Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Karty produktów
Responsywnie.pl > E-commerce > Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły
E-commerce

Idealna karta produktu – jak ją stworzyć? Przykłady i pomysły

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2023/10/05 o 23:38
Aleksandra Stala Opublikowano 5 października 2023
14 min
Udostępnij

Na decyzje zakupowe internautów wpływa wiele czynników. Należą do nich przede wszystkim wygląd i zawartość karty produktu, rozmieszczenie elementów na stronie. Obecnie nie wystarczy dodanie nazwy artykułu, zdjęcia i podanie parametrów. Internauci mają większe oczekiwania, a zapewniając im odpowiednie treści, zwiększasz szansę na to, że zostaną Twoimi klientami. Na czym polega optymalizacja karty produktu?

Spis treści
Karta produktu w sklepie internetowym – desktop i mobileJakie są najważniejsze elementy karty produktu?Opis produktuZdjęcia i wideo – zadbaj o odpowiednią prezentacjęCenaFormy płatnościCTADostępność produktuFormy i koszty dostawyWarianty produktów – rozmiarówki i koloryOpinie i recenzjePrzykłady kart produktówX-komMedia ExpertWittchenPodsumowanie

Karta produktu w sklepie internetowym – desktop i mobile

W ostatnich latach diametralnie zmieniło się podejście w e-commerce do prezentacji sprzedawanych artykułów. Karta produktu jest przeważnie bogata w treść, co widać w sklepach znanych marek. Nie znajdziesz tam wyłącznie podstawowych informacji, ale też film prezentujący sposób korzystania z artykułu oraz zalety jego stosowania. Zobaczysz zdjęcia, opis parametrów czy też porównanie do innych produktów w sklepie. Kluczowe jest, aby karty produktu były czytelne zarówno dla użytkowników urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych. Witryna musi się dostosować do wyświetlania na różnych urządzeniach i jest to absolutna podstawa. Według Renolon 90% witryn w sieci jest responsywnych.Procent responsywnych stron internetowych

Źródło

Analizuj, jak wyświetlają się poszczególne elementy karty produktu na różnych urządzeniach. Jeśli np. witryna nie jest dopracowana pod kątem smartfonów i pojawiają się problemy z jej użytkowaniem, ma to negatywny wpływ na konwersję, wskaźnik odrzuceń i czas przebywania na stronie. Dlatego optymalizuj wersje przeznaczone na różne urządzenia. Treść jest ważna, opis musi zawierać oznaczenie modelu i inne podstawowe informacje. Jednak bez odpowiedniej prezentacji nie będzie realizować celów biznesowych.

Jakie są najważniejsze elementy karty produktu?

Elementów karty produktu jest wiele, a o decyzji internautów często decydują szczegóły. To właśnie one mają wpływ na zachowania odbiorców w witrynie. Idealna karta produktu wymaga zwrócenia uwagi na każdy element oraz branżę, w której działasz. Inaczej powinna wyglądać witryna przygotowana dla młodzieży, a inaczej dla kupującego sprzęt budowlany. Różnice możesz wychwycić, przeglądając różne strony. Po prostu trzeba brać pod uwagę, kim jest potencjalny klient i przygotować witrynę, która go zainteresuje. Takie podejście przekłada się na lepsze wyniki osiągane przez serwis. Które elementy karty produktu mają szczególnie duże znaczenie?

Opis produktu

Opis to element, którego nie można pominąć. Internauta nie może dotknąć artykułu, dlatego pozwól mu zobaczyć, jak prezentuje się na żywo, np. na zdjęciach lub filmie, a w opisie uwzględnij jak najwięcej informacji o jego możliwościach. Nie trać czasu czytelnika – skup się na faktach i możliwościach artykułu. Nie podawaj suchych danych technicznych. Zamiast pozostawić informację o jakimś parametrze, lepiej wyjaśnij prostym językiem, do czego się odnosi i jakie niesie korzyści. Zerknij na poniższy screen. Autor informuje, że do dyspozycji jest 19 trybów sportowych, ale od razu opisuje, co to oznacza dla korzystającego. Podaje również inne informacje, takie jak wodoodporność i przekazuje, co to daje użytkownikowi.

Opis produktu

Źródło

Tworząc opisy, pamiętaj też o optymalizacji pod wymagania algorytmu Google. Skorzystaj z narzędzi takich jak Senuto, Semstorm czy Planer słów kluczowych Google Ads, aby ustalić frazy do wykorzystania w treści. Następnie wprowadź je do opisów, ale naturalnie. Nie dodawaj ich na siłę. Najważniejsza fraza powinna się znaleźć w nagłówku H1, w tytule strony, powtórzyć się w contencie, w części pozostałych nagłówków. Najważniejsze treści, na które chcesz zwrócić uwagę użytkowników, możesz oznaczyć za pomocą znaczników <strong> lub <em>, co da odpowiednio efekt pogrubienia tekstu lub kursywy.

Dany produkt, jego typ, decyduje o tym, co powinno się znaleźć w opisie. W przypadku artykułów z branży spożywczej mogą to być m.in. składniki, informacje o wartości odżywczej czy przechowywaniu produktu. W przypadku odzieży i obuwia bardzo ważne są dane dotyczące rozmiarówki. Nie zapomnij wstawić tabeli z rozmiarami. Samo podanie M czy L nie wystarczy. Pamiętaj, że niedokładny opis produktu zwiększa ryzyko dużej liczby zwrotów.

Zdjęcia i wideo – zadbaj o odpowiednią prezentację

Aby internauta zainteresował się treścią opisu, jego uwagę powinny najpierw zwrócić zdjęcia produktu i ewentualnie wideo. Czy zdarzyło Ci się zobaczyć w serwisie społecznościowym krótki film pokazujący możliwości danego artykułu, który skłonił Cię do nieplanowanego zakupu? Tak działają dobre materiały, które pokazują, jak łatwo dany przedmiot pozwala rozwiązać określony problem. To doskonała strategia marketingowa wykorzystywana w wielu branżach, szczególnie jeśli trudno opisać słowami efekt, jaki daje zastosowanie produktu. Krótki filmik, prezentujący możliwości, może znakomicie wpłynąć na konwersję.

Najlepiej zaprezentuj zdjęcia w sklepie internetowym na białym tle. Jest przejrzyste, eleganckie. Ewentualnie weź pod uwagę szare.

Grafiki i video
Źródło

Umieść zdjęcia każdego wariantu produktu. Jeśli proponujesz dany artykuł w różnych wersjach kolorystycznych, pokaż, jak one wyglądają. Powinieneś to zrobić, aby przekonać klienta do zakupu. Jeśli będzie musiał sobie sam wyobrazić, jak wygląda artykuł, to zmniejszy wskaźnik konwersji. Powinny to być zdjęcia wysokiej jakości, z dobrze odwzorowanymi kolorami. Warto dać internautom możliwość powiększenia fotografii. Dobrym krokiem jest również pokazanie produktu w sytuacji, kiedy jest użytkowany.

Cena

Cena powinna być doskonale widoczna, od razu po wejściu na podstronę z opisem danego artykułu. Jeśli podawana jest bez podatku VAT, wyraźnie zaznacz to w opisie, aby uniknąć sytuacji, kiedy internauta przechodzi do podsumowania zamówienia i widzi wyższą kwotę niż początkowa. Trzeba też pamiętać o obowiązku podawania najniższej ceny w okresie ostatnich 30 dni, jeśli towar jest aktualnie oferowany ze zniżką.

Cena produktu

Źródło

Formy płatności

Klienci mają pod tym względem płatności różne oczekiwania. Jedni preferują szybkie płatności online, inni wolą BLIK-a, a dla jeszcze innych kluczowa jest opcja zakupu na raty albo z płatnością odroczoną. Przy podejmowaniu decyzji zakupowej to może mieć duże znaczenie. Jeśli nie oferujesz zróżnicowanych metod płatności, internauta może złożyć zamówienie u konkurencji. Nie dopuść do takiej sytuacji. Polacy chętnie wybierają zakupy ratalne – jeśli dajesz możliwość skorzystania z nich, podkreśl to.

Płatność ratalna

Źródło

Sklepy internetowe, które dopiero budują markę, powinny dodać logo znanych operatorów płatności, aby zwiększyć zaufanie internautów. Może to mieć duże znaczenie przy decyzji zakupowej. Jakie formy płatności są najczęściej wybierane przez klientów polskich sklepów WWW? Z raportu „E-commerce w Polsce 2022” wynika, że preferujemy szybki przelew online i płatności mobilne, ale tak naprawdę każda forma zapłaty cieszy się pewnym zainteresowaniem.

Formy płatności w sklepach internetowych

Źródło

CTA

Wezwanie odbiorcy do działania to kolejny czynnik, który odgrywa istotną rolę. Call to action powinno być proste i sugestywne. Ten kluczowy element karty produktu ma jasno przekazywać, jaką akcję spowoduje kliknięcie danego odnośnika. Najczęściej stosowane to Kup teraz i Dodaj do koszyka. Nie ma tutaj co kombinować, ale pamiętaj, że treść to nie wszystko. Zadbaj, aby przycisk znalazł się w doskonale widocznym miejscu, najlepiej w okolicach nazwy produktu i jego zdjęć. Musi się wyróżniać kolorem, zwracać na siebie uwagę. Najlepszymi wyborami są czerwony, zielony, żółty i pomarańczowy. Jeśli karta produktu w sklepie jest rozbudowana, wymaga scrollowania, weź pod uwagę ruchome CTA.

Pamiętaj, żeby stawiać na proste, typowe CTA. Jeśli wybierzesz wymyślne, odbiorca może nie wiedzieć, co spowoduje kliknięcie buttona. Zmianę Buy Now na Shop Now wprowadził sklep DeWALT. Okazało się, że w pierwotnej wersji liczba kliknięć była o 17% większa. Biorąc pod uwagę skalę popularności sklepu, zmiana miała ogromny wpływ na przychód i szybko wrócono do poprzedniego CTA.

Call to action

Źródło

Dostępność produktu

Podstawowe informacje na karcie produktu powinny również obejmować kwestię jego dostępności. Idealnie, jeśli internauta widzi, w jakim czasie może otrzymać dany artykuł, jeśli kupi go w danym momencie, np. w ciągu godziny, ma opcję odebrania go w sklepie stacjonarnym albo zostanie on wysłany w danym czasie do odbiorcy.

Informacja o dostępności produktu

Źródło

Jeśli dany artykuł nie jest dostępny, warto dać możliwość pozostawienia danych kontaktowych, aby internauta dowiedział się, kiedy konkretny produkt będzie w sklepie. W przypadku gdy poświęci czas na sprawdzenie opisu produktu, zapoznanie się ze zdjęciami i innymi materiałami, a dopiero przy finalizacji zamówienia dowie się o jego niedostępności, może to mieć negatywny wpływ na jego ocenę sklepu. Możliwe, że nie będzie próbować skorzystać z oferty ponownie.

Formy i koszty dostawy

Informacje dotyczące możliwości wysyłki produktu i kosztów powinny być doskonale widoczne. Internauta musi mieć opcję sprawdzenia przed zakupem – nie dopiero, kiedy przejdzie do ostatniego kroku procesu zakupowego. Standardem jest darmowa dostawa od określonej kwoty zamówienia. To element, który zachęca klientów do większych zakupów – mogą kupić więcej, aby tylko nie płacić za przesyłkę.

Informacje o formach i kosztach dostawy

Źródło

Jakie formy dostawy preferują Polacy? Z raportu „E-commerce w Polsce 2022” wynika, że najczęściej decydujemy się na dostawę do paczkomatu. Drugą formą pod względem popularności jest dostawa kurierem do domu lub pracy.

Forma dostawy

Źródło

Warianty produktów – rozmiarówki i kolory

Zadbaj o wygodę użytkownika i ograniczenie ryzyka, że wprowadzisz go w błąd. Jeśli dany produkt jest dostępny w różnych kolorach, to koniecznie zaprezentuj to wizualnie i raczej tak, jak poniżej, a nie w formie rozwijanego menu. Dzięki temu internaucie łatwiej wychwycić różnice między tymi kolorami.

Warianty produktu

Źródło

Jeśli chodzi o rozmiarówki, to ma ogromne znaczenie zarówno w przypadku obuwia, jak i odzieży. Nie wystarczy podać rozmiaru butów – dodaj również długość wkładki. To bardzo ważne, aby ograniczyć odsetek zwrotów. Największy jest w branży odzieżowej. Dobrze opisane warianty produktu mogą to poprawić.

Sprzedaż krzyżowa

Źródło

Dlaczego warto stawiać na cross selling? Gdyż może to zwiększyć sprzedaż i średnią wartość zamówienia.

Opinie i recenzje

Nawet 95% konsumentów czyta opinie w sieci, zanim kupi dany produkt. Możliwe, że trafi na Twoją witrynę, szukając ich. Wyszuka nazwy produktu i słowa „opinie”. Warto dać klientom możliwość recenzowania zakupów. Dla internatów mogą one stanowić ważny social proof, który przesądzi o decyzji. Jeśli Twój sklep dopiero raczkuje i gromadzisz opinie, umieść informacje o recenzji przygotowanej przez znaną osobę z branży. To może mieć nawet większe znaczenie niż dobre opisy produktów. Często internauci trafiają na ofertę, już znając dany artykuł, ale potrzebują kolejnych argumentów, które przekonają ich do zakupu. Mogą nimi być opinie i recenzje. Jeśli pozwalasz je dodawać, oznaczaj te, które zostały potwierdzone zakupem. Najlepiej wyznacz wymagane pola przy opcjach dodawania recenzji i oczekuj chociaż krótkiego opisu, dlaczego ocena jest akurat taka.

Opinie

Źródło

Przykłady kart produktów

Wiesz już, co powinno się znaleźć na takiej karcie. Masz świadomość, że musi się wyświetlać prawidłowo na urządzeniach mobilnych i desktopie, zawierać cechy produktu i dane techniczne, odpowiednie CTA, i nie tylko. Jeśli chcesz dopracować wygląd tych podstron w Twoim sklepie, analizuj konkurencję. Na tej podstawie opracuj wzór karty produktu do zastosowania dla wszystkich artykułów. Oto kilka atrakcyjnych propozycji, które są godne uwagi.

X-kom

Na samej górze podano kluczowe parametry, a jednym kliknięciem da się przenieść do ich szczegółowego opisu. Możesz wybrać różne warianty, widoczna jest informacja o dostępności i szybkości otrzymania produktu. Pod nazwą artykułu wyświetla się średnia opinia i podana jest ich liczba.

Przykład karty produktu

Źródło

Media Expert

Uwagę zwraca żółte CTA. Widoczna jest informacja o dostępności produktu, a także do której godziny trzeba kupić, aby uzyskać dostawę następnego dnia. Sklep zwraca uwagę na opcję zapłaty ratalnej lub płatności odroczonej oraz na możliwość skontaktowania się z doradcą zakupowym.

Przykładowa karta produktu

Źródło

Wittchen

Sklep prezentuje różne warianty kolorystyczne, pozwala wybrać rozmiar oraz informuje o czasie dostawy bez sprawdzania szczegółów. Ponadto udostępnia opcję zapłaty odroczonej. Zapewnia wysokiej jakości zdjęcia i ogólnie opis zawiera wszystkie najważniejsze informacje w doskonale widocznym miejscu.

Przykładowa karta produktu - walizka podróżna

Źródło

Podsumowanie

Warto dopracować karty produktu w Twoim sklepie. Z wykorzystaniem analityki internetowej możesz śledzić, jak zmiany wpływają na czas przebywania na stronie, wskaźnik odrzuceń i konwersję. Na tej podstawie wyciągaj wnioski i podejmuj decyzje o kolejnych krokach.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?