Responsywnie.plResponsywnie.plResponsywnie.pl
  • Marketing
    Marketing
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe
    13 najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych
    23 grudnia 2024
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    Mikro influencer – kim jest i dlaczego warto z nim współpracować?
    27 października 2023
    Najnowsze
    Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
    15 listopada 2024
    E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
    21 listopada 2024
    Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
    21 listopada 2024
    Czym jest marketing emocjonalny i jak wykorzystać jego moc?
    29 września 2024
  • Social media
    Social media
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strategia-facebook
    Strategia marketingowa na Facebooku – jak ją stworzyć?
    16 czerwca 2023
    skuteczny i legalny konkurs na Facebooku
    Jak zorganizować skuteczny i legalny konkurs na Facebooku?
    5 maja 2023
    typy postów na facebook
    Typy postów na Facebooku – jak zwiększyć zaangażowanie?
    16 czerwca 2023
    Najnowsze
    Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
    14 listopada 2024
    Jak zdobywać obserwujących na Instagramie? Sposoby eksperta
    27 sierpnia 2024
    Najlepszy fanpage firmowy. 11 porad, jak angażować użytkowników
    22 stycznia 2024
    Emotikony na Facebooku – czy i jak z nich korzystać?
    21 stycznia 2024
  • SEO/SEM
    SEO/SEM
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    Rich snippets
    Rozszerzone wyniki wyszukiwania – czym są rich snippets?
    13 czerwca 2023
    content marketing plansza
    Czym jest thin content i jak wpływa na pozycję strony internetowej?
    22 maja 2024
    Wyszukiwarka Google Grafika
    Jak pozycjonować grafikę w Google?
    21 września 2023
    Najnowsze
    Jaki wpływ na SEO ma nawigacja fasetowa?
    28 czerwca 2024
    Google update – czym jest aktualizacja algorytmu wyszukiwarki?
    28 czerwca 2024
    Darmowy audyt SEO – tak czy nie?
    28 czerwca 2024
    Jak monitorować pozycje w Google?
    6 czerwca 2024
  • Web Development
    Web Development
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    strona internetowa z darmowym cms
    Tworzenie strony internetowej z darmowym CMS. 3 najlepsze systemy
    6 kwietnia 2023
    technologie programowania stron
    Technologie i języki programowania do tworzenia stron internetowych
    14 czerwca 2023
    Dlaczego warto korzystać z plików webp?
    Pliki WebP – dlaczego warto je mieć na stronie internetowej?
    16 sierpnia 2023
    Najnowsze
    W jaki sposób renderować stronę internetową?
    12 lutego 2024
    Czym jest wireframe w UI/UX?
    30 stycznia 2024
    Użyteczność strony internetowej – na czym polega web usability?
    26 stycznia 2024
    Bootstrap – czy warto z niego korzystać? Wady i zalety
    14 września 2023
  • E-commerce
    E-commerce
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    lead generation - jak generować leady sprzedażowe
    Lead generation, czyli jak generować leady sprzedażowe
    5 maja 2023
    Społeczny dowód słuszności w internecie
    Social Proof w e-commerce. Jak go używać? Przykłady i pomysły
    1 grudnia 2023
    Reklamy graficzne
    Rozmiary reklam graficznych – kampanie w Google
    5 maja 2023
    Najnowsze
    KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
    25 sierpnia 2024
    Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
    4 kwietnia 2024
    BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
    22 lutego 2024
    Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
    8 lutego 2024
  • Biznes
    Biznes
    Przejdź do kategorii
    Najpopularniejsze
    segmentacja-klientów
    Jak przeprowadzić segmentację klientów? Poradnik krok po kroku
    5 maja 2023
    pomysł na biznes
    Skąd wziąć pomysł na biznes?
    5 maja 2023
    Mail powitalny
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Najnowsze
    Anioły biznesu w Polsce – kim są, jak znaleźć i czy warto? [LISTA]
    21 lutego 2024
    RFQ, RFP, RFI, czyli rodzaje zapytań ofertowych
    14 stycznia 2024
    Jak napisać wiadomość powitalną? Dlaczego jest bardzo istotna w procesie budowania zaufania klienta?
    9 stycznia 2024
    Marka osobista. 13 wskazówek, które pomogą Ci ją zbudować
    4 stycznia 2024
Szukaj
  • Newsy
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Czytasz: Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
Font ResizerAa
Responsywnie.plResponsywnie.pl
Font ResizerAa
Szukaj
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • Web Development
  • E-commerce
  • Biznes
  • Newsy
Obserwuj nas
  • Polityka prywatności
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
drupal-sklep-internetowy
Responsywnie.pl > E-commerce > Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!
E-commerce

Drupal a sklep internetowy? Poznaj Drupal Commerce!

Paweł Czarnuszewicz
Data ostatniej aktualizacji: 2023/05/05 o 12:31
Paweł Czarnuszewicz Opublikowano 24 lipca 2019
7 min
Udostępnij

Choć CMS Drupal to jeden z najpopularniejszych systemów zarządzania treścią, to jego odmiana, czyli Drupal Commerce, nie cieszy się już tak dużym uznaniem programistów czy web developerów. Nie zmienia tego nawet rozbudowany zakres funkcjonalności i spora uniwersalność w kwestii wdrożeń. Dlaczego tak jest? Czy warto rozważyć Drupal Commerce, szykując się do stworzenia sklepu internetowego?

Spis treści
Drupal e-commerceGotowe rozwiązaniaSklep na Drupalu jest łatwy w obsłudzeDlaczego Drupal Commerce niekoniecznie musi być rozwiązaniem dla Twojej firmy?Interfejs i instalacja DrupalaDrupal Commerce czy Drupal Kickstart Commerce?Drupal Commerce 2.0Dla kogo sklep internetowy na Drupalu?

drupal sklep internetowy

Drupal bardziej znany jest jako Content Managment System. Jednak w czasach content marketingu i stawiania na wysokiej jakości treści, ważne jest połączenie CMS ze sklepem internetowym w kontekście SEO. Drupal Commerce jest odpowiedzią właśnie na te potrzeby, premiując sklepy w wyszukiwarkach dodatkowymi punktami i korzystnie oddziałując na algorytm Google. Dlatego też Drupal Commerce jest coraz częściej doceniany jako platforma sklepowa. Jakie jeszcze zalety ma ten silnik e-commerce?

Drupal e-commerce

Dokładnie tak – platforma sklepowa bez żadnych opłat. Dostęp do Drupal Commerce jest całkowicie bezpłatny, a skrypt oparty jest na open source. Co to oznacza? Za pomocą Drupal Commerce można stworzyć w zasadzie dedykowany sklep, z unikalnymi właściwościami i funkcjami. Wszystko dopasowane do potrzeb i oczekiwań wobec danego sklepu. Otwarty kod pozwala na jego dowolne modyfikowanie i rozwijanie, a nie zamykanie się w szablonach i podstawowych opcjach. To z kolei czyni Drupal Commerce doskonałym systemem dla sklepów, które chcą być skalowalne i dalej się rozwijać – dzięki wykorzystaniu tej platformy rozbudowywanie sklepu internetowego i regularne dodawanie nowych opcji jest intuicyjne, a do tego wręcz wskazane.

drupal commerce

Open source wpływa także na to, że wiele osób na własną rękę rozwija platformę i dzieli się kodem na tematycznych forach. Dzięki temu można otrzymać pełny support po prostu surfując po Internecie i szukając inspiracji. Programistyczne wsparcie ze strony innych użytkowników Drupal Commerce jest nieocenione, chociażby w przypadku instalacji skryptu dla początkujących speców od e-commerce.

Gotowe rozwiązania

Rozbudowana społeczność, to także gotowe rozwiązania na wyciągnięcie ręki. W sieci bez problemów znaleźć można darmowe moduły, które pozwolą wprowadzić podstawowe, sklepowe funkcjonalności dla platformy. Wystarczy dobry research i podstawowa znajomość kodu, by wprowadzać elementarne zmiany do platformy sklepowej w oparciu o wiedzę innych użytkowników. Co ważne, moduły są na bieżąco aktualizowane i ulepszane. To korzyść także dla bezpieczeństwa sklepu internetowego.

To, jak bardzo rozbudowany będzie to sklep, zależy w zasadzie tylko od nas. Widać to nawet na podstawie samej karty produktowej – równie dobrze mogą to być proste opisy, bez żadnych dodatkowych informacji, ale w razie potrzeby kartę można rozszerzyć o recenzje czy opinie. Drupal Commerce to platforma możliwości i wymaga tylko pomysłu (i umiejętności) na ich optymalne wykorzystanie.

Sklep na Drupalu jest łatwy w obsłudze

Drupal Commerce, poprzez swoje połączenie z CMSem, jest intuicyjny w kwestii obsługi. Szczególnie przydatne może być to w przypadku przypisywania ról poszczególnym użytkownikom. Tutaj istnieje duża dowolność co do zakresu dostępów administratorów sklepu. Tę opcję docenią wszyscy ci, którzy zdecydowali się na większą platformę sprzedażową i połączenie sklepu B2B z B2C. Wszystko może być zarządzane z jednego panelu administracyjnego, jeśli tylko odpowiednio rozdzieli się funkcje i dostępy do modyfikacji.

Zaletą Drupal Commerce niewątpliwie jest także łatwa integracja z zewnętrznymi narzędziami, dla przykładu CRM. Połączenie oby systemów nie jest trudne, a może być ogromnym ułatwieniem dla prowadzenia biznesu, zarządzania danymi czy wyciągania wniosków analitycznych.

Dlaczego Drupal Commerce niekoniecznie musi być rozwiązaniem dla Twojej firmy?

Przyjęło się mówić, że Drupal Commerce to ciężki system i ogromne obciążenie dla serwera. Choć przy odpowiednim dopasowaniu modułów i po kolejnych aktualizacjach problem nie jest już tak dokuczliwy, to rzeczywiście bez właściwego wdrożenia dodatków platforma może męczyć serwer. Dlatego ważna jest dbałość o aktualną wersję skryptu i śledzenie nowości związanych z Drupal Commerce.

sklep na drupal cms

Interfejs i instalacja Drupala

Choć kolejne aktualizacje sprawiają, że Drupal jest coraz bardziej „user friendly”, to wciąż nie jest to system tak prosty i intuicyjny, by każdy mógł z niego w pełni korzystać. Mimo że interfejs regularnie ewoluuje, to pod tym kątem Drupal Commerce nie może równać się z platformą sprzedażową WordPressa (WooCommerce). Podobnie jest w przypadku instalacji – osoba słabo znająca kod co prawda może sobie z tym poradzić, ale najpierw będzie potrzebowała kilku poradników, zanim dobrze skonfiguruje skrypt. Dlatego też decydując się na Drupal Commerce, warto mieć w zanadrzu kogoś obeznanego ze skryptem i sklepami opartymi o ten silnik.

Drupal Commerce czy Drupal Kickstart Commerce?

Dotychczas Drupal Commerce mogliśmy zainstalować z wykorzystaniem dwóch metod:
– moduł Commerce – do zainstalowanego już Drupala możemy dodać moduł Commerce
– Drupal Kickstart Commerce – najszybszy sposób na postawienie sklepu na Drupalu. Dystrybucja zalecana dla początkujących – instalujemy Drupala od razu z zainstalowanym modułem Commerce (dostępna tylko dla wersji Drupal 7)

Drupal Commerce 2.0

Niestety dystrybucja Kickstart Commerce nie jest kompatybilna z obecną wersją Drupala 8. W jego miejsce powrócił moduł Drupal Commerce 2.0. Złą wiadomością jest fakt, że ten powinien być instalowany z wykorzystaniem Drupal Composer, a do tego wymagana jest specjalistyczna wiedza techniczna. Dla wielu z nas oznaczać to będzie konieczność zatrudnienia specjalistów. Dobrą wiadomością natomiast jest dynamiczny rozwój Drupal Commerce. W wersji 2.0 wdrożono szereg usprawnień dotyczących m.in. zarządzania wariacjami produktów, opcji multistore, wsparcia dla wielu walut czy możliwości ustawienia wielu typów zamówień.

Dla kogo sklep internetowy na Drupalu?

Sklep internetowy na Drupal idzie z duchem czasu. Możliwości tego systemu i jego konfigurowalność to wielki plus, jednak musimy liczyć się ze sporymi kosztami, które będziemy musieli ponieść aby ten potencjał został wykorzystany. Drupal Commerce nie jest idealnym rozwiązaniem, ale na pewno bardzo uniwersalnym. W zależności od potrzeb, platformę sprzedażową można zastosować zarówno dla małych, jak i dużych sklepów. Wszystko zależy od wdrożonych modułów i zastosowanych funkcjonalności. Właśnie ta uniwersalność i szerokie pole do rozwoju sklepu sprawiają, że wielu doświadczonych programistów sugeruje wykorzystanie tego skryptu. W połączeniu z darmowym dostępem, otwartym kodem i połączeniem platformy e-commerce z CMS, Drupal Commerce staje się bardzo konkurencyjny wobec innych skryptów sklepowych.

Oceń tekst

Kliknij gwiazdkę, by dodać ocenę!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen. 12

Dotychczas nikt nie zagłosował. Bądź pierwszy!

Przeczytaj także
KPI w e-commerce, które poprawią wyniki Twojego sklepu
Rozszerzona rzeczywistość w e-commerce – zastosowanie i przykłady
BaseLinker – czym jest i czy warto z niego korzystać?
Sztuczna inteligencja w e-commerce – zastosowanie, przykłady, porady
Promowanie aukcji Allegro – czy warto? Jak to robić skutecznie?
Udostępnij artykuł
Facebook Twitter Kopiuj link Drukuj
Paweł Czarnuszewicz
Paweł Czarnuszewicz
Programista ze specjalizacją w tworzeniu stron internetowych, z pasją do optymalizacji kodu i dbałością o szczegóły. W branży IT od wielu lat.
Dodaj komentarz Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze publikacje
Darmowe stocki
Darmowe zdjęcia bez praw autorskich – gdzie ich szukać?
Marketing 15 listopada 2024
Skuteczne bio
Jak napisać biogram na Instagram? Ciekawe przykłady
Social media 14 listopada 2024
Wiadomości w email marketingu
E-mail marketing – korzystać czy nie korzystać?
Marketing 12 listopada 2024
Produkt placement
Czym jest lokowanie produktu (product placement)?
Marketing 9 listopada 2024
//

Responsywnie.pl to biznesowo-technologiczny portal informacyjny

Informacje
  • O serwisie
  • Współpraca
  • Reklama
  • Kontakt
Kategorie
  • Biznes
  • Marketing
  • Social media
  • SEO/SEM
  • E-commerce
  • Web Development
Redakcja
ul. Kępska 2,
45-129 Opole
kontakt@responsywnie.pl
Obserwuj nas
© 2023 - Responsywnie.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
  • Polityka prywatności
Welcome Back!

Sign in to your account

Zapomniałeś hasła?