Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    google
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Framework – co to? Najważniejsze informacje
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Ścieżka zakupowa konsumenta
    Ścieżka zakupowa klienta – jak ją stworzyć? Poznaj nasze rady
    29 stycznia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Własna platforma do wideokonferencji
    Własna platforma do wideokonferencji – czy to dobry wybór?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
grupa na facebookua
Responsywnie.pl > Social media > Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
Social media

Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój

Paulina Szewczyk
Data ostatniej aktualizacji: 2023/06/02 o 16:05
Paulina Szewczyk Opublikowano 6 kwietnia 2023
8 min
Udostępnij

Facebook daje duże możliwości pod względem docierania do potencjalnych klientów. Możesz założyć fanpage, korzystać z płatnej reklamy, dodawać relacje i rolki. Rozwiązaniem, które w ostatnich latach cieszy się ogromnym zainteresowaniem, są grupy na Facebooku. Na czym polegają i kto może z nich korzystać? Jak założyć grupę i ją rozwijać?

Spis treści
Jak założyć grupę na Facebooku – instrukcja krok po krokuPo co zakładać grupy na FB?Personalizacja grupy na FB – dopasowanie do potrzebGrupa prywatna czy publiczna?Różnice pomiędzy grupą a profilem na FacebookuPodsumowanie

Jak założyć grupę na Facebooku – instrukcja krok po kroku

Grupę zakłada jeden użytkownik, a następnie mogą do niej dołączyć inne osoby, o ile twórca da im taką możliwość. Jedno konto może dołączyć do maksymalnie 6 tys. grup. Kiedy dojdzie do takiej liczby, trzeba dokonać selekcji i opuścić część z nich, aby dołączyć do nowych. Jeśli tylko masz konto na Facebooku, możesz założyć swoją grupę. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami. Sprawdź, jak krok po kroku utworzyć grupę:

1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku. Na stronie głównej kliknij opcję „Grupy” w menu po lewej stronie.

Jeśli jej nie widzisz, kliknij „Wyświetl wszystko”, a następnie opcję „Grupy”.

Jak utworzyć grupę na Facebooku?

2. Jedną z wyświetlonych opcji jest „Utwórz nową grupę”.

Stworzenie grupy na Facebook

3. W menu po lewej stronie zobaczysz opcje związane z tworzeniem. Wprowadź nazwę grupy. Możesz także od razu zaprosić do niej znajomych.

Nazwa grupy jest bardzo ważna i w dużej mierze determinuje łatwość jej wyszukania przez internautów. Użytkownicy Facebooka korzystają z wyszukiwarki, używając określonych fraz. Zastanów się, czego mogą szukać i jakie nazwy wpisywać. Nie chodzi o to, aby była bardzo oryginalna. Wprost przeciwnie – musi łatwo przychodzić na myśl. Niektóre grupy mają bardzo kreatywne nazwy, ale to nie zawsze się sprawdza, a niekiedy nawet utrudnia pozyskanie użytkowników bezpośrednio z wyszukiwarki.

Jeśli chodzi o ustawienia prywatności, publiczna oznacza, że każdy może sprawdzić listę uczestników i zobaczyć treści, zaś prywatna, że te informacje są dostępne wyłącznie dla członków. Jeśli wybierzesz prywatną, to pojawi się dodatkowe pytanie o to, czy ma być widoczna w wynikach wyszukiwania, czy ukryta?

Ustawienia prywatności grupy na FB

4. Kliknij „Utwórz” i gotowe. Samo założenie grupy to dopiero początek drogi. Warto ją spersonalizować.

Po co zakładać grupy na FB?

Grupa na FB przeważnie łączy osoby o podobnych zainteresowaniach, ale nie tylko. Być może uczestniczysz w takich, które dotyczą podróży, Twojego zawodu i branży, pozwalają rozwiązać problem, z którym aktualnie się zmagasz, np. jak naprawić daną usterkę w samochodzie. Są też grupy, które skupiają wykonawców określonych usług, a dodają się do nich m.in. osoby, które szukają takich specjalistów.

Jeśli prowadzisz działalność, to dzięki grupie na FB możesz zwiększyć świadomość marki, zdobyć klientów i zyskać kanał komunikacji z nimi. Jesteś w stanie dotrzeć do bardzo dużej liczby potencjalnych odbiorców stosunkowo niewielkim kosztem. Jednak sukces zależy od wielu czynników. Grupa nie służy do spamowania – jeśli będziesz to robić, szybko stracisz odbiorców.

Personalizacja grupy na FB – dopasowanie do potrzeb

Udało Ci się założyć grupę na Facebooku? Czas ją spersonalizować. Co możesz zrobić? Pamiętaj o następujących krokach:

1. Zmień zdjęcie w tle. Możesz skorzystać z serwisów z gotowymi grafikami, które spersonalizujesz. Bardzo dużą bazę zapewnia popularna Canva.

Zmiana zdjęcia w tle

2. Zmień ustawienia grupy. Przewiń po lewej stronie opcje w menu, aż zobaczysz ikonę koła zębatego, a obok niej „Ustawienia grupy”. Kliknij ją.

Ustawienia grupy na Facebooku

Wyświetli Ci się lista opcji. Zwróć uwagę przede wszystkim na następujące:

  • Nazwa i opis – masz już nazwę, ale dodaj też opis grupy, tzn. napisz, jaką podejmuje tematykę.
  • Wprowadzenie dla nowego członka grupy – możesz ustawić wiadomość, którą zobaczy nowy użytkownik.
  • Lokalizacja – możesz ustawić, że dotyczy np. Polski.
  • Adres internetowy – możesz zmienić adres URL, aby nazwa grupy nie stanowiła ciągu przypadkowych znaków. Jeśli grupa będzie mieć ponad 5 tys. użytkowników, wtedy nie zmienisz już jej nazwy.
  • Kolor grupy – możesz wybrać kolorystykę elementów, np. przycisków.
  • Odznaki – mogą się wyświetlać przy imieniu i nazwisku danej osoby, o ile spełni określone kryteria. Może to motywować do większej aktywności.
  • Zarządzanie członkostwem – możesz ustalić, czy do grupy może dołączyć wyłącznie użytkownik, czy również strona (fanpage).
  • Zarządzanie publikacją – decydujesz, czy chcesz udostępnić opcję dodawania anonimowych postów, ustalić zatwierdzanie wpisów, zasady sortowania postów i komentarzy.
  • Opcje przy tworzeniu postów – możesz włączać i wyłączać następujące:

Formaty posta

  • Czaty społecznościowe i kanały audio – to stosunkowo nowe rozwiązania. Czat umożliwia zorganizowanie dla grupy rozwiązania podobnego do grupy na Messengerze. Kanał audio pozwala natomiast na organizowanie rozmów na żywo.
  • Ustawienia zaawansowane – tutaj możesz m.in. powiązać z grupą Twój fanpage na Facebooku.

Aby zasady korzystania były jasne, przygotuj również regulamin grupy.

Grupa prywatna czy publiczna?

Tworząc grupę, ustalasz zasady dołączania do niej. Które rozwiązanie jest lepsze? Grupa prywatna czy publiczna?
Jeśli jest publiczna, każdy może zobaczyć jej zawartość. Jeśli opublikujesz w niej post, to może się wyświetlić Twoim znajomym, których nie ma na tej grupie. Wielu użytkowników Facebooka szuka informacji, np. na temat konkretnych produktów, bez dodawania się do różnych społeczności. Jeśli znajdą je na Twojej grupie, mogą do niej dołączyć. Zatem dzięki otwartości jesteś w stanie dotrzeć do dużego grona osób. Nie jest jednak powiedziane, że wszyscy przeglądający dołączą do grupy.

Jeśli zdecydujesz się utworzyć otwartą grupę na Facebooku, pamiętaj, że dla wielu użytkowników może to być problem. Mogą mieć obawy przed publikowaniem postów, bo nie chcą, aby np. widzieli je ich znajomi.

Grupy na Facebooku, które są prywatne, najczęściej gromadzą bardziej zaangażowanych użytkowników. Internauta nie ma obaw przed zadawaniem pytań. Poza tym dajesz mu także dostęp do informacji, które nie są powszechne.

Różnice pomiędzy grupą a profilem na Facebooku

Na Facebooku można zakładać profile, grupy i strony (fanpage). Czym się różnią? Na własnym profilu publikujesz zdjęcia, informacje na swój temat oraz ważne wydarzenia z Twojego życia. Grupa skupia użytkowników, czyli profile, ale w zależności od ustawień mogą do nich dołączać również fanpage’e . To ostatnie rozwiązanie jest po prostu stroną fanów danej osoby, witryny lub firmy. Może to być także fanpage tematyczny, na którym np. pojawiają się śmieszne filmy.

Co ciekawe, fanpage możesz połączyć z grupą. To sposób, by ją rozwijać. Na stronie fanów możesz umieścić zachętę do odwiedzenia grupy i tym sposobem zwiększać liczbę jej użytkowników. Zerknij na poniższy przykład. Możesz także dodać odnośnik do niej na Twojej stronie WWW.

Różnice między grupą a profilem na Facebooku

Podsumowanie

Wybierz tematykę związaną z Twoimi zainteresowaniami lub branżą i zacznij rozwijać grupę. To sposób na nawiązanie ciekawych kontaktów, a także zdobycie klientów. Pamiętaj o personalizacji ustawień i moderowaniu grupy.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
Dark post – czym jest i czy warto go stosować?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paulina Szewczyk
Paulina Szewczyk
Marketing i nowe technologie to moja codzienność. Pomagam w sprzedaży, reklamie i obecności w mediach cyfrowych. Po godzinach zapalona podróżniczka, miłośniczka kotów i jogi.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?