia.

Treści erotyczne

Mogą być reklamowane w ramach Google Ads, ale muszą spełniać zasady systemu. Dotyczy to m.in. sklepów z gadżetami erotycznymi, klubów ze striptizem czy kina erotycznego. Takie strony nie mogą być kierowane do osób nieletnich. W niektórych krajach treści o charakterze seksualnym w ogóle nie mogą być wyświetlane. Należą do nich Arabia Saudyjska, Oman czy Maroko.

Gdzie sprawdzisz, dlaczego Twoja reklama została odrzucona?

Google kontroluje reklamy, a fakt odrzucenia nie oznacza, że na pewno nie możesz promować oferty w systemie. Wprowadzenie poprawek przeważnie rozwiązuje problem. Tylko skąd masz wiedzieć, dlaczego reklama została odrzucona? Oczywiście, stwierdzisz to po zalogowaniu się do Google Ads. Wybierz w menu „Narzędzia i ustawienia”, a następnie „Menedżer zasad”.

Odrzucona reklama w Google Ads

Zobaczysz tam listę odrzuconych reklam oraz przyczyny takiej decyzji Google. Jeśli widzisz, że podany problem nie występuje na Twojej stronie, złóż odwołanie. System analizuje tysiące reklam dziennie i nie jest nieomylny. Kliknij „Odwołaj się”, a następnie uzasadnij powód i czekaj na decyzję. Przeważnie Google sprawdza reklamę w ciągu doby.

Odczekaj 24h i ponownie zaloguj się na konto Google Ads. Wróć do opcji „Menedżer zasad”, a następnie kliknij „Historia odwołań”. W kolumnie „Wyniki” znajdziesz rezultat odwołania.

Menedżer zasad Google Ads

Uwaga: nie wysyłaj nieuzasadnionych odwołań. Jeśli będziesz to robić, Google może nałożyć ograniczenia na Twoje konto. Wyślij odwołanie tylko wtedy, gdy masz ku temu podstawy.

Co zrobić, gdy Google odrzuci reklamę?

Odrzucona reklama Google Ads wymaga reakcji. Jeśli problem rzeczywiście występuje, samo odwołanie nie wystarczy. W takim przypadku musisz go rozwiązać. Sposób zależy oczywiście od danego przypadku.

Najłatwiej poradzisz sobie z problemem, jeśli chodzi o kwestie redakcyjne. Edytuj treści reklamy Google Ads, aby były zgodne z regulaminem i najlepiej sprawdź kilkukrotnie, czy wszystko się zgadza. Następnie zapisz ją, a wtedy zostanie automatycznie wysłana do sprawdzenia.

Jeśli problem leży po Twojej stronie, jego rozwiązanie może być trudniejsze. Zdarza się, że witryna może być zainfekowana, a Ty o tym nie wiesz. Żeby sobie z tym poradzić, musisz usunąć złośliwy kod, a to często jest problematyczne. Zapobiegawczo systematycznie twórz kopie zapasowe witryny i zachowuj je jak najdłużej. Wtedy ewentualnie możesz wrócić do wersji strony, która nie jest zainfekowana.

Strona nie istnieje, URL docelowy nie działa? Sprawdź dlaczego i przywróć działanie witryny.

Reklama zawiera zastrzeżony znak towarowy? W takim razie usuń go. Jeśli jednak musisz go wykorzystać, wystosuj do właściciela znaku prośbę o możliwość korzystania z niego. Jeśli otrzymasz upoważnienie, możesz go używać. Kiedy właściciel znaku chce upoważnić reklamodawców do jego wykorzystywania, powinien wypełnić formularz autoryzacji, który znajdziesz tutaj.

Kampania reklamowa wstrzymywana jest przeważnie na podstawie skargi złożonej do Google przez właściciela znaku.

Jak stworzyć dobrą reklamę w Google?

Odrzucona reklama to problem, z którym prawdopodobnie sobie poradzisz. Czasem jest to trudne, niemniej w wielu przypadkach wymaga tylko prostej korekty treści. O czym warto pamiętać, jeśli chcesz stworzyć dobrą reklamę Google Ads?

Dbaj o pisownię i stylistykę

Google Ads nie lubi błędów, nieodpowiedniego zapisu słów, stosowania nieprawidłowej interpunkcji. Nie dopuść do przygotowania reklamy, która zawiera błędy ortograficzne czy gramatyczne. Z tego względu nie wysyłaj reklamy do sprawdzenia pochopnie. Nie dodawaj jej bez analizy treści, tylko koniecznie ją dokładnie i kilkukrotnie sprawdź.

Nie używaj dużych liter

To samo dotyczy symboli. Używaj ich tylko wtedy, gdy ma to uzasadnienie. Chodzi np. o element nazwy marki. Nie powtarzaj wielokropków czy wykrzykników – Google Ads nie preferuje nadużywania tych znaków. Korzystaj z nich wtedy, gdy masz do tego podstawę.

Poprawność danych i jasny przekaz

Zadbaj o jakość wszystkich elementów, które składają się na reklamę – treści, grafiki i wideo. Sprawdź, czy nazwa firmy i adres domeny się zgadzają. Czy przekaz reklamowy jest jasny, zrozumiały i nawiązuje do oferty Twojej marki?

Nawiązanie do zawartości strony

Reklama nie może dotyczyć czegoś zupełnie innego niż produkty czy usługi, które znajdują się na stronie. Treści powinny się wiązać z zawartością serwisu. To nie tylko podstawa stworzenia dobrej reklamy, ale też czynnik, który ma duży wpływ na jej skuteczność.

Dodaj wezwanie do działania

Sprawdź, dowiedz się, skorzystaj z okazji – to tylko przykładowe treści reklamy, które mogą zachęcić klientów do działania. Warto testować różne CTA (call to action), porównywać wyniki i na tej podstawie postawić przede wszystkim na najskuteczniejszą treść.

Pamiętaj też o stronie docelowej. Treść reklamy jest bardzo ważna, ale to zawartość Twojej witryny decyduje, co się dalej wydarzy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak pozycjonować grafikę w Google?
Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
Parametry UTM – czym są i do czego służą?
8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
Piotr Sztuka 5 maja 2023 29 marca 2023
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?