Responsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    12 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    5 maja 2023
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencerzy i ich wpływ na rozwój marki
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
    15 września 2023
    Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
    6 września 2023
    Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
    5 września 2023
    Video marketing – jak robić to skutecznie?
    5 września 2023
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Sprzedaż na Pintereście – jak zacząć i na co zwrócić uwagę?
    15 sierpnia 2023
    Grupa na Facebook – założenie i jej rozwój
    2 czerwca 2023
    Konto firmowe na TikToku – jak je założyć i co daje?
    5 maja 2023
    8 najlepszych wtyczek WordPress do social mediów
    5 maja 2023
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Popełniane błędy w kampanii Google Ads
    4 podstawowe błędy w kampanii Google Ads
    5 maja 2023
    real time bidding
    Kampania RTB (Real Time Bidding) jako skuteczny model reklamy
    5 maja 2023
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    Parametry UTM – czym są i do czego służą?
    6 czerwca 2023
    Odrzucona reklama Google Ads – najważniejsze wskazówki
    5 maja 2023
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Kradzież domeny internetowej
    Jak ochronić domenę przed kradzieżą?
    6 kwietnia 2023
    Najnowsze
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
    Outsourcing IT – czy warto? Wady i zalety
    30 sierpnia 2023
    Redesign, czyli jak z głową przebudować stronę internetową
    6 kwietnia 2023
    Plik .htaccess – czym jest, do czego służy i jak go stworzyć?
    6 kwietnia 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    szablon czy layout
    Gotowy szablon czy dedykowany layout strony – co wybrać?
    5 maja 2023
    e-commerce vs m-commerce – czym są i czym się różnią?
    5 maja 2023
    Zalety i wady Magento
    Magento – zalety i wady platformy ecommerce
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Czym jest i do czego służy Google Shopping?
    14 czerwca 2023
    Omnichannel – czym jest i czy warto korzystać z tego kanału sprzedaży?
    2 czerwca 2023
    Q-commerce – czy szybki handel zrewolucjonizuje rynek?
    2 czerwca 2023
    Allegro czy własny sklep internetowy? Co się bardziej opłaca?
    2 czerwca 2023
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    Cele i metoda smart
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
    storytelling
    Storytelling w biznesie i marketingu. Przykłady i inspiracje
    5 maja 2023
    Najnowsze
    Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
    26 września 2023
    Reklamacja, rękojmia i gwarancja- różnice. Co się bardziej opłaca?
    31 sierpnia 2023
    Lojalność klientów – jak ją budować i rozwijać?
    2 czerwca 2023
    Metoda SMART, czyli wyznaczanie skutecznych celów w firmie
    5 maja 2023
Szukaj
  • Materiały partnerskie
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?
Aa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Aa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
Responsywnie.pl > Blog > Marketing > Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?
Marketing

Chatbot marketing – co to jest, gdzie można się z nim spotkać?

Piotr Sztuka
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:25
Piotr Sztuka Opublikowano 5 lipca 2022
6 min
Udostępnij

Postępująca automatyzacja procesów czy wzrost znaczenia sztucznej inteligencji w biznesie już chyba nikogo nie dziwi. Obecnie istnieje wiele ogólnodostępnych, prostych we wdrożeniu sposobów na ich skuteczne zastosowanie m.in. w celu efektywniejszej obsługi klienta. Jednym z nich jest chatbot marketing. Na czym polega i jak może pomóc Twojej firmie? Tego dowiesz się z artykułu.

Spis treści
Chatbot – co to jest?Jak działają chatboty?Co to jest chatbot marketing?Do czego mogą przydać się chatboty?Chatbot zastosowanieChatbot marketing – benefityChatbot zastosowanie w praktyceInPosteBeActiveAvon PolskaEobuwieChatbot marketing – podsumowanie

Chatbot – co to jest?

Chatbot to program, który automatycznie reaguje na otrzymane komunikaty i odpowiada na nie. Pełni on niejako funkcję wirtualnego konsultanta, który odpowiada na wiadomości przesłane przez użytkownika. Chatbot jest więc pewnego rodzaju pośrednikiem między użytkownikiem a firmą, który może pomóc przedstawić rozwiązania problemów klienta, doradzić, czy na przykład zrealizować daną usługę.

Jak działają chatboty?

Chatbot komunikuje się z użytkownikiem na podstawie narzuconych mu zasad. A więc jego reakcje zależą od tego, jak został zaprogramowany. W podstawowej wersji chatbot może wysyłać tę samą odpowiedź niezależnie od tego, co napisał użytkownik. Może to być na przykład podziękowanie za kontakt czy informacja o czasie oczekiwania na połączenie z konsultantem.

Bardziej zaawansowane chatboty tworzone są po to, aby prowadzić rozmowę z użytkownikiem np. na podstawie ustalonego scenariusza. Działa to na zasadzie bazy pytań i odpowiedzi, które chatbot przedstawia użytkownikowi w odpowiedzi na jego wiadomości. Coraz częściej można także spotkać się z chatbotami wykorzystującymi machine learning – w takich przypadkach programy „uczą się”, jak odpowiednio reagować na dane komunikaty, dzięki wiadomościom wysyłanym przez użytkowników.

Co to jest chatbot marketing?

Wiedząc już, czym jest chatbot i na jakiej zasadzie działa, możemy wyjaśnić kolejne pojęcie. Chatbot marketing to nic innego jest wykorzystanie chatbotów w celu promocji swoich produktów lub usług. Technika ta wyraźnie zyskała na popularności kilka lata temu, kiedy Facebook udostępnił możliwość wykorzystania chatbotów na Messengerze, tym samym dając firmom ogromne możliwości sprzedaży, edukacji i komunikacji z potencjalnymi klientami przy użyciu social mediów. Oczywiście chatbot marketing Facebooka to jedno – inne popularne platformy nie odstają pod tym kątem i także udostępniają swoje rozwiązania np. chatbot Discorda, Skype’a czy Twittera.

Do czego mogą przydać się chatboty?

Digital marketing z wykorzystaniem chatbotów staje się coraz popularniejszy wśród firm. I nie chodzi w nim oczywiście o to, że program ma w pełni zastąpić zespół sprzedaży, marketingu czy customer service w firmie. Jednakże może stać się on bardzo ważnym narzędziem pracy, które odciąży Twoich pracowników, a jednocześnie przyczyni się do jeszcze lepszego customer experience.

Chatbot zastosowanie

Zobacz, w jakich sytuacjach najlepiej sprawdzą się chatboty:

  • składanie zamówień – za pomocą chatbota możesz zbierać zamówienia bezpośrednio od użytkowników, co okaże się szczególnie przydatne w przypadku restauracji (np. Pizza Hut) czy sklepów internetowych.
  • śledzenie zamówień – chcesz ograniczyć pytania klientów o status zamówienia, termin wysyłki czy dostawy produktów? Chatbot będzie rozwiązaniem, które może odciążyć cię z tych zadań niemal w 100%.
  • wsparcie klienta – często użytkownicy mają wiele pytań na etapie składania zamówienia. Zastosowanie chatbota w formie bazy pytań i odpowiedzi lub wirtualnego konsultanta to świetny pomysł na pomoc zespołowi customer support.
  • umawianie spotkań/rezerwacje – chatbot marketing może w dużej mierze odciążyć cię z pierwszej fazy kontaktu z klientem, np. spełniając funkcję asystenta umawiającego spotkania na podstawie kalendarza, który posiada. Ten sam mechanizm będzie bardzo przydatny np. w systemie rezerwacji stolików czy biletów.
  • rekrutacje – w procesach rekrutacyjnych chatbota można wykorzystać m.in. podczas przesyłania przez kandydata CV czy jako doradcę, który odpowie na pytania bez zaangażowania działu HR. Może on również umawiać na spotkania rekrutacyjne.

Chatbot marketing – benefity

Mnogość zastosowań chatbotów powoduje, że niosą one za sobą wiele zalet. Wśród kluczowych można wymienić:

  • oszczędność czasu i pieniędzy,
  • automatyzację procesów,
  • dostępność 24/7,
  • uniwersalność,
  • budowanie zaangażowania użytkowników.

Chatbot zastosowanie w praktyce

Jak chatbot marketing wykorzystują w swojej strategii marki działające na polskim rynku? Poniżej znajdziesz kilka przykładów z różnych branż, które być może zainspirują Cię do wdrożenia chatbota w Twoim biznesie.

InPost

Chatbot InPosta to idealny przykład wykorzystania bota w omawianym wyżej procesie śledzenia zamówień. Bot Mat pozwala m.in. sprawdzić status przesyłki, znaleźć paczkomat czy uzyskać numer do kuriera.

Chatbot w firmie kurierskiej Inpost

Źródło: inpost.pl

eBeActive

Aneta to wirtualna doradczyni marki eBeActive zajmującej się sprzedażą karnetów na siłownię. Z jej pomocą uzyskasz odpowiedź na najczęściej zadawane przez klientów pytania, a jeżeli chatbot nie będzie w stanie na nie odpowiedzieć – połączy Cię z konsultantem.

Chatbot w branży fitness

Źródło: ebeactive.pl

Avon Polska

Chatbot marketing Facebooka świetnie wykorzystuje firma kosmetyczna Avon. Chatbot Messengera marki umożliwia klientkom m.in. dobór podkładu do skóry, rozwiązanie quizu pielęgnacyjnego czy umówienie się z konsultantem.

Chatbot w branży beauty

Źródło: facebook.com/AvonPolska

Eobuwie

Chatbot online marki Eobuwie pozwala uzyskać użytkownikowi informacje dotyczące m.in. statusu zamówienia, dostawy, opcji zwrotu czy warunków promocji z poziomu oficjalnego sklepu online firmy.

Chatbot w branży obuwniczej

Chatbot w eobuwie

Źródło: eobuwie.pl

Chatbot marketing – podsumowanie

Z chatbotów zaczyna korzystać coraz więcej firm, jednakże dla wielu wciąż pozostaje on rozwiązaniem zbyt rewolucyjnym, aby zdecydować się go wdrożyć. A szkoda. W końcu z jego pomocą możesz nie tylko usprawnić procesy w firmie, ale także zmniejszyć obciążenie obowiązkami pracowników i wpłynąć pozytywnie na doświadczenia użytkowników. Pomyśl, w jakich obszarach chatbot mógłby Ci pomóc, rozejrzyj się za dostępnymi opcjami i… do dzieła!

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 4.9 / 5. Liczba ocen. 8

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Badania marketingowe – czym są? Poznaj etapy i rodzaje
Wskaźnik GRP w reklamie i marketingu
Video marketing – jak robić to skutecznie?
User Flow, czyli jak ścieżka użytkownika wspiera UX?
Piotr Sztuka 5 maja 2023 5 lipca 2022
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Piotr Sztuka
Z SEO i content marketingiem związany od 2012 roku. Pasjonat marketingu internetowego, sportu i prostych podróży.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Koszt wysyłki za pobraniem
Ile kosztuje przesyłka za pobraniem?
Biznes 26 września 2023
Wyszukiwarka Google Grafika
Jak pozycjonować grafikę w Google?
SEO/SEM 21 września 2023
Stworzenie bohatera marki
Brand hero – co to jest? Przykłady użycia
Marketing 15 września 2023
Framework Bootstrap
Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
Web Development 14 września 2023
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas

© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?