Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Plan marketingowy produktu – jak opracować?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Plan Marketingowy Dla Nowej Marki/Produktu
Responsywnie.pl > Marketing > Plan marketingowy produktu – jak opracować?
Marketing

Plan marketingowy produktu – jak opracować?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/16 o 12:35
Paulina Szewczyk Opublikowano 28 maja 2018
6 min
Udostępnij

Launch produktu czy nowej marki to często trudny moment dla firmy czy przedsiębiorcy. Zawsze istnieje ryzyko klęski finansowej czy też wizerunkowej. Co trzeba zrobić, by plan marketingowy finalnie okazał się sukcesem i w jaki sposób zminimalizować ryzyko ewentualnej porażki?

Spis treści
Zanim opracujesz plan marketingowy produktuOdbiorcy i konkurencja a plan marketingowy produktuIdentyfikacja wizualna produktuWybór kanałów do planu marketingowego produktówBe patient!5 kroków do skutecznego planu marketingowego produktu

Zanim opracujesz plan marketingowy produktu

Przemyśl jeszcze raz wszystko, co wiąże się z marką/produktem. Nie zaszkodzi, jeśli zrobisz to ponownie! Tak naprawdę przy launchu czy re-launchu kluczowa jest strategia i konkretne przemyślenie wszystkich kolejnych ruchów. Każdy krok powinien być ściśle zaplanowany. Im więcej razy przeanalizujesz wszystkie posunięcia, tym większe szanse, że wyłapiesz ewentualnie niedoskonałości czy przeszkody na swojej drodze.

Warto ponownie przeanalizować wszystkie kwestie takie jak cena czy dystrybucja. Zrobić pierwsze finansowe założenia – jakie musi być ROI, kiedy to rzeczywiście się zwróci i w jakim stopniu. Wszelkie założenia powinny być modyfikowane wraz z biegiem czasu, ale zakładanie pewnych celów powinno być standardem jeszcze przed startem promocji i działań marketingowych. Warto mieć cel, do którego się dąży i który widzi się na horyzoncie.

Przemyśl swój produkt i jego promocję. Rynek jest nasycony, a często wręcz przesycony. Dlatego bez niekonwencjonalnego podejścia ciężko się przebić. Sama jakość i cena to za mało, trzeba wyróżniać się na tle konkurencji i dać odbiorcy coś extra, by jak najszybciej przebić się do jego świadomości jako numer jeden w branży.

Odbiorcy i konkurencja a plan marketingowy produktu

Nie ma produktu, który dałoby się skierować do wszystkich. Każda marka czy podmarka powinna mieć własną grupę docelową, dla której produkt będzie szczególnie użyteczny. Dlatego trzeba dokładnie określić preferowaną grupą, która będzie docelowym odbiorca usług. Zaczynając od określenia, czy chodzi o b2b czy b2c, aż po takie cechy jak status związku czy poziom wykształcenia. Im dokładniej określisz grupę docelowa, tym łatwiej będzie Ci do niej dotrzeć – poświęć na badanie trochę czasu i środków finansowych.

Warto dokonać także segmentacji grup odbiorców i podzielić stworzone grupy na mniejsze części. Dzięki temu marketingowa strategia będzie lepiej spersonalizowana oraz dostosowana do poszczególnych segmentów.

Dokładnie zbadaj także konkurencję. Sprawdź, jakie marketingowe działania wykorzystuje i w czym możesz być od nich lepszy. Poszukaj nisz, które jesteś w stanie od razu i to małym kosztem wypełnić. Zaproponuj coś, czego nie mają inni, by zyskać wiernych konsumentów o wysokim lifetime value.

Identyfikacja wizualna produktu

Identyfikacja wizualna to jeden z kluczowych elementów nowej marki. To wszelkie znaki graficzne i kolorystyka, które mają być kojarzone z marką. Powinien to być jeden z pierwszych elementów przy kreowaniu mocnego brandu czy produktu.

Sama decyzja o tym, czy zdecydujesz się na sygnet, czy zależy Ci też na konkretnym znaku graficznym, jest bardzo ważna. Logotyp przewija się przez cały czas – w social media, na opakowaniach, na stronie internetowej, a przede wszystkim w głowach odbiorców. Konsumenci powinni jednoznacznie kojarzyć dane logo z marką i wysokiej jakości produktami.

opracowanie planu marketingowego dla produktu

Logotyp to w zasadzie element rozpoznawczy marki i powinien jej służyć przez wiele lat. O tym jak ważny to krok, niech świadczy redesign logotypów wielkich marek i nieustanne odświeżanie wizerunku. Ostatnio takie zmiany dotyczyły chociażby Juventusu czy Mozilli, czyli potentatów na rynku. Mimo to szukali odświeżenia, by jeszcze lepiej odpowiedzieć na realia rynkowe i dostosować się do trendów.

Nie można nie docenić także wpływu kolorów na odbiór marki. Przyjęło się, że zupełnie inne kolory powinny wykorzystywać marki luksusowe, a inne takie, które stawiają na zaufanie klienta i oferują profesjonalne usługi. To element, który trzeba przemyśleć na początku i do niego dostosować logotyp czy kolory w layoucie strony internetowej. Kolory mogą być widoczne także w logotypie.

Wybór kanałów do planu marketingowego produktów

Gdy wiesz już co i do kogo chcesz kierować, to przemyśl także, jak to zrobić. Nie każdy kanał komunikacji jest Ci potrzebny, a na wykorzystanie wszystkich mogą pozwolić sobie tylko duże marki, z ogromnym budżetem.

Pomyśl, jak najłatwiej i najtaniej dotrzesz do klientów. Czy lepiej sprawdzi się kampania reklamowa na Facebooku czy może wykorzystanie siły influencerów i ich wpływu? Nie trzeba być wszędzie, by działać skutecznie. Lepiej postawić na te kanały, które mają największą szansę na konwersje niż szukać na siłę obecności we wszystkich.

plan marketingowy produktu

Be patient!

Piąty krok to cierpliwość. Nie od razu Rzym zbudowano, co widać na dłoni także w biznesie. Czasami na efekty trzeba czekać długo, cały czas obracając się na poziomie minimalnej rentowności. Dopiero po przełomowym momencie przychodzi progres i znaczący wzrost zysków czy też świadomości marki.

Mało jest firm, którym od razu udało się podbić rynek. Zazwyczaj to bardzo pracochłonny proces, wymagający poświęcenia czasu, jaki i nakładów finansowych. Nie można zakładać natychmiastowego sukcesu, bez rezerwy finansowej, bo to nie skończy się dobrze.

5 kroków do skutecznego planu marketingowego produktu

Postępując zgodnie z tymi pięcioma krokami znacząco zwiększasz szanse na sukces Twój i Twojej nowej marki. Marketing jest już nieodłącznie kojarzony także z finansowymi aspektami biznesu, dlatego wszystko powinno spinać się w całość, by przyszły oczekiwane rezultaty!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 3

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?