Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Google Ads i Google AdSense
    Google Ads a AdSense – czym się różnią?
    5 maja 2023
    Crawl budget – budżet indeksowania
    Crawl budget – sposoby na sprawdzenie i poprawę indeksowania
    21 lutego 2024
    Smart bidding – czy warto ustalać inteligentne stawki?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dedykowane aplikacje internetowe
    Dedykowane aplikacje internetowe – co powinieneś o nich wiedzieć?
    14 czerwca 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    sklep internetowy czy allegro
    Sklep internetowy czy Allegro – co się bardziej opłaca?
    5 maja 2023
    Czym jest omnichannel?
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    KPI w e-commerce
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    edukacja-klienta
    Czy warto edukować klientów?
    5 maja 2023
    Koszt wysyłki za pobraniem
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
UGC
Responsywnie.pl > Marketing > User Generated Content – co to? Zobacz przykłady
Marketing

User Generated Content – co to? Zobacz przykłady

Aleksandra Stala
Data ostatniej aktualizacji: 2024/09/29 o 19:44
Aleksandra Stala Opublikowano 11 września 2024
12 min
Udostępnij

Content w sieci tworzą nie tylko prowadzący strony WWW, ale także ich użytkownicy. W przypadku wielu serwisów to wręcz internauci odpowiadają za zdecydowaną większość materiałów dostępnych w witrynach. To content, który zwiększa zaangażowanie, stanowi źródło cennych danych i ma znaczenia dla SEO. Dowiedz się, czym jest User Generated Content (UGC) i dlaczego warto mieć go na stronie.

Spis treści
Co to jest User Generated Content?Dlaczego User Generated Content jest tak skuteczny?Jakie są rodzaje User Generated Content?ZdjęciaMateriały wideoRecenzje i ocenyReferencje od użytkownikówRozmowy na forach i w serwisach społecznościowychKonkursyPodcastyJakie korzyści przynosi wykorzystanie UGC w marketingu?Budujesz autentyczność i zaufanieDostarczasz zróżnicowane treściSocial proofDarmowy content na stronie i większa widoczność w GoogleWiększe zaangażowanieWartościowe opinie i spostrzeżeniaDarmowe angażujące treściJak zbudować zaufanie klientów dzięki UGC?W jaki sposób UGC wpływa na wskaźniki konwersji?Jakie są przykłady skutecznych kampanii UGC?Coca colaLay’sJakie narzędzia wspomagają wykorzystanie UGC w marketingu?

Co to jest User Generated Content?

Jaka jest definicja User Generated Content? To po prostu różne treści tworzone przez użytkowników. Jeśli korzystasz np. z Facebooka, możesz dodawać komentarze, zdjęcia, filmy czy opinie. Przeważnie serwisy informacyjne umożliwiają dyskusję pod artykułami. To tylko przykłady witryn, gdzie możesz dodawać swój content. Oczywiście, nie wszystkie strony udostępniają taką opcję. Rzadko zapewniają to witryny firmowe – chyba że na blogu. Natomiast wszelkie serwisy społecznościowe bazują oczywiście na contencie generowanym przez internautów.

UGC może Ci się kojarzyć głównie z internetem, ale w praktyce jest wykorzystywany od dziesięcioleci. Przykładem są choćby listy od czytelników publikowane w prasie. Oczywiście, to sieć spowodowała, że możliwości tworzenia contentu przez użytkowników zdecydowanie się zwiększyły. Według Oberlo liczba użytkowników social mediów wynosi blisko 5 mld. Jeśli również używasz serwisów społecznościowych, z pewnością tworzysz UGC.

Zastanawiasz się, czy umożliwić dodawanie UGC na Twojej stronie? W tym artykule pokażemy wyniki wielu badań, które mogą Cię do tego przekonać.

Dlaczego User Generated Content jest tak skuteczny?

W 2021 roku na TikToku pojawił się film nagrany przez jedną z użytkowniczek. Pokazywała, jak działa krem pod oczy marki Peter Thomas Roth. Okazało się, że materiał dotarł do ogromnej liczby odbiorców nie tylko na TikToku, ale i Twitterze (obecnie – X). W efekcie produkt został wyprzedany. Według sprzedawcy kupiono go tyle, ile przeciętnie w 6 miesięcy. Ten sukces nie wynikał z ogromnej kwoty wydanej na reklamę, tylko materiału bezpłatnie przygotowanego przez użytkownika serwisu społecznościowego. Ten film możesz obejrzeć tutaj.
Skuteczność user generated content

Skąd taka skuteczność User Generated Content? Internauci przywiązują mniejszą wagę do reklamy, a większą do treści generowanych przez użytkowników, dzięki którym uzyskują bezstronną opinię. Ich wartość leży w autentyczności.

Z raportu State of UGC 2021, przygotowanego przez Tintup, wynika, że według 93% marketerów, konsumenci ufają treściom tworzonym przez internautów bardziej niż pochodzącym od poszczególnych brandów. Natomiast z opracowania Nosto dowiadujemy się, że według 79% respondentów UGC ma duży wpływ na decyzje zakupowe. Wykazano, że 9,8 razy większy niż treści influencerów.

To UGC jest contentem najbardziej angażującym w serwisach social media. Zdecydowanie bardziej niż pochodzący od brandów i wspomnianych influencerów. Zerknij na poniższą grafikę.

Angażujące formy contentu

Źródło

Oto kilka istotnych statystyk związanych z UGC:

  • 95% kupujących czyta opinie online przed skorzystaniem z oferty;
  • 76% szuka interesujących ich produktów w serwisach społecznościowych;
  • 80% konsumentów woli oglądać realne zdjęcia niż pochodzące z banków zdjęć;
  • 35% – o tyle wyższe jest średnie zaangażowanie użytkowników w przypadku treści UGC w stosunku do contentu brandowego.

Więcej ciekawych statystyk znajdziesz na poniższej grafice.

Statystyki user generated content

Źródło

Internautów ciekawią opinie innych, chcą się dowiadywać o ich doświadczeniach, sprawdzić, jak korzystają z produktów, zobaczyć efekt skorzystania z usługi. Traktują ten content jako autentyczny i stąd bierze się jego skuteczność.

Jakie są rodzaje User Generated Content?

UGC może się głównie kojarzyć z tekstami – opiniami, komentarzami czy wpisami na forach, ale jak już wiesz, to także zdjęcia, wideo czy muzyka.

Zdjęcia

Głównymi platformami, na których internauci dodają różne grafiki, są Instagram, Facebook, Pinterest i LinkedIn. Użytkownicy udostępniają obrazy związane z doświadczeniami, produktami lub usługami, umożliwiając markom wykorzystanie tych wizualizacji do celów marketingowych. Próbujesz wzmacniać sprzedaż poprzez zastosowanie serwisów społecznościowych? Jeśli wykorzystasz własne zdjęcia, masz 5 razy większe szanse na konwersję niż w przypadku gotowych zdjęć od producentów czy z innych źródeł.

Przykład postu UGC

Źródło

Materiały wideo

Platformy takie jak Instagram, TikTok i YouTube, zawierają niezliczone filmy generowane przez użytkowników – od samouczków i recenzji, po zabawne klipy. Teraz przypomnij sobie, jaki efekt przyniosło wideo dotyczące kremu marki Peter Thomas Roth. Możesz wykorzystać ten format na wiele sposobów – pokazać zastosowanie produktu, jak działa firma od środka, zespół, proces powstawania artykułu i wiele więcej. Znakomite efekty przynoszą materiały typu before i after– zdecydowanie zwiększają zaangażowanie.

Recenzje i oceny

Opinie użytkowników dostarczają cennych informacji potencjalnym klientom. Wpływają na decyzje zakupowe i budują zaufanie do marki lub produktu. Jak podaje Bazaarvoice, konsumenci biorą pod uwagę:

  • wysokiej jakości recenzje (21%),
  • średnie oceny (19%),
  • liczbę recenzji (13%).

Tworzenie contentu

Źródło

Referencje od użytkowników

Opinie mogą mieć różną formę. Przykładem są wspomniane już filmy, na których internauta pokazuje, jak korzysta z danego artykułu. Kolejnymi są case study i komentarze. To wszystko autentyczne dane, które mogą znacząco wpłynąć na wiarygodność marki.

Rozmowy na forach i w serwisach społecznościowych

Internauci, dzięki tym kanałom, mogą się z Tobą kontaktować bez długiego oczekiwania na odpowiedź. W ten sposób możesz budować zaufanie i lojalność.

Konkursy

Konkursy zachęcają użytkowników do tworzenia treści – pobudzają ich kreatywność i zwiększają zasięgi. Znana z organizowania takich konkursów jest sieć kawiarni Starbucks. Jednym z nich była akcja #RedCupContest, w której klienci mieli udostępniać zdjęcia swoich kubków Starbucks i mogli wygrać 500 dolarów. Efekt? Setki tysięcy polubień, tysiące postów i komentarzy. To pozwoliło zwiększyć zasięg i utrzymać markę w pamięci odbiorców w czasie wakacji. Konkurs prosty, a mimo wszystko dał znakomite rezultaty.

Konkurs

Źródło

Podcasty

Gospodarze i goście podcastów mogą omawiać doświadczenia z markami i produktami. W ten sposób zwiększają świadomość marki, budują wizerunek eksperta i zaufanie klientów.

Jakie korzyści przynosi wykorzystanie UGC w marketingu?

Aż 93% klientów uważa, że treści generowane przez użytkowników są bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji o zakupie. To kluczowa korzyść, która powinna Cię przekonać do wartości takiego contentu.

Korzyści UGC

Źródło

To jednak nie wszystko. Przyjrzyj się innym korzyściom.

Budujesz autentyczność i zaufanie

Internauci sceptycznie podchodzą do tradycyjnego przekazu marketingowego. Oczekują autentyczności i marek, którym mogą zaufać. To właśnie zapewniasz im poprzez UGC. Budujesz trwałe relacje z odbiorcami.

Dostarczasz zróżnicowane treści

Dzięki takiemu contentowi jesteś w stanie zaspokoić preferencje różnych odbiorców. Możliwe, że internauci obserwują Twój profil na różnych platformach i nie chcą za każdym razem zapoznawać się z tym samym przekazem. Poprzez UGC pokazujesz różne przypadki użycia produktów.

Social proof

Dowód społeczny odgrywa znaczącą rolę w kształtowaniu zachowań konsumentów. UGC może być potwierdzeniem, że dokonują mądrego wyboru. Mogą się zaangażować w content i zadawać pytania, dzięki czemu recenzja staje się jeszcze bardziej wartościowa. Materiały UGC warto łączyć z zasięgami influencerów. To przepis na bardzo skuteczne kampanie marketingowe.

Darmowy content na stronie i większa widoczność w Google

Internauci w swoich komentarzach mogą używać słów kluczowych, których nie znajdziesz za pomocą narzędzi SEO. Dzięki temu witryna może być widoczna w wynikach na dodatkowe frazy. Jednocześnie treść podstrony jest regularnie odświeżana – pojawia się na niej nowy content w postaci komentarzy. Algorytmy Google to doceni.

Większe zaangażowanie

Jeśli użytkownik tworzy content związany z Twoją marką, staje się emocjonalnie z nią związany. Może go to motywować do większej interakcji z brandem, uczestnictwa w rozmowach dotyczących produktów i usług. To sposób na budowanie wspólnoty między użytkownikami, którzy rozmawiają o Twojej marce. Internauci uwielbiają dzielić się doświadczeniami i opiniami.

Wartościowe opinie i spostrzeżenia

Dzięki tym opiniom, uzyskujesz cenne spostrzeżenia klienta. Możesz na tej podstawie ulepszyć swoje produkty lub usługi. Dowiesz się, co ma znaczenie dla odbiorców. Jeśli reagujesz na te opinie i pokażesz, że wyciągasz na ich podstawie wnioski, możesz zbudować pozytywny wizerunek.

Darmowe angażujące treści

UGC pozwala tworzyć content bezpłatnie. Te treści mogą być regularnie udostępniane przez internautów. Jak wynika z badania wykonanego przez Ipsos Mori, internauci chętniej angażują się w UGC niż w treści brandowe udostępniane, np. przez media społecznościowe.

Jak zbudować zaufanie klientów dzięki UGC?

Z badania przeprowadzonego przez Nosto wynika, że jeśli chodzi o wizualne typy contentu, największe zaufanie uzyskują treści UGC z wynikiem 33%. Tylko co zrobić, żeby uzyskać to zaufanie? Metod jest wiele:

  • udostępnij komentowanie artykułów blogowych na stronie firmowej i odpowiadaj na ewentualne pytania, rozwiewaj wątpliwości. Nie kasuj negatywnych wypowiedzi – reaguj na nie, ale zachowując spokój i merytorykę;
  • załóż Profil Firmy w Google i odpowiadaj na wszystkie pojawiające się na nim opinie. Według BrightLocal 88% osób chętniej skorzysta z usług firmy, która reaguje na wszystkie recenzje niż ignorującej część z nich;
  • aktywnie komunikuj się w social mediach – odpowiadaj na komentarze użytkowników;
  • udostępniaj materiały klientów – internauta dodał zdjęcie albo film, na którym pokazuje Twój produkt? Podziel się tym materiałem;
  • pokaż osobowość firmy w social media – dodawaj zdjęcia prezentujące, jak działacie od kuchni. Nie zapominaj dobrym humorze w tych wpisach.

W jaki sposób UGC wpływa na wskaźniki konwersji?

Mnóstwo badań potwierdza, że UGC wpływa pozytywnie na wskaźnik konwersji. Według Adweek strony internetowe, które zawierają content internautów, osiągają średnio o 29% wyższą konwersję niż witryny bez niego. Natomiast według Salesforce, UGC zwiększa konwersję o 10%, gdy jest włączone do ścieżki zakupu online.

Jakie są przykłady skutecznych kampanii UGC?

Z możliwości, jakie daje wykorzystanie w kampaniach UGC, korzysta mnóstwo marek. Oto kilka przykładów.

Coca cola

Firma zdecydowała się wydrukować około 150 najpopularniejszych imion męskich i żeńskich, a następnie umieścić je na butelkach. Pomysł miał zachęcić do dzielenia się colą z bliskimi. Efekt? W social media pojawiły się tysiące zdjęć użytkowników, którzy dzielili się zdjęciem napoju z własnym imieniem.

Przykład UGC - coca cola
Źródło

Lay’s

Firma ogłosiła konkurs na pomysły na nowe smaki chipsów. Najbardziej atrakcyjne propozycje były produkowane w limitowanych partiach i poddawane głosowaniu klientów. Smak z największą liczbą głosów wygrywa, a zwycięzca otrzymuje nagrodę. Efekty? Mnóstwo zgłoszeń smaków i zwycięski „Cheesy Garlic Bread” autorstwa Karen Weber-Mendham. Konkurs był organizowany wielokrotnie.

Jakie narzędzia wspomagają wykorzystanie UGC w marketingu?

Na pewno weź pod uwagę rozwiązania do monitorowania wzmianek dotyczących marki, takie jak Brand24. Narzędziami do zbierania danych z różnych kanałów i ich wyświetlania są również Taggbox, Olapic i Stackla. Korzystaj także z rozwiązań, które ułatwiają zarządzanie komentarzami na stronie – ich moderowanie, filtrowanie i powiadamianie o ich dodaniu.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen. 0

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
Narzędzia AI do generowania zdjęć – które warto znać?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Aleksandra Stala
Aleksandra Stala
Od lat związana z marketingiem internetowym. Na co dzień zarządza działaniami marketingowymi polskiego software house’u i agencji digital marketingu.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?