Instagram Stories dla firm daje ogromne możliwości. To format, który każdego dnia przyciąga kilkaset milionów ludzi. Cała ta grupa to potencjalni odbiorcy Twojej marki. Jak efektywnie prowadzić marketing na Instagram Stories i udanie wpleść ten format do swojej strategii komunikacji marketingowej?
Marketing na Instagram Stories #1 Ankiety
Wykorzystaj ankiety i dowiedz się, co myślą Twoi klienci! Ludzie lubią wyrażać swoje zdanie i dzielić się nim, a ankiety to łatwy, niezobowiązujący sposób, by mogli to robić. Dlatego też nic dziwnego, że wiele firm z nich korzysta, a ludzie chętnie oddają swoje głosy.
O co można pytać? Tak naprawdę o wszystko! O pogodę, o ocenę danych stylizacji czy o wystrój wnętrz. Każda firma znajdzie dla siebie optymalne rozwiązanie, zgodne ze swoją tematyką.
Mało tego, Instagram cały czas dopracowuje format ankiet i planuje wprowadzić także bardziej angażujące quizy, które dają możliwość udostępniania większej liczby pytań czy nawet zrobienie konkursu. Wszystkie tego typu aktywności jednocześnie zwiększają instagramowy sentyment między marką a użytkownikiem.
Marketing na Instagram Stories #2 Ruch
Chcesz więcej ruchu na stronie? Żaden problem! Dla wielu użytkowników Instagram Stories sprawdzanie relacji to codzienna rutyna. To tutaj szukają informacji o znajomych i firmach, a nie przeglądając bloga. Dlatego warto wykorzystać Instagram Stories w firmie także do kierowania ruchu na stronę www!
Jak to zrobić? Konta, które osiągnęły już 10000 followerów, mogą robić to bezpośrednio. Oczywiście, zebranie takiego grona fanów wymaga trochę czasu lub wysokiej rozpoznawalności marki. Ale i bez tego można sobie z tym poradzić. Jak?
Utwórz Instagram Stories, które jest zajawką/zapowiedzią Twojego nowego artykułu czy poradnik. Pokaż jego ważne cechy i zaznacz, dlaczego warto go przeczytać. Podaj link do bloga nawet w formie napisu na zdjęciu/tablicy. Dzięki temu osoba, którą zainteresowała tematyka, bezpośrednio wpisze w przeglądarkę adres i zapozna się z treścią. Dwa w jednym!
Marketing na Instagram Stories #3 Storytelling
Daj ludziom dobrą historię. Marketing w Instagram Stories to przekazywanie historii. Dlaczego? Ponieważ kolejne dodawane przez Ciebie relacje wyświetlają się użytkownikom jedna po drugiej. To daje spore pole manewru dla wykorzystania storytellingu i zaangażowania odbiorców w ten właśnie sposób!
Dzięki takiej formie wyświetlania w zasadzie nie ma ograniczeń. Jeśli uda nam się kogoś zainteresować początkiem historii (kluczowy moment!), to później możemy z łatwością kontynuować narracje i prowadzić wszystko do bezpośredniego, marketingowego komunikatu.
Mało tego, Instagram zachęca do takich działań marketingowych także nowym formatem reklamowym. Dzięki niemu targetowanej grupie odbiorców wyświetla się nie tylko jedno Story, ale trzy Stories. Poprzez taką reklamą firma może zdobyć uwagę swoich idealnych użytkowników nawet na 30 sekund! Warto przy tym wspomnieć, że reklamy Instagramowe wciąż są relatywnie tanie (CPA/CPC/CPL), bo niewyeksploatowane przez polskie marki.
Marketing na Instagram Stories #4 Transmisje na żywo
Transmisje na żywo to format pożądany zarówno przez Facebooka, jak i Instagrama. Mało tego, to format, którego pragną także odbiorcy! Tego typu przekazy live cieszą się dużą popularnością i przyciągają sporą widownię.
Jak je wykorzystać? Dla przykładu za pomocą transmisji na żywo możne przeprowadzić wywiad z branżowym specjalistą. W ten sposób można stworzyć także sesje Q&A, by odbiorcy mogli zadawać pytanie dotyczące chociażby nowego produktu. Taka sesja pytań-odpowiedzi to doskonałe rozwiązanie, by pokazać funkcjonalności i sposób działania nowości. Poprzez transmisję na żywo można chwalić się także codziennym życiem firmy i w ten sposób wpływać na employer branding organizacji.
Marketing na Instagram Stories #5 Pokaż swoją firmę
Co się dzieje wokół Ciebie? Pokaż to! Każda firma, oprócz przekazywanych na stronie wartości czy filozofii, ma także ludzką twarz. Poprzez marketing w Insta Stories możesz ją pokazać!
Zaprezentuj, jak toczy się codzienne życie Twojej firmy. Pokaż, z jak fajnymi ludźmi współpracujesz i kto tworzy poszczególne projekty. Uśmiechnięte twarze, dobre atmosfera i realizacja codziennych wyzwań – to wszystko warto przedstawić za pomocą Instagram Stories!
To także dobry sposób, by zaprezentować to, co dzieje się np. na branżowych wydarzeniach. Jesteś na konferencji? Prowadzisz prelekcję? Za pomocą Instagram Stories pokaż to, co dzieje się za kulisami! Dla ludzi z branży i Twoich odbiorców będą to bardzo interesujące, ekskluzywne materiały.
Marketing firmy na Instagram Stories z małym bużetem
Co bardzo ważne – działania marketingowe na Instagram Stories nie wymaga dużych nakładów finansowych na urządzenia takie jak profesjonalna kamera. Tutaj bardziej niż jakość obrazu liczy się pomysł i kreatywność twórcy. Dlatego format ten powinien być brany pod uwagę także przez te firmy, które nie mają zbyt dużego budżetu reklamowego i nie mogą pozwolić sobie na pełnoprawne spoty telewizyjne. Reklama w Insta Stories może być dla nich bardzo dobrym substytutem.
Jeśli szukasz nowych pomysłów i formatów komunikacji marketingowej, to wypróbuj Instagram Stories! To połączenie wideo i zdjęć może przynieść Ci wymierne korzyści, zarówno jeśli chodzi o wzrost zaangażowania w social media czy rozpoznawalność Twojej marki. Powodzenia!