Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
    19 stycznia 2025
    Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
    6 stycznia 2025
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Responsywnie.pl > Marketing > Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?
Marketing

Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:25
Piotr Sztuka Opublikowano 5 lipca 2022
6 min
Udostępnij

Postępująca automatyzacja procesów czy wzrost znaczenia sztucznej inteligencji w biznesie już chyba nikogo nie dziwi. Obecnie istnieje wiele ogólnodostępnych, prostych we wdrożeniu sposobów na ich skuteczne zastosowanie m.in. w celu efektywniejszej obsługi klienta. Jednym z nich jest chatbot marketing. Na czym polega i jak może pomóc Twojej firmie? Tego dowiesz się z artykułu.

Spis treści
Chatbot – co to jest?Jak działają chatboty?Co to jest chatbot marketing?Do czego mogą przydać się chatboty?Chatbot zastosowanieChatbot marketing – benefityChatbot zastosowanie w praktyceInPosteBeActiveAvon PolskaEobuwieChatbot marketing – podsumowanie

Chatbot – co to jest?

Chatbot to program, który automatycznie reaguje na otrzymane komunikaty i odpowiada na nie. Pełni on niejako funkcję wirtualnego konsultanta, który odpowiada na wiadomości przesłane przez użytkownika. Chatbot jest więc pewnego rodzaju pośrednikiem między użytkownikiem a firmą, który może pomóc przedstawić rozwiązania problemów klienta, doradzić, czy na przykład zrealizować daną usługę.

Jak działają chatboty?

Chatbot komunikuje się z użytkownikiem na podstawie narzuconych mu zasad. A więc jego reakcje zależą od tego, jak został zaprogramowany. W podstawowej wersji chatbot może wysyłać tę samą odpowiedź niezależnie od tego, co napisał użytkownik. Może to być na przykład podziękowanie za kontakt czy informacja o czasie oczekiwania na połączenie z konsultantem.

Bardziej zaawansowane chatboty tworzone są po to, aby prowadzić rozmowę z użytkownikiem np. na podstawie ustalonego scenariusza. Działa to na zasadzie bazy pytań i odpowiedzi, które chatbot przedstawia użytkownikowi w odpowiedzi na jego wiadomości. Coraz częściej można także spotkać się z chatbotami wykorzystującymi machine learning – w takich przypadkach programy „uczą się”, jak odpowiednio reagować na dane komunikaty, dzięki wiadomościom wysyłanym przez użytkowników.

Co to jest chatbot marketing?

Wiedząc już, czym jest chatbot i na jakiej zasadzie działa, możemy wyjaśnić kolejne pojęcie. Chatbot marketing to nic innego jest wykorzystanie chatbotów w celu promocji swoich produktów lub usług. Technika ta wyraźnie zyskała na popularności kilka lata temu, kiedy Facebook udostępnił możliwość wykorzystania chatbotów na Messengerze, tym samym dając firmom ogromne możliwości sprzedaży, edukacji i komunikacji z potencjalnymi klientami przy użyciu social mediów. Oczywiście chatbot marketing Facebooka to jedno – inne popularne platformy nie odstają pod tym kątem i także udostępniają swoje rozwiązania np. chatbot Discorda, Skype’a czy Twittera.

Do czego mogą przydać się chatboty?

Digital marketing z wykorzystaniem chatbotów staje się coraz popularniejszy wśród firm. I nie chodzi w nim oczywiście o to, że program ma w pełni zastąpić zespół sprzedaży, marketingu czy customer service w firmie. Jednakże może stać się on bardzo ważnym narzędziem pracy, które odciąży Twoich pracowników, a jednocześnie przyczyni się do jeszcze lepszego customer experience.

Chatbot zastosowanie

Zobacz, w jakich sytuacjach najlepiej sprawdzą się chatboty:

  • składanie zamówień – za pomocą chatbota możesz zbierać zamówienia bezpośrednio od użytkowników, co okaże się szczególnie przydatne w przypadku restauracji (np. Pizza Hut) czy sklepów internetowych.
  • śledzenie zamówień – chcesz ograniczyć pytania klientów o status zamówienia, termin wysyłki czy dostawy produktów? Chatbot będzie rozwiązaniem, które może odciążyć cię z tych zadań niemal w 100%.
  • wsparcie klienta – często użytkownicy mają wiele pytań na etapie składania zamówienia. Zastosowanie chatbota w formie bazy pytań i odpowiedzi lub wirtualnego konsultanta to świetny pomysł na pomoc zespołowi customer support.
  • umawianie spotkań/rezerwacje – chatbot marketing może w dużej mierze odciążyć cię z pierwszej fazy kontaktu z klientem, np. spełniając funkcję asystenta umawiającego spotkania na podstawie kalendarza, który posiada. Ten sam mechanizm będzie bardzo przydatny np. w systemie rezerwacji stolików czy biletów.
  • rekrutacje – w procesach rekrutacyjnych chatbota można wykorzystać m.in. podczas przesyłania przez kandydata CV czy jako doradcę, który odpowie na pytania bez zaangażowania działu HR. Może on również umawiać na spotkania rekrutacyjne.

Chatbot marketing – benefity

Mnogość zastosowań chatbotów powoduje, że niosą one za sobą wiele zalet. Wśród kluczowych można wymienić:

  • oszczędność czasu i pieniędzy,
  • automatyzację procesów,
  • dostępność 24/7,
  • uniwersalność,
  • budowanie zaangażowania użytkowników.

Chatbot zastosowanie w praktyce

Jak chatbot marketing wykorzystują w swojej strategii marki działające na polskim rynku? Poniżej znajdziesz kilka przykładów z różnych branż, które być może zainspirują Cię do wdrożenia chatbota w Twoim biznesie.

InPost

Chatbot InPosta to idealny przykład wykorzystania bota w omawianym wyżej procesie śledzenia zamówień. Bot Mat pozwala m.in. sprawdzić status przesyłki, znaleźć paczkomat czy uzyskać numer do kuriera.

Chatbot w firmie kurierskiej Inpost

Źródło: inpost.pl

eBeActive

Aneta to wirtualna doradczyni marki eBeActive zajmującej się sprzedażą karnetów na siłownię. Z jej pomocą uzyskasz odpowiedź na najczęściej zadawane przez klientów pytania, a jeżeli chatbot nie będzie w stanie na nie odpowiedzieć – połączy Cię z konsultantem.

Chatbot w branży fitness

Źródło: ebeactive.pl

Avon Polska

Chatbot marketing Facebooka świetnie wykorzystuje firma kosmetyczna Avon. Chatbot Messengera marki umożliwia klientkom m.in. dobór podkładu do skóry, rozwiązanie quizu pielęgnacyjnego czy umówienie się z konsultantem.

Chatbot w branży beauty

Źródło: facebook.com/AvonPolska

Eobuwie

Chatbot online marki Eobuwie pozwala uzyskać użytkownikowi informacje dotyczące m.in. statusu zamówienia, dostawy, opcji zwrotu czy warunków promocji z poziomu oficjalnego sklepu online firmy.

Chatbot w branży obuwniczej

Chatbot w eobuwie

Źródło: eobuwie.pl

Chatbot marketing – podsumowanie

Z chatbotów zaczyna korzystać coraz więcej firm, jednakże dla wielu wciąż pozostaje on rozwiązaniem zbyt rewolucyjnym, aby zdecydować się go wdrożyć. A szkoda. W końcu z jego pomocą możesz nie tylko usprawnić procesy w firmie, ale także zmniejszyć obciążenie obowiązkami pracowników i wpłynąć pozytywnie na doświadczenia użytkowników. Pomyśl, w jakich obszarach chatbot mógłby Ci pomóc, rozejrzyj się za dostępnymi opcjami i… do dzieła!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.9 / 5. Liczba ocen. 8

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Google Gemini AI
Gemini od Google: wszystko, co musisz wiedzieć o nowym modelu językowym
Marketing 19 stycznia 2025
Wprowadzenie produktu
Od pomysłu do sukcesu: wprowadzanie nowego produktu na rynek
Marketing 2 stycznia 2025
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?