Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Influencer marketing – co to znaczy?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Influencer marketing - dlaczego warto?
Responsywnie.pl > Marketing > Influencer marketing – co to znaczy?
Marketing

Influencer marketing – co to znaczy?

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/16 o 12:34
Paulina Szewczyk Opublikowano 7 czerwca 2018
7 min
Udostępnij

Influencer marketing to ostatnio bardzo modne słowo w mediach i to nie tylko tych społecznościowych. Kim są Ci legendarni influencerzy i dlaczego warto uwzględnić ich w swoich marketingowych planach?

Spis treści
Influencer – kto to jest?Czy każdy celebryta to influencer?Jak wybrać influencera do kampanii?Koszt influencer marketinguZ kim współpracował influencer?Jak współpracować z influencerem?Jak mierzyć wyniki influencer marketingu?Czy warto prowadzić influencer marketing?

Influencer – kto to jest?

Influencer to osoba, która ma realny wpływ na decyzje (w tym zakupowe, co często przedsiębiorców interesuje najbardziej) innych ludzi. Im większe grono jest pod jego wpływem, tym większa jest siła influencera i tym bardziej cenny jest dla marek. To właśnie ta siła oddziaływania jest kluczowym wyznacznikiem influencerów – jeśli nie cieszą się oni zaufaniem grupy odbiorców, to ich znaczenie jako wpływowych np. blogerów znacząco maleje. Same wyświetlenia strony to w tym wypadku tylko marginalny czynnik.

Czy każdy celebryta to influencer?

Taka ciekawostka – wcale nie każdy. Celebryta może być influencerem, ale nie musi nim być. To z reguły osoby rozpoznawalne przez rzesze ludzi, ale nie zawsze przekłada się to na moc wpływów. Podsumowując – każdy celebryta jest rozpoznawalny i uznawany za osobę powszechnie znaną, ale nie każdy celebryta jest na tyle wpływowy, by móc oddziaływać na swoich odbiorców. Nawet jeśli jest ich wielu. Dlatego też choć marki ze względów często głównie wizerunkowych dalej chętnie korzystają ze współpracy z celebrytami, to coraz rzadziej jest to rentowne w przeliczeniu wydatków na zyski z kampanii. Z reguły im większy zasięg tym większa kwota za współpracę, nawet jeśli nie ma to realnego przełożenia na wynik biznesowy,

Jak wybrać influencera do kampanii?

Jeśli pierwszy raz zaczynacie współpracę w ramach influencer marketingu, to może to być bardzo czasochłonny proces. Najpierw kluczowe jest przemyślenie, co chce się w ogóle osiągnąć i co promować. Inny bloger będzie odpowiedni dla reklamowania inteligentnych domów, a inny okaże się wsparciem przy wprowadzaniu na rynek nowego produktu dla dzieci. To dość naturalne, że w pierwszym przypadku szukamy odpowiedniego influencera w branży technologicznej, a przy opcji drugiej przychylniej patrzymy na blogi i vlogi parentingowe.

Koszt influencer marketingu

Gdy już wyselekcjonujemy odpowiednie grono influencerów, to dochodzi moment sprawdzenia ich ceny. Im bardziej wpływowy influencer, tym jest drożej. Ceny wahają się od kilkuset złotych aż do milionów złotych przy tych największych blogerach, prawdziwych hegemonach. Niektórzy zgodzą się na współpracę barterową, dla innych akceptowalna będzie tylko odpowiednio godziwa wypłata. Możliwości finansowe firmy szukającej influencera to także ważny aspekt – wielu blogerów cennik zamieszcza już na stronie, inni wymagają jednak indywidualnego kontaktu. Często swoje marzenia i naturalne wybory trzeba ograniczyć po ustaleniu budżetu na współpracę.

Influencer marketing dla firmy

Z kim współpracował influencer?

Jeszcze przed pierwszym kontaktem warto sprawdzić dotychczasowe współprace influencerów. Głupio wybrać kogoś, kto już współpracował z konkurencyjną marką. Również nie zawsze warto porywać się na kogoś, kto ma za sobą już wiele kontraktów reklamowych – tacy influencerzy często mają ograniczony wpływ i traktowani są jako banery reklamowe. Historia dotychczasowych kampanii to także możliwość sprawdzenia kreatywności danego np. vlogera – w jaki sposób promował wcześniej produkty i usługi różnych firm. Im lepiej to robił, tym większa szansa, że zaproponuje coś kreatywnego także i w naszym przypadku.

Jak współpracować z influencerem?

Influencer często utożsamiany jest także z ambasadorem marki, więc warto rozważyć w tym wypadku współpracę długofalową. Szczególnie, jeśli za pierwszym razem okazała się sukcesem, a usługa/produkt jest skalowalna i może zostać ponownie sprzedana tej samej grupie odbiorców. Wówczas influencer staje się w zasadzie twarzą marki, jest z nią jednoznacznie kojarzony. Tutaj pojawia się także aspekt takiego doboru osoby, by nie była ona zbyt kontrowersyjna i utożsamiała swoim wizerunkiem wartości marki.

Influencer marketing - dlaczego warto?

Decydując się na współpracę z blogerem czy vlogerem, nie należy w żaden sposób zabijać jego kreatywności. Skoro przeprowadziliśmy dogłębny research, to wiemy, czego możemy się spodziewać i jakie pomysły do tej pory realizował dany influencer. Pozwólmy mu wykazać się pomysłowością i ideami zgodnymi z dotychczasowymi działaniami na blogu. Im mniej widać, że dany film to sucha promocja produktu zaplanowana przez markę, tym większe szanse na jego sukces. Influencer, nawet nawiązując płatną współpracę, powinien zachować charakter swojego bloga i działać zgodnie ze swoimi wartościami.

Jak mierzyć wyniki influencer marketingu?

Warto jeszcze przed współpracą założyć określone wskaźniki, jakie chce się osiągnąć. Bez względu na to, czy chodzi o ruch na stronie czy docelowo sprzedaż produktu, warto dokładnie śledzić wyniki, by poznać stopień rentowności współpracy. Nie mając oczekiwań i konkretnych celów minimum, trudno jest później na gorąco stwierdzić, co dało nam współpraca i co zrobić, by poprawić jej efekty jeszcze w trakcie jej trwania.

Ważne jest, by wiedzieć, co chce się mierzyć i wykorzystać do tego własne narzędzia, a nie w pełni opierać się na danych podawanych przez influencerów. Influencer może wybrać sobie statystyki, które chce pokazać – to nasza broszka, byśmy wiedzieli, jakie dane statystyczne chcemy zobaczyć i jakie rzeczywiście mają znaczenie. Dla przykładu zasięg i wyświetlenia to dwie różne kwestie. Jednosekundowe wyświetlenia filmików mają znikome znaczenie – kluczowe jest, kto obejrzał dane wideo do samego końca. I właśnie o takie niuanse chodzi.

Czy warto prowadzić influencer marketing?

Jak najbardziej. Jeśli są odpowiednio dobrani do marki i jej wartości, a dodatkowo ich grupa docelowa pokrywa się z grupą odbiorców danej firmy, to taka współpraca, w oparciu o kreatywny koncept, skazana jest na sukces. Czemu jej nie wykorzystać i nie wprowadzić influencer marketingu do swoich działań?

Nowym trendem, w kwestii współpracy w ramach influencer marketingu, jest wykorzystanie mikro influencerów. O tym, czy warto z nimi współpracować, przeczytacie w następnym artykule!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 1

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?