Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Marketing w Instagram Stories – porady dla firm
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
instagram-stories
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Marketing w Instagram Stories – porady dla firm
MarketingSocial media

Marketing w Instagram Stories – porady dla firm

Natalia Szczur
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:21
Natalia Szczur Opublikowano 10 lipca 2018
6 min
Udostępnij

Instagram Stories dla firm daje ogromne możliwości. To format, który każdego dnia przyciąga kilkaset milionów ludzi. Cała ta grupa to potencjalni odbiorcy Twojej marki. Jak efektywnie prowadzić marketing na Instagram Stories i udanie wpleść ten format do swojej strategii komunikacji marketingowej?

Spis treści
Marketing na Instagram Stories #1 AnkietyMarketing na Instagram Stories #2 RuchMarketing na Instagram Stories #3 Storytelling Marketing na Instagram Stories #4 Transmisje na żywo Marketing na Instagram Stories #5 Pokaż swoją firmęMarketing firmy na Instagram Stories z małym bużetem

Marketing na Instagram Stories #1 Ankiety

Wykorzystaj ankiety i dowiedz się, co myślą Twoi klienci! Ludzie lubią wyrażać swoje zdanie i dzielić się nim, a ankiety to łatwy, niezobowiązujący sposób, by mogli to robić. Dlatego też nic dziwnego, że wiele firm z nich korzysta, a ludzie chętnie oddają swoje głosy.

O co można pytać? Tak naprawdę o wszystko! O pogodę, o ocenę danych stylizacji czy o wystrój wnętrz. Każda firma znajdzie dla siebie optymalne rozwiązanie, zgodne ze swoją tematyką.

Mało tego, Instagram cały czas dopracowuje format ankiet i planuje wprowadzić także bardziej angażujące quizy, które dają możliwość udostępniania większej liczby pytań czy nawet zrobienie konkursu. Wszystkie tego typu aktywności jednocześnie zwiększają instagramowy sentyment między marką a użytkownikiem.

Marketing na Instagram Stories #2 Ruch

Chcesz więcej ruchu na stronie? Żaden problem! Dla wielu użytkowników Instagram Stories sprawdzanie relacji to codzienna rutyna. To tutaj szukają informacji o znajomych i firmach, a nie przeglądając bloga. Dlatego warto wykorzystać Instagram Stories w firmie także do kierowania ruchu na stronę www!

Jak to zrobić? Konta, które osiągnęły już 10000 followerów, mogą robić to bezpośrednio. Oczywiście, zebranie takiego grona fanów wymaga trochę czasu lub wysokiej rozpoznawalności marki. Ale i bez tego można sobie z tym poradzić. Jak?

Utwórz Instagram Stories, które jest zajawką/zapowiedzią Twojego nowego artykułu czy poradnik. Pokaż jego ważne cechy i zaznacz, dlaczego warto go przeczytać. Podaj link do bloga nawet w formie napisu na zdjęciu/tablicy. Dzięki temu osoba, którą zainteresowała tematyka, bezpośrednio wpisze w przeglądarkę adres i zapozna się z treścią. Dwa w jednym!

Marketing na Instagram Stories #3 Storytelling 

Daj ludziom dobrą historię. Marketing w Instagram Stories to przekazywanie historii. Dlaczego? Ponieważ kolejne dodawane przez Ciebie relacje wyświetlają się użytkownikom jedna po drugiej. To daje spore pole manewru dla wykorzystania storytellingu i zaangażowania odbiorców w ten właśnie sposób!

Dzięki takiej formie wyświetlania w zasadzie nie ma ograniczeń. Jeśli uda nam się kogoś zainteresować początkiem historii (kluczowy moment!), to później możemy z łatwością kontynuować narracje i prowadzić wszystko do bezpośredniego, marketingowego komunikatu.

Mało tego, Instagram zachęca do takich działań marketingowych także nowym formatem reklamowym. Dzięki niemu targetowanej grupie odbiorców wyświetla się nie tylko jedno Story, ale trzy Stories. Poprzez taką reklamą firma może zdobyć uwagę swoich idealnych użytkowników nawet na 30 sekund! Warto przy tym wspomnieć, że reklamy Instagramowe wciąż są relatywnie tanie (CPA/CPC/CPL), bo niewyeksploatowane przez polskie marki.

instagram-stories

Marketing na Instagram Stories #4 Transmisje na żywo

Transmisje na żywo to format pożądany zarówno przez Facebooka, jak i Instagrama. Mało tego, to format, którego pragną także odbiorcy! Tego typu przekazy live cieszą się dużą popularnością i przyciągają sporą widownię.

Jak je wykorzystać? Dla przykładu za pomocą transmisji na żywo możne przeprowadzić wywiad z branżowym specjalistą. W ten sposób można stworzyć także sesje Q&A, by odbiorcy mogli zadawać pytanie dotyczące chociażby nowego produktu. Taka sesja pytań-odpowiedzi to doskonałe rozwiązanie, by pokazać funkcjonalności i sposób działania nowości. Poprzez transmisję na żywo można chwalić się także codziennym życiem firmy i w ten sposób wpływać na employer branding organizacji.

Marketing na Instagram Stories #5 Pokaż swoją firmę

Co się dzieje wokół Ciebie? Pokaż to! Każda firma, oprócz przekazywanych na stronie wartości czy filozofii, ma także ludzką twarz. Poprzez marketing w Insta Stories możesz ją pokazać!

Zaprezentuj, jak toczy się codzienne życie Twojej firmy. Pokaż, z jak fajnymi ludźmi współpracujesz i kto tworzy poszczególne projekty. Uśmiechnięte twarze, dobre atmosfera i realizacja codziennych wyzwań – to wszystko warto przedstawić za pomocą Instagram Stories!

instagram-stories

To także dobry sposób, by zaprezentować to, co dzieje się np. na branżowych wydarzeniach. Jesteś na konferencji? Prowadzisz prelekcję? Za pomocą Instagram Stories pokaż to, co dzieje się za kulisami! Dla ludzi z branży i Twoich odbiorców będą to bardzo interesujące, ekskluzywne materiały.

Marketing firmy na Instagram Stories z małym bużetem

Co bardzo ważne – działania marketingowe na Instagram Stories nie wymaga dużych nakładów finansowych na urządzenia takie jak profesjonalna kamera. Tutaj bardziej niż jakość obrazu liczy się pomysł i kreatywność twórcy. Dlatego format ten powinien być brany pod uwagę także przez te firmy, które nie mają zbyt dużego budżetu reklamowego i nie mogą pozwolić sobie na pełnoprawne spoty telewizyjne. Reklama w Insta Stories może być dla nich bardzo dobrym substytutem.

Jeśli szukasz nowych pomysłów i formatów komunikacji marketingowej, to wypróbuj Instagram Stories! To połączenie wideo i zdjęć może przynieść Ci wymierne korzyści, zarówno jeśli chodzi o wzrost zaangażowania w social media czy rozpoznawalność Twojej marki. Powodzenia!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 2

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Natalia Szczur 5 maja 2023 10 lipca 2018
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Natalia Szczur
Fanka języka: prostego, poprawnego i korzyści. Od ponad dwóch lat tworzy strategie content marketingowe oraz pisze artykuły branżowe o SEO, UX i analityce.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?