Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Pozycjonowanie long tail
    Frazy long tail i ich wpływ na pozycjonowanie
    6 października 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kod HTML strony www
    Kod HTML strony internetowej – wszystko, co powinieneś wiedzieć
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Co to jest CRM?
    Co to jest system CRM? Definicja i przykłady
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Zapytania ofertowe
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Emoji na Facebooku
Responsywnie.pl > Social media > Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Social media

Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2024/01/21 o 22:33
Natalia Szczur Opublikowano 21 stycznia 2024
8 min
Udostępnij

Już ponad 40 lat minęło od dnia, w którym amerykański fizyk i wykładowca Scott Fahlman, 19 września 1982 roku, skorzystał w sieci z emotikony. Napisał: proponuję, aby żart zaznaczać za pomocą :-). Obecnie emotikony są standardem w komunikacji w serwisach społecznościowych, przez komunikatory, a także SMS-y. Wykorzystuje się je w marketingu. Sprawdź, jak używać ich na Facebooku.

Spis treści
Czym są emotki?Przykłady często używanych emotikonEmotikony na Facebooku – po co je wstawiać?Emotikony na FB w liczbachJak umiejętnie dodawać emoji na FB?Skąd wziąć emotki do postów na FB?Jak skorzystać z emoji niedostępnego w bazie Facebooka?Jakich emotek unikać w komunikacji na Facebooku?

Czym są emotki?

Emotikon to ideogram, który składa się z sekwencji znaków typograficznych. Emotikony i emoji nie są tym samym. W pewnym sensie te pierwsze są starszymi siostrami drugich. Emotikony czy emotki to takie połączenia liter i znaków, które wyglądają jak znak graficzny, np. :-). Natomiast emoji jest obrazkiem. Poniżej możesz zobaczyć pierwsze oficjalne emotikony zastosowane przez wspomnianego Scotta Fahlmana.

Pierwsze emoji

Źródło

A może znaki te pojawiły się wcześniej niż w 1982 roku? W archiwum „New York Timesa” z 1862 roku znajduje się transkrypcja przemówienia Abrahama Lincolna. W treści pojawił się komentarz dotyczący oklasków i okrzyków publiczności: „(applause and laughter ;)”. Prawdopodobnie zastosowanie tego oznaczenia było przypadkowe.

Emotikona w gazecie

Źródło

Co ciekawe, w 1881 roku świadomie użyto emotikon w magazynie „PUCK”, ale były one zbyt skomplikowane, aby mogły się przyjąć w komunikacji. Za ich debiut uznaje się zatem wiadomość Scotta Fahlmana.

Emotikony w magazynie

Źródło

Przykłady często używanych emotikon

Kiedy użyjesz konkretnego ciągu znaków na Facebooku, zamienia się on w kolorową ikonę. Oto przykładowe emotikony, z których prawdopodobnie na większość zdarzyło Ci się trafić:

  • 🙂 – uśmiech,
  • 😉 – uśmiech z przymrużeniem oka,
  • 🙁 – smutek,
  • 😀 – szeroki uśmiech,
  • :C – duży smutek,
  • ;( – płacz,
  • 😛 – pokazanie języka,
  • :* – pocałunek,
  • XD – śmiech, w ostatnim czasie to bardzo popularny emotikon,
  • :/ – niezdecydowanie,
  • 😐 – brak emocji.

Czy warto ich używać? Zdecydowanie tak. Z emotikon korzysta 92% użytkowników internetu.

Emotikony na Facebooku – po co je wstawiać?

Dzięki ich zastosowaniu możesz wyróżnić publikowane treści, wpłynąć na zaangażowanie użytkowników. Emotikony powodują, że zwiększa się czytelność contentu. Bez nich wiele wpisów na Facebooku byłoby niezauważalnych. Zerknij na poniższy post. Zapewne rzucają Ci się w oczy emotikony. Dzięki nim komunikacja na Facebooku jest skuteczniejsza. Bez nich prawdopodobnie mniej osób zapoznałoby się z treścią posta, polubiło go, skomentowało i udostępniło. To oznacza, że Twoja praca przynosiłaby gorsze efekty.

Post na Facebooku z emotikonami

Źródło

Warto wykorzystywać emotikony na FB w postach, gdyż w ten sposób:

  • zwrócisz uwagę na treść, którą chcesz przekazać;
  • wprowadzisz przejrzystość;
  • teksty będą atrakcyjniejsze i nowocześniejsze;
  • zwiększysz zaangażowanie użytkowników;
  • zmniejszysz dystans między marką a odbiorcą, który może ocenić Twoją firmę jako przyjazną i otwartą;
  • dotrzesz do większej liczby użytkowników.

Emotikony na FB w liczbach

Emotikony na FB cieszą się ogromną popularnością, co potwierdzają dane opublikowane przez worldemojiday.pl:

  1. Ponad 900 milionów emoji jest wysyłanych każdego dnia bez tekstu na Messengerze;
  2. Ponad 700 milionów emoji pojawia się w postach na Facebooku każdego dnia.

Największą liczbą emoji używanych na Messengerze w ciągu dnia jest Sylwester. Zwróć uwagę, że po zastosowaniu poszczególnych emotikon, pojawiają się znaczki emoji. Możesz również skorzystać w swoich postach i komentarzach z dużej bazy gotowych grafik, które wyrażają emocje. Serwis zapamiętuje ostatnio wybierane symbole, co ułatwia odnajdywanie ulubionych.

Emotikony w poście

Jak umiejętnie dodawać emoji na FB?

Emotikony mogą przynosić znakomite efekty, wzbudzać zainteresowanie internautów marką, ale będzie tak wtedy, gdy właściwie ich użyjesz. Komunikacja na Facebooku wymaga zwrócenia uwagi na następujące kwestie:

  1. Pamiętaj o grupie docelowej. Możesz podejrzeć konkurencję. Sprawdź, jakie stosuje emoji, które emotikony wywołują negatywne komentarze. Inne będą odpowiednie, jeśli prowadzisz fanpage producenta słodyczy, a inne dla zakładu pogrzebowego.
  2. Nie przesadzaj z liczbą emoji w poście. Facebook daje Ci ogromny wybór, ale zachowaj umiar. Dobrą praktyką jest umieszczanie nie więcej niż trzech emoji w jednym wpisie i niepowtarzanie tych samych. Jeśli to długi post, możesz sobie pozwolić na więcej.
  3. Emotikony powinny pasować do marki. Nie musisz dodawać w postach śmiesznych emoji, tylko dlatego, że robią to inne firmy. Zastanów się, z jakimi znakami utożsamiać się może Twoja branża, np. jeśli jesteś coachem, korzystaj z emotikon, które niosą pozytywne emocje.
  4. Zidentyfikuj kluczowe emotikony odpowiednie dla Twojej marki – znajdź kilka, które pasują do działalności.
  5. Najważniejsze informacje zawsze umieszczaj przed emotikoną, a nie po niej.
  6. Poznaj znaczenie emotikon, których używasz. Być może nie masz świadomości, że dany znak wywołuje negatywne emocje w konkretnej społeczności. Komunikacja musi być przemyślana – sprawdź emoji, których chcesz używać w postach na Facebooku.

Poprawnie dodane emoji

Poniższy post pochodzi z fanpage’a marki z branży nieruchomości. Również i w tym przypadku użyto ikon pasujących do działalności i treści wpisu.Poprawnie dodane emotikony na Facebooku

W komunikacji kolejnej marki również nie zabrakło ikon, które przekazują określone emocje i są związane z jej działalnością. Wpis przyciąga uwagę i co więcej, zachęca, aby internauci pod postem, w komentarzach, również korzystali z emoji.

Wpis z emotkami na FB

Źródło

Na koniec post z fanpage’a jednego z popularnych ubezpieczycieli. Wpis na Facebooku zawiera znaki, które sugerują, czego on dotyczy.

Przykładowy post na Facebooku z emotkami

Źródło

Skąd wziąć emotki do postów na FB?

Przede wszystkim skorzystaj z bazy znaków, które zapewnia Facebook. Taką możliwość masz przy dodawaniu postu.

Jak znaleźć emotikony na Facebooku?

Możesz również użyć ikon obrazujących nastrój. Zobaczysz je po kliknięciu uśmiechniętej minki.

Znalezienie emotikon na Facebooku

Ikony oddające emocje możesz również dodać w komentarzach na Facebooku.

Jak skorzystać z emoji niedostępnego w bazie Facebooka?

Nie musisz się ograniczać w komunikacji wyłącznie do znaków, które daje do dyspozycji FB. Możesz użyć w postach również innych, pochodzących z zewnętrznych źródeł. Jak to zrobić? Oto przykładowa ścieżka:

1. Wejdź na emojipedia.org lub inną stronę, z której możesz pobrać emoji.
2. Znajdź znak, który Ci odpowiada, kliknij go i wybierz Copy.
Dodanie niedostępnych emoji
3. Wróć na Facebooka i znajdź post, w którym chcesz użyć znaku. Kliknij prawym klawiszem myszy w polu dodawania komentarza lub wpisu i wybierz Wklej. Następnie kliknij Enter i gotowe. Na takiej zasadzie możesz używać w postach znaków z zewnętrznych źródeł.

Przykład komentarza z emotikoną

Jakich emotek unikać w komunikacji na Facebooku?

Nie każdy znak jest odpowiedni. Warto wiedzieć, które mogą wywołać negatywne emocje, narazić markę na ośmieszenie. Pamiętaj również, że niektóre znaki w Polsce mogą się kojarzyć pozytywnie, ale w innych krajach – negatywnie. Zanim dodasz emoji na Facebooku, pamiętaj, że:

  • kciuk podniesiony w górę w Polsce wywołuje dobre odczucia, ale już w Ameryce Łacińskiej oznacza: „Spadaj stąd”;
  • vegeta, czyli emoji, w którym kciuk i palec wskazujący tworzą kółeczko, w Polsce ma znaczenie pozytywnie, ale w Japonii znak ten może być uznany za sygnał chęci uzyskania łapówki;
  • brzoskwinia, kropla wody lub bakłażan – jeśli były publikowane z dwuznacznymi zdjęciami, to podkreślają erotyczny kontekst, co może się dla autora takiego wpisu skończyć nawet blokadą konta.

To tylko kilka przykładów emoji, które mogą być problematyczne. Wybierz takie, których chcesz używać i sprawdź ich znaczenie. To szczególnie istotne, jeśli wchodzisz na rynek zagraniczny. Pamiętaj, że znaki mogą mieć różną symbolikę.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie? Porady i przykłady
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?