Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dedykowane aplikacje internetowe
    Dedykowane aplikacje internetowe – co powinieneś o nich wiedzieć?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Koszt wysyłki za pobraniem
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Jak zrobić dobry mailing reklamowy? Kluczowe elementy
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
e-mail marketing
Responsywnie.pl > Marketing > Jak zrobić dobry mailing reklamowy? Kluczowe elementy
Marketing

Jak zrobić dobry mailing reklamowy? Kluczowe elementy

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:29
Paulina Szewczyk Opublikowano 17 lipca 2018
6 min
Udostępnij

Dobry mailing to wciąż potężne narzędzie marketingowe. Jednak aby przebić się w zalewie spamowych maili innych firm, trzeba mieć pomysł na swoją komunikację. Jakie są wyznaczniki dobrego e-mail marketingu, które pomagają budować wysoki współczynnik konwersji i open rate?

Spis treści
Dobry mailing #1 Krótki, treściwy tematDobry mailing #2 Wykorzystaj znaki specjalneDobry mailing #2 Testuj!Dobry mailing #4 Unikaj spamuDobry mailing #4 Personalizuj!Dobry mailing #6 Call to action

Jak wykorzystać newsletter w strategii marketingowej? Przeczytaj!

Jak zrobić mailing, który się sprawdzi? Co zrobić, by ludzie otwierali Twoje maile? Jak dopasować je do grupy odbiorców? Przeczytaj nasze porady, które pozwolą Ci osiągnąć mailingowy sukces!

Dobry mailing #1 Krótki, treściwy temat

Jak pokazują badania Freshmaila – tytuły z dwoma słowami przynoszą najlepsze rezultaty w mailingu reklamowym i cieszą się największym współczynnikiem open rate. Niekoniecznie musi to być najlepsze rozwiązanie dla Ciebie – może się okazać, że Twoja grupa docelowa (np. branża B2B) preferuje dłuższe, bardziej informacyjne tytuły. Ważne jednak, aby w tych kilku pierwszych słowach przedstawić realną wartość i zachęcić do otwarcia maila. Najczęściej to właśnie zaciekawienie lub super oferta sprawiają, że decydujemy się otworzyć maila od marki.

Jeśli chcesz się bawić z dłuższym tytułem, to pamiętaj o tym, że w zależności od klienta pocztowego mailing reklamowy może się inaczej wyświetlać. Z kolei gdy wyświetli się skrócony, bez jakiegoś kluczowego słowa, to zupełnie straci sens i nie zachęci do kliknięcia. Dlatego tak ważne są testy, o których napiszemy za chwilę!

W tytułach należy unikać clickbaitów, które są obecnie zmorą Internetu. Taki pusty clickbait to najlepszy sposób, by stracić jednego z subskrybentów. Jeśli w pierwszych słowach oferujemy coś, czego nie jesteśmy w stanie potem spełnić, to właśnie jesteśmy na dobrej drodzy nie tylko by zniechęcić użytkownika do naszego newslettera, ale też zepsuć wizerunek swojej marki.

Dobry mailing #2 Wykorzystaj znaki specjalne

To także sposób, żeby wyróżnić się na tle konkurencyjnych maili. Oferujesz tani, wakacyjny wyjazd do ciepłych krajów? Wykorzystaj emotikon słońca i omiń w ten sposób oficjalny język. W niektórych branżach takie skrócenie dystansu jest bardzo pożądane.

Warto jednak uważać na znaki specjalne i dopasować je do odbiorców. O ile uśmiechnięte minki to już standard, o tyle większość emotikon nie sprawdzi się w mailingu firmowym, kierowanym np. do prezesów innych firm. Tutaj dominuje raczej oficjalna komunikacja i emotikony w tytule maila nie są zbyt mile widziane.

Dobry mailing #2 Testuj!

Jeśli wysyłasz mailing reklamowy i uzyskujesz open rate na poziomie kilkunastu procent, to możesz być z siebie zadowolony. Jeśli dodatkowo przekłada się to na konwersje np. sprzedaż na stronie internetowej, to dodatkowy plus dla Ciebie. Skąd jednak pewność, że nie może być lepiej, skoro regularnie powtarzasz utarte schematy, a nie próbujesz przy tym żadnych nowych rozwiązań?

Zasady dobrego mailingu

Testy mogą pokazać Ci nową perspektywę. Jeden mailing, np. z zielonym buttonem CTA przyniesie Ci 12% CTR, a drugi z nich, z krzykliwym buttonem koloru pomarańczowego 18%. Jeśli za otwieralnością i klikalnością idzie także konwersja, to właśnie masz nowego faworyta i nowe wskazówki co do kolejnych dobrych reklamowych mailingów. Podobne testy można przeprowadzać na tytułach – kto wie, może u Ciebie jednak to dłuższe zajawki przyniosą lepsze rezultaty?

Dobry mailing #4 Unikaj spamu

Skrzynka spamu to zmora marketerów, opierających swoje działania ma e-mail marketingu. Co zrobić, żeby uniknąć tego rozczarowania? Istnieje tutaj kilka podstawowych zasad. Oto one:

  • Nie nadużywaj dużych liter w tytule dobrego mailingu – ogranicz przycisk caps lock, gdy tworzysz mailing.
  • !!!! ??? %%% czy $$$ – te znaki nie będą Twoimi przyjaciółmi, jeśli Twój reklamowy mailing ma osiągnąć dobre rezultaty.
  • Pozbądź się clickbaitowych zwrotów jak „jedyna taka oferta w Twoim życiu” czy „koniecznie kliknij tutaj”. Nie tylko nie działa to na użytkowników, ale dodatkowo „denerwuje” mechanizmy antyspamowe.
  • Obrazek, bez tekstu, również nie zwiastuje sukcesu.
  • Brak tematu lub słowo „test” jako temat to także początek spamowych kłopotów.

Dobry mailing #4 Personalizuj!

W dzisiejszych czasach i przy tak rozbudowanych bazach danych, chcemy dostawać spersonalizowanie informacje, a w tym także spersonalizowane mailingu. Dlatego warto dokonać segmentacji klientów, by poprawić wyniki swojego newslettera.

Na czym to polega? Najprostsza personalizacja to dodanie imienia do maila, by ktoś czuł, że to rzeczywiście jemu chcemy zakomunikować daną treść. Obecnie jednak szablony mailingowe pozwalają na bardziej zaawansowaną segmentację odbiorców z listy newsletterowej – np. po kwocie wydatków w ostatnim półroczu czy rodzaju kupowanych produktów. Tego typu segmentacja i personalizacja przekazu działa na korzyść e-mail marketera.

Cta w dobrym mailingu

Dobry mailing #6 Call to action

Mailing reklamowy niesie ze sobą konkretną treść, np. specjalną ofertę. Zróbmy wszystko, aby użytkownik to na nią zwrócił uwagę! Nie odciągajmy jej dodatkowymi elementami. Podbijmy przycisk CTA czy wykorzystajmy na grafice ludzi patrzących w jego kierunku. To proste zabiegi, które przynoszą jednak wymierne rezultaty. Tworząc dobry mailing musimy przede wszystkim myśleć o tym, co jako pierwsze rzuci się w oczy odbiorcy – dobrze, jeśli jest to nasza myśl przewodnia!

Mail zbudowany zgodnie z tymi zasadami to dobry start na drodze do dobrych rezultatów. Po kolejnych testach i optymalizacjach, sam znajdziesz swój przepis na sukces! A skoro już wiesz, jak zrobić mailing reklamowy, który odniesie sukces to możesz przejść do działania.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?